Změny sportovních a technických předpisů

Pavel Stavebník, 22. prosince 2006, 11:49 Google+

Hlavní změny ve Formuli 1 jsou očekávány až s koncem platnosti stávající dohody Concorde Agreement na konci příští sezony. FIA však prosadila některé změny už pro sezonu 2007.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Schumacher M. - Alonso

Schumacher M. - Alonso | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

V oblasti pneumatik nastává monopol Bridgestone. Jezdci budou mít na víkend k dispozici pouze dvě směsi pro suché podmínky a celkem 14 sad pneumatik, z čehož pro sobotu a neděli jich lze použít pouze 10.

Stáje se dohodly se zástupci Mezinárodní automobilové federace na omezení testů v průběhu sezony. Maximální počet kilometrů je stanoven na 30 000.

Výrazná změna se týká motorů, jejichž vývoj byl zmražen. Použít lze pouze agregáty, které byly stájemi použity v posledních závodech letošního roku. Povolené změny budou specifikovány FIA do konce roku 2006, přičemž budou moci být motory upraveny tak, aby nebyla překročena hodnota 19 000 ot./min. I nadále bude možné vyměnit motor bez penalizace až po dvou závodech. Z tohoto omezení se však vylučují páteční tréninky, kdy budou moci týmy testovat se dvěma vozy cokoliv, a jak s jezdci závodními, tak testovacími.

Délka pátečních tréninků je prodloužena ze stávajících 2 x 60 minut na 2 x 90 minut.

Zpřísněny byly technické předpisy týkající se bezpečnosti kokpitů vozů F1 a ve vozech bude standardně umístěn systém GPS.

Co se týče penalizací a trestů, pravidla byla renovována za cílem jednoznačného a srozumitelného výkladu i použití.


Foto: Scuderia Ferrari

Vytisknout

Diskuze: Změny sportovních a technických předpisů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Spyker

Spyker má ďalšieho sponzora

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud