Budou zákaznická šasi už příští rok?

Daniel Šupa, 9. prosince 2006, 18:06 Google+

Použití rok starých vozů soukromými týmy je poměrně horkým tématem a panují na tuto problematiku dva naprosto odlišné pohledy a názory.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toro Rosso

Toro Rosso | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Používání zákaznických šasi je současnou dohodou Concorde Agreement zakázáno. Od sezony 2008 ale bude s nejvyšší pravděpodobností povoleno. To je však až za rok a v příští sezoně by mohly některé týmy uspořit značnou část peněz, pokud by mohly startovat se starším vozem od úspěšného týmu.

Touto cestou se chtěl vydat Dietrich Mateschitz s dvěma stájemi Red Bull a Toro Rosso. Obdobně je zaměřen i Super Aguri spolupracující s Hondou. Přestože Gerhard Berger, spolumajitel Toro Rosso, slibuje vlastní šasi konstruované ve Faenze, málokdo věří tomu, že si bude stáj připravovat vlastní šasi, když bude používat navíc úplně identické motory, se kterými letos startoval jeho sesterský Red Bull.

Kritika vzešla především od týmu Spyker a Williams, které zvažovaly žalobu na Super Aguri a Toro Rosso. Včera se měli zástupci všech týmů sejít v Jerezu a diskutovat o nastalé situaci.

Něco málo informací údajně z jednání uniklo a většina týmů se proti zákaznickým šasi formálně postavila, ale kompromisu jsou obě strany nakloněny. Toro Rosso a Super Aguri by podle nejmenovaného zdroje mohly využít letošního vozu od Red Bull a Hondy, ale musely by se šampionátu účastnit pouze do počtu, tedy bez mistrovských bodů a nároku na finanční odměny.

Další vývoj v této věci bude jistě zajímavý, neboť takové řešení nemůže být pro obě stáje zajímavé, ale není jasné, kam až jsou aktéři ochotni ustoupit. V podstatě se však dá říci, že oba týmy pykají za nový přístup proto, protože jejich konkurenti jsou minimálně o rok zpět. Podobná situace se dá totiž čekat i u dalších továrních týmů a jejich soukromých satelitů, jako třeba Toyota – Williams, Ferrari – Spyker.

V roce 2008 vstoupí do boje nový tým Prodrive a jeho majitel David Richards od začátku počítá s kupí staršího vozu. Údajně má už dvě nabídky k dispozici. Jedna by měla být spojena s McLaren Mercedes, ale o druhé není zatím známo nic. Jisté je však to, že BMW nemá zatím žádného slabšího partnera, který by byl nápomocen cennými daty z testů či závodů.


Foto: Red Bull; Super Aguri Formula 1

Vytisknout

Diskuze: Budou zákaznická šasi už příští rok?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP San Marina (Imola)

Světová rada zasedala v Monaku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud