Stáje F1 z pohledu spolehlivosti

Pavel Stavebník, 27. října 2006, 10:00 Google+

Skončení sezony přináší pravidelně rekapitulace a ohlédnutí. Tentokrát se podívejme na spolehlivost a její obraz ve výsledcích šampionátů jezdců a týmů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Albers, Christijan

Albers, Christijan | foto: Spyker F1

Sdílejte článek

Pokud budete mít pojmenovat tým s nejspolehlivějším vozem v letošní sezoně, odpovíte pravděpodobně Renault nebo Ferrari, což je také správně. Když budete mít ale šáhnout na druhou stranu žebříčku, mnohé napadne třeba McLaren. Bez přehledné statistiky už si asi ale neuvědomíte, že velmi slušné spolehlivosti se těšily vozy BMW a naopak výrazně nespolehlivým monopostem byl vůz TF106 japonské Toyoty!

Všechny týmy mají na svém kontě s oběma vozy 36 startů. Z pohledu dojezdu do cíle je na tom nejlépe Renault, jen čtyřikrát jeho monopost neprotnul cílovou čáru. Ferrari následuje s pěti odstoupivšími vozy. Třetí místo patří Hondě. Z tohoto pohledu dopadl katastrofálně Williams, jehož vozy nedosáhly ani 50%. V cíli byly odmávnuty pouze šestnáctkrát.

V porovnání z pohledu dokončených kol v závodě je na tom nejlépe Ferrari před Renaultem, BMW a Hondou. Slušnými čísly se může pochlubit i dvojice Toro Rosso a Red Bull.

Nejspolehlivějším vozem bylo však jednoznačně Ferrari s jediným jedním technickým problémem v průběhu závodu. Jedná se o Schumacherův kouřící motor v Suzuce. Renault postihly potíže třikrát a BMW pětkrát. McLaren byl obecně považován za málo spolehlivý, přitom nedokončil pro technické problémy jen šest Grand Prix. Naopak dvanáct technických problémů Toyoty je opravdu zajímavým poznatkem. Nejvíce poruch, třináct, měl Super Aguri, ale v jeho případě nového týmu není zjištění nijak nečekané.

Zajímavé údaje vzešly také ze sledování kolizí a nehod. Demoličním duem byla sestava Williamsu. Webber a Rosberg bourali celkem desetkrát, tedy při čtvrtině startů! Osm vozů poškodil Midland a sedm McLaren. Nejlepší v tomto směru byli u Renaultu a Hondy s jednou nehodou.

V testech byla nejpilnější Honda s 54 816 kilometry! Druhé místo patří překvapivě Renaultu, jenž rád tvrdí, jak málo testuje a jak dobré výsledky přitom získává. Třetí místo obsadil McLaren před Ferrari a Toyotou. Na straně druhé musíme smeknout před výkony Super Aguri, neboť mladý soukromý tým při testech najezdil méně než 3000 kilometrů!

TýmKola závoduCílPoruchyNehodyTesty
Ferrari 2610 311443282
Renault 2157 323147826
BMW Sauber1985 275440896
Honda 1934 287154816
Toro Rosso1900 276615150
Toyota  1833 2212242709
Red Bull1764 239423526
Midland 1715 217813698
McLaren 1680 236746893
Super Aguri1455 171362996
Williams 1331 16101035903

Foto: Spyker MF1 Racing

Vytisknout

Diskuze: Stáje F1 z pohledu spolehlivosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP San Marina (Imola)

Imola definitivně končí?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud