Záhada...

Daniel Šupa, 19. června 2003, 10:30 Google+

Jak se podařilo zajet Fernandovi Alonsovi jeho nejrychlejší kolo v závodě a zároveň tak dobrý čas v sobotní 2. kvalifikaci na GP Kanady?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Tak to je záhada, kterou se snaží vyřešit nejlepší analytici Formule 1. Navíc k tomu nemělo vůbec dojít, neboť tým Renault i sám jezdec před víkendem konstatovali že okruh Gilles Villeneuve příliš nevyhovuje jejich stávajícímu vozu. Úspěch na něm je totiž založen na velkém zrychlení a ostrém brždění, takže měli mít převahu vozy se silnými motory a především velkým kroutícím momentem v nízkých otáčkách. Samozřejmě dobrý grip při výjezdu je podmínkou.

Není pochyb o tom, že podvozek letošního monopostu Renault dává velmi dobrý grip a nejen v pomalých zatáčkách, ale inženýři od Renaultu neustále opakují, že na nejsilnější motory ztrácí ve výkonu. Přesto získal mladý Španěl 4. místo v kvalifikaci a nejrychlejší kolo těsně před druhým tankováním.

Je snadné předpokládat, že v závodě toho byl schopen jen díky tomu, že měl zbytek paliva, a tedy prázdný vůz. V tu chvíli nastupuje ale otázka, jak je možné, že identický čas zajel i v sobotní kvalifikaci a s plnou nádrží. Vždyť v závodě ujel 26 kol do své první zastávky v boxech, o 5 více než M. Schumacher. Nikdo z předních jezdců nevydržel na trati tak dlouho! V kvalifikaci musel tak Alonso mít zákonitě nejtěžší vůz. Navíc podmínky v závodě nebyly lepší, než v kvalifikaci. M. Schumacher a Montoya byli ve svém nejrychlejším kole oproti kvalifikaci v závodě o 3 desetiny vteřiny pomalejší. Ralf Schumacher o 5 a Rubens Barrichello dokonce o 8 desetin vteřiny.

Inženýři dalších stájí hledají způsob, jakým se něco takového mohlo stát. „Problém je v tuto chvíli v tom, že netušíme, jak to mohli udělat,“ řekl jeden z nich.

O kvalitách jezdce není pochyb, ale tato záhada je zatím v rozporu se všemi zákonitostmi. Formule 1 však není žádná magie a s největší pravděpodobností se odpověď dříve či později objeví...

Vytisknout

Diskuze: Záhada...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Supi dokončili historii - anotační foto

Supi dokončili historii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud