Zákaznická šasi, ano nebo ne?

Pavel Stavebník, 5. října 2006, 10:57 Google+

Mezinárodní automobilová federace chce rozvířit stojaté vody v boxech F1 možností nákupu zákaznických šasi, což by mělo zjednodušit vstup nových týmů do světa Grand Prix.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Především malé soukromé týmy tuto možnost vítají a mají o její co nejrychlejší uvedení do života zájem. Super Aguri, Prodrive i Toro Rosso jsou za, naopak Williams má na věc trochu jiný názor.

S prodejem starších šasi souhlasí, ale jen za podmínek, které nebudou škodit malým týmům, jež si budou i nadále stavět vlastní podvozky ve svých skromných podmínkách. V podstatě jde o úpravu výše finančních prostředků týmům z prodeje komerčních práv, které by měly podle Brita zvýhodňovat týmy s vlastním šasi proti týmům s podvozky koupenými, neboť vlastní vývoj je náklady nepoměrně náročnější.

V tuto chvíli platí, že si každý tým musí postavit vlastní šasi, přitom je jisté, že i když si Toro Rosso kompletuje svůj podvozek ve Faenze, už nyní profituje z poznatků Red Bull v Milton Keynes.

Sir Frank Williams proto nabádá prezidenta FIA Maxe Mosleyho k opatrnosti a řádnému zvážení všech možných situací, jež se k možnosti nákupu starších šasi mohou vázat, neboť už v případě Dietricha Mateschitze vstupuje do F1 nový element, jehož kreativní počínání je těžké dopředu mapovat.

Na stranu druhou je potřeba připomenout, že i Frank Williams začínal v F1 se zákaznickými podvozky, aby se stal později jedním z nejlepších týmů.


Foto: WilliamsF1 Team

Vytisknout

Diskuze: Zákaznická šasi, ano nebo ne?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Austrálie (Melbourne)

Melbourne doplatilo na posun v kalendáři

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud