Red Bull, Ferrari, Renault

Pavel Stavebník, 3. října 2006, 12:20 Google+

Otázka s jakými motory bude startovat ten který tým impéria Dietricha Mateschitze stále není dořešena a situace stále více připomíná šachovou partii.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
di Montezemolo, Luca

di Montezemolo, Luca | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Server grandprix.com se zamyslel nad cíli jednotlivých subjektů. Situace má, zdá se, hlubších významů. Nejde jen o značku motorů v monopostech Red Bull a Toro Rosso, ale i o obavy ze strany Ferrari a naopak snahy o finanční zisky.

Ferrari má platnou smlouvu s Red Bull Racing na dodávku motorů ještě pro sezonu 2007. Kontrakt je však podepsán ještě třetí stranou, kterou je Red Bull GmbH. A právě na této skutečnosti staví Dietrich Mateschitz, neboť dle jeho výkladu je plně v pravomoci Red Bull GmbH předat osmiválce Ferrari týmu Toro Rosso a použít do nového monopostu Red Bull, konstruovaného známým a soupeři obávaným Adrianem Neweyem, agregáty Renault.

Ferrari původně pravděpodobně doufalo v rozšíření smlouvy na dodávku zákaznických motorů oběma týmům Red Bull GmbH, ale Mateschitz si je vědom základní skutečnosti, a to, že Ferrari je Formule 1. Žádný tým s motorem Ferrari, sídlící mimo Maranello, nikdy závod F1 nevyhrál. U Renaultu je situace trochu jiná a jen těžko dnes odhadovat, zda se za několik roků nevrátí francouzská automobilka v F1 pouze k výrobě závodních motorů?

Plán Ferrari tak nevyšel, společnost Red Bull GmbH podepsala s Renaultem. Italové teď proto zachraňují co se dá a snaží se, aby Newey neměl k dispozici agregáty o kterých v Maranellu nic neví a o kterých se dá předpokládat, že jsou a budou velmi konkurenceschopné. Jejich pozice však není jednoduchá, neboť pokud by v jednáních byli příliš tvrdí, za rok bude prakticky identické vozy obou týmů Red Bull pohánět s jistotou Renault, čímž by se teoretická hrozba zdvojnásobila a ještě k tomu by Ferrari přišlo o sponzora.

I z těchto skutečností vzešel nesporně čerstvý kontrakt Ferrari s týmem Spyker. Zde je navíc možno hledat i hlubší význam zájmu. Část akcií obou výrobců luxusních sportovních vozů vlastní stejný investor. V budoucnu možná přistoupí i Ferrari na strategii hlavního a podpůrného juniorského týmu, jako je tomu u Hondy a Toyoty. V případě možného budoucího převzetí automobilky Spyker pod křídla Ferrari, by investice i zisky spojené s podporou nového holandského týmu zůstaly pod jednou imaginární střechou...


Foto: Scuderia Ferrari

Vytisknout

Diskuze: Red Bull, Ferrari, Renault

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Davidson, Anthony

Davidson před podpisem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud