Turecko: Massa se dočkal vítězství

Karel Bařina, 27. srpna 2006, 15:43 Google+

GP Turecka, závod: Felipe Massa neudělal chybu ani dnes a zaslouženě zvítězil ve Velké ceně Turecka před Fernandem Alonsem a Michaelem Schumacherem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Na rozdíl od loňské premiérové Grand Prix Turecka bylo v Istanbulu horko a obloha bez mraků. Teplota vzduchu vzrostla do třetí hodiny odpolední na 35°C, asfalt se rozehřál až na 53°C.

Fernando Alonso v první zatáčce zaútočil na Michaela Schumachera, ale ten jej velmi tvrdým manévrem zavřel. Alonso situaci duchapřítomně zachránil a přenechal druhou pozici Schumacherovi. Za Alonsem musel dupnout na brzdu Fisichella, který dostal hodiny a srazil se s Heidfeldem. Oba museli zajet do boxů pro nové součásti. V první zatáčce došlo k několika kolizím ve druhé polovině startovního pole, nejvíce na to doplatili Sato a Monteiro.

Räikkönen musel v první zatáčce vyhnout Klienovi a Fisichellovi mimo asfalt a při návratu na trať přes obrubník dostal hodiny a roztrhl si levou zadní pneumatiku, pravděpodobně si i poškodil zavěšení. Krátce po výjezdu z boxů s neovladatelným vozem narazil ve velké rychlosti do bariéry.

Po osmi kolech pořadí Massa, M.Schumacher, Alonso, Button, Webber, Kubica, Rosberg, Klien, de la Rosa, Trulli, Coulthard, Barrichello, Liuzzi, Albers. Massa rychle ujíždí Schumacherovi, který mezi tím setřásl dotírajícího Alonsa. Trulli, Coulthard a Barrichello se dostali před Liuzziho.

M.Schumacher zajíždí nejrychlejší kolo a začíná stahovat Massův náskok. Liuzzi dělá hodiny na výjezdu z první zatáčky a zůstává nebezpečně stát na trati. Na trať vyjíždí safety-car a jezdci toho využívají k zastávce v boxech. U Ferrari však jako první přijíždí Massa, Schumacher musí čekat a propadá se za Alonsa.

Po restartu na žádnou změnu pořadí nedošlo, Alonso a M.Schumacher se rychle posunuli před Heidfelda opožděného o jedno kolo. Barrichello začíná útočit na Trulliho, de la Rosovi se nedaří zavěsit za  Kliena. Kubica vyhrává svůj první velký souboj v F1, na brzdy předjíždí Webberův Williams. V zápětí podlehl Fisichellovi, se kterým se však statečně popral.

Barrichello je stále agresivnější, ale Trulli zatím odolává. Naopak de la Rosa se na rovince doslova přehnal přes Kliena. Massa ujíždí Alonsovi o 0,5s na kolo, Alonso si drží náskok 3s před M.Schumacherem. Kubica s Webberem se dotáhli za R.Schumachera. Yamamoto s vozem Super Aguri konči po hodinách v únikové zóně.

Nico Rosberg vjíždí do garáže a odstupuje ze závodu. Michael Schumacher nezvládl náročnou osmou zatáčku a na Alonsa ztratil další 4s. Za polovinou závodu máme pořadí Massa, Alonso, M.Schumacher, Button, R.Schumacher, Kubica, de la Rosa, Webber, Barrichello, Fisichella, Albers, Trulli, Klien, Coulthard, Speed, Heidfeld.

De la Rosa vede bojující dvojici Webber-Barrichello. Barrichello je nakonec úspěšnější a může zaútočit na McLaren. Devatenáct kol před cílem podruhé tankují Massa a Alonso. Barrichello chybuje v osmé zatáčce a musí pozici znovu přenechat Webberovi, ale brzy ji získává zpět a Webber také odbočuje do pit-lane. Osmá zatáčka dělá starosti i Kubicovi a Webberovi.

Michael Schumacher je nejrychlejším pilotem na trati, snaží se s lehkým vozem vypracovat co největší náskok před svojí poslední zastávkou. Barrichello už útočí na de la Rosu. M. Schumacher jede do boxů 15 kol před cílem, na trať se vrací 2s za Alonsem a ihned se začíná rychle přibližovat. Po dvou kolech je Schumacher těsně za španělským rivalem a hledá příležitost k útoku. Albers po nehodě odstupuje ze závodu.

Schumacher na Alonsa poprvé zaútočil devět kol před cílem, ale zatím neúspěšně a po nepovedeném nájezdu do osmé zatáčky ztrácí kontakt, ale znovu se rychle přibližuje. Další útok však přichází až na výjezdu z poslední zatáčky závodu, která se Alonsovi vůbec nepodařila, ale Schumacher se na cílové rovince pouze přiblížil.

Felipe Massa ve stínu dramatického souboje za sebou poprvé v životě vítězí ve Formuli 1, stejně jako před čtrnácti dny Button, který si dnes přijel pro pět bodů za čtvrté místo. Massa odvedl výbornou práci a využil Schumacherovy chyby v kvalifikaci i v závodu. Fernando Alonso nezaváhal a zvýšil svůj náskok v průběžném pořadí o dva body. Už o pouhé dva body vede Renault před Ferrari v poháru konstruktérů.

Foto: Scuderia Ferrari

GP Turecka (Istanbul Park)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 6 Felipe MASSA braScudéria Ferrari 10-
2. 1 Fernando ALONSO espRenault F1 Team 8 +5.500
3. 5 Michael SCHUMACHER deuScudéria Ferrari 6 +5.600
4. 12 Jenson BUTTON gbrHonda Racing F1 5 +12.300
5. 4 Pedro DE LA ROSA espMcLaren Mercedes 4 +45.900
6. 2 Giancarlo FISICHELLA itaRenault F1 Team 3 +46.500
7. 8 Ralf SCHUMACHER deuPanasonic Toyota Racing 2 +59.300
8. 11 Rubens BARRICHELLO braHonda Racing F1 1 +60.000
 
 
9. 7 Jarno TRULLI itaPanasonic Toyota Racing  1 kolo
10. 9 Mark WEBBER ausWilliamsF1 Team  1 kolo
11. 15 Christian KLIEN autRed Bull Racing  1 kolo
12. 17 Robert KUBICA polBMW Sauber F1  1 kolo
13. 21 Scott SPEED usaScudéria Toro Rosso  1 kolo
14. 16 Nick HEIDFELD deuBMW Sauber F1  2 kola
15. 22 Takuma SATO jpnSuper Aguri F1 Team  17 kol
 DNF  14 David COULTHARD gbrRed Bull Racing  mechanika
 DNF  18 Christijan ALBERS nldMidland F1 Racing  nehoda
 DNF  10 Nico ROSBERG deuWilliamsF1 Team  mechanika
 DNF  23 Sakon JAMAMOTO jpnSuper Aguri F1 Team  mechanika
 DNF  20 Vitantonio LIUZZI itaScudéria Toro Rosso  nehoda
 DNF  3 Kimi RÄIKKÖNEN finMcLaren Mercedes  nehoda
 DNF  19 Tiago MONTEIRO prtMidland F1 Racing  nehoda
 
 Nejrychlejší kolo:
  5 Michael SCHUMACHER Ferrari 248 F1
Ferrari V8
Bridgestone   1:28,005
 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Turecko: Massa se dočkal vítězství

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso - Schumacher M.

Kdo bude mistrem světa?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud