DISKUZE K ČLÁNKU Výsledky GP USA neplatí: Hamilton a Leclerc diskvalifikováni

Tři hodiny po skončení amerického závodu na okruhu v Austinu vydala technická komise prohlášení, na jehož základě se mění výsledková listina Grand Prix USA. Mizí z ní jména Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Výsledky GP USA neplatí: Hamilton a Leclerc diskvalifikováni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 118, poslední 25.10.2023 08:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovali 4 lidé) 23.10.2023 15:34
Přátelé, když jsem se rozhodl, že si ještě… »
» Fanda.LH (Hlasovali 2 lidé) 23.10.2023 13:18
Tak to mi přijde jako dobrej úlet... Když na… »
» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 23.10.2023 16:25
Pokusil jsem se vysvětlit celou záležitost v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                85.162.8.XXX
                Tohle by byl ale opravdu extrém... Jakože vymýšlet můžeme cokoli kdykoli... Ale v současné době vymýšlet důvod proč někdo nechce vítězství LH popř. chce za každou cenu vítězství MV... To chce hodně fantazie a ignorace všech možných faktů...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  To jo.
                  Ale to potřebuje i to první. Když tým dostává těžký prachy i za body dvojky a někdo tvrdí, že poškozují dvojku co nemá šanci ohrozit jedničku jen proto, aby tím nějak záhadně "zvýšili jedničce sebevědomí". 03

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    85.162.8.XXX
                    Peníze jsou za PK, nikoli za body dvojky, letos to RB vyhraje Max sám...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      A do PK se snad počítají i body dvojky, nebo ne?

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        Fanda.LH

                        85.162.8.XXX
                        Počítají, ale záleží jen na pořadí... Takže je jedno jestli vyhraješ o bod nebo o 1000b... V tuto chvíli můžou být body Peréze RB u zadku... Nepotřebují je...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • GRAHAM

                          GRAHAM

                          109.81.115.XXX
                          Já si myslím že za body se platí.
                          Za zisk Poháru konstruktérů se platí.

                          Christian Horner dávno dobře ví, že vítězný tým Poháru konstruktérů čeká nepříjemná povinnost zaplatit nejvyšší startovné do příští sezony. Ruku v ruce s vítězstvími v závodech a se ziskem Poháru přichází prestiž, kterou tým F1 promění na milionové sponzorské smlouvy, a kromě toho také dostane od FOM největší kus z koláče společných příjmů F1. A FIA každý rok využívá příležitosti ukousnout si svůj podíl, od vítěze nepoměrně větší než od ostatních.

                          „Neuvědomil jsem si, kolik budeme muset FIA zaplatit za získané body. Když jsem nedávno uviděl účet, ten byl tedy také neskutečný,“ zmínil šéf týmu Red Bull s úsměvem během galavečera předávání cen FIA. S úsměvem, protože získat Pohár konstruktérů a vyhrát přitom 17 velkých cen se beztak vyplatí.

                          Na rekordním účtu se podepsalo několik faktorů. Prvním, již nastíněným výše, je skutečnost, že sice všechny týmy musí zaplatit základní startovné plus poplatek za každý bod získaný v minulé sezoně, ale vítězný konstruktér musí za každý svůj bod zaplatit více než ostatní. Dalším faktorem je inflace, která automaticky zvedla poplatek za každý bod a dalším je fakt, že Red Bull díky všem těm vítězstvím, pódiovým umístěním, dalším umístěním ve velkých cenách (kterých bylo až dvaadvacet), jako i úspěchům ve sprintech a bodům za nejrychlejší kola letos jako suverén Poháru konstruktérů nasbíral až 759 bodů. Pro srovnání, v roce 2012 získal Red Bull PK se ziskem 460 bodů.

                          Když se tedy sečetlo základní startovné 617,687 amerických dolarů s poplatkem 7,411 dolarů za každý ze 759 bodů, přišel Red Bullu účet na 6,242,636 dolarů, což je zhruba 142 milionů korun.

                          Na opačném konci spektra je Williams, který (jako všechny ostatní týmy) zaplatí 6,174 dolarů za každý ze svých osmi bodů. Spolu se základním startovním to činí 667,079 dolarů. Ferrari a Mercedesu přišly účty na 4,0 a 3,8 milionu. Red Bull musí kromě toho zaplatit i pokutu 7 milionů za překročení rozpočtového stropu. Startovné ani pokuty však pod rozpočtový strop nespadají, proto Red Bull nebude mít problém zaplatit je.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Fanda.LH

                            Fanda.LH

                            85.162.8.XXX
                            To je ale přesně o něčem jiném... Za pořadí v PK dostáváš zaplaceno... Naoplátku za body platíš ty... Takže v nadsázce teď už si RB pouze škodí....

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Není to jedno. Záleží na pořadí, ale pokud vím, dostávají peníze za každý bod. Stejně jako se za každý bod platí startovné.
                          Kromě toho když dvojka pořád odstupuje, logicky hrozí, že v PK nemusí stáj vyhrát.
                          Prostě ji poškozovat ve chvíli, kdy jednička z toho nemá vůbec žádný prospěch je hloupé a nedává to smysl.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Fanda.LH

                            Fanda.LH

                            85.162.8.XXX
                            Tak to víš špatně platí se pouze za pořadí... Samozřejmě nehájím nějakou stupidní konspirační teorii, že tým poškozuje jednoho ze svých pilotů... Nedává to smysl...

                            Ostatně pilot se bez týmu s vozem F1 ani nerozjede... Nemusí mu nijak sofistikovaně škodit, kdyby chtěli tak sedí v garáži už před samotným startem...

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    Wilíkům to moc přeju. za Landa jsem taky rád. ale takovýmhle způsobem... 05
    je sice pravdou, že za auta zodpovídají týmy. o tom žádná. ale když je to nenechají vyzkoušet a správně naladit, tak to je ze strany FIA velmi pokrytecké.

    nicméně ŽÁDÁM OPAKOVÁNÍ CEREMONIÁLU!!!

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Povrch v Austinu je terčem obrvoské kritiky zejmena v MotoGp... Dát borcům jeden trénink, dvě kvalifikace, kde není prostor na nic jiného než max. výkon a následně je poslat na sprint a VC... To není férový přístup, to je o tom kdo si vytáhne černého Petra... Chápu, že asi dle pravidel se nedá nic moc dělat... Ale ukazuje to, že tenhle formát je na...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        A jak je možný že Redbull a Mclaren to měli v pořádku ? A kvůli tomu byli prostě pomalejší. No? Někteří dokonce nastavení měnily a dostali trest?

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          Asi to trefili líp, ale za mě tohle není to v čem by se mělo soutěžit... Tzn. neměl by existovat prostor pro nevědomé nedodržení technických pravidel... Když řeknu, že křídlo má mít xxx cm, tak taky počítám s tím, že týmy mají nástroje proto, aby si to přesně přeměřily a neřeknu jim tady máte klacek, ten má zhruba 1m, tak si to přeměřte a když to nebude sedět, tak vás diskvalifikujeme...

          Můžeme říct, že Mercedes možná víc riskoval, ale pořád tam hraje roli formát, který neumožňoval získat dostatek informací... Porovnávat dle fotky je nesmysl... Každý jezdec má trochu jiný styl, stopu... LH je známý, že spíš brzdí na poslední chvíli apod... GR problém neměl, CS také ne... Asi Ferrari nechtělo potopit Charlese a Mercedes Lewise...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.115.XXX
            Ale kdeže , ty fotky hovoří jasnou řečí, tam se zrovna nebrzdí víš. 18

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              Tak jestli je jen tohle to místo, kde si to Charles s Lewisem ohoblovali, tak ten komentář dává smysl... 20

              Každopádně pořád platí, že Sainz i Russell prošli...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Loqenc

                Loqenc

                85.71.3.XXX
                Oni prošli možná i proto, že nebyli měřeni 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  109.81.115.XXX
                  18 18 18

                  Ono je potřeba vědět jak se věci mají, jak je REALITA a pak zn=át souvislosti. On sice FANDA LH logiku používat umí, jenže má problém v tom, že nemá spravné vstupní informace. Používá vyfabulované, odhadované atd. . A pak mu z toho vypadne názorovej kočkopes.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    85.162.8.XXX
                    Já nevím kdo byl nebo nebyl měřen, ale na mém původním komentáři to nic nemění... Jak je možné, že Russell a Sainz prošli ? Jestli je to proto, že je neměřili... Tak jak je možné, že je neměřili, když zjistili, že Mercedes a Ferrari s tímto měly problém ?

                    Chápu, že není možné kontrolovat vždy všechny, ale dávalo by mi to smysl ve chvíli, kdy dospěju k nějakému porušení pravidel... Protože krom toho, že o bedně / vítězství apod. rozhoduje chaos vyplývající z formátu závodního víkendu, tak o něm rozhoduje i to, kdo si vylosuje černého Petra v podobě kontroly...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • GRAHAM

                      GRAHAM

                      109.81.115.XXX
                      Kontrolovali první 4. Jakého černého Petra ? Když máš všechno v pořadku, přeci nechceš vyhrát bez dodržení pravidel, žádnej černý Petr neexistuje. Na kontroli jsou taky pravidla.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        Fanda.LH

                        85.162.8.XXX
                        Jak kontrolovali první 4? Leclerc dojel 6. pokud se nepletu... Sainz dojel naopak 4. Takže jak kontrolovali první 4 ?

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama