DISKUZE K ČLÁNKU Směšný trest pro Red Bull ohrožuje F1, varuje Ferrari a upozorňuje na chladný kalkul soupeře
Šéf italské stáje z Maranella Frederic Vasseur označil loňskou penalizaci Red Bullu za překročení rozpočtového stropu za vtip. Podle něj může mít navíc dalekosáhlé důsledky pro Formuli 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Směšný trest pro Red Bull ohrožuje F1, varuje Ferrari a upozorňuje na chladný kalkul soupeře
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Starý Veterán
(Hlasovali 5 lidé)
16.08.2023 11:42
Já osobně to vidím jinak. RB byl potrestán rovnou… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jumpman
15:47 17.08.2023 95.80.230.XXX
sorry, ale jsi naprosto mimo mísu. Pleteš dohromady jabka s hruškama. Omezení času v aerotunelu je v platnosti již delší dobu a red bull nebyl tím kdo byl omezen sám. Navíc naprosto kalkulovaným porušením pravidel si red bull získal rozhodující výhodu do zbytku celé éry platnosti těchto pravidel. A jaký trest následoval? To je k smíchu co FIA udělala
Fanda.LH
08:34 17.08.2023 83.240.62.XXX
Je otázkou, kdo a jak je schopen se na té hraně pohybovat... Pro starého Strolla asi není problém vysázet balík peněz => Ale to se dle pravidel nesmí...
Resp. je nutné to dělat utajovaně => Potřebuješ dobré, důvěryhodné kontakty... Kdo je spíš sežene... Newey, který je v byznysu 40+ let, je to kapacita a zná se s každým nebo Stroll, který rozhazuje prachama ? Samozřejmě, že Newey...
Když tým bude dominovat, tak kdo to lépe skryje / vysvětlí... Newey, který již postavil bezpočet dominantních aut. Genius, který se rozhoduje 10ky let správně nebo Stroll, který to přišel urvat prachama ?
Jedna věc je rozpočtový strop tzn. prachy a druhá věc jsou zdroje obecně... A v těch zdrojích rovnost není a nemůže být... Skrz prachy to můžeš přetlačit, ale to je teď zakázáno...
Resp. je nutné to dělat utajovaně => Potřebuješ dobré, důvěryhodné kontakty... Kdo je spíš sežene... Newey, který je v byznysu 40+ let, je to kapacita a zná se s každým nebo Stroll, který rozhazuje prachama ? Samozřejmě, že Newey...
Když tým bude dominovat, tak kdo to lépe skryje / vysvětlí... Newey, který již postavil bezpočet dominantních aut. Genius, který se rozhoduje 10ky let správně nebo Stroll, který to přišel urvat prachama ?
Jedna věc je rozpočtový strop tzn. prachy a druhá věc jsou zdroje obecně... A v těch zdrojích rovnost není a nemůže být... Skrz prachy to můžeš přetlačit, ale to je teď zakázáno...
Fanda.LH
08:27 17.08.2023 83.240.62.XXX
Spočítat to nejde... Diskvalifikovat taky nejde, protože bys zkazil celý ročník... Celý rok koukáme jak Max slaví a pak nám řeknou, že se to nestalo...
Tohle je typ pravidel, se kterými nesouhlasím, ačkoli mi principiálně dávají velký smysl... Ale nesouhlasím s nimi z praktického hlediska... Každé pravidlo je prostředkem boje, předmětem taktiky... Podobně jako pravidla ohledně dopingu... Možná se nedopuje jako dřív, ale všechny svým způsobem tlačí pohybovat se na nějaké hraně resp. lehce za hranou, kdy to ještě projde... Protože kdo to nedělá, tak se připravuje o obrovskou výhodu...
Tohle je typ pravidel, se kterými nesouhlasím, ačkoli mi principiálně dávají velký smysl... Ale nesouhlasím s nimi z praktického hlediska... Každé pravidlo je prostředkem boje, předmětem taktiky... Podobně jako pravidla ohledně dopingu... Možná se nedopuje jako dřív, ale všechny svým způsobem tlačí pohybovat se na nějaké hraně resp. lehce za hranou, kdy to ještě projde... Protože kdo to nedělá, tak se připravuje o obrovskou výhodu...
GRAHAM
07:37 17.08.2023 88.103.239.XXX
To že brání omezený rozpočet v dohánění je jasné, ale každý je na tom stejně a má stejné prostředky na stavbu, takže za mne cajk. Pak je tu RB , který to má jako jediný jinak.Spočítat o kolik zrychlil, díky této výhodě nejde. Je hrozně těžké, potrestat pak spravedlivě. Tam nezbývá než to vyřešit černo bíle. ( trest buď nechat a neřešit a nebo diskvalifikovat) Jinak jsou zbytečné dohady. Pak tu máme image a peníze a Busines.
Fanda.LH
22:55 16.08.2023 83.240.62.XXX
Tohle je úplně mimo, všechno bylo úplně jiné... Pokud se nepletu, tak zrovna to Fittipaldiho auto, ani tuhle podlahu nemělo (Vypadalo tak, ale nefungovalo) a Newey tam byl jako úplný nováček k ruce... Ale i kdyby to tam celé řídil, tak dnes by mu to bylo k ničemu, ta doba je úplně jinde...
Hwrychlik H.
21:54 16.08.2023 90.182.63.XXX
Řekl to naprosto přesně.
Na druhou stranu si myslím, že RB by byl na špici i tak, protože AN. Opravte mě jestli se pletu, ale mám za to, že to je jediný konstruktér který měl zkušenosti s podobnými podlahami z minulosti. A ty se jen tak nevypaří. A to je prostě bonus pro RB že si ho udrželi.
Na druhou stranu si myslím, že RB by byl na špici i tak, protože AN. Opravte mě jestli se pletu, ale mám za to, že to je jediný konstruktér který měl zkušenosti s podobnými podlahami z minulosti. A ty se jen tak nevypaří. A to je prostě bonus pro RB že si ho udrželi.
Mike17
16:05 16.08.2023 185.149.130.XXX
To je o tom, za tím rozdílem člověk chce vidět. Jistě na tom nějaký podíl to překročení bude mít.
Za mne je zásadní problém v tom, že se Mercedes vydal špatnou cestou a po roce začal tam, kde byl RB rok před nimi.
Stejně tak museli řešit poskakování. RB to vyřešil rychle a dobře.
Ferrari doplatilo na změny pravidel, přesně od té doby začali ztrácet na RB. Do té doby byli srovnatelní. Ještě ve Francii jezdil Leclerc první, než to rozbil.
Nemyslím si, že peníze jsou v tom zásadní. Jen brání dohánění.
Za mne je zásadní problém v tom, že se Mercedes vydal špatnou cestou a po roce začal tam, kde byl RB rok před nimi.
Stejně tak museli řešit poskakování. RB to vyřešil rychle a dobře.
Ferrari doplatilo na změny pravidel, přesně od té doby začali ztrácet na RB. Do té doby byli srovnatelní. Ještě ve Francii jezdil Leclerc první, než to rozbil.
Nemyslím si, že peníze jsou v tom zásadní. Jen brání dohánění.
GRAHAM
15:51 16.08.2023 88.103.239.XXX
Mercedes určitě ne, to se vsadím. Stropy jsou v pohodě, aspoň vidíte jaký rozdíl dokáže ( může) jen tahle jakoby malá částka. Rozdíly kdysi zde psát nemusím že. Ono se to musí ještě doladit a taky je potřeba říci, že nic není dokonalé. Vždy bude něco za něco. Bude se to ale zbližovat. Holt Newey je v tomhle dobrej, když jsou změny. To se ví drahně let. Jak dalece je to posunulo, když utratily více určit nejde. Trest měl nejspiše být jiný..., osoobně si tipnu, že by i tak byli první.
Mike17
15:37 16.08.2023 185.149.130.XXX
Já bych řekl, že nějak obejít se to snaží všechny top týmy. Co z toho bude legální, pololegální nebo nelegální časem budou řešit.
Už je to víc záležitost účetních, než kontruktérů.
Ty stropy zatím nic pozitivního nepřinesly. Stejně vedou bohaté týmy a Mercedes, Mclaren nebo Ferrari díky stropům mají dohánění těžší.
Už je to víc záležitost účetních, než kontruktérů.
Ty stropy zatím nic pozitivního nepřinesly. Stejně vedou bohaté týmy a Mercedes, Mclaren nebo Ferrari díky stropům mají dohánění těžší.
Mike17
13:28 16.08.2023 185.149.130.XXX
Jakože ta pokuty byla vyjmuta z nákladů, počítajících se do stropu?
Jako jistě to nevím, ale to by asi RB tolik nefňukal, jak moc je to postihne. Ale pokud má někdo informace o tom, jestli se to do toho počítá nebo ne, budu moc rád za info.
Těžko říct, jak moc je to postihne. A těžko se výše trestu dopředu určí správně. Mám pocit, že náskok RB není moc o tom, že pár milionů překročili. Ale evidentně se konkurence vydala špatným směrem vývoje a momentálně se snaží o dohnání s tím správným.
Nebo minimálně u Mercedesu mi to tak připadá.
Ferrari nějak moc postihly změny kvůli poskakování, od té doby upadají.
A Aston? Mně to tak připadá, že převzali koncept RB, ale novinky jim už od RB nepřicházejí. Tam to na návrat na špici moc nevidím.
Snad Mclaren našel dobrou cestu. Ale pozdě.
Jako jistě to nevím, ale to by asi RB tolik nefňukal, jak moc je to postihne. Ale pokud má někdo informace o tom, jestli se to do toho počítá nebo ne, budu moc rád za info.
Těžko říct, jak moc je to postihne. A těžko se výše trestu dopředu určí správně. Mám pocit, že náskok RB není moc o tom, že pár milionů překročili. Ale evidentně se konkurence vydala špatným směrem vývoje a momentálně se snaží o dohnání s tím správným.
Nebo minimálně u Mercedesu mi to tak připadá.
Ferrari nějak moc postihly změny kvůli poskakování, od té doby upadají.
A Aston? Mně to tak připadá, že převzali koncept RB, ale novinky jim už od RB nepřicházejí. Tam to na návrat na špici moc nevidím.
Snad Mclaren našel dobrou cestu. Ale pozdě.
Fanda.LH
13:09 16.08.2023 83.240.62.XXX
Ferrari za podvody 2019 zaplatilo zcela jasně... 2019 skončili 2. v PK a 2020 skončili až 6. po tzv. dohodě s FIA...
Kdo má kolik času v tunelu je odstupňováno podle pořadí v PK, není to jen pro vítěze... Doplací na to i 2. Mercedes apod. Podle mě to dává smysl, ale nevím jestli je to dostatečné, když dnes tolik vývoje probíhá mimo tunel...
Kdo má kolik času v tunelu je odstupňováno podle pořadí v PK, není to jen pro vítěze... Doplací na to i 2. Mercedes apod. Podle mě to dává smysl, ale nevím jestli je to dostatečné, když dnes tolik vývoje probíhá mimo tunel...
Fanda.LH
12:51 16.08.2023 83.240.62.XXX
Já si myslím, že zaplatili pokutu, ale strop jim nesnížili, to jde zkrátka z jiného hrníčku...
Omezení tunelu je diskutabilnější... Red Bull postavil nejlepší auto vloni a letos z toho těží tzn. o tu výhodu nepřišli, tu si přenesli... A je otázka zda je 10% adekvátní trest, aby je zpomalil natolik, že by je ostatní mohli stáhnout... A tady je další problém... Tohle je F1, každý tým jde po vlastní cestě vývoje... A když jde každý po jiné cestě, tak ta cesta může být různě dlouhá... Takže když ten první zpomalí o 10% tak ani náhodou to nemusí znamenat, že ostatní ho doženou, kor když se ukázalo, že cesta Mercedesu, ani Ferrari do cíle vůbec nevede... Tak je pak taky otázka zda RB těch 10% nepomohlo najít tu správnou cestu...
Omezení tunelu je diskutabilnější... Red Bull postavil nejlepší auto vloni a letos z toho těží tzn. o tu výhodu nepřišli, tu si přenesli... A je otázka zda je 10% adekvátní trest, aby je zpomalil natolik, že by je ostatní mohli stáhnout... A tady je další problém... Tohle je F1, každý tým jde po vlastní cestě vývoje... A když jde každý po jiné cestě, tak ta cesta může být různě dlouhá... Takže když ten první zpomalí o 10% tak ani náhodou to nemusí znamenat, že ostatní ho doženou, kor když se ukázalo, že cesta Mercedesu, ani Ferrari do cíle vůbec nevede... Tak je pak taky otázka zda RB těch 10% nepomohlo najít tu správnou cestu...
Starý Veterán
11:42 16.08.2023 109.105.39.XXX
Já osobně to vidím jinak. RB byl potrestán rovnou dvakrát. Dostal pokutu a ještě penalizaci ve formě snížení času v tunelu. Navíc díky "super" pravidlům jako vítěz poháru konstruktérů měl další malusy ve formě dalšího úbytku času v tunelu.
Takže ostatní nedělají svou práci tak dobře, jako vítěz, tak je fér potrestat vítěze? - to narážím na ty procentuální odpočty času v tunelu.
A když RB překročil strop o nějaké "drobné", tak finanční pokuta byla myslím násobně vyšší + k tomu další trest ve výši dalšího času mínus v tunelu.
Zajímavé je, že se ozývají stáje, které samy podváděly. Viz náhlá změna pneu po nelegálních testech a tlaku od Mercedesu, kdy najednou jim auto začalo fungovat násobně lépe...
Viz kauza Ferrari a jejich motor - tam se žádný dodatečný trest neudál a přesto je naprosto jasné, že šlo o porušení pravidel.
Jiní úmyslně bourají do zdí atd.
A tito všichni mají odvahu ukázat na někoho dalšího a hrát si na morální autority? Jdu zvracet, velebnosti...
Takže ostatní nedělají svou práci tak dobře, jako vítěz, tak je fér potrestat vítěze? - to narážím na ty procentuální odpočty času v tunelu.
A když RB překročil strop o nějaké "drobné", tak finanční pokuta byla myslím násobně vyšší + k tomu další trest ve výši dalšího času mínus v tunelu.
Zajímavé je, že se ozývají stáje, které samy podváděly. Viz náhlá změna pneu po nelegálních testech a tlaku od Mercedesu, kdy najednou jim auto začalo fungovat násobně lépe...
Viz kauza Ferrari a jejich motor - tam se žádný dodatečný trest neudál a přesto je naprosto jasné, že šlo o porušení pravidel.
Jiní úmyslně bourají do zdí atd.
A tito všichni mají odvahu ukázat na někoho dalšího a hrát si na morální autority? Jdu zvracet, velebnosti...
Mike17
11:09 16.08.2023 46.135.12.XXX
Nějak jsem ho nepochopil.
Finanční výhoda se přetaví ve sportovní. Ok. To chápu.
A když dostanou násobně větší flastr tak to se nepřetaví do sportovní stránky. To se neodečte taky jen z toho zbytku po odečtení nutných nákladú na provoz týmu?
Nehledě na omezením tunelu.
Prostě politika.
Finanční výhoda se přetaví ve sportovní. Ok. To chápu.
A když dostanou násobně větší flastr tak to se nepřetaví do sportovní stránky. To se neodečte taky jen z toho zbytku po odečtení nutných nákladú na provoz týmu?
Nehledě na omezením tunelu.
Prostě politika.
Nadcházející závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (19:30 - 20:30)
- 2. Trénink (23:00 - 00:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:00)
-
Neděle
- Závod (20:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek