DISKUZE K ČLÁNKU Směšný trest pro Red Bull ohrožuje F1, varuje Ferrari a upozorňuje na chladný kalkul soupeře

Šéf italské stáje z Maranella Frederic Vasseur označil loňskou penalizaci Red Bullu za překročení rozpočtového stropu za vtip. Podle něj může mít navíc dalekosáhlé důsledky pro Formuli 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Směšný trest pro Red Bull ohrožuje F1, varuje Ferrari a upozorňuje na chladný kalkul soupeře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 25.08.2023 10:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Starý Veterán (Hlasovali 5 lidé) 16.08.2023 11:42
Já osobně to vidím jinak. RB byl potrestán rovnou… »
» Mike17 (Hlasovali 2 lidé) 16.08.2023 11:09
Nějak jsem ho nepochopil. Finanční výhoda se… »
» jumpman (Hlasoval 1 člověk) 17.08.2023 15:47
sorry, ale jsi naprosto mimo mísu. Pleteš… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
tohle bylo naprosto jasně řečeno již loni, pokuta se jim žádným způsobem nezapočítává do nákladů co se berou do rozpočtového stropu

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
navíc ferrari nikdo nedokázal porušení pravidel, kdežto red bull byl jasně usvědčen...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
sorry, ale jsi naprosto mimo mísu. Pleteš dohromady jabka s hruškama. Omezení času v aerotunelu je v platnosti již delší dobu a red bull nebyl tím kdo byl omezen sám. Navíc naprosto kalkulovaným porušením pravidel si red bull získal rozhodující výhodu do zbytku celé éry platnosti těchto pravidel. A jaký trest následoval? To je k smíchu co FIA udělala

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Je otázkou, kdo a jak je schopen se na té hraně pohybovat... Pro starého Strolla asi není problém vysázet balík peněz => Ale to se dle pravidel nesmí...

Resp. je nutné to dělat utajovaně => Potřebuješ dobré, důvěryhodné kontakty... Kdo je spíš sežene... Newey, který je v byznysu 40+ let, je to kapacita a zná se s každým nebo Stroll, který rozhazuje prachama ? Samozřejmě, že Newey...

Když tým bude dominovat, tak kdo to lépe skryje / vysvětlí... Newey, který již postavil bezpočet dominantních aut. Genius, který se rozhoduje 10ky let správně nebo Stroll, který to přišel urvat prachama ?

Jedna věc je rozpočtový strop tzn. prachy a druhá věc jsou zdroje obecně... A v těch zdrojích rovnost není a nemůže být... Skrz prachy to můžeš přetlačit, ale to je teď zakázáno...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Spočítat to nejde... Diskvalifikovat taky nejde, protože bys zkazil celý ročník... Celý rok koukáme jak Max slaví a pak nám řeknou, že se to nestalo...

Tohle je typ pravidel, se kterými nesouhlasím, ačkoli mi principiálně dávají velký smysl... Ale nesouhlasím s nimi z praktického hlediska... Každé pravidlo je prostředkem boje, předmětem taktiky... Podobně jako pravidla ohledně dopingu... Možná se nedopuje jako dřív, ale všechny svým způsobem tlačí pohybovat se na nějaké hraně resp. lehce za hranou, kdy to ještě projde... Protože kdo to nedělá, tak se připravuje o obrovskou výhodu...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
To že brání omezený rozpočet v dohánění je jasné, ale každý je na tom stejně a má stejné prostředky na stavbu, takže za mne cajk. Pak je tu RB , který to má jako jediný jinak.Spočítat o kolik zrychlil, díky této výhodě nejde. Je hrozně těžké, potrestat pak spravedlivě. Tam nezbývá než to vyřešit černo bíle. ( trest buď nechat a neřešit a nebo diskvalifikovat) Jinak jsou zbytečné dohady. Pak tu máme image a peníze a Busines. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Tohle je úplně mimo, všechno bylo úplně jiné... Pokud se nepletu, tak zrovna to Fittipaldiho auto, ani tuhle podlahu nemělo (Vypadalo tak, ale nefungovalo) a Newey tam byl jako úplný nováček k ruce... Ale i kdyby to tam celé řídil, tak dnes by mu to bylo k ničemu, ta doba je úplně jinde...

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.182.63.XXX
Řekl to naprosto přesně.
Na druhou stranu si myslím, že RB by byl na špici i tak, protože AN. Opravte mě jestli se pletu, ale mám za to, že to je jediný konstruktér který měl zkušenosti s podobnými podlahami z minulosti. A ty se jen tak nevypaří. A to je prostě bonus pro RB že si ho udrželi.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
To je o tom, za tím rozdílem člověk chce vidět. Jistě na tom nějaký podíl to překročení bude mít.
Za mne je zásadní problém v tom, že se Mercedes vydal špatnou cestou a po roce začal tam, kde byl RB rok před nimi.
Stejně tak museli řešit poskakování. RB to vyřešil rychle a dobře.
Ferrari doplatilo na změny pravidel, přesně od té doby začali ztrácet na RB. Do té doby byli srovnatelní. Ještě ve Francii jezdil Leclerc první, než to rozbil.
Nemyslím si, že peníze jsou v tom zásadní. Jen brání dohánění.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Mercedes určitě ne, to se vsadím. Stropy jsou v pohodě, aspoň vidíte jaký rozdíl dokáže ( může) jen tahle jakoby malá částka. Rozdíly kdysi zde psát nemusím že. Ono se to musí ještě doladit a taky je potřeba říci, že nic není dokonalé. Vždy bude něco za něco. Bude se to ale zbližovat. Holt Newey je v tomhle dobrej, když jsou změny. To se ví drahně let. Jak dalece je to posunulo, když utratily více určit nejde. Trest měl nejspiše být jiný..., osoobně si tipnu, že by i tak byli první.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Já bych řekl, že nějak obejít se to snaží všechny top týmy. Co z toho bude legální, pololegální nebo nelegální časem budou řešit.
Už je to víc záležitost účetních, než kontruktérů. 05
Ty stropy zatím nic pozitivního nepřinesly. Stejně vedou bohaté týmy a Mercedes, Mclaren nebo Ferrari díky stropům mají dohánění těžší.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.160.26.XXX
Těžko říct, ale oficiálně to tak nějak odpovídat bude... Takže než praskne, že top týmy do toho lejou další miliony bokem.... Tak skutečně 7 mega je velký rozdíl... Samozřejmě pokud je to o tom, že jen RB chytli, tak je to úsměvné...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Ano, četl jsem.
Ale těžko říct, jak to je.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Přečti si ten článek... Borec tam tvrdí, že snad 90% nákladů tvoří provozní výdaje a vývoj tvoří jen malý zlomek...

Podle mě to šulí a vyvíjí to z velké části externisté, ale kdyby to byla pravda, tak 7mega je opravdu hodně...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jakože ta pokuty byla vyjmuta z nákladů, počítajících se do stropu?
Jako jistě to nevím, ale to by asi RB tolik nefňukal, jak moc je to postihne. Ale pokud má někdo informace o tom, jestli se to do toho počítá nebo ne, budu moc rád za info.

Těžko říct, jak moc je to postihne. A těžko se výše trestu dopředu určí správně. Mám pocit, že náskok RB není moc o tom, že pár milionů překročili. Ale evidentně se konkurence vydala špatným směrem vývoje a momentálně se snaží o dohnání s tím správným.
Nebo minimálně u Mercedesu mi to tak připadá.
Ferrari nějak moc postihly změny kvůli poskakování, od té doby upadají.
A Aston? Mně to tak připadá, že převzali koncept RB, ale novinky jim už od RB nepřicházejí. Tam to na návrat na špici moc nevidím.
Snad Mclaren našel dobrou cestu. Ale pozdě.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Ferrari za podvody 2019 zaplatilo zcela jasně... 2019 skončili 2. v PK a 2020 skončili až 6. po tzv. dohodě s FIA...

Kdo má kolik času v tunelu je odstupňováno podle pořadí v PK, není to jen pro vítěze... Doplací na to i 2. Mercedes apod. Podle mě to dává smysl, ale nevím jestli je to dostatečné, když dnes tolik vývoje probíhá mimo tunel...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Já si myslím, že zaplatili pokutu, ale strop jim nesnížili, to jde zkrátka z jiného hrníčku...

Omezení tunelu je diskutabilnější... Red Bull postavil nejlepší auto vloni a letos z toho těží tzn. o tu výhodu nepřišli, tu si přenesli... A je otázka zda je 10% adekvátní trest, aby je zpomalil natolik, že by je ostatní mohli stáhnout... A tady je další problém... Tohle je F1, každý tým jde po vlastní cestě vývoje... A když jde každý po jiné cestě, tak ta cesta může být různě dlouhá... Takže když ten první zpomalí o 10% tak ani náhodou to nemusí znamenat, že ostatní ho doženou, kor když se ukázalo, že cesta Mercedesu, ani Ferrari do cíle vůbec nevede... Tak je pak taky otázka zda RB těch 10% nepomohlo najít tu správnou cestu...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Starý Veterán

Starý Veterán

109.105.39.XXX
Já osobně to vidím jinak. RB byl potrestán rovnou dvakrát. Dostal pokutu a ještě penalizaci ve formě snížení času v tunelu. Navíc díky "super" pravidlům jako vítěz poháru konstruktérů měl další malusy ve formě dalšího úbytku času v tunelu.
Takže ostatní nedělají svou práci tak dobře, jako vítěz, tak je fér potrestat vítěze? - to narážím na ty procentuální odpočty času v tunelu.

A když RB překročil strop o nějaké "drobné", tak finanční pokuta byla myslím násobně vyšší + k tomu další trest ve výši dalšího času mínus v tunelu.

Zajímavé je, že se ozývají stáje, které samy podváděly. Viz náhlá změna pneu po nelegálních testech a tlaku od Mercedesu, kdy najednou jim auto začalo fungovat násobně lépe...
Viz kauza Ferrari a jejich motor - tam se žádný dodatečný trest neudál a přesto je naprosto jasné, že šlo o porušení pravidel.

Jiní úmyslně bourají do zdí atd.

A tito všichni mají odvahu ukázat na někoho dalšího a hrát si na morální autority? Jdu zvracet, velebnosti...

+ 5 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.12.XXX
Nějak jsem ho nepochopil.
Finanční výhoda se přetaví ve sportovní. Ok. To chápu.
A když dostanou násobně větší flastr tak to se nepřetaví do sportovní stránky. To se neodečte taky jen z toho zbytku po odečtení nutných nákladú na provoz týmu?
Nehledě na omezením tunelu.

Prostě politika.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama