DISKUZE K ČLÁNKU Zajímavá čísla z vývoje nových vozů F1 pro sezónu 2022 - ztráta přítlaku aut za sebou klesne z 46 na 18 %

Nacházíme se na prahu přelomové sezóny Formule 1, v níž začínají platit nová technická i sportovní pravidla. Kvůli nim muselo 10 týmů začít s návrhem monopostů od nuly. V článku přinášíme několik čísel z jejich vývoje.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zajímavá čísla z vývoje nových vozů F1 pro sezónu 2022 - ztráta přítlaku aut za sebou klesne z 46 na 18 %

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 09.02.2022 21:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 09.02.2022 09:24
F1 mě naučila netěšit se na další sezonu a být… »
» Ferda (Hlasovali 3 lidé) 09.02.2022 09:51
Zvýšený přísavný efekt se mi vůbec nezamlouvá a… »
» grol2 (Hlasovali 3 lidé) 09.02.2022 10:12
Až tu redukovanou ztrátu přítlaku uvidím, pak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Flaviová reklama?

      + 0 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        86.49.249.XXX
        Nemyslím si, že by někdo pouštěl schválně z týmů info o tom, jak budou mít agresivní monoposty do médii. Ale jinak Flávio to řekl nedávno: FIA a Liberty si myslí, že dokáží týmy přechytračit a dostat je pod kontrolu, to se dělo před 15/20 lety, poté si týmy už začali s FIA a nyní i Liberty pouzé hrát.

        + 0 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • grol2

    grol2

    193.8.87.XXX
    Až tu redukovanou ztrátu přítlaku uvidím, pak uvěřím.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Zvýšený přísavný efekt se mi vůbec nezamlouvá a obávám se, že znehodnotí závodění. Vozy budou ještě více jezdit jako po kolejích, ale běda jak přejedou přes nějakou nerovnost. Při ztrátě přísavného efektu budou mít vozy tendeci se vznést do vzduchu a to může být hodně nebezpečné.
    Právě kvůli tomuhle nebezpečí byl přísavný efekt zakázán a to ještě nebyly tak vysoké salámové obrubníky jako dnes.

    + 3 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      194.228.96.XXX
      Tady ten princip bude fungovat jinak a hlavně nepůjde do žádného extrému... Tehdy vozy brousily dráhu, to teď absolutně nehrozí...

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Snad máš pravdu. Tehdy se ground efektu dosahovalo použitím bočních lišt kolem šasi a ty se přejetím přes nerovnosti ulamovaly. Pak vozy ztratily přítlak a při zvednutí čumáku měly vlastnost se nadnášet a tím jezdec samozřejmě ztrácel kontrolu nad vozem. Bylo to hodně nebezpečné. A obávám se, že k podobným jevům bude docházet i letos a ještě o tom hodně uslyšíme.
        Slušelo by se připomenout, že s tímto typem přítlaku v F1 přišel Colin s vozem Lotus 78.

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          Má pravdu, problém s groundefectem v 80 letech byl, že velize záležel na utěsnění podlahy k vozovce a pokud vůz nadskočil na obrubníku, došlo k roztěsnění a okamžité ztrátě přítlaku. Teď mají těsnící lišty zakázané. Indy s tímto konceptem jezdí už asi 15 let a nepozoroval jsem nějakou nehodu z tohoto důvodu...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Někdy v INDY létají vozy pořádně vysoko. A to nemají vpředu tak gigantické radlice jako vozy F1.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              ale ne díky obrubníku, jako se to občas dělo v 80tých letech u F1...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                V Emerice se totiž obrubníky nenosí. Ani na okruzích a dokonce nejsou vidět ani na klasických tratích. Tam totiž na traťové limity sejou.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    F1 mě naučila netěšit se na další sezonu a být pak raději příjemně překvapen, nicméně letos musím uznat, že jsem minimálně hodně zvědavej.
    Nejvíc jsem asi zvědavej na změny aera. V roce 2009 byl nastaven správný směr omezování aera, který byl posílen ještě v 2014. Po roce 2017 to šlo všechno do kopru a předjíždění bylo čím dál těžší. Jsem zvědavej, jak moc se to letos zlepší 03

    + 4 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama