Mercedes nevěřil senzorům, Bottas kvůli úlomku z Ferrari ztrácel až 8 desetin na kolo

Petr Hlawiczka, 3. listopadu 2020, 06:05 Google+

Mercedes původně nevěřil senzorům, které ukazovaly, že Valtteri Bottas od druhého kola po přejetí úlomků z Ferrari přišel až o 50 bodů přítlaku. Jak k tomu došlo?

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 03.11. 17:49) Napište svůj názor
Valtteri Bottas v Imole

Valtteri Bottas v Imole | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Finský pilot byl ve vedení závodu, když přejel přes ulomenou bočnici z předního křídla monopostu Sebastiana Vettela. Ta na trati zůstala v zatáčce Tose po jeho kontaktu s Kevinem Magnussenem - Dán se tehdy roztočil, ale pilot Ferrari po vyšetřování za to potrestán nakonec nebyl.

Bottas se vyhnul defektu, když přejel přes úlomek středem vozu, jenže ten se zasekl v oblasti podlahy. Telemetrie ihned signalizovala velkou ztrátu přítlaku, ale Mercedes z počátku nevěřil tomu, jak je problém velký, protože si jejich jezdec stále držel vedení.

"Zaznamenal jsme velký pokles ve výkonnosti, problémem je ale velikost jeho dopadu na čas na kolo. Když to na něj převedete, šlo o sedm či osm desetin sekundy. Z počátku jsme senzorům fakt nevěřili, protože jsme sledovali, jak na to Valtteri tlačí a dokáže zajíždět celkem slušné časy, když to bylo zapotřebí. Dokázali jsme si budovat trochu náskok," popisuje šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.

Úlomek, který byl zaseknutý pod vozem Bottase

Úlomek, který byl zaseknutý pod vozem Bottase | zdroj: Mercedes AMG F1 Team

"A při tom je velmi těžké stanovit absolutní ztrátu v časech na kolo, protože auto může být ovlivněno nelineární způsobem na okruhu nebo se chovat odlišně v různých směrech a zatáčkách. Ale na počátku jsme nemohli uvěřit tomu, o jak velkou ztrátu šlo," přiznává.

Jak to, že tak obrovský červený úlomek si Mercedes nevšiml a nevytáhl ho při první zastávce v boxech? "Nevěděli jsme, co to bylo. Když se podíváte na velikost toho kousku a fakt, že je červený, tak nemůžete uvěřit tomu, že jsme jej v kamerách neviděli."

"Jenže byl zaseknutý uvnitř a viditelná byla černá oblast. A protože tam je celé auto černé, tak jsme ho nemohli vidět. Kdybychom ho viděli, tak bychom zřejmě odvedli lepší práci při jeho vytažení během první zastávky," vysvětluje Shovlin.

"Byla to pro něj smůla. Rozhodně učinil správné rozhodnutí, když se rozhodl úlomek rovně přejet. Kdyby ho totiž trefil pneumatikou, velmi pravděpodobně by to ihned způsobilo defekt. Zareagoval tedy správně. Celé dopoledne ho to ale drželo zpět, i když nešlo o jeho vlastní chybu," dodává zástupce Mercedesu.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes nevěřil senzorům, Bottas kvůli úlomku z Ferrari ztrácel až 8 desetin na kolo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 03.11.2020 17:49 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton smlouvu na příští rok stále nepodepsal, bude pokračovat?

Chystá se překvapivý odchod? "Nevím, jestli tady budu i příští rok," říká…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud