Prohnali jsme Jaguar XJ: Bláznivě rychlý! Je ale také vzrušující?

ar2, 29. srpna 2015, 07:30 Aktualizováno 30.8.2015, 17:19 Google+

Luxusní limuzína není jen nudné auto pro politiky či ředitele firem, tedy jak která a třeba právě Jaguar XJ nabízí víc než jen luxus a pohodlí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jaguar XJ 3,0 V6 Kompresor

Jaguar XJ 3,0 V6 Kompresor | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Pokud se jednou rozhodnete přesednout ze zadní lavice na místo řidiče, mělo by to být XJ. Nikoliv proto, že by to snad byl nějaký trhač asfaltu. Ani proto, že by měl sportovní nebo dokonce závodní ambice. Ale proto, že i takto velká limuzína může při řízení působit, jako daleko menší auto a hlavně, pokud se rozhodnete jet rychleji, tak vás nezklame.

img-responsive

Jaguar XJ 3,0 V6 Kompresor | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

XJ s třílitrovou V6 není nějak extrémně rychlá. Dokonce působí docela letargickým dojmem a zvláště při rozjedu je cítit, jak bojuje s obrovskou hmotností. Výrazná nadváha je cítit i v zatáčkách. Tedy pokud máte zapnutý standartní režim, ve kterém se přehupuje z jedné strany na druhou, a když to přeženete, rychle se začne hrnout přes přední vnější kolo ven ze zatáčky.

img-responsive

Jaguar XJ 3,0 V6 Kompresor | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Jenže ve chvíli kdy zapnete dynamický mód, auto výrazně změní svůj charakter. Motor i odezva na plyn jsou téměř identické, trochu ztuhne řízení a hlavně se přenastaví podvozek.

Právě díky tomu se auto přestane tolik naklánět a přenosy hmotnosti zdatně maskuje. Jistě, fyziku neoklamete, ale i přesto tento systém znatelně zlepšuje grip předních kol a také vzbuzuje v řidiči daleko větší důvěru.

Proplétání vlásenkami je najednou mnohem zábavnější. XJ drží stopu a bojuje se setrvačností a hmotností, která tlačí auto po tečně ven. Boj podvozku proti tomu stále pokračuje a drží sveřepě až do sebezničení, tedy spíše do zničení pneumatiky.

img-responsive

Jaguar XJ 3,0 V6 Kompresor | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Jediné co musíte dělat precizně je brzdění před zatáčkou. Pokud začnete pozdě, předek se bude rychle hrnout ven. Stejně precizně musíte pracovat s plynem na výjezdu, trochu zbrklé ESP vás bude trestat už hodně zkraje, takže s plným plynem počkejte až na výjezd.

Takže na výjezdu sešlápnout plyn, kompresor okamžitě bez znatelné prodlevy začne plnit motor plným tlakem a zvučný šestiválec vás zarazí do sedačky, no dobře, spíše mírně zatlačí, přeci jen bojuje s ohromnou masou hmotnosti tohoto plnokrevného britského gentlemana.

Rád bych napsal, jak se jede vzadu, jak komfortní je ve městě na kočičích hlavách, kolik ten šestiválec žere a jak zvládá pohodlnou jízdu, ale v Rakousku se mi dostal do rukou jen na pár hodin a tak jsem sotva stačil nějaké ježdění na polygonu a tamní trati a pár fotek. Více se dočtete jednou v redakčním testu.

Vytisknout

Diskuze: Prohnali jsme Jaguar XJ: Bláznivě rychlý! Je ale také vzrušující?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Lexus NX 200t (2015)

TEST: Dokážete autu odpustit velké chyby? Lexus NX 200t

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud