Technický ředitel Mercedesu, Paddy Lowe, se do F1 dostal náhodou

iM2, 14. února 2016, 21:23 Google+

Za techniku zodpovědná osoba u stáje Mercedes, Paddy Lowe, nikdy neměla zacíleno na Formuli 1, jak se do ní tedy dostala?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lowe platí v F1 za uznávaného odborníka

Lowe platí v F1 za uznávaného odborníka | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Paddy Lowe je technickým ředitelem aktuálně nejsilnějšího týmu v F1, stáje Mercedes. To, že vůbec skončil ve Formuli 1, je čistou náhodou, jak teď Brit přiznává: "Ucházel jsem se [o práci] u jednoho týmu jen proto, že si jeden kamarád myslel: 'Proč nepracuješ u nějaké stáje ve Formuli 1?'" říká Paddy Lowe pro 'ESPN F1', který svůj inženýrský diplom získal na Cambridge v roce 1984 a v roce 1987 začal pracovat u Williamsu na oddělení elektroniky.

Nedá se ale říct, že by o Formuli 1 do té doby neměl Lowe zájem, byl fanouškem královny motorsportu i předtím, ale spíše jí napřed nebral jako obor, kde by mohl uplatnit svoje inženýrské znalosti. "Tehdy bylo relativně neobvyklé, že by absolventi Cambridge nebo nějaké jiné top univerzity šli do Formule 1. Ve škole nebo na univerzitě to [výběrové řízení] určitě nebylo nikde vypsáno a nikdo neměl Formuli 1 na radaru. Zírali by na mě s prázdnými pohledy."

I tak ale tou dobou 25 letý Lowe tuto výzvu přijal. V roce 1993 přešel k McLarenu na místo vedoucího oddělení výzkumu a vývoje. "Formule 1 měla tehdy pověst vedlejšího podniku - a to ne neprávem. Ačkoliv už tehdy byli v tomto sportu činní velkolepí inženýři, byli jsme až moc na okraji a ve srovnání s lépe financovanými odvětvími jako letecký průmysl nebo průmysl osobních automobilů v nevýhodě, když člověk porovnával pravidla a používané technologie."

img-responsive

Když v roce 1987 přišel Lowe do Williamsu, byl jedním z pouhých 20 inženýrů v tomto týmu | foto: Williams F1 Team

To na druhou stranu ukrývalo také velké šance, což si uvědomuje také Lowe. Oblast výzkumu nebyla tou dobou ani zdaleka tak omezena jako dnes. "Proto to byl také zajímavý čas, protože jsme si všechny možné technologie pro auto vymýšleli, ať už to bylo aktivní zavěšení kol, kontrola trakce, servořízení nebo diferenciál - takže velké množství věcí, které nebyly pokryty předpisy."

Doba se ale mění a s ní i F1. Dnes ve špičkových týmech F1 pracuje až 400 inženýrů, zatímco v dobách začátků Lowea to nebylo víc než 20 a to u tak špičkového týmu jako byl (a stáje je) Williams. Motorsport je navíc dnes na poli techniky brán jako seriozní možnost pro budoucí kariéru. 

"Ne všichni, ale spousta top inženýrů dnes vidí Formuli 1 jako královskou disciplínu, což je pro nás samozřejmě dobré," říká Lowe, který se snaží dostat F1 více do škol přes různé projekty, například Formula Student. 

Vytisknout

Diskuze: Technický ředitel Mercedesu, Paddy Lowe, se do F1 dostal náhodou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Dosáhne spojení McLaren-Honda letos signifikantního zlepšení na závodní dráze?

McLaren nastartoval novou Hondu + AUDIO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud