DISKUZE K ČLÁNKU GP Evropy 1994: Navrátilec Schumacher vyhrál s půlminutovým náskokem

Retrospektivní ohlednutí za Grand Prix Evropy 1994 ve španělském Jerezu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP Evropy 1994: Navrátilec Schumacher vyhrál s půlminutovým náskokem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 24.06.2012 12:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 12 lidí) 23.06.2012 21:50
Jsi směšný chlapečku. Piloti, kteří jezdili se… »
» odin (Hlasovalo 11 lidí) 24.06.2012 09:20
S tím cos' napsal souhlasím. Mám jen… »
» odin (Hlasovalo 10 lidí) 23.06.2012 13:55
Bohužel se FIA odmítla hlouběji zaobírat… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Nezávislá firma ZJISTILA namontovaný nelegální software v schumacherově voze. Proč tu stále tvrdíš, že nezjistila žádné porušení předpisů? FIA rozhoduje zda šlo, či nešlo o přestupek, nikoliv počítačová firma. A jestliže se tím nezaobírala, zametla to pod koberec. A že nešel software odstranit? Tak tomu můžeš věřit opět pouze ty. Odstranit softwer je pro odborníky z řad F1 stejně složité, jako pro nás odinstalovat program z počítače. Problém je jediný. Jestliže si odinstaluji např. antivir z počítače, za pár týdnů mi počítač nemusí vůbec fungovat. Stejné to je s oním softwarem v autě Šumiho. Po jeho odstranění by Schumacher přestal vítězit. Proto tvrdili, že je to komplikované a ohrozí to funkci ostatních programů. Což je hloupost. Pamatuji si to velmi dobře. O Šumiho nelegálním autě se spekulovalo téměř od začátku sezóny a až v její polovině začali s kontrolami. A nevím o tom, že by i v jiných autech byl nalezen nelegální softwar. V žádné z ročenek jsem o tom nenašel ani zmíňku. I když ty anglické nevlastním.

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • api

    api

    88.212.37.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Dejvw

    90.179.236.XXX
    Krásný návrat do let minulých a pěkně napsaný.Jen mě zaujala věta o zcela rozdílných monopostech Schumachera a Verstapena,jaký zdroj byl pro tuhle info použitý.

    + 9 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • api

      api

      88.212.37.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 9 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Bohužel se FIA odmítla hlouběji zaobírat schumiho Benettonem B194 a vše raději zametla pod koberec. Ale indície, že Schumacher jezdil v nelegálním autě tu jsou. A nejsou vycucané z prstů, nýbrž jsou to fakta. Na rozdíl od spekulací fans vyšumělého o počtu bodů, které by letos měl mít. Měl by ses trošku více zajímat o dění okolo tvé ikony. Nakopíruji ti sem pár informací:
        Na jakém voze to vlastně Schumacher vítězil? Po kolizi s Häkkinenem v Aidě strávil Senna nějaký čas důkladným pozorováním Němcova Benettonu a vozu jeho týmového kolegy Jose Verstappena. Udiveně pak jen konstatoval, že Nizozemcův monopost se na trati choval jako úplně jiné auto. "Nemůžu vám k tomu mnoho říct," odpovídal opatrně na dotěrné otázky novinářů při prezentaci. "Těžko se hovoří o něčem, co nejste schopni dokázat."
        V červenci 1994, dva měsíce po Sennově smrti, se automobilová federace rozhodla prověřit elektronické systémy týmů Benetton a McLaren. Po mnoha prodlevách, které stájím vynesly pokutu 100 000 dolarů, dostala konečně specializovaná firma LDRA v britském Liverpoolu software použitý v obou vozech při Velké ceně San Marina 1994.
        Výsledky analýzy z Benettonu B194 se daly přirovnat k náloži dynamitu: Lidé z LDRA objevili skrytý program, který Schumacherovi potenciálně umožňoval využívat takzvanou kontrolu prokluzu, po zimních změnách pravidel prohlášenou za nelegální. S její pomocí mohl jezdec při výjezdu ze zatáček naplno sešlápnout plynový pedál a počítač už sám rozhodl, kolik plynu vzhledem k zařazenému stupni a otáčkám motoru použít, aby zadní kola přenesla na vozovku maximální možný výkon bez nežádoucího prokluzování kol.
        Nalézt zmiňovanou rutinu však nebylo zdaleka snadné a dokonce i softwareovým expertům LDRA to chvíli trvalo. Program byl totiž neviditelný. Museli jste vyvolat hlavní menu, najet kurzorem až za spodní řádek obrazovky na zdánlivě prázdnou linku a zmáčknout jednu specifickou klávesu. Z ničeho nic, bez jakékoliv zprávy na monitoru, byl program pro kontrolu prokluzu aktivován. Počítačovým detektivům se rovněž podařilo odhalit způsob, jak bylo možné systém cestou na startovní rošt uvést do chodu. Jednalo se o sekvenci příkazů spouštěných pohyby plynového pedálu, spojky a páček pro řazení převodových stupňů umístěných pod volantem.
        Benetton nemohl existenci programu popřít, trval nicméně na tom, že od zákazu kontroly prokluzu nebyl použit. Rutina v software zůstala, jelikož její odstranění by podle slov představitelů stáje bylo příliš komplikované a navíc by mohlo ohrozit bezchybnou funkčnost dalších částí programu. Aby ji jezdec nemohl náhodně aktivovat, byla raději skryta sérií maskovacích kroků.
        Ať již byla pravda jakákoliv, neexistovala metoda, jak podezření...

        + 10 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • api

          api

          88.212.37.XXX
          Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

          + 9 / − 9

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            77.240.96.XXX
            Pokud FIA dále nezkoumala výsledky šetření spec. firmy LDRA, tak svým způsobem vše pod koberec zametla, to je jednoznačné. A každý se musí ptát, "proč měl Schumacher ve voze zakázaný software, když jej prý nepoužíval?" A za další, Verstappen ve voze tento software neměl, čili MĚL JINÉ, HORŠÍ AUTO!!! To pro ty, kteří neustále spekulují a vymlouvají se a při tom o tom vědí prd. A k těm tvým plkům o Lehtovi. Nenapadlo tě, že nemusel vědět o "tajných možnostech" Schumiho auta? Navíc si nejsem zrovna jistý, zda opravdu jel v Schumacherově autě. Minimálně postavou si příliš oba podobní nejsou.

            + 11 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Na rozdíl od tebe, já nesleduji F1 za týden čtrnáct dní. To, co jsem nakopíroval, jsou dobové materiály. A pochybuji, že by Ayrton Senna trpěl vůči Schumacherovi nějakými komplexy12 . To spíš ty tu tím trpíš, když ti dojdou argumenty.

            + 9 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • api

              api

              88.212.37.XXX
              Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

              + 8 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                Jsi směšný chlapečku. Piloti, kteří jezdili se Schumacherem (nebo proti němu), jako byli A.Senna a Jos Verstappen vyřkli na schumacherův Benetton B194 jistý názor. Tento názor nevznikl díky jejich komplexům (jak se tu snažíš tvrdit), ale díky osobním zkušenostem. Oni tam na rozdíl od tebe byli a účastnili se závodů. To ty si tu cucáš z prstů ty své nesmysly. A tak jediná pravda, kterou jsi napsal je, že jsem reagoval jako "neregistrovaný", což je nejspíše jasné každému (nikoliv jen tobě). Ale bylo to způsobeno tím, že jsem opustil tuto diskuzi a pak jsem se vrátil a znovu jsem se nezaregistroval. Někdy se registrovat nemusím, někdy jo, nechápu logiku stránek. Určitě to ale není, že bych si na tebe potřeboval pozvat imaginárního neregistrovaného pomocníka. To si příliš fandíš.12

                + 12 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Dejvw

                  90.179.236.XXX
                  Promiň,ale argumentace typu,že na oko se chovají monoposty stejné stáje jinak je úsměvná.Je každému jasné,že to ovlivňuje řada faktorů a nejvíc jezdec samotný+odlišné nastavení.Každé vítězné auto je stavěné na hranici pravidel a pokud nebyli potrestáni,tak se dá považovat za legální.Jinak by se dal spochybnit vlastně každý mistrovský titul,poslední sezónu taktéž.

                  + 9 / − 9

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    S tím cos' napsal souhlasím. Mám jen problém s prokázanou existencí zakázaných prvků v Schumacherově voze a nečinnosti FIA v tomto případě. Je to jako u dopingu. Benetton měl nahlásit před sezónou, že z nějakých důvodů nemůže odstranit software a pokud to neučinil, jednal nelegálně a měl být vyloučen. Každé dodatečné vysvětlování beru jako výmluvy. Navíc moje argumentace je na základě prohlášení Jose Verstappena, jenž prohlásil, že Schumacher jezdil v odlišném autě a když s tím šel za Briattorem, ten mu řekl, "mlč o tom".
                    Bohužel to nebylo poslední kontraverzní chování FIA v této sezóně ve vztahu k Benettonu, potažmo Schumacherovi.

                    + 11 / − 8

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • apii

                      88.212.37.XXX
                      ty si proste nemôžeš pomocť a musíš dalej lhát....02 Ross Brawn potvrdil, že prítomnosť softveru nahlásili ako aj FIA tak aj softverovej firme, ktorá autá skúmala. dalej FIA povolila mať zakazaný softver v aute až do GP Belgicka všetkym timom za predpokladu že ho nebudu použivať.

                      + 10 / − 11

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.96.XXX
                        Napsal jsem "před sezónou" a za další, jak FIA kontrolovala že software týmy nepoužívají? To je jednoduše směšné, povolit něco, co nelze (a ani se o to nepokusít), skontrolovat. Neustále se tu snažíš zatáhnout do tohoto sporu nějaké další týmy. Které? Pokud vím, tak jediní, kdo podváděli byli Benetton a McLaren. U ostatních nikdo na nic zakázaného nepřišel. Tak jaképak "povolila všetkým tímom"? Jestliže něco zakážu, pak se to objeví u jediného týmu a tak to povolím za předpokladu, že to nebudou používat do půlky sezóny, je velice pochybné jednání FIA, o které se tu otírám už od začátku.

                        + 7 / − 8

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                  • api

                    api

                    88.212.37.XXX
                    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

                    + 7 / − 9

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • AleSi

    90.182.123.XXX
    Ano, ano. Děkuji za upozornění a za všemocný Microsoft Word a mou slepotu se omlouvám 04 Jinak rovnou odpovím na hixaxonovu otázku: záměr dalších závodů tu je, ale raději nic slibovat nebudu.

    + 11 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      195.80.165.XXX
      nic sa nedeje, chybky su len prkotiny.

      Inak mne sa ohromne paci, ta vtedajsia roznorodost motorov!01

      + 9 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    195.80.165.XXX
    paradny clanok! 01 01 01

    Len chcem upozornit na chybycku co sa mi nahodou padla do oka (niezeby som hladal chyby).

    "U Ferrari spoléhali na osvědčenou dvojici Jean Alesi a "Bernard" (Gerhard) Berger"

    + 6 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Severin

    147.175.127.XXX
    Berger opravte v clanku jmeno Bernard Berger na Gerhard Berger 03

    + 8 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama