DISKUZE K ČLÁNKU GP Kanady 1973: Fittipaldi se cítí jako vítěz, tím skutečným je Revson

Přinášíme vám retrospektivní ohlédnutí za Grand Prix Kanady 1973, ve které se poprvé představil zpomalovací vůz a udělal více škody než užitku.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP Kanady 1973: Fittipaldi se cítí jako vítěz, tím skutečným je Revson

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 08.06.2012 13:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 8 lidí) 07.06.2012 14:30
Ok. Mám to podobně. Paměť a četba, mnohdy… »
» odin (Hlasovalo 7 lidí) 07.06.2012 13:18
Nevím, zda to bylo úplně tak, jak píšeš.… »
» Ligier (Hlasovalo 7 lidí) 07.06.2012 13:26
Odvolávám se jen na paměť a navíc… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ligier

    Ligier

    88.103.97.XXX
    No jo u Tyrrellu to bylo jinak, tam Cevert musel poslouchat a když měl být odměněn místem jedničky, zemřel...

    + 6 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Nevím, zda to bylo úplně tak, jak píšeš. Proslýchalo se sice, že Stewart uvažuje o konci kariéry, ale pak se zase psalo, že skončil jen kvůli smrti Ceverta. Tak že nevím, zda by byl v roce 1974 jedničkou. Píšu to proto, že Cevert byl prvním pilotem, kterému jsem fandil. Tak pokud víš více, dej mi sem vědět.

      + 7 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ligier

        Ligier

        88.103.97.XXX
        Odvolávám se jen na paměť a navíc zprostředkovanou až pozdější četbou, Stewart už byl rozhodnut ukončit kariéru po sté GP, ale protože se Cevert zabil, do ní už nenastoupil a absolvoval jich 99 (s 27 vítěznými GP v MS a třemi tituly...), šlo o poslední GP roku 1973. Tyrrell se tak ocitnul bez jezdců a fakticky pomalu kráčel k úpadku :-( Nikdy už nedosáhl tak vysoko jak s touto dvojicí. Ale to určitě víš. I v tomto článku je řečeno, že Stewart byl již na odchodu...

        + 7 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Ok. Mám to podobně. Paměť a četba, mnohdy zpětně. O F1 se zajímám zhruba od r.1970 (+-rok), tehdá příliš článků nevycházelo a informace se musely pracně shánět. V tv začali dávat záznamy až později a navíc jako dítě školou povinné jsem měl i mnoho jiných zájmů, než pátrání po informacích o formulích.04 Čerpal jsem hlavně ze Světu motorů, Motorové současnosti, Stadiónu a Štartu. Jednou za půl roku vycházely jako příloha MS "Piloti F1 ,nebo Grand Prix, kde se to hemžilo zajimavými články. A vlastně máš pravdu, Stewartův milník 100 GP a konec, se mi z paměti už vypařil a teď zpětně si to uvědomuji. Dík.11

          + 8 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    89.144.206.XXX
    Článeček super!01
    Také je to první sezona,kdy nejlepší team v poli měl dva špičkové jezdce,kteří se obírali o body a v tom důsledku získali jenom P.K.Ten hlavní jim unikl.Od této sezony se již začala více méne uplatnovat teamová režie a do smluv se přidávala klauzule o postu teamové jedničky!04

    + 9 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      90.177.6.XXX
      no není to pravda. Pro Chapmana byl vždy více PK než PJ a tak mu bylo relativně jedno, kdo bude vítězit, hlavně, že to bude Lotus. Speciálně toho téma jsem řešil před 11 lety s Chapmanovo synem a původně jsem měl stejný názor jako ty, ale realita byla jiná.

      + 6 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Zajímavé, že když se vrátil Peterson v 1978, už měl ve smlouvě klauzuli o týmové dvojce, zatímco Andretti by no.112 Tak že zas tak jedno to Chapmanovi nebylo. Ano tým Lotus preferoval, ale i uvnitř týmu začal s hiearchií. Možná i díky sezóně 1973. Tak bych tvrzení 1958MrLotus1994 zase tolik neodporoval. Podle mne má pravdu a jediné, co se dá rozporovat, je jeho a Chapmanův pohled na to "hlavní". Pro Chapmana byl hlavní jednoznačně pohár konstruktérů.03

        + 6 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • AleSi

          90.182.123.XXX
          Trochu to uvedu na pravou míru. Andretti si post týmově (právem) vydupal. V polovině 70. let byla Andrettiho kariéra v útlumu a Chapmana přestala F1 zajímat. Byl to právě Andretti, který přišel za Chapmanem s úmyslem znovu nasednout na tu "vlnu" a chytit to nadšení a druhý dech. To Andretti vypiplal wing car k tehdejší dokonalosti a měl velkou zásluhu na úspěchu Lotusu. Nechtěl, aby po tvrdé práci slízl všechnu smetanu Peterson.

          Chapman s Andrettim měli dobré vztahy, a to navzdory tomu, že Andretti dostal v roce 1977 nabídku od Ferrari a Chapman musel hodně přidat na platu, aby si Andrettiho udržel :)

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Pokud já vím, tak se Peterson s Chapmanem nerozešli zrovna v dobrém, respektive Peterson cítil křivdu. A zpět ho Chapman vzal jen s podmínkou, že bude dvojka. Nezpochybňuji ani slovo z toho cos' napsal, jen jsem reagoval na tvrzení, "že to není pravda". Podle mne je vše, co napsal 1958MrLotus1994 pravda. Zhruba od těch dob se to v týmech začalo dělit na no.1, a no.2 a tím skončila doba gentlemanského přepouštění vedoucích pozic a poskytování svých monopostů stájovým kolegům.12 Od těchto chvil to měli stájoví kolegové zakotveno ve smlouvách.

            + 5 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              90.182.123.XXX
              Ano, to vlastně hrálo roli taky. Jejich předchozí rozchod neproběhl zrovna ideálně. Ale dnes už se těžko dozvíme detaily :)

              + 5 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • AleSi

            90.182.123.XXX
            Jinak samozřejmě všem děkuji za pozitivní ohlasy 03

            + 6 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama