1956 Německo: Fangio blíže k titulu

iM3, 14. března 2007, 08:00 Google+

Juan Manuel Fangio odkroužil na čele jen dvaadvacet kol. Jenže Grand Prix Německa se konala na slavném „Ringu“, kde celková délka závodu 501 kilometrů znamenala dvaadvacet kol…

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

7. GP Německa
Nurburgring
5. srpna 1956

Bitva mezi týmy Ferrari a Maserati pokračovala předposledním závodem v sezóně na opěvovaném a nebezpečném Nurburgringu. Anglické týmy Vanwall a BRM do Německa nepřijely, jediné neitalské vozy v poli byly maličké světle modré gordini.

Fangio byl v kvalifikaci opět nejrychlejší, ale Collins na něj ztratil jen tři desetiny. A to je na dlouhém Nürburgringu, kde se rozdíly počítají i na desítky vteřin, úctyhodný výkon.

Na startu šel Collins do vedení, ale při průjezdu kolem depa již celému poli vedl Argentinec Fangio před Collinsem a Mossem. První dvě místa lancie-ferrari budily dojem, že závod se stane dominancí těchto italských vozů.

Jenže nic není definitivní, dokud se neprojede cílem. A tentokrát projelo cílem jezdců opravdu málo. Collins se dostal do nečekaných problémů, kdy mu do kokpitu vnikaly výfukové výpary. V depu přišli mechanici na to, že byla zlomena jedna výfuková trubice. Jakmile Collins ustál točení hlavy a závratě, opět si od de Portaga převzal vůz a započal stíhací jízdu na Jeana Behru.

Fangio mezitím bez větších potíží získával náskok před druhým Mossem. Behra musel brzy odstoupit a Collins se zadarmo dostal na třetí místo, jenže Angličan tentokrát cíl nespatřil. Výjimečně spravil jezdeckou chybu, která jej nestála život, ale jen odstoupení ze závodu, tentokrát…

foto: www.f1-facts.com
GP Německa (Nürburgring)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argScuderia Ferrari9:51.2
2.   Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari9:51.5
3.   Eugenio CASTELLOTTI itaScuderia Ferrari9:54.4
4.   Stirling MOSS gbrOfficine Alfieri Maserati10.03.4
5.   Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari10:20.3
6.   Cesare PERDISA itaOfficine Alfieri Maserati-
7.   Umberto MAGLIOLI itaOfficine Alfieri Maserati10:26.7
8.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati10:31.6
9.   Roy SALVADORI gbrGilby Engineering Ltd10:32.4
10.   Alfonso DE PORTAGO espScuderia Ferrari10:37.1
11.   Bruce HALFORD gbrSoukromé Maserati11:04.1
12.   Harry SCHELL usaScuderia Centro Sud11:16.5
13.   Horace GOULD gbrGould´s Garage11:32.2
14.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier11:39.0
15.   Robert MANZON fraEquipe Gordini11:55.8
16.   Francesco GODIA espOfficine Alfieri Maserati11:57:6
17.   Giorgio SCARLATTI itaScuderia Centro Sud13:05.2
18.   Andre PILLETE belEquipe Gordini-
19.   Ottorino VOLONTERIO cheSoukromé Maserati14:17.1
20.   Luigi VILLORESI itaLuigi Piotti-
21.   Andre MILHOUX belEquipe Gordini-
22.   Luigi PIOTTI itaLuigi Piotti-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Německa (Nürburgring)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argScuderia Ferrari 93:38:43.7
2.   Stirling MOSS gbrOfficine Alfieri Maserati 6+ 46.4
3.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati 4+ 7:38.3
4.   Francesco GODIA espOfficine Alfieri Maserati 3+ 2 kola
5.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier 2+ 3 kola
 
 
 DQ    Bruce HALFORD gbrSoukromé Maserati  zatlačen na startu
 DNF    Ottorino VOLONTERIO cheSoukromé Maserati  DNF
 DNF    Andre MILHOUX belEquipe Gordini  motor
 DNF    Alfonso DE PORTAGO espScuderia Ferrari  nehoda
 DNF    Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari  nehoda
 DNF    Luigi VILLORESI itaScuderia Centro Sud  motor
 DNF    Harry SCHELL usaScuderia Centro Sud  přehřívání
 DNF    Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari  nehoda
 DNF    Eugenio CASTELLOTTI itaScuderia Ferrari  nehoda
 DNF    Horace GOULD gbrGould´s Garage  tlak oleje
 DNF    Umberto MAGLIOLI itaOfficine Alfieri Maserati  ovládání
 DNF    Roy SALVADORI gbrGilby Engineering Ltd  zavěšení
 DNF    Giorgio SCARLATTI itaScuderia Centro Sud  motor
 DNF    Robert MANZON fraEquipe Gordini  zavěšení
 DNF    Luigi PIOTTI itaLuigi Piotti  vůz řídil Villoresi
 DNF    Andre PILLETE belEquipe Gordini  nehoda
 DNF    Cesare PERDISA itaOfficine Alfieri Maserati  nehoda

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1956 Německo: Fangio blíže k titulu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Brawn, Ross

Brawn: Schumacher neměl č.1 ve smlouvě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud