1954 Británie: Problém se sudy

iM3, 6. prosince 2006, 08:00 Google+

Po drtivém výkonu mercedesů v Remeši očekávali experti další Fangiovo hladké vítězství. Nicméně závod se konal v Silverstone, kde proudnicová karosérie postrádala svůj smysl...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

5. GP Velké Británie
Silverstone
17.7. 1954

Vysoká rychlost a spolehlivost modelu W196 s přehledem porazila konkurenci a když zajel Fangio nejrychlejší kolo v kvalifikaci byl přihlížející dav přesvědčen o další Fangiově suverénní jízdě. Jeho týmový kolega Karl Kling musel vzít zavděk šesté místo na startu. První řadu doplňovaly vozy Ferrari v čele s Gonzalesem a Hawthornem. Moss na soukromém maserati udělal na domácí fanoušky dojem a zajel čtvrtý nejrychlejší čas. V poslední řadě na startu byly připraveny vozy stáje Maserati, které včas nestihly přijet na oficiální tréninky. Ztížené podmínky tak měl oficiální člen týmu Marimon doplněný Ascarim s Villoresim, oba stále čekající na vstup Lancie do formule 1.

Fangiův pokus o únik v prvním kole se nezdařil a do vedení šel Gonzales. Fangio se přes své schopnosti nedokázal vypořádat s chováním svého vozu. Karosérie zahalující kompletně celý vůz byla příčinou všech problémů. Fangio nedokázal díky zakrytým kolům odhadovat vzdálenost. „V Silverstonu to byl opravdový problém. Neviděl jsem na přední kola a vrážel jsem do olejových sudů označující vrchol zatáčky. Výhled z kokpitu nebyl dobrý, moje auto bylo na konci velmi poničené.“

Za chladného počasí a na mokré trati získal vedení Gonzales. Argentinec zajel v Silverstone opět výborně a v den závodu pohodlně kontroloval první místo od začátku do konce. Jeho krajan Marimon předvedl po mávnutí „union jacku“ nejlepší start v historii formule 1. Díky pozdnímu příjezdu stáje Maserati startoval až z 27. místa a po průjezdu prvním kolem byl již šestý! Úřadující dvojnásobný mistr světa Alberto Ascari se spokojil s posunem „jen“ o sedmnáct míst kupředu.

Ascariho den v Silverstone byl však zklamáním. V 21. kole odstoupil s poruchou motoru a převzal Villoresiho vůz. Jenže s ním ujel pouhých dvacet kol a porucha motoru ho donutila nadobro zastavit. Jedinou satisfakcí mohlo být nejrychlejší kolo, které zajel.

Očekával, že získá alespoň jeden bod, jaké však bylo překvapení, když stejného času dosáhlo ještě dalších šest jezdců. Ascari, Behra, Fangio, Gonzales, Hawthorn, Marimon a Moss získali za svůj nejrychlejší výkon 0,14 bodu.

Gonzales podruhé v kariéře vyhrál a opět na místě svého prvního triumfu. Hawthorn dojel druhý před úžasným Marimonem, který bohužel ještě nevěděl, jaký osud ho v následující Grand Prix čeká. Trápící se Fangio dojel na čtvrtém místě, týmový kolega Kling až sedmý.

Foto: www.f1-facts.com

GP Velké Británie (Silverstone Circuit)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argDaimler Benz AG1:45
2.   Jose - Froilan GONZALES argScuderia Ferrari1:46
3.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari1:46
4.   Stirling MOSS gbrEquipe Moss1:47
5.   Jean BEHRA fraEquipe Gordini1:48
6.   Karl KLING deuDaimler Benz AG1:48
7.   Roy SALVADORI gbrGilby Engineering Ltd1:48
8.   Maurice TRINTIGNANT fraScuderia Ferrari1:48
9.   Ken WHARTON gbrOwen Racing Organisation1:49
10.   Princ BIRA thaPrince Bira1:49
11.   Peter COLLINS gbrG A Vanderwell1:50
12.   Andre PILLETE belEquipe Gordini1:51
13.   Clemar BUCCI argEquipe Gordini1:52
14.   Reg PARNELL gbrScuderia Ambrosiana1:52
15.   Robert MANZON fraEcurie Rosier1:52
16.   Harry SCHELL usaSoukromé Maserati1:52
17.   Don BEAUMAN gbrSir Jeremy Boles1:55
18.   Bob GERARD gbrSoukromý Cooper1:55
19.   Bill WHITEHOUSE gbrSoukromý Connaught1:56
20.   Horace GOULD gbrGould´s Garage1:56
21.   John RISELEY-PRICHARD gbrRob Walker Racing Team1:58
22.   Leslie MARR gbrSoukromý Connaught1:58
23.   Leslie THORNE gbrEcurie Ecosse1:59
24.   Peter WHITEHEAD gbrSoukromý Cooper2:00
25.   Eric BRANDON gbrEcurie Richmond2:05
26.   Luigi VILLORESI itaOfficine Alfieri Maserati-
27.   Onofre MARIMON argOfficine Alfieri Maserati-
28.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier-
29.   Alberto ASCARI itaOfficine Alfieri Maserati-
30.   Guy MAIRESSE fraOfficine Alfieri Maserati-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Velké Británie (Silverstone Circuit)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Jose - Froilan GONZALES argScuderia Ferrari 8,12:56:14.0
2.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari 6,1+ 1:10.00
3.   Onofre MARIMON argOfficine Alfieri Maserati 4,1+ 1 kolo
 
 
4.   Juan - Manuel FANGIO argDaimler Benz AG  + 1 kolo
5.   Maurice TRINTIGNANT fraScuderia Ferrari 2+ 3 kola
 
 
6.   Roberto MIERES argSoukromé Maserati  + 3 kola
7.   Karl KLING deuDaimler Benz AG  + 3 kola
8.   Ken WHARTON gbrOwen Racing Organisation  + 4 kola
9.   Andre PILLETE belEquipe Gordini  + 4 kola
10.   Bob GERARD gbrSoukromý Cooper  + 5 kol
11.   Don BEAUMAN gbrSir Jeremy Boles  + 6 kol
12.   Harry SCHELL usaSoukromé Maserati  + 7 kol
13.   Leslie MARR gbrSoukromý Connaught  + 8 kol
 DNF    Leslie THORNE gbrEcurie Ecosse  neklasifikován
 DNF    Horace GOULD gbrGould´s Garage  neklasifikován
 DNF    Stirling MOSS gbrEquipe Moss 0,1převodovka
 
 
 DNF    Bill WHITEHOUSE gbrSoukromý Connaught  motor
 DNF    Jean BEHRA fraEquipe Gordini 0,1zadní náprava
 
 
 DNF    Roy SALVADORI gbrGilby Engineering Ltd  převodovka
 DNF    Princ BIRA thaOfficine Alfieri Maserati  nehoda
 DNF    Luigi VILLORESI itaOfficine Alfieri Maserati  tlak oleje
 DNF    John RISELEY-PRICHARD gbrRob Walker Racing Team  nehoda
 DNF    Reg PARNELL gbrScuderia Ambrosiana  únik vody
 DNF    Alberto ASCARI itaOfficine Alfieri Maserati 0,1motor
 
 
 DNF    Clemar BUCCI argEquipe Gordini  nehoda
 DNF    Peter COLLINS gbrG A Vanderwell  motor
 DNF    Robert MANZON fraEcurie Rosier  motor
 DNF    Peter WHITEHEAD gbrSoukromý Cooper  únik oleje
 DNF    Louis ROSIER fraEcurie Rosier  motor
 DNF    Ron FLOCKHART gbrPrince Bira  přenechal vůz

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1954 Británie: Problém se sudy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Renault predstaví nový R27 v Holandsku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud