1954 Británie: Problém se sudy

iM3, 6. prosince 2006, 08:00 Google+

Po drtivém výkonu mercedesů v Remeši očekávali experti další Fangiovo hladké vítězství. Nicméně závod se konal v Silverstone, kde proudnicová karosérie postrádala svůj smysl...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

5. GP Velké Británie
Silverstone
17.7. 1954

Vysoká rychlost a spolehlivost modelu W196 s přehledem porazila konkurenci a když zajel Fangio nejrychlejší kolo v kvalifikaci byl přihlížející dav přesvědčen o další Fangiově suverénní jízdě. Jeho týmový kolega Karl Kling musel vzít zavděk šesté místo na startu. První řadu doplňovaly vozy Ferrari v čele s Gonzalesem a Hawthornem. Moss na soukromém maserati udělal na domácí fanoušky dojem a zajel čtvrtý nejrychlejší čas. V poslední řadě na startu byly připraveny vozy stáje Maserati, které včas nestihly přijet na oficiální tréninky. Ztížené podmínky tak měl oficiální člen týmu Marimon doplněný Ascarim s Villoresim, oba stále čekající na vstup Lancie do formule 1.

Fangiův pokus o únik v prvním kole se nezdařil a do vedení šel Gonzales. Fangio se přes své schopnosti nedokázal vypořádat s chováním svého vozu. Karosérie zahalující kompletně celý vůz byla příčinou všech problémů. Fangio nedokázal díky zakrytým kolům odhadovat vzdálenost. „V Silverstonu to byl opravdový problém. Neviděl jsem na přední kola a vrážel jsem do olejových sudů označující vrchol zatáčky. Výhled z kokpitu nebyl dobrý, moje auto bylo na konci velmi poničené.“

Za chladného počasí a na mokré trati získal vedení Gonzales. Argentinec zajel v Silverstone opět výborně a v den závodu pohodlně kontroloval první místo od začátku do konce. Jeho krajan Marimon předvedl po mávnutí „union jacku“ nejlepší start v historii formule 1. Díky pozdnímu příjezdu stáje Maserati startoval až z 27. místa a po průjezdu prvním kolem byl již šestý! Úřadující dvojnásobný mistr světa Alberto Ascari se spokojil s posunem „jen“ o sedmnáct míst kupředu.

Ascariho den v Silverstone byl však zklamáním. V 21. kole odstoupil s poruchou motoru a převzal Villoresiho vůz. Jenže s ním ujel pouhých dvacet kol a porucha motoru ho donutila nadobro zastavit. Jedinou satisfakcí mohlo být nejrychlejší kolo, které zajel.

Očekával, že získá alespoň jeden bod, jaké však bylo překvapení, když stejného času dosáhlo ještě dalších šest jezdců. Ascari, Behra, Fangio, Gonzales, Hawthorn, Marimon a Moss získali za svůj nejrychlejší výkon 0,14 bodu.

Gonzales podruhé v kariéře vyhrál a opět na místě svého prvního triumfu. Hawthorn dojel druhý před úžasným Marimonem, který bohužel ještě nevěděl, jaký osud ho v následující Grand Prix čeká. Trápící se Fangio dojel na čtvrtém místě, týmový kolega Kling až sedmý.

Foto: www.f1-facts.com

GP Velké Británie (Silverstone Circuit)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argDaimler Benz AG1:45
2.   Jose - Froilan GONZALES argScuderia Ferrari1:46
3.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari1:46
4.   Stirling MOSS gbrEquipe Moss1:47
5.   Jean BEHRA fraEquipe Gordini1:48
6.   Karl KLING deuDaimler Benz AG1:48
7.   Roy SALVADORI gbrGilby Engineering Ltd1:48
8.   Maurice TRINTIGNANT fraScuderia Ferrari1:48
9.   Ken WHARTON gbrOwen Racing Organisation1:49
10.   Princ BIRA thaPrince Bira1:49
11.   Peter COLLINS gbrG A Vanderwell1:50
12.   Andre PILLETE belEquipe Gordini1:51
13.   Clemar BUCCI argEquipe Gordini1:52
14.   Reg PARNELL gbrScuderia Ambrosiana1:52
15.   Robert MANZON fraEcurie Rosier1:52
16.   Harry SCHELL usaSoukromé Maserati1:52
17.   Don BEAUMAN gbrSir Jeremy Boles1:55
18.   Bob GERARD gbrSoukromý Cooper1:55
19.   Bill WHITEHOUSE gbrSoukromý Connaught1:56
20.   Horace GOULD gbrGould´s Garage1:56
21.   John RISELEY-PRICHARD gbrRob Walker Racing Team1:58
22.   Leslie MARR gbrSoukromý Connaught1:58
23.   Leslie THORNE gbrEcurie Ecosse1:59
24.   Peter WHITEHEAD gbrSoukromý Cooper2:00
25.   Eric BRANDON gbrEcurie Richmond2:05
26.   Luigi VILLORESI itaOfficine Alfieri Maserati-
27.   Onofre MARIMON argOfficine Alfieri Maserati-
28.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier-
29.   Alberto ASCARI itaOfficine Alfieri Maserati-
30.   Guy MAIRESSE fraOfficine Alfieri Maserati-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Velké Británie (Silverstone Circuit)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Jose - Froilan GONZALES argScuderia Ferrari 8,12:56:14.0
2.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari 6,1+ 1:10.00
3.   Onofre MARIMON argOfficine Alfieri Maserati 4,1+ 1 kolo
 
 
4.   Juan - Manuel FANGIO argDaimler Benz AG  + 1 kolo
5.   Maurice TRINTIGNANT fraScuderia Ferrari 2+ 3 kola
 
 
6.   Roberto MIERES argSoukromé Maserati  + 3 kola
7.   Karl KLING deuDaimler Benz AG  + 3 kola
8.   Ken WHARTON gbrOwen Racing Organisation  + 4 kola
9.   Andre PILLETE belEquipe Gordini  + 4 kola
10.   Bob GERARD gbrSoukromý Cooper  + 5 kol
11.   Don BEAUMAN gbrSir Jeremy Boles  + 6 kol
12.   Harry SCHELL usaSoukromé Maserati  + 7 kol
13.   Leslie MARR gbrSoukromý Connaught  + 8 kol
 DNF    Leslie THORNE gbrEcurie Ecosse  neklasifikován
 DNF    Horace GOULD gbrGould´s Garage  neklasifikován
 DNF    Stirling MOSS gbrEquipe Moss 0,1převodovka
 
 
 DNF    Bill WHITEHOUSE gbrSoukromý Connaught  motor
 DNF    Jean BEHRA fraEquipe Gordini 0,1zadní náprava
 
 
 DNF    Roy SALVADORI gbrGilby Engineering Ltd  převodovka
 DNF    Princ BIRA thaOfficine Alfieri Maserati  nehoda
 DNF    Luigi VILLORESI itaOfficine Alfieri Maserati  tlak oleje
 DNF    John RISELEY-PRICHARD gbrRob Walker Racing Team  nehoda
 DNF    Reg PARNELL gbrScuderia Ambrosiana  únik vody
 DNF    Alberto ASCARI itaOfficine Alfieri Maserati 0,1motor
 
 
 DNF    Clemar BUCCI argEquipe Gordini  nehoda
 DNF    Peter COLLINS gbrG A Vanderwell  motor
 DNF    Robert MANZON fraEcurie Rosier  motor
 DNF    Peter WHITEHEAD gbrSoukromý Cooper  únik oleje
 DNF    Louis ROSIER fraEcurie Rosier  motor
 DNF    Ron FLOCKHART gbrPrince Bira  přenechal vůz

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1954 Británie: Problém se sudy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Renault predstaví nový R27 v Holandsku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  3. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud