1953 Nizozemí: Série pokračuje

iM3, 15. října 2006, 12:00 Google+

Skoro pět měsíců od Grand Prix Argentiny čekali jezdci na další podnik v rámci mistrovství světa. Neznamenalo to ovšem, že během tak dlouhé doby neměli co na práci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

3. GP Nizozemí
Circuit Park Zandvoort
7. června 1953

Pauza byla vyplněna čtrnácti nemistrovskými závody a v jednom z nich se poprvé v kariéře radoval Angličan Mike Hawthorn na ferrari. Po klasickém závodě Indy 500 bez pilotů formule 1 vyrazilo MS do holandských dun poblíž Severního moře. Ferrariho stáj přijela se čtyřmi vozy pro Ascariho, Villoresiho, Farinu a Hawthorna. Maserati spoléhalo na Fangia, Gonzalese a Bonetta. Jediný soukromý vůz Maserati byl v rukou švýcarského hraběte Emanuela de Graffenrieda.

Trať byla jako vždy poseta jemnými zrnky písku, což způsobovalo jezdcům velké problémy. Nejlépe se s tím vypořádal Ascari, který si znovu vyjel první místo na startu. Vedle něj stál jeho velký rival Fangio, dále pak Farina s Villoresim. Boj o vítězství se odehrával ve stejném duchu jako první závod v Argentině – Ascari na startu ihned odjel a zvítězil způsobem start-cíl.

Jose Froilan Gonzales se skrz písečné duny řítil s úžasnou vervou a pro své soupeře byl velkým nebezpečím. Jenže ve 22. kole ho zasáhl motoristický osud a Argentinec musel vzdát. Rychle si nechal zastavit svého týmového druha Bonetta, převzal jeho vůz a po bouřlivé jízdě se propracoval až na třetí místo před Hawthorna.

Naopak se zdálo, že 36. kolo znamená pro Fangia nepropustnou zeď. V Argentině odstoupil v 36. kole a i v Holandsku ho stihl stejný osud ve stejném kole. Druhý Villoresi sváděl nádherný boj s Farinou. Než Villoresi odstoupil, několikrát si vyměnili své pozice.

I přes zvýšení výkonu na 200 koní nového typu Maserati A6CGM-53 nedokázala tato značka konkurovat úžasnému Ascarimu na stejně vynikajícím voze Ferrari 500.

Foto: www.f1-facts.com

GP Nizozemí (Circuit Park Zandvoort)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Alberto ASCARI itaScuderia Ferrari1:51.1
2.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati1:52.7
3.   Giuseppe FARINA itaScuderia Ferrari1:53.0
4.   Luigi VILLORESI itaScuderia Ferrari1:53.7
5.   Jose - Froilan GONZALES argOfficine Alfieri Maserati1:54.1
6.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari1:54.9
7.   Emanuel DE GRAFFENRIED cheSoukromé Maserati1:58.7
8.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier1:59.5
9.   Stirling MOSS gbrConnaught Engineering2:00.0
10.   Harry SCHELL usaEquipe Gordini2:00.1
11.   Roy SALVADORI gbrConnaught Engineering2:00.5
12.   Maurice TRINTIGNANT fraEquipe Gordini2:01.2
13.   Felice BONETTO itaOfficine Alfieri Maserati2:01.5
14.   Ken MCALPINE gbrConnaught Engineering2:01.9
15.   Lance MACKLIN gbrHW Motors2:02.4
16.   Peter COLLINS gbrHW Motors2:03.1
17.   Johnny CLAES belEcurie Belge2:03.9
18.   Ken WHARTON gbrSoukromý Cooper2:06.4
19.   Roberto MIERES argEquipe Gordini2:08.5

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Nizozemí (Circuit Park Zandvoort)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Alberto ASCARI itaScuderia Ferrari 82:53:35.8
2.   Giuseppe FARINA itaScuderia Ferrari 6+ 10.4
3.   Felice BONETTO itaOfficine Alfieri Maserati 2+ 18.4
3.   Jose - Froilan GONZALES argOfficine Alfieri Maserati 2+ 18.4
4.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari 3+ 1 kolo
5.   Emanuel DE GRAFFENRIED cheSoukromé Maserati 2+ 2 kola
 
 
6.   Maurice TRINTIGNANT fraEquipe Gordini  + 3 kola
7.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier  + 4 kola
8.   Peter COLLINS gbrHW Motors  + 6 kol
9.   Stirling MOSS gbrConnaught Engineering  + 7 kol
 DNF    Luigi VILLORESI itaScuderia Ferrari 1plynový pedál
 
 
 DNF    Ken MCALPINE gbrConnaught Engineering  motor
 DNF    Harry SCHELL usaEquipe Gordini  převodovka
 DNF    Johnny CLAES belEcurie Belge  neklasifikován
 DNF    Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati  zadní náprava
 DNF    Roberto MIERES argEquipe Gordini  převodovka
 DNF    Ken WHARTON gbrSoukromý Cooper  zavěšení
 DNF    Roy SALVADORI gbrConnaught Engineering  motor
 DNF    Lance MACKLIN gbrHW Motors  plynový pedál

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1953 Nizozemí: Série pokračuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

Williams odjezdil 2 500 kilometrů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud