Maďarskou deštivou loterii ovládly Mercedesy, ovšem na poslední chvíli

Robert RoBertino Pavelka, 28. července 2018, 16:15 Aktualizováno 28.7.2018, 17:00 Google+

Kvalifikace začala malou povětrnostní šarádou - dvacet minut před jejím začátkem se nad Hungaroringem přehnala přeháňka a zamotala většině týmů hlavu, protože mokrá trať je nutila být až do poslední vteřiny být ve střehu.

Počet komentářů:  77 komentářů (Poslední 30.07. 21:47) Napište svůj názor
Lewis Hamilton a Valtteri Bottas měli po kvalifikaci důvod k radosti (ilustrační foto)

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas měli po kvalifikaci důvod k radosti (ilustrační foto) | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Dvacet minut před začátkem kvalifikace zvrásnila tváře stratégů v boxech přeháňka. Podmínky ostatně nevěstily žádné setrvalé počasí, teplota "pouhých" 25 °C, trať na počátku vyzařovala 39 °C, vlhkost vzduchu 68% a vítr vanul rychlostí 7,2 km/h.

Q1 - 18 minut

Do kvalifikace se jako první vydal Leclerc následovaný oběma mercedesy, přičemž bylo jasné, že déšť na trati zanechal určité stopy. Piloti sice trochu plavali, v depu neustále probíhala jedna predikce za druhou, na vozech se pyšnily zeleně označené pneumatiky, ale ostražitě se číhalo, co bude následovat. Špička zajížděla časy odpovídající stavu trati, ale záhy bylo jasné, že povrch vysychá. Jestliže na polomokré trati byl prorokem Räikkönen (1:25,988), záhy se před něj a jeho kolegy ze špičky začala prodírat druhá fronta. Náhle v čele figurovali Sainz jr. a Magnussen, zatímco Ricciardo se plácal kolem šestnáctého, Vettel dokonce byl jednu chvíli až devatenáctý. Špičkové týmy ale nakonec v samotném závěru dokázali využít onoho chvilkového "okna" a vrátit se na místa, která jim patří: prvním byl Räikkönen (1:16,666) následovaný Verstappenem (1:16,940), pak to byly hoši od Mercedesu (Bottas 1:17,123, Hamilton 1:17,479) a překvapivě dost vysoko vyskočil Sainz jr. Naopak Ricciardo měl do dělat, aby se na měkkých pneumatikách spasil postupem do Q2.

Do Q2 neprošli: Leclerc, Sirotkin, Vandoorne, Ocon, Pérez

Q2 - 15 minut

Zatímco Ericsson, oba piloti Renaultu a Mercedesu sáhli po slickách, Vettel na první pohled nesmyslně vyjel na intermediates. Jenže v úseku zatáček 10 - 14 už bylo notně vlhko: zatímco prakticky celé pole zamířilo zpět do boxů přezout a závodit s časem, Vettel v pohodě zajel čas 1:28,636, k němuž se už nikdo nedokázal přiblížit. Obrovskou šanci měl ještě Lance Stroll, ale první pokus mu nevyšel a v druhém už na hodně zaplavené trati chytil v zatáčce 10 hodiny, trefil bariéru a přišel o přední spoiler. Proto neměl Kanaďan vůbec žádný dosažený čas.

Několik pokusů na pneumatikách do přechodných podmínek už nevyšlo, piloti byli nakonec nuceni přezout na mokré pneumatiky. Tím pádem časy začaly rapidně padat a klesaly až o 3-4 vteřiny. Třeba takový Hamilton v druhé polovině Q2 zajel čas 1:36,921. Trápil se Ricciardo, kterému napodruhé už štěstí nepřálo. Jak náročné podmínky na Hungaroringu byly, naznačuje i poslední měřený výkon Alonsa - 1:40,693. Piloti v druhé polovině prostřední části neměli absolutně žádnou šanci jakkoli se zlepšit, proto byl bezkonkurenčně nejlepší Vettel.

Do Q3 nepostoupili: Alonso, Hülkenberg, Ricciardo, Ericsson, Stroll.

Q3 - 12 minut

Od samého počátku bylo jasné, že poslední část kvalifikace bude komplet mokrá, i když jak později události ukázalo, šlo tu skutečně o pečlivé naplánování. První pokusy na vodním filmu vyšly nejlépe Mercedesům (Hamilton 1:37,561, Bottas 1:37,651) a po nich Räikkönenovi (1:37,769), zatímco Vettel svůj první pokus nezvládl (1:39,680) a až druhým se dostal do hry (1:37,733). Trať ale začala postupně ztrácet na dramatičnosti, pršet vysloveně nepřestalo, takže nešlo přezout na intermediate, ale časy byly evidentně rychlejší, i když se nejednalo o vteřiny, ale desetiny. Vše se rozhodlo v poslední dvouminutovce, Vettelovy nestačily ani dva pokusy, neuspěl ani "regenmeister" Verstappen. Určitým překvapením byly výkony Toro Rosso, u Red Bullu asi budou přemýšlet, proč Holanďan nestačil na Gaslyho. Vše nakonec rozhodl posledním pokusem Hamilton, jehož rychlé kolo sice nepostrádalo nějakou tu chybičku, ale podařilo se mu prodrat se před týmového kolegu a zajistit si 77. pole-position v kariéře.

GP Maďarska (Hungaroring Sport RT)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:35,658
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:35,918
3. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:36,186
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:36,210
5. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:36,743
6. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:37,591
7. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:38,032
8. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda1:38,128
9. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:39,858
10. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:40,593
11. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team1:35,214
12. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing1:36,442
13. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:36,506
14. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team1:37,075
15. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racingbez času v Q2
16. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team1:18,782
17. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team1:18,817
18. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:19,142
19. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:19,200
20. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing1:19,301

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Maďarskou deštivou loterii ovládly Mercedesy, ovšem na poslední chvíli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 77, poslední 30.07.2018 21:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 77 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Startovní rošt na Hungaroringu

GRAFIKA: Startovní rošt GP Maďarska - Mercedesy za deště před Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud