Druhý den testů v Barceloně patřil Bottasovi po těsném boji s Ferrari

Robert RoBertino Pavelka / Petr Hlawiczka, 16. května 2018, 19:40 Google+

Protažený víkend ve Španělsku za účelem mezisezónních testů pokračoval ve středu další bitvou, která co do časů překonala včerejší dosažené výkony. Tentokrát si to rozdali o prvenství piloti reprezentující Mercedes a Ferrari.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 17.05. 07:04) Napište svůj názor
Antonio Giovinazzi vyměnil Sauber za Ferrari

Antonio Giovinazzi vyměnil Sauber za Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

V kokpitu Ferrari se představil mladík Antonio Giovinazzi, včera sedlající Sauber, a přestože dopoledne vévodil testovacímu poli, nakonec svůj výsledek neobhájil, útěchou mu může být aspoň nejvyšší počet odjetých kol, který byl shodný s tím, co zajel Verstappen včera (Holanďan ovšem o tři kola zaostal za Hamiltonem). 

Výsledky 2. dne sezónních testů v Barceloně

Výsledky 2. dne sezónních testů v Barceloně | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Největším Giovinazziho soupeřem byl Valtteri Bottas, který také krátce před polednem stanovil nejrychlejší čas dne - 1:16,904, jehož dosáhl na superměkké směsi Pirelli. Giovinazzi však zaostal o vysloveně mikroskopickou vzdálenost, scházelo mu pouhých 68 tisícin vteřiny.

Lando Norris si zajistil bronzovou příčku v poslední možné chvíli, nejlepší čas zajel při svém posledním okruhu na Circuit de Catalunya. Spravil si tím chuť po dopoledních potížích, kdy udělal hodiny, jeho McLaren s "drobným problémem" zastavil přímo na okruhu a způsobil vyvěšení červené vlajky. "Stalo se to v zatáčce 12, tedy tam, co jsme měli kvůli větru značné potíže. Byla to spíš moje chyba, byl jsem při nájezdu příliš rychlý a nezvládl jsem zadní část. V F2 máte vůz víc pod kontrolou i při přetáčivosti. Jak jsme mohli vidět v F1, vysoký přítlak a nový povrch trati způsobí problémy, když vám vůz ujede - je pak těžké s tím něco dělal. Auto jsem naštěstí nepoškodil, jen jsem se otočil," líčil své postřehy Norris.

Zatímco Kevin Magnussen byl z těch, kteří dosáhli svého maxima na hyperměkké směsi dopoledne - ale také se postaral o jednu ze dvou červených vlajek ve středečním testu, když se mezi zatáčkami 2 a 3 také otočil, Nikita Mazepin v kokpitu Force Indie dokázal vydolovat svůj nejlepší čas na měkkých pneumatikách v době, kdy do konce testů chybělo nějakých 20 minut.

Tradiční účastníky seriálu Grand Prix v letošním roce přeskočil ještě Jack Aitken na Renualtu, který si odbyl svůj křest ve voze F1. Pro svůj maximální výkon, k němuž potřeboval ultraměkké pneu, zajel rovněž dopoledne. Pierre Gasly převzal od Seana Gelaela a společně s Jake Dennisem se prezentovali na středně tvrdé směsi.

Ve "startovním" poli také figurovaly dva monoposty, určené pro vývojový program Pirelli pro rok 2019 - o tuto práci se postaral už zkušený Stoffel Vandoorne a další nováček Nicholas Latifi ve Force Indii, byl to celkově čtvrtý pilot, který se dokázal zlepšit po poledni, nicméně zůstal na posledním místě.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Druhý den testů v Barceloně patřil Bottasovi po těsném boji s Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 17.05.2018 07:04 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen ve vlásence u hotelu Fairmont

Motorový deficit Red Bullu bude v Monaku poloviční, Mercedes bude dle Hamiltona až třetí

Romain Grosjean od Velké ceny Japonska 2017 nebodoval

"Být Grosjeanem, tak se alespoň omluvím," nabádá Gasly

Max Verstappen v kvalifikaci ve Španělsku

Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Pirelli i tentokrát počítá spíše s jednozastávkovými strategiemi

Hyper-měkké pneumatiky podle Sainze povedou k "šílené" kvalifikaci. Padne rekord Monaka?

Loňská pohonná jednotka Hondy

Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vyhraje Max Verstappen příští kvalifikaci?

"Red Bull je v pomalých zatáčkách nejlepší, Max v Monaku může vyhrát," věří Jos…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  2. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  3. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  4. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  5. Je dobré se umět ohlédnout

  6. Williams od prvního kola v předsezónních testech věděl, že je zle. Sezónu ale neodepisuje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud