Kvalifikaci ovládl Hamilton na měkké směsi, Ferrari patří druhá řada

Robert RoBertino Pavelka, 12. května 2018, 16:00 Google+

Po posledním tréninku bylo jasné, že mezi hlavní favority se řadí Mercedes, zatímco Red Bull experimentoval s pneumatikami. Je téměř jisté, že se kvalifikace nebude týkat Brendona Hartleye, který havaroval v samotném závěru třetího tréninku.

Počet komentářů:  84 komentářů (Poslední 13.05. 10:49) Napište svůj názor
Lewis Hamilton nenašel v kvalifikaci soupeře

Lewis Hamilton nenašel v kvalifikaci soupeře | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Oproti dopoledni teploty na Circuit de Catalunya poklesly, vzduch 18 °C, trať 27 °C , vlhkost vzduchu se ustálila na 76 % a vanul vítr zesílil na 8,8 km/h. Nad tratí se sice stahovaly mraky, ale podle předpovědí nebyl žádný déšť predikován.

Q1 - 18 minut:

Williamsy tušily, že kvalifikace bude velice perná, proto vyrazili Stroll a Sirotkin jako první a Stroll časem 1:20,623 stanovil základní čas. Bylo ale jasné, že nejlepší časy se budou pohybovat někde jinde, což ostatně potvrdili Räikkönen časem 1:17,986 a Vettel (1:17,806). Výkony se pomalu přelévaly, piloti si chystali pneumatiky na rozhodující kolo, ale ne všem se to dařilo, třeba Alonso dlouho nemohl najít potřebnou pozici.

Mezitím se na čele vystřídali piloti Mercedesu: Hamilton 1:17,633 a Bottas 1:17,674, aby je vystřídali Vettel nejlepší prezentací 1:17,031 a Räikkönen (1:17,483). Pak vystrčili drápky hoši od Red Bullu - Ricciardo se po původním pomalejším kole prosadil dopředu výkonem 1:17,623, poté ho zdolal týmový kolega Verstappen (1:17,411), i když mezi dvěma posledními zatáčkami byl mimo trať.

Drama prožil Nico Hülkenberg, který se do posledního možného okamžiku nemohl správě připravit, jediný měřený výkon zaznamenal v tragické hodnotě 1:45,434. V poslední minutě zaznamenal zlepšení, ale 15. místo nedokázal uhájit, k všeobecnému překvapení skončil jako první ve vyřazovací pětici.

O poslední drama se postaral Lance Stroll, který mezi zatáčkami 12 a 13 vyletěl z trati a odletující štěrk poškodil kameru za bariérou. Nic to nezměnilo na mizérii Williamsu, který skončil s Q3 s nejhoršími časy.

Do Q2 nepostoupili: Hülkenberg, Ericsson, Stroll, Sirotkin, Hartley

Q2 - 15 minut:

V prostřední části vyzkoušely špičkové týmy alternativní pokus - Mercedes, Ferrari i Red Bull vyjely na měkké směsi. U McLarenu šel Alonso na červeně označené pneumatiky, Vandoorne sáhl po žlutých, Haas také vyzkoušel měkkou směs. Magnussen byl také prvním, kdo zajel měřený čas - 1:18,045, ale vzápětí do dění zasáhla špička. Hamilton zajel 1:17,166, ale překonal ho Bottas (1:17,111), nestačili však na Ferrari. Nejdřív šel na chvíli do čela Räikkönen - 1:17,071, aby jako první pokořil hranici 1:17,0 Vettel - jeho čas 1:16,802 byl rekordem druhé části.

Nedařilo se Force Indiím, Pérez a Ocon marně bojovali o kloudný výsledek, zatímco k potěše domácího publika vzájemný souboj Alonsa a Sainze jr. skončil lépe pro mladšího matadora, ale nakonec se do TOP 10 dostali oba. V závěru se ještě Ricciardo a Hamilton s Verstappenem  rozhodli vyzkoušet superměkké pneumatiky, ale shodně své výkony těsně před cílem vypustili. Jediným dramatickým okamžikem byl krátký výjezd Grosjeana mimo trať, ale bez jakýchkoli následků.

Do Q3 nepostoupili: Vandoorne, Gasly, Ocon, Leclerc, Pérez

Q3 - 12 minut:

Jako by bylo všechno zapomenuto - do poslední části nastoupili jako první piloti Red Bullu a Ricciardo položil základní čas 1:16,858. Vzápětí ho překonal Verstappen (1:16,816), ovšem potom přišla zdrcující rána Mercedesu - Hamilton projel tratí pokryté novým asfaltovým kobercem v čase 1:16,491 a poprávu stanul v čele.

Ferrari při prvních pokusech zcela propadlo - Vettel vytvořil pouze průměrný čas 1:17,255, Räikkönen chyboval hned při nájezdu do první zatáčky a proto skončil na průběžné sedmé příčce - 1:18,102. 

Následovaly překvapivé pokusy na měkké směsi a záhy se ukázalo, že je minimálně stejně rychlá, ne-li ještě lepší. Už Ricciardo téměř vyrovnal výkon týmového kolegy na superměkkých pneumatikách, piloti Ferrari pak poskočili hodně kupředu, jenže nestačili na Hamiltona s Bottasem. Vzhledem k tomu, že první tři týmy se kvalifikovaly na měkké směsi, dá se očekávat velice zajímavý závod.

GP Španělska (Circuit de Catalunya)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:16,173
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:16,213
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:16,305
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:16,612
5. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:16,816
6. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing1:16,818
7. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:17,676
8. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team1:17,721
9. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:17,790
10. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:17,835
11. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team1:18,323
12. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:18,463
13. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:18,696
14. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team1:18,910
15. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:19,098
16. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:18,923
17. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team1:19,493
18. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing1:19,695
19. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:20,225
20. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kvalifikaci ovládl Hamilton na měkké směsi, Ferrari patří druhá řada

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 84, poslední 13.05.2018 10:49 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 84 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v kvalifikaci ve Španělsku

Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Pirelli i tentokrát počítá spíše s jednozastávkovými strategiemi

Hyper-měkké pneumatiky podle Sainze povedou k "šílené" kvalifikaci. Padne rekord Monaka?

Loňská pohonná jednotka Hondy

Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

Renault přemýšlí, že by se již naplno začal věnovat vývoji příštího vozu

Renault nechce bojovat uprostřed pole, začne se už soustředit na auto pro rok 2019?

McLaren získal významnou finanční injekci

Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00 - 16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v tréninku ve Španělsku

Poslední trénink v moci Mercedesů, předčasně ho ukončila Hartleyho nehoda

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  2. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  3. Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

  4. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  5. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  6. Je dobré se umět ohlédnout

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud