DISKUZE K ČLÁNKU První kvalifikace patří Mercedesu, ovšem s rozdílnými pocity: Hamilton vítězí, Bottas zničil auto

Fanoušci F1 se dočkali! U protinožců se rozjela sezóna královny motoristického sportu, do níž vstoupila s několika úpravami, počínaje vzhledem monopostů až po atraktivně vyhlížející, ale poněkud nepřehlednou grafiku.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: První kvalifikace patří Mercedesu, ovšem s rozdílnými pocity: Hamilton vítězí, Bottas zničil auto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 161, poslední 25.03.2018 14:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovalo 6 lidí) 24.03.2018 08:38
Hmm. Ham si jede pro další titul (jo, tipuju to… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 24.03.2018 08:36
Grahame, nech toho. To jsi čekal, že jejich… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 24.03.2018 10:27
No na Q3 Alonso rozhodně měl, chyboval, nedá se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • uzivatel001890

              uzivatel001890

              213.226.252.XXX
              Já si myslím, že s některými auty to Kimimu tolik nesedí - on potřebuje určité auto a vyvážení a pak je superrychlý
              Vettel je trošku univerzálnější a Ferrari má sklon být trosku nedotáčivé a když tak zas záludně přetáčivé, kdy se to láme záludně - takže buď je auto nejisté a nebo nedotáčivé ... nejde se opřít o předek... nebo co...
              ...
              Pokud by ale konečně udělali kimimu auto na tělo byl by strašně rychlý a mohl by vyhrát i MS ... pokud tedy (jak říkáš) by to nezazdili TR v což já doufám, že pokud vidí, že Ham je stejně vpředu a jedou o 2 místo by mohli odložit a pak děj se zázraku dokonce podpořit Kimiho .... když už u nich tolik sezón odjel
              JO jsou to jen sny :)))) ale dnes Kimi super to mi stračí 12

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                01

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                On potřebuje co jsem četl uplně jinak nastavenou zpětnou vazbu volantu, předních kol. Jak to nemá, je poloviční....u Mclarenu těch nastavení snad tolik, co použil pneumatik. Když to přeženu...

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  Můj názor je, že u Ferrari byla vždy jednička a dvojka. Kolem jedničky se vše točilo a dvojka měla sbírat body potřebné k boji o titul v PK, plus pomáhat jedničce.
                  Kdo chce popírat, že to tam mají postavené okolo Vettela, ten lže sám sobě. Kimi je svůj. Ale když cítí podporu týmu, tak je schopen porážet kohokoliv, včetně Schumachera, Hamiltona, Alonsa, Vettela. Pokud podporu necítí, jezdí s nezájmem. A k tomu patří veškerá omáčka, kterou jste tu všichni napsali výše. Je nesmysl, aby jakýkoliv pilot z roku na rok ztratil formu, nebo zapomněl závodit. Jak se mi tu před časem snažil vnutit situs, který ho uznával jen do konce Lotusu. Pak už tam podle něho neměl co dělat a zabírá místo nadějným pilotům...
                  Že by Ferrari najednou začalo jet na Kimiho, kterého mají podepsaného jen do konce sezóny a odstřihli Vettela, který má delší kontrakt (je pro ně perspektivnější), tomu nevěřím. Pro mne je komplexnější pilot Kimi s jasně mentálně stabilnější úrovní osobnosti, než Seb.
                  Problém nás všech je, že posuzujeme piloty dle jejich výsledků. Ale nechceme přihlížet k okolnostem za kterých ty výsledky měli. A pak naednou je drtivá většina překvapená, když Ricciardo ve stejném týmu zajezdí Vettela. A co takový zapomenutý Vergne? Ten nebyl v STR o nic horší než Ricci. ale všichni obdivují čtyři tituly a tak považují Hama a Seba za špici F1.Já říkám, není tomu tak. Ti dva jsou jen v současnosti nejúspěšnější, nikoliv nejlepší... 03

                  + 4 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Na jedné straně máš Kimiho za mentálně stabilnějšího, než Seba. Na druhé o něm tvrdíš, že to zabalí hned, jak pocítí menší podporu. To je známka mentální stability?
                    Seba si pamatuju, že bojoval co to šlo i v dobách, kdy se mu nedařilo a 100% podporu taky neměl. Tak nevím, jestli si trochu neprotiřečíš. 03
                    Osobně bych ty výkyvy přikládal vozu. Jak komu sedí. Jak loni nesedělo od prvního závodu Kimimu (nesedělo mu dřív, než se jakákoliv podpora nebo nepodpora mohla projevit), tak auto nesedělo Vettelovi v roce 2014. Nic víc v tom není.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.103.XXX
                      Jo, napsal jsem to nepřesně. Kimiho považuji za mentálně odolnějšího ve vypjatých závodních situacích. Pokud pozná, že nedostane šanci, zabalí to. A je jedno, zda mu "nesedne" auto, nebo ho tým pošle svojí "strategií" za soupeře. 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    194.228.59.XXX
                    Souhlas s tím, že Kimi potřebuje mít motivaci a chuť do závodění. I s tím, že jako pilot je zralejší než Vettel. Minimálně nemá takové pošahané zkraty.
                    Ale co se týká jeho jezdeckého umu, je za zenitem. Už před odchodem na pauzu mu dával na frak Massa, který podle mě rozhodně nebyl extra třída. Po návratu se měřil s jalovým Grosjeanem a potom u Ferrari dostal od Alonsa hrozný obklad. Přišel Vettel a je to stejná píseň. V dobách své největší formy by se určitě byl schopen rovnat s Vettelem a MSC. Ale Lewis a Alonso by byli nad jeho síly kdykoli. Alonso neměl nikdy slabou sezónu. I v roce 2007 byl extrémně rychlý, jen ho zastínil "nováček" Lewis (uvozovky kvůli rozsáhlému testování, které před svým prvním startem absolvoval. Lewis byl k poražení mezi roky 2010 a 2012. V aktuální formě ho může zradit jen technika.
                    Jinak talent JEV mi také chybí. Ono jich prošlo F1 víc. Buemi také nebyl marný, ale odejit v STR upadl v zapomnění.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.103.XXX
                      Počkej, počkej. Massa nebyl extratřída a v době kdy, podle tebe, dával Kimimu na frak, bojoval o titul. A bojoval o titul s Hamiltonem. Trochu vnímej tehdejší realitu. Navíc Massa Kimimu pomohl k titulu rok před a Kimi pomáhal Massovi k titulu rok po...
                      Po návratu se neměřil s Grosjeanem, ale s Vettelem a Alonsem. A pokud vím, tak mnozí Kimimu předpovídali (po zkušenosti s návratem Schumachera) krach a on v tehdejším průměrném Lotusu získal v první své sezóně více bodů, než slavný Schumi v celé své druhé kariéře. Nebýt změny pravidel uprostřed sezóny a kdyby se dojela sezóna na stávající konstruksi pneu, tak Kimi bojuje o titul. O tom jsem přesvědčen. Je to o tom, co píšu. U Lotusu se vše točilo okolo Kimiho. A Kimi jezdil dobře. U Ferrari už ne. A Kimi jezdí pod své možnosti.
                      Alonsa považuji za nejkomplexnějšího pilota v poli. Člověka, který bojuje za každých okolností. Ale zároveň za "smolaře" na výběr týmu a komplikovanou osobnost. a Lewis? Ten je na úrovni Vettela. S TOP autem jezdí fantasticky. S průměrným autem jezdí na úrovni Massy. Ale vše je stejnak o technice. Dej do ruky Mercedes Kimimu a vyhraje titul. Samozřejmě za stejných podmínek, jaké ěl Ham, co se týče týmové dvojky. Dej stejné auto Alonsovi a vyhraje též. A platí to i o půlce pole pilotů (Ricciardo, Verstappen, Vettel, Sainz, Hulkenberg, Peréz, či Ocon). Podle mne všichni tito borci jsou dostatečně vyspělí na to, být mistry světa v TOP autě a s podporou slabší týmové dvojky. To není o formě, to je o technice.
                      Sleduji F1 už dost dlouho a vím, že spousta vynikajících pilotů skončila v poli zapomění. Proto mi připadá přihlouplé posuzovat kvalitu pilotů jen podle jejich úspěchů. 03

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • B2SoS

                        B2SoS

                        85.207.74.XXX
                        Přesně přesně přesně!

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • jon

                        jon

                        194.228.59.XXX
                        Rok 2008 pomáhal Massovi, o tom žádná. Massa měl sice i lepší formu, ale budiž. Určitě mohl v několika případech Kimi dojet lépe. Rok 2009 byla ale jiná písnička a až do Maďarska dokázal být Massa lepším pilotem.
                        Jinak po návratu (v roce 2012) se Kimi měřil dva roky s Romainem Grosjeanem. Rok 2012 byl vše, jen ne ideální z pohledu Grosjeana. Ale i kdyby nebyl pojančený, Kimimu nestačil. Druhá polovina 2013 byla ale o něčem jiném. Můžeme diskutovat o tom, zda Kimi hodil flintu do žita kvůli mzdě, kterou mu stáj dlužila, ale Grosjean v té době byl výrazně lepší.
                        Alonso je sice komplexní a je považovaný za nejlepšího pilota - ale ... V roce 2007 jsme mohli jasně vidět, že po boku velkého hráče se jeho suverenita vytrácí. Další jeho slabina je sklon k podvádění. V roce 2007 moc dobře věděl o těch zcizených dokumentech Ferrari a nikdo mi nevymluví, že v Singapuru 2008 by se pilot jeho formátu neptal, proč musí nesmyslně do boxů. O celém tom podvodu věděl a nikdy u něj neproběhla nějaká reflexe. Ale rozumím tomu, mohl by dodatečně přijít trest.
                        Jestli je "smolař" na výběr týmu. To je odvážně tvrzení. U Ferrari dostal 2x potenciální mistrovský vůz. V roce 2007 seděl v nejrychlejším monopostu u McLarenu. 2005 a 2006 jel v nejrychlejším Renaultu. Jediný špatný krok byl zpátky do McLarenu. Ale těžko říct, jak moc špatný. U Ferrari stejně vsadili na změnu v podobě Vettela, RB ho nechtěl, Mercedes ho nechtěl. Jen McLaren a potichu si na něj pomýšlel i tovární Renault, kde podle mě stejně skončí, protože tovární stáj má rozhodně větší potenciál než zákaznická. A on jim bude schopen pomoc nahoru. Sice už to není mladík, ale Sainze i Hulka předčí nejen zkušenostmi a zpětnou vazbou.
                        Co se týká jeho komplexnosti jako takové. Není o nic lepší, než Lewis nebo Vettel. Stejně jako oni nedokázal vyhrát titul s horším autem. O tom, jestli Ferrari v roce 2010 a 2012 byl takový brak se dá pochybovat. Podle mě na tom bylo cca jako loni a i tak to nedopadlo. I když v roce 2012 ho připravil o titul Grosjean.
                        Dovolil bych si i nesouhlasit s tím, že by v Mercedesu každý lehce uspěl. Loni by Bottase pojel jak Vettel, tak Alonso nebo Max nebo Ricci. Možná i Kimi, Sainz nebo Ocon. O Hülkenbergovi si nedělám iluze. U mě je to podobná kategorie jako Pérez. Možná o chlup lepší, ale je hodně přeceňovaný. Ovšem v letech 2014-2016 bych nedával moc velké šance ani jednomu z nich. Respektive asi jen ten Alonso by měl šanci Nica zdolat. Nico byl hodně podceňovaný, ale jezdil špičku. Už když byl ve Williamsu, tak uměl hodně překvapit. U Mercedesu potom jel každou sezónu perfektně. Lewis dokázal být o chlup lepší. Jestli by to dokázal i někdo jiný, o tom se asi můžeme jen dohadovat a jediné, o co se můžeme opřít by byla jen nějaká osobní preference toho či oného. Pokud by měli jet v těch letech vedle Lewise, tak si dovolím tvrdit, že Lewis by dnes byl pětinásobný šampion. Vettel by to vedle něj nedal psychicky a Alonso mu nestačil už v jeho první sezóně, kdy byl pouze rychlý, ale naštěstí pro Kimiho i dost jalový. Od té doby dozrál do velice rychlého a nechybujícího jezdce, který se naučil v té rychlosti i přemýšlet. Za ta léta vedle Nica se z něj již stal komplexní jezdec.
                        Když to shrnu, Lewis je fenomén v rychlosti na jedno kolo a schopnosti vést pole.
                        Alonso je fenomén konzistentnosti a chytrosti v závodě.
                        Vettel je fenomén zdviženého ukazováčku. A mimo to umí také dobře vést pole a naučil se tím polem i docela slušně probíjet, což v dobách, kdy byl v RB nebylo pravidlo. 04
                        A teď dále k nešampionům.
                        Mezi nimi je Ricci mistr předjíždění. Je to taková liška mazaná. K tomu jeho parádní závodní tempo. Obrovský potenciál šampiona. Pro mě už dlouho platí za jezdce úzké špičky.
                        Max je extrémně rychlý na jedno kolo, akorát stále zápolí v rámci délky závodu. Shrnu to jako nezkušenost. Ale tipuji, že už tuto sezónu se ukáže už jako komplexní.
                        Sainz je určitě velký talent. Není to tak ryzí talent jako je Max, ale vidím v něm podobný potenciál jako byl v Nicu Rosbergovi.
                        Ocon je také veliký příslib, podobně jako Sainz.
                        Dále je tu tolikrát proklínaný Grosjean. Romain Grosjean je s Oconem jeden z největších talentů Francouzského motorsportu za posledních 20 let. Jenomže Romain je věčné pako a on se o ten úspěch stále připravuje sám.
                        Hulk je, jak jsem psal výše, extrémně přeceňovaný. Letos se musí ukázat proti Sainzovi, což nebude pohádka jako s vohráblem Palmerem.
                        K mladým puškám (Gasly, LeClerc) se zatím nevyjadřuji. Ještě si ani neohmatali pořádně volant, takže těm nechám chvíli na rozkoukání a pak si začnu dělat názor. 04

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.103.XXX
                          Druhá půle 2013 byla z hlediska Kimiho vypuštěná a také z hlediska Lotusu zabalená. Najdi si moje názory z té doby. Pamatuji se, že jsem Boulierovi nemohl zapomenout kritiku Raikkonena, že stávkuje a pak sám kapitán opustil potápějící se loď mezi prvními.Pořád tvrdím, že nelze posuzovat Kimiho jen z jeho výkonů v době problémů. Když to samé udělám s Lewisem, tak mi výjde průměrný a psychicky labilní jouda. Což prostě není pravda. Nebo s Alonsem? Tak mi výjde pomalý pilot neschopný dojet závod. A to také není pravda. A takto mohu pokračovat a vzít každého pilota v poli.
                          Kimi je už za zenitem, to nepopírám, ale pořád jezdit umí. A pokud mu tým dá důvěru a privilegia jedničky, dokáže být velmi rychlý.
                          Alonso, stejně jako kdokoliv jiný po boku velkého hráče může občas udělat chybu. Ostatně i Hamilton si s Rosbergem nedokázal poradit. A nejen s Rosbergem, že? Ty rozdíly mezi piloty jsou tak malé, že je technika mnohonásobně přebije. A pak stačí jedna, dvě závady, či jiná vypadnutí a hned ztrácíš na svého týmového kolegu majlant. A pokud sedíš v autě dominantnější stáje, je ten rozdíl větší, (dle bodových rozdílů na čele a na chvostu).
                          Já nevnímám Alonsa jako podvodníka, spíše jako inteligentního pilota, který dokáže intrikovat , aby podveden nebyl. V 2007 i sám Ron Dennis jež držel nad Lewisem ochrannou ruku přiznal, že větší vinu za rozkol v týmu měl Lewis. Alonso se "jen bránil", když měl oprávněný pocit, že jej Hamilton podráží a tým s tím nic nechce udělat. Byla to jakási pomsta týmu. Sám nevím, jak bych se na Alonsově místě zachoval. Vžíj se do pozice, že jsi v tu dobu nejlepší na světě. Máš TOP auto a velmi rychlého kolegu nováčka, který nerespektuje dohody. U McL nebývalo zvykem určovat jedničku hned v úvodu sezóny, ale stanovili si vždy nějaká vnitrotýmová pravidla. Lewis se jich nedržel a jeho chování bylo týmem tolerováno. Prostě si Alonso nenechal kálet na hlavu a zachoval se nemorálně. S Dennisem nebyla řeč, dokonce Alonsa poňouknul k zveřejnění informací. Fakt nevím, co bych sám na jeho místě udělal. A to byl počátek pádu McLarenu.
                          Crashgate? Nevím, zda Alonso věděl proč ho volají tak brzy k pit stopu. Možná ano, možná ne. Je fakt, že už mnoho let jsou piloti závislí na informacích inženýrů z boxů. A v případě strategie stoprocentně. Tak že to vědět nemusel. Na druhou stranu, pokud je pravda, že kolizi navrhl Nelsiňo (který havaroval každý druhý závod), tak se nejspíše o této variantě hovořilo uvnitř týmu a Alonso to přirozeně vědět musel. Tohle jsem schopen rozhodnout v momentě, kdy budu vědět pravdivé informace. U Ferrari neměl v roce 2010 nejrychlejší auto ani náhodou. Vždyť to celé předělávali včetně crashtestů během sezóny. Přesto s tím verkem byl schopen zajíždět vynikající výsledky. A jenom strategická chyba jeho inženýrů ho připravila o titul. A 2012 jsi popsal sám. Já přidám, že nejen Grosjean, ale svým způsobem i Kimi.
                          O Nicovi mám své mínění. Podle mne ho jeho fanoušci přeceňují. Rozhodně to byl výborný pilot a kdyby jezdil i dnes, tak bych ho zmínil ve svém výčtu adeptů na titul. Ale že by převyšoval ostatní? Kdepak. Minimálně psychika byla jeho slabou stránkou. A Mergl ho získat titul nechal, jelikož v té době Lewis dost zlobil. Já to vnímám tak, že chtěli Hama "srovnat" a tak mu předvedli, že když nebude šlapat podle jejich not, tak na tituly může zapomenout. Ostatně, je to pořád dokola, co tvrdím. Hama i Alonsa může porazit kdokoliv z těch lepších. Stačí jim k tomu, jen přízeň týmu a "nepřízeň" vůči nim samotným.
                          Shrnul jsi potencionály všech mnou zmíněných pilotů a dokonce i odhalil Hulka se kterým jsem měl největší problém, napsat ho k "vyvoleným".03 A já nemám absolutně nic proti. Jen podotknu, že jsem svým příkladem měl na mysli výměnu Lewise za kohokoliv z "vyvolených". A pokud by šlo o přímý souboj Vyvolených s Lewisem, pak by záleželo na tom, jak rovné podmínky by oba měli. Jak jsem napsal výše, Pokud by byla stanovena jednička a dvojka, pak by také jednička zvítězila. A je jedno, zda tou jedničkou by byl Lewis, či kdokoliv jiný. 04 14
                          Tvá účast na srazu je nanejvýš nutná. Soudě podle délky tvého příspěvku. To se musí prodiskutovat, jinak budou příspěvky delší, než článek. 03 18 18

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jon

                            jon

                            194.228.59.XXX
                            S tím Kimim souhlas. Jen jsem chtěl připomenout toho Grosjeana. On mu byl celkově v roce 2013 docela blízko.
                            Jeho rok u McL je na delší povídání. Moc dobře vím, co se tam tehdy dělo a ono to začalo celé už chvíli po podpisu smlouvy. Alonso si byl moc dobře vědom, že Lewis nebude ořezávátko jako FIsichella. Jeho dosavadní kariéra nenasvědčovala tomu, že by v F1 měl jezdit tužku. Takže první podpásovka od Rona bylo už samotné angažmá Lewise. Potom povinné sdílení dat, kdy Lewis jel prvních pár závodů s nastavením Alonsa a po trénincích si nastudoval kompletní telemetrii a podle toho se přizpůsobil. A opisoval od něj téměř celou sezónu. Vnitřní pravidla sice byla, ale Ron Lewise protěžoval. Já jsem tehdy Alonsa chápal v mnoha věcech, ale měl Lewise porazit na trati. Zkušeností na to měl dostatek. V podstatě podobně jako Lewis trénoval Nica s alternativním setupem, mátl ho nesmyslnou jízdou. Místo toho to neunesl a nechal si na sebe nalepit nálepku potížisty. Především díky roku 2007 má dodnes tu "smůlu" s týmy. Jeho angažmá u Ferrari bylo povedené. Asi se neshodneme v tom, že ta technika nebyla ucházející, ale budiž. Navíc když tam vedle něj jel vyhořelý Massa, tak tam těžko nějakou laťku hledat. Na příkladu Massy je ale vidět, že tomu samozřejmě Alonso něco přidal. Jet tam dva Massové, tak by měli často problém vůbec bodovat.
                            Na Crashgate mám svůj názor už od té doby, kdy se to stalo. Bylo to sehrané perfektně, takže mě to v tom závodě ani tolik netrklo. Jen jsem koukal jak trouba, kde se tam ten Alonso vzal. Byl jsem daleko víc zabraný do souboje Massa/Lewis v rámci šampionátu, tak jsem to ani nijak dál nepitval. Ale začalo se to potom hojně řešit a když jsem viděl ty detaily, tak mi bylo jasné, že tohle nejde udělat tak, že by o tom někdo nevěděl. Když by Alonso měl jet nesmyslně brzy do boxů, určitě by se ptal, proč. A třeba by ještě zůstal jedno kolo na trati a nechal si to vysvětlit. Nic takového tam nebylo. Alonso dostal povel jet do boxů, Nelsinho dostal informaci, že je v boxech a bum. Celé to ale koordinoval Symonds a Briatore tomu dali zelenou, Piquet to dostal příkazem (pokud mě paměť nešálí - o tom nápadu mluvili jen Briatore se Symondsem na svoji obhajobu) ... Nikdo mi nevymluví, že jediný Alonso byl takový chudák, že to nevěděl. A i kdyby, tak že mu to ani nebylo po závodě divné. Povolají ho do boxů a jen co vyjede, Piquet nabourá přesně v místě, aby kvůli tomu musel vyjet SC. A Alonso je shodou okolností jediný, kdo byl v boxech. A jako na mrchu zrovna platilo pravidlo, že během SC fáze se nemohlo do boxů dokud se všechny vozy neseřadily za SC. Těch "náhod" tam bylo tolik, že o tom prostě musel vědět. A možná u něj potom zasáhla karma a poslala mu Petrova v Renaultu do cesty v Abu Dhabí 2010 a Grosjeana v Lotusu (Renaultu) skoro na hlavu ve Spa 2012. To jen pro zlehčení debaty na toto téma, ale je to docela zajímavá shoda okolností. A třeba alespoň toto Massovi trochu chladí žáhu při vzpomínce na rok 2008, kde ho tahle intrika nejspíš stála titul.
                            Nico Rosberg - ten mi od roku 2014 tak lezl na nervy. Ale nemohu se nikdy neozvat, když je někde brán na paškál a titulován jako průměrný. Nico je neuvěřitelný dříč. Takový Pavel Nedvěd v F1. V přímém srovnání s ním by měl problém kdokoli z vyvolených. Stejně jako měl problém Lewis. Nechci nijak shazovat výkony Jensona, kdy Lewise férově porazil, ale Lewis tenkrát byl vše, jen ne vyrovnaný. Nico ho porazil v jeho nejlepší formě. V takové, jakou Lewis měl v roce 2007. Od roku 2008 byl místy hodně jalový. Srovnal se až v roce 2014. Proto si Nica cením jako pilota, který byl dle mého mínění hodně podceňovaný. Kdysi jsem tu zmínil, že jediný, kdo z aktuálního roštu kromě Lewise je schopen Nica porazit je Alonso a možná Ricci. Nikdo jiný by to nezvládl. Vettel by po pár závodech labilně odpadl, Max na to ještě není dost zralý a Kimiho by zprotivilo Nicovo chování a intriky. Z ostatních pilotů by si udělal stejnou stafáž, jako z MSC. Nico určitě nikdy nebyl špička ledovce, ale uměl si připravit podmínky, aby na ten ledovec alespoň vylezl.
                            Všiml jsem si, že někdy byl až přehnaně glorifikován za hovadiny, ale to jsem spíš přičítal tomu, že Mercedes byl dominantní a Nico byl prostě takový "Jiří Drahoš" pro ty, kteří nemohou vystát Lewise. Jestli to vždy byli ryzí fandové Nica Rosberga, to nemohu soudit. V dnešních dnech jsem asi jediný, kdo na něj vzpomene a brání jeho jméno, když je to zapotřebí. Takže asi tak ortodoxní fanklub to nebyl, když se musí ozvat někdo, kdo ho ve své podstatě nemusel, protože "Lewise okradl o jeden titul". 12 Už jsme mohli mít odškrtnutého Fangia a přiblížit se MSC. Místo toho se trápíme ve společnosti famózního Alaina a labilního ukazováčka Vettela. 12
                            Naprostý souhlas ohledně přízně týmu. Ta opravdu udělá hodně. Na druhou stranu každý rozumný tým je si toho dnes vědom a neriskuje angažmá dvou dravců. Dravec + nosič vody je jistota, dokud budou mít továrny náskok před zbytkem světa.
                            S tou výměnou jsem to také pochopil. Ten souhrn pilotů jsem tam uvedl jen pro zajímavost, jak každého z perspektivních pilotů vidím. Jen ten Hulk je pro mě prostě jak rudý hard na býka. 12 Já ho mám ve své podstatě rád (je to Němec). Ale on je tak volšovej, až je to k pláči. Kdyby se alespoň nenechal porazit od Péra. Já jsem ho vždy vnímal tak, že to nikdy nebude špička, ale tohle pro mě byla hodně hořká pilule. 07
                            Ale jsem rád, že máme podobný pohled na to, že pojem "absolutní špička" je absolutní nesmysl. Já to dělím na pojízdné šikany (pomalíky, podprůměr, "Dinize", ...), průměrné piloty a špičkové piloty. Jsem rád, že i v dnešní době je na startovním roštu dostatek špičkových a nemusíme stát před situací, že Péro a Stroll budou ještě výhra v loterii. Čímž je nechci zbytečně srážet, ale Péra mám ve škatulce průměr, Strolla bych přirovnal k průměrnému Dinizovi. 12
                            Ale kdokoli ze špičky by samozřejmě byl schopen v Mercedesu jezdit silné výsledky. Jestli na takové úrovni jako Lewis, o tom bych i já nerad spekuloval. Už jen kvůli míře zaujatosti, kdy Lewis je pro mě srdcovka a Alonso mi není úplně po chuti a na Vettela mám dlouhodobou averzi (v roce 2001 připravil Mišáka Vorbu o Evropský titul v ICA-J, když ho v první zatáčce vyndal z trati). Ale v případě, že by oba měli výsadní postavení jedničky a za stájového kolegu Botasku, tak by neměli problém titul pro Mercedes urvat také. O tom též nepochybuji. Stejně jako další jmenovaní. 03 04

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.103.XXX
                              Tak já to utnu, aby jsme tu nepsali romány na pár centimetrech.
                              01Prakticky píšeš velmi fundovaně a máš evidentně přehled, co se kdy dělo. Dokonce jako fanoušek a nefanoušek konkrétních pilotů dokážeš mít "pravdivé názory" 01
                              Vpodstatě souhlas, psal bych tu jen doplňující informace a nuance mého jiného pohledu. Máš palec nahoru za to, že nehledáš výmluvy a že chceš chápat a také chápeš, argumenty "oponenta". 03

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • jon

                                jon

                                194.228.59.XXX
                                Však to probereme na sraze. Času na to bude habaděj a u něčeho tu bečku vypít musíme. 12 Zatím také děkuji za fajn diskuzi. 01
                                Já si vždy rád "vyslechnu" mírně zaujatý názor někoho, kdo má priority v poli uspořádané jinak. Alespoň to není jen přikyvování hlavou a plácání se po ramenou nebo nářek potom, co společný favorit uspěl nebo neuspěl. 04
                                Jinak já byl v pubertě hodně vyhraněný. Až v dospělosti jsem změnil přístup k závodění i k samotnému pohlížení na závody. Dnes má můj respekt každý, kdo se závodů účastní a srovnávám srovnatelné. Nesnáším takové ty "Pepíkovské" (sorry Pepane, to není na Tebe) kecy u televize, kdy se celý národ stává trenérem a expertem v jedné osobě. 04
                                P.S. Teď mě omluv, jdu zapálit Vettelovu fotku. 12 12 12

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                  • B2SoS

                    B2SoS

                    85.207.74.XXX
                    Moc se mi líbí takovýhle širší pohled na věc. Ale chtěl bych připomenout, že ve stejném duchu by se dala napsat i obhajoba Vettela v sezóně vedle Ricciho.
                    Nikdy jsem netvrdil, že Vettel je něco víc, já ho spíš hájil proti některým nesmyslným útokům. Stejně jako i jiné piloty.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Vztahy mají v klidu, ale na druhou stranu, Kimi "nezlobí" výsledky. 12

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Cooper

    Cooper

    188.120.212.XXX
    No tak po zimě očekávání to vypadá o5 na totální dominaci Mer a Hama takže si zejtra můžu v klidu pospat :-D navíc Max startuje hned za Vet takže bude mela... potěšil mě Kimi snad mu forma vydrží. Rencek šel nahoru dobrý jsem rád že jsou před McL snad se tam udrží a Haas zatím asi překvapení sezony?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      V race režimu, takhle dominovat nebudou, tam to bude zcela vyrovnané, si myslím. Byli na stejno, než zmačknul Button. 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama