KVALIFIKACE ABÚ ZABÍ: Bottas má čtvrté pole-position, Ricciardo rychlejší než Verstappen

Robert RoBertino Pavelka, 25. listopadu 2017, 15:10 Aktualizováno 25.11.2017, 15:55 Google+

Poslední kvalifikace letošní sezóny s kulisou zapadajícího slunce vypadá možná efektně, ale piloti z ní příliš velkou radost nemají. Klesající teplota ovlivňuje samotnou trať a tak není nijak překvapivé, že se těžko zlepšují časy dosažené v prvních jízdách jednotlivých částí.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 26.11. 10:56) Napište svůj názor
Valtteri Bottas má na svém kontě čtvrté pole-position

Valtteri Bottas má na svém kontě čtvrté pole-position | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Piloti vstoupili do posledního boje o startovní pozice za následujících podmínek: vzduch 24°C, trať 31°C, vlhkost vzduchu 49 % a lehký větřík o síle 2,5 km/h. Ovšem zejména teploty směrem ke konci kvalifikace samozřejmě klesaly, jak slunce mizelo za obzorem.

Q1 - 18 minut:

Prvním mužem na trati byl sice Pierre Gasly, ale výchozí čas stanovil Romain Grosjean. Zajímavé bylo, že s výjimkou týmu Williams a Estebana Ocona ostatní piloti nijak neváhali a i špičkové týmy na rozdíl od obvyklého scénáře tentokrát zkusily hned dva pokusy za sebou. Maximum v této části tak vykouzlil Bottas - 1:37,704, aby vzápětí Hamilton vedení převzal (1:37,473). Piloti Mercedesu byli také jediní, kteří se v této části dostali pod hranici 1:38,0. 

Na opačném konci se nedařilo Toro Rosso, oba nováčkové stále tahali za kratší konec a bylo jasné, že jejich pouť v této části skončí. Hartley navíc jel s vědomím penalizace deseti míst. Když i Sauber předvedl svůj obvyklý výkon, čekalo se, kdo si vedle těchto týmů vytáhne krátkou slámku. Bottas se mezitím pochlapil a na jeho 1:37,356 Hamilton nenašel odpověď (1:37,391). Při druhých pokusech se pod 1:38,0 dostali oba piloti Ferrari (Vettel 1:37,817, Räikkönen 1:37,953) a Red Bully tuto hranici těsně atakovaly (Ricciardo 1:38,016, Verstappen 1:38,021). Do poslední chvíle spolu bojovali Stroll a Grosjean, kdo zůstane "sedět" v další části kvalifikace, nakonec byl úspěšnější Kanaďan, který na Romainův výkon 1:39,560 dokázal odpovědět časem o 0,057 lepším.

Do Q2 nepostoupili: Grosjean, Gasly, Ericsson, Wehrlein, Hartley

Q2 - 15 minut:

Tentokrát se rozhodly Mercedesy znechutit soupeřům jejich pokusy a krátce po zahájení zaznamenal Hamilton 1:36,742. Bottas byl tentokrát pomalejší (1:36,977) a hranice 1:37,0 zůstala zakletá pro všechny ostatní. Nejblíž se k ní dostal Vettel (1:37,034), další soupeři Räikkönen, Ricciardo a Verstappen byli téměř o další půlvteřinu pozadu.

Dramatický boj se rozhořel mezi McLarenem, Renaultem a Force Indií. Čtvrtý tým Poháru konstruktérů zaskočil velmi dobrým časem Hülkenberg a jeho výkon 1:38,138 v tu chvíli stačil i na Verstappena, byť o směšných 0,005 vteřiny. Ocon (1:38,392) a Pérez (1:38,359) se mi dívali na záda z uctivé vzdálenosti, Alonso i Vandoorne byli ještě o 0,3 resp 0,5 vteřiny pomalejší. Trápil se Sainz, který si stěžoval na drobné problémy. 

Při druhých pokusech však došlo na specifikum Abú Zabí - vlastně s výjimkou obou Ferrari (Vettel 1:37,023, Räikkönen 1:37:302) a Verstappen (1:37,777), což ale opět na Ricciarda nestačilo. Hülkenberg se zapletl do drobné kontroverze s Pérezem při nájezdu do rychlého kola, kdy se málem střetli před vjezdem do boxů. Kvalitní výkon zajel Massa, jehož čas 1:38,555 připravil o naděje oba piloty McLarenu, ti už nedokázali reagovat.

Do Q3 nepostoupili: Alonso, Vandoorne, Magnussen, Sainz jr., Stroll

Q3 - 12 minut:

Opět jakoby piloti nechtěli na nic čekat a vyrazili do souboje o pole-position. Bottas už potřetí zdolal Hamiltona a jeho 1:36,213 bylo pochopitelně i rekordem Yas Marina Circuit. Hamilton zaostával o 0,172 vteřiny a rozhodně nebyl s tímto výkonem spokojen. Ferrari proklouzly pod 1:37,0 (Vettel 1:36,859, Räikkönen 1:36,985), Red Bull na něco podobného teprve čekal (Ricciardo 1:37,716, Verstappen 1:37,696). Hülkenberg si opakovaně poradil s Force Indií, zato Massovi úvodní pokus vůbec nevyšel - 1:39,824.

Ve druhé sérii musel Bottas nejdřív zdolat Ocona, ale od samotného počátku byl jeho finální útok poněkud kostrbatý, takže ho Fin vzdal a rovnou zamířil do depa. Hamilton se snažil, v první sektoru měl náskok 0,120 vteřiny, v druhém ještě vedl o 0,009 vt. Nakonec mu nevyšla závěrečná část trati a Lewis výkonem 1:36,555 nepřekonal ani sám sebe. Ačkoliv Hülkenberg rovněz druhý pokus nezvládl, Force Indii nestačilo zlepšení o nějakou tu desetinu, jen si Pérez a Ocon vyměnili místa mezi sebou. Massa nakonec i přes zlepšení o 0,724 vt. zůstal desátý. Třešničkou na dortu kvalifikace byl skok Ricciarda přes Verstappena a Räikkönena, Australan zaznamenal ještě větší progres než Massa, ona úspora v hodnotě 0,757 ho vynesla vedle Vettela do druhé řady.

GP Abú Zabí (Abú Zabí)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo1:36,231
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo1:36,403
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:36,777
4. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:36,959
5. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:36,985
6. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:37,328
7. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:38,282
8. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:38,374
9. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:38,397
10. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:38,555
11. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team1:38,636
12. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:38,725
13. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team1:38,808
14. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:39,298
15. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:39,646
16. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:39,516
17. 10 Pierre GASLY fraScuderia Toro Rosso1:39,724
18. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team1:39,930
19. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:39,994
20. 39 Brendon HARTLEY ausScuderia Toro Rosso1:40,471

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: KVALIFIKACE ABÚ ZABÍ: Bottas má čtvrté pole-position, Ricciardo rychlejší než Verstappen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 26.11.2017 10:56 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model vozu F1 v aerodynamickém tunelu

Budoucnost lepší F1 se bude točit kolem tří výkonnostních faktorů

Logo Ferrari

Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta

Společná fotografie jezdců sezóny 2017 v Abú Zabí

F1 zavede minimální hmotnost i pro jezdce, aerodynamika bude mírně zjednodušena

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Vettel si myslí, že zítra budou Mercedesům blíže

Prohlášení po kvalifikaci v Abu Zabí: "Závod by měl být vyrovnaný," věstí Vettel

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

  4. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  5. Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud