KVALIFIKACE GP Brazílie: Hamilton zařídil červenou vlajku, Bottas ho skvěle zastoupil

Robert RoBertino Pavelka, 11. listopadu 2017, 16:55 Google+

Předposlední závod by dle vyjádření většiny účastníků startovního pole neměl být pouze "odježděnou" záležitostí. A ještě než se dvacítka pilotů mohla pustit do klání o startovní pozice, Hamilton se postaral o pořádné vzrušení.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 11.11. 19:00) Napište svůj názor
Lewis Hamilton si brazilskou kvalifikaci zkomplikoval tím nejhorším způsobem

Lewis Hamilton si brazilskou kvalifikaci zkomplikoval tím nejhorším způsobem | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Na trať v Interlagosu se jako první vydal tradičně Pascal Wehrlein, ale vzápětí ho předjely oba Mercedesy. Jenže z první části kvalifikace časomíra odkrojila 2:08 a Hamilton v úseku Ferradura začal mít potíže: u jeho vozu začala předbíhat zadní část tu přední a i přes intenzivní brzdění Hamilton v zatáčce 7 putoval bokem z trati.

V té chvíli byl pouze pasažérem a následoval poměrně masivní náraz do bariéry. Hamilton chvíli ve voze seděl a i přes ujištění, že je v pořádku, se mu z vozu nechtělo. To už vlály po okruhu červené vlajky, takže nikdo nestihl v úvodu Q1 zajet měřený čas.

Q1 - 18 minut

Na Hamiltonově nehodě vydělal zdánlivě Lance Stroll, jehož mechanici se pokoušeli zvládnout potíže, které měl Kanaďan v třetí části tréninku - než byla kvalifikace znovu rozjeta, uteklo téměř deset minut. Odpovědnost tak padala na Bottase, který začal dobře a časem 1:10,053 se dostal do čela, ovšem záhy se přes něj přehnal Vettel (1:09,796) a Verstappen (1:09,966), ačkoliv Holanďan si stěžoval na motor. Obě Ferrari pro tuto část kvalifikace nazuly měkké pneumatiky, ostatní zvolili superměkké. Nadšení v domácích ochozech vyvolal v závěru Q1 Massa, který se časem 1:09,789 katapultoval na 4. místo. Drobné problémy měl Grosjean, jemuž se ulomila pravá část zařízení T-wing, ale na jeho jízdě se to nijak neprojevilo, protože se dokázal prodrat do Q2. Hamiltonův vůz utrpěl největší škodu na levém boku, přední kolo bylo vylomeno, takže je pochopitelné, že mu patřilo bez času poslední místo. Kromě něj ještě nepostoupili Wehrlein a Ericsson, Gasly a trápící se Stroll, jehož výkon byl v ostrém konstrastu s Massovým.

Q2 - 15 minut:

Bottas neponechal nic náhodě a jako první vyjel i do druhé části kvalifikace, protože nad koncem boxové uličky začalo drobně krápat. Piloti však neviděli v dané situaci problém, což napovídaly i stále rychlejší časy. Bottas šel opět do čela (1:08,901), tentokrát ho stíhali oba piloti Ferrari, především Vettel se dostal opravdu na "dostřel" (1:09,013). Fanouškům Red Bullu v jedné chvíli určitě zatrnulo, protože při vjezdu do boxů došlo k mírnému nedorozumění mezi Verstappenem a Alonsem, kdo má zajet na povinné převážení. Max nakonec zůstal stát u vjezdu do boxů a mechanici ho museli dotlačit na jeho stání, naštěstí nešlo o další poruchu motoru.

Dlouho se zdálo, že pouze sedm posledních pilotů bude bojovat o lepší čas v samotném závěru, ale nakonec bylo na trati pěkně rušno, vyjeli prakticky všichni, jenom Brendon Hartley předváděl něco mezi závodní simulací a testem okruhu, při němž dvakrát projel boxy, ale čas si nakonec nenechal změřit ani jeden. Ocon zoufale bojoval o první desítku, ale nakonec neuspěl, ačkoliv mu časoměřiči zaznamenali čtyři pokusy. Zatímco Vandoorne se trápil, Alonso se dostal hodně vysoko časem 1:09,593. V samotném závěru se Vettel časem 1:08,494 dokázal vměstnat před Bottase (1:08,638) a byli to jediní dva piloti, kteří se dostali pod hranici 1:09,0. Jediný riskující pilot si ponechal měkké pneu, šlo o Ricciarda, kterého čekala penalizace 10 míst, zajel na nich čas 1:09,533 a získal pro závod drobnou výhodu.

Q3 - 12 minut

Nad tratí se stále stahovaly mraky, ačkoliv hydrometeorologické monitory nenaznačovaly, že by mělo výrazněji zapršet. Opět nelenil Bottas a do třetice stanovil nejlepší čas, tentokrát už výrazně rekordní 1:08,442. Když však vyjel na Interlagos Vettel, musel Bottas přepustit čtyřnásobnému mistru světa průběžné vedení - 1:08,360 znamenalo posunutí rekordu. Räikkönen chyboval v prostředním sektoru, Massa nadějně rozjeté kolo "zazdil" na stejném místě jako Hamilton, ale smyk  stihl podchytit, možnost zajet dobrý čas ale byla tatam. Alonsovi se jeho rychlé kolo nepodařilo, ani jeden z Red Bullů se nedostal pod 1:09,0 (Verstappen 1:09,065).

Na monitorech a LED panelech byl indikován déšť, ale v posledních 150 vteřinách se na trať vydalo prakticky celé pole a nezdálo se, že by se potýkalo s nějakými problémy s mokrou tratí. Téměř o půl vteřiny se zlepšil Verstappen, zatímco Vettelovi jeho poslední kolo nevyšlo, časomíra ukázala pouze 1:08,418. Räikkönen bezpečně odrazil Verstappenův útok, zatímco Ricciardo už boj o pozici vzdal. Posledním, kdo mohl změnit běh kvalifikace, byl Bottas, který vyslal soupeřům varování v podobě nejrychlejšího prvního sektoru a slibně rozjeté kolo dotáhl do vítězného konce - mohl se radovat ze třetího pole-position a aspoň částečně přivál do tváří přítomných v garáži Mercedesu úsměv. 

GP Brazílie (Autodromo Carlos Pace)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo1:08,322
2. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:08,360
3. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:08,538
4. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:08,625
5. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:09,330
6. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:09,598
7. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team1:09,617
8. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:09,743
9. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:09,805
10. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:09,841
11. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:09,830
12. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:09,879
13. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team1:10,116
14. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:10,154
15. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team1:10,678
16. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:10,875
17. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:10,776
18. 39 Brendon HARTLEY ausScuderia Toro Rosso1:10,625
19. 10 Pierre GASLY fraScuderia Toro Rosso1:10,686
20. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo 

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: KVALIFIKACE GP Brazílie: Hamilton zařídil červenou vlajku, Bottas ho skvěle zastoupil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 11.11.2017 19:00 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel v kvalifikaci v Brazílii

Ferrari by odchodem z Formule 1 ušetřilo 2,9 miliardy korun

Fernando Alonso s Toyotou TS050 Hybrid při testech v Bahrajnu

VIDEO: Alonsův debut s vozem LMP1 při testech s Toyotou v Bahrajnu

Pierre Gasly a Brendon Hartley - nová sestava Toro Rosso pro rok 2018

Toro Rosso oznamuje své jezdce pro rok 2018

Ferrari má na svém kontě další rekord, tentokrát v oblasti sběratelství

Nevíte co s penězi? Kupte si třeba vůz, ve kterém Schumacher vyhrál GP Monaka

Lance Strolla v Brazílii zradila technika

"Strollovi by pomohl pomalejší týmový kolega," domnívá se Villeneuve. Williams jej brání

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toro Rosso řeší s motory Renaultu jeden problém za druhým

Toro Rosso vrací úder Renaultu, veřejně ho obviňuje ze záměrného poškozování…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Deficit Hondy? "Úžasný," hodnotí Alonso. "Toro Rosso se má čeho obávat!"

  2. Vettel i přes rychlou stíhací jízdu Hamiltona jako hrozbu nevnímal, naznačil slabinu Ferrari

  3. Ferrari mělo podepsat Verstappena, s Räikkönenem nikdy titul nevyhrají, tvrdí Briatore

  4. Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd

  5. Villeneuve opět nešetřil kritikou: Bottasův výkon byl trapný, je prostě jen týmovou dvojkou

  6. Toro Rosso oznamuje své jezdce pro rok 2018

reklama