K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Hamilton odstartuje z pole-position s Vettelem po svém boku, padaly tresty

Robert RoBertino Pavelka, 22. října 2017, 00:05 Aktualizováno 22.10.2017, 00:40 Google+

Pokud by Vettel zkazil kvalifikaci, doslova by vetkl žezlo do rukou Lewise Hamiltona. Proto měla kvalifikace na trati v Austinu velký význam - navíc bylo jasné, že bude provázána velkým množstvím penalizací, které startovním roštem zamíchají.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 22.10. 17:58) Napište svůj názor
Další souboj Hamilton-Vettel může začít: oba piloti jsou v první řadě

Další souboj Hamilton-Vettel může začít: oba piloti jsou v první řadě | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

V Austinu vládlo příjemné počasí - vzduch 31°C, trať o 8°C vyšší, vanul příjemný vítr o síle 2,9 km/h a vlhkost vzduchu činila 47 %. Pár bezvýznamných mraků na obloze nemohlo nijak narušit soustředění celé smečky připravené bojovat o místa na startu.

Q1 - 18 minut:

První se do boje vydal Kvjat a také to byl on, kdo časem 1:37,865 předložil soupeřům vizitku a výchozí bod. Oba Mercedesy a jejich kolegové od Ferrari zvolili pro první část kvalifikace superměkké pneumatiky, zatímco všichni ostatní zvolili ultraměkkou směs, i když tentokrát kvůli nadaci Susan G Komen® byly podobně jako velká část okruhu v růžové. Hamilton i na tvrdší směsi zajel brzy lepší čas (1:36,425), ale záhy byl překonáván, například svým kolegou Bottasem - 1:35,309. Ovšem všeho jenom dočasu: Brit zakrátko stanovil nový nejlepší čas 1:34,822 a mohl odpočívat. 

Překvapivě se vytáhli mladíci - Ocon chvíli figuroval na třetím místě, dobře si vedl také Sainz. Bohužel došlo i ke dvěma incidentům, které ovlivnily výsledky některých pilotů - nejdřív v zatáčce 20 dojel Grosjean Strolla, který se rozhodl mu uhnout přesně tam, kam Francouz zamířil. Druhým hříšníkem byl Magnussen, který ovšem v zatáčce 13 tvrdě uzavřel cestu Pérezovi.

V posledních vteřinách se rozhořel boj o "přežití". Dlouho to vypadalo, že uspěje Wehrlein, ale chyboval v předposlední zatáčce, vyjel z trati a ztratil šanci. Stroll si zase stěžoval na klesající výkon, vůbec se nedařilo Magnussenovi, zatímco jeho týmový kolega proklouzl na poslední chvíli do Q2. Nováček Hartley podal sympatický výkon, ale bylo až příliš znát, že s vozem ještě není dostatečně sžitý.

Do Q2 nepostoupili: Ericsson, Stroll, Hartley, Wehrlein a Magnussen.

Q2 - 15 minut:

Tentokrát byly na trati první oba Mercedesy a nejdřív Hamilton - 1:33,560 - a za ním Bottas - 1:33,793 - položily měřítko pro ostatní. U Red Bullu s vědomím, že Verstappena čeká penalizace vyzkoušeli alternativní přístup a Max odkroužil druhou část na superměkké směsi. Čas 1:34,716 sice byl pomalejší než Ricciardův (1:34,495), ale na postup do Q3 stačil - oba Red Bully pak zůstaly v garáži a na druhý pokus rezignovaly. 

Zatímco Sainz se chopil premiéry u Renaultu výborně a svůj původní čas 1:35,396 dokázal o půl vteřiny zlepšit (1:34,899), Hülkenberg mohl nového kolegu pouze pochválit - na jeho voze se po celou střední část pracovalo a nakonec Němec na trať vůbec nevyjel. 

Zatímco Mercedesy se při druhých pokusech zlepšily jen kosmeticky (Hamilton o 0,123 vteřiny, Bottas o 0,024), u Ferrari pořádně přiložil pod kotel především Räikkönen a z původního času 1:34,543 ukrojil 0,703 vteřiny, což ho vyneslo před týmového kolegu na průběžné třetí místo. Na poslední chvíli se spasil Alonso a Ocon, takže Černý Petr zůstal v rukou solidně působícího Felipe Massy - o pouhých 0,042 vteřiny.

Do Q3 nepostoupili: Massa, Kvjat, Vandoorne, Grosjean a Hülkenberg

Q3 - 12 minut:

Do poslední části už nemělo smysl schovávat žádné rezervy. Hamilton opět předvedl zlepšení, i když úvodní zatáčkovitou část neprojel zdaleka ideálně. I tak se posunul bezpečně do čela a čekal, s čím přijdou soupeři. Ti spíše zaostávali a rozdávali si to mezi sebou, například Vettela a Verstappena dělila jediná tisícina (1:33,867 a 1:33,868). Sainz zhodnotil své možnosti a vyčkával na jediný pokus, který absolvoval v samotném závěru před celým polem.

Hamilton při druhých pokusech poněkud váhal, takže ho během zahřívacího kola předjel Räikkönen. Chvíli to vypadalo, že Ferrari chytilo druhý dech - v úvodním sektoru byli oba maranellští rychlí, Vettel dokonce o 0,006 vteřiny překonal Hamiltona. Ale co naplat druhý a třetí sektor se jim tak nepovedl. Vettel nicméně zlepšeným časem porazil Bottase, který své maximum nepřekonal, ani Hamilton neuspěl (druhý pokus 1:33,229), takže dva největší soupeři se sešli v první řadě.

Určitou raritou byl na tisícinu vteřiny stejný čas Ricciarda a Räikkönena. Do druhé řady se postaví Australan z toho důvodu, že dosažený výkon zajel dřív než Iceman. Sympatický debut Sainze jr. v Renaultu mu vynesl velice dobré osmé místo a skalp Alonsa a Péreze.

Tresty opět jen pršely

Jak už bylo řečeno, startovní rošt bude ovlivněn penalizacemi, které najdete v obvyklém samostatném článku. Komisaři se také vrátili k projednání případu Kevina Magnussena a Lance Strolla za prohřešky v Q1. V obou případech šlo o mylnou informaci z boxů. Magnussen byl zpraven, že Pérez není v rychlém kole a zamíří do boxů, Stroll nebyl ze strany týmu důkladně informován o provozu, který probíhá za jeho zády. Jak Dán, tak Kanaďan se díky chování na trati posunou o tři místa zpět na startovním roštu a navíc dostanou do své licence po jednom trestném bodu.

GP USA (Circuit of the Americas)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo1:33,108
2. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:33,347
3. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo1:33,568
4. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:33,577
5. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:33,577
6. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:33,658
7. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:34,647
8. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:34,852
9. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team1:35,007
10. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:35,148
11. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:35,155
12. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:35,529
13. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team1:35,641
14. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:35,870
15. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:35,740
16. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:36,842
17. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:36,868
18. 39 Brendon HARTLEY ausScuderia Toro Rosso1:36,889
19. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team1:37,179
20. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:37,394

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hamilton odstartuje z pole-position s Vettelem po svém boku, padaly tresty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 22.10.2017 17:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamlton se dostává ohledně svého působení u Mercedesu do zájmu médií

Jak to je s Hamiltonou smlouvou? Půjde o "finanční grotesku?"

Charles Leclerc

Humbuk kolem Leclerca? Naprosto v pořádku, tvrdí Vettel

Sebastian Vettel byl po trénincích se svým Ferrari celkem spokojený

"Proč by Ferrari nemohlo být rychlejší než Red Bull?" ptá se Vettel

Lewis Hamilton během tréninku v Monaku

Hamilton si oddechl, čekal větší ztrátu. Věří, že se s Mercedesem na Red Bull dotáhne

Daniel Ricciardo během tréninku v Monaku

Mercedes a Ferrari se na Red Bull díky módům motorů dotáhnou, ten svému šasi věří

Trénink v Monaku

FOTO: Tréninky vozů F1 v úzkých ulicích Monaka, které neodpouští žádnou chybu

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v tréninku v Malajsii

Hamilton nejrychlejší i potřetí. Vettel v těsném závěsu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Red Bully nenašly přemožitele ani odpoledne, Vettel i Hamilton ztrácejí přes půl sekundy

  2. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  3. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  4. Piloti Red Bullu v úvodním tréninku porážejí Hamiltona, Alonso prostál většinu času v boxech

  5. Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

  6. Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud