PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci na VC Japonska

Albert Hadáček / Robert RoBertino Pavelka, 7. října 2017, 09:13 Google+

Jak hodnotí sobotní kvalifikaci jezdci a zástupci týmů?

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 07.10. 20:01) Napište svůj názor
Lewis Hamilton v Singapuru

Lewis Hamilton v Singapuru | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Podívejte se na ty lidi, je to skvělý den. Fantastické kolo. Nikdy jsem tu nemohl najít dobré vyvážení vozu, letos to vyšlo. To auto je naprosto šílené, přál bych ti, aby sis v něm zajel. Měl jsem tu dříve šance, abych získal pole position, ale nikdy to  předtím nevyšlo. 

Valtteri Bottas, 2. místo
Byl to náročný víkend, ráno jsem boural, ale tým to dal dohromady. Dnes jsem se pomalu zlepšoval a bylo to již lepší. Nakonec je z toho double, ale startovat budu až ze sedmého místa.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Je to dobré. V posledním závodě přišel dobrý výsledek, ale rychlost byla špatná. Dneska to ale bylo fantastické. V pátek jsme toho moc nenajezdili a dneska jsme postavili auta na trať a jelo to. Nemám k tomu co víc říct. Můžu říct, že hodně závisí na teplotě. Je tu větší chladno, jak můžeš pocítit na vlastní kůži. Teplo nám nevyhovuje, ale zbytku nevadí. My musíme přijít na to, proč tomu tak je. Naštěstí jsme tam zajeli dobře. Uvidíme, jak to dopadne tady.

Toto Wolff, šéf týmu
Celý den auto fungovalo výborně - kombinace povrchu tratě, nastavení a teplota nám vyhovovala podstatně víc než v Sepangu. Výkyvy práce motorů v celé sezóně jenom dokazují, jak složitý přístup prožívá každý tým a také to, že i malé faktory mohou v konečném důsledku znamenat velký rozdíl. Kvalifikace je pro nás dalším kouskem skládanky k pochopení našeho vozu. Lewis byl dnes nedostižný, neustále zvyšoval svůj projev a kolo za kolem se lepšil. Byl to den, který dokazuje, že je jedním z nejlepších pilotů všech dob. Valtteri začne závod na měkké směsi, která mu umožní využít alternativní strategie - ve třetí části předvedl hodně silný výkon a dokázal se při obou pokusech zlepšit. Celkově máme vynikající výchozí bod pro závod, ale čeká nás ještě hodně práce.

FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo
Kvalifikace byla nakonec docela dobrá. V tom posledním kole jsem zkoušel všechno možné a trochu jsem i riskoval. Věděl jsem ale, že to na Valtteriho stačit nebude. Chtěl bych být o něco rychlejší, ale i tak je to tu s novými vozy skvělé. Je to dneska opravdu speciální den a já děkuji za veškerou podporu. Je tu spousta fanoušků Ferrari, tak bych jim chtěl poděkovat: Arigato.

Kimi Räikkönen, 6. místo
Tým odvedl skvělou práci, museli jsme zaplatit za své chyby. Já ráno chyboval a museli jsme měnit převodovku. Bylo tak velmi náročné se připravit na kvalifikaci. Auto bylo vcelku dobré, v posledním kole jsem ale chyboval, což ovlivnilo můj čas. Je to následek nehody, která se stala ve špatný okamžik. Nemáme úplně dobrou výchozí pozici, ale uvidíme, co se dá dělat.

RED BULL

Daniel Ricciardo, 4. místo
Myslím si, že to bylo na limitu. Více jsem z toho kola nebyl schopen dostat. Znovu to byla těsná bitva s Maxem. My se samozřejmě tímto hecujeme. Jsem rád, že jsem se dostal na třetí místo, jelikož Bottas je penalizován. Doufejme, že dokážu tuto příležitost využít a od začátku bojovat s lídry. Start tu bude rozhodovat. Hodně těžko se tu předjíždí.Auto už máme nastavené spíše na závod, včera jsme ubrali na přítlaku, takže by to mohlo být dobré. Na rovinkách bychom mohli spíše útočit než se bránit.

Max Verstappen, 5. místo
Bylo to OK, ale mohlo to být lepší. Měli jsme jinak nastavené vozy. Já měl to s větším přítlakem. Jestli to bude dobrá volba, to se ještě ukáže. Po dnešku to tak nevypadá, ale zítra to může být výhoda. Se začátkem kvalifikace jsme nebyl moc spokojený, ale mé poslední kolo ušlo. S tím můžeme pracovat. bude větší horko, takže se dá očekávat vyšší degradace gum. Uvidíme.

Christian Horner, šéf týmu
Kvalifikace, v níž šli naši kluci přímo za svým cílem. Daniel i Max absolvovali dobrá a čistá kola - zkoušeli trochu jiné nastavení s ohledem na zítřejší závod. Sankce Bottase a Räikkönena nás na startovním roštu posunou vpřed na třetí a čtvrté místo. Tento okruh vždy představuje pro naše vozy výzvu, jsme tu srovnatelní s některými našimi konkurenty, zvláště pak v kvalifikaci, ale chceme mít také jistotu, že jim budeme stačit i v závodě.

FORCE INDIA

Esteban Ocon, 7. místo
Budeme tlačit, abychom se udrželi vysoko. Těžko se tu předjíždí a Kimi měl problémy s předjížděním již na Monze, takže doufejme, že se zítra budeme držet a přivezeme nějaké slušné body. Zítřejší strategii ještě neznám, mítink máme až za dvě hodiny. zatím ještě vnímám tu kvalifikaci, závod začneme řešit, až se vše uklidní.

Sergio Peréz, 8. místo
Máme dobrou výchozí pozici a máme vše k tomu, abychom se udrželi takto vepředu. Porazili jsme veškerou konkurenci - Renault, McLaren, Williams, Toro Rosso... To nás samozřejmě těší.

Robert Fernley, zástupce šéfa stáje
Velmi dobrá kvalifikace. Oba jezdci zajeli časy, které odpovídali vývoji v trénincích. Naše vozy jsou zde konkurenceschopné, což je výsledek naší práce, díky které se monopost VJM10 nadále posouvá. Díky několik penalizacím se navíc posuneme, takže máme ideální výchozí pozici pro zisk bodů.

WILLIAMS

Felipe Massa, 9. místo
Jsem tak š´tastný. V Q1 jsem zajel dobré kolo, v Q2 to bylo skvělé kolo a v Q3 pak perfektní kolo. S výsledkem jsem opravdu spokojen. Začínáme ze skvělé pozice a člověk nikdy neví, co se tady stane. Budeme se snažit udělat co nejvíce bodů. Můj čas byl dnes podobný jako v roce 2006, kdy jsem zde získal pole position. Prostě perfektní kolo, moc mě to těší.

Lance Stroll, 18. místo
Dneska to nebylo dobré. Nebyl jsem schopen zajet dobrý čas a v mých rychlých kolech mě vždy někdo zablokoval. Byl to Pérez a Gasly v poslední šikaně. Pak ještě vyvěsili červené vlajky. Nebyla šance na postup. Tak to ale chodí a já s tím nic nenadělám. Prostě smůla. Auto je ale dobré, takže to zabolí. Zítra je také den a kvůli penalizacím získám pár pozic. Takhle ale nechceme získávat pozice, chceme ukázat náš potenciál, což se dnes nepodařilo.

Paddy Lowe, technický ředitel
Dneska jsme napsali jeden dobrý a jeden špatný příběh. Bohužel. Felipe odvedl skvělou práci, odjel několik neskutečných kol a dostal nás na devátou příčku. Více jsme ani očekávat nemohli. Skvělá práce. Lance měl smůlu kvůli červeným vlajkám, které mu neumožnili znovu vyjet. To se prostě stává. Díky penalizacím se ale posune. I z jeho pozice je možné dosáhnout na body. Uvidíme, jak to celé dopadne.

MCLAREN

Fernando Alonso, 10. místo
myslím si, že jsme měli na víc. Do kvalifikace jsme ale nastupovali s tím, že kvůli změně motoru nás čeká penalizace a budeme startovat poslední. I tak jsme ale jeli naplno kvůli fanouškům. Kvalifikace tedy ušla, závod ale bude náročnější. Startujeme z poslední řady, takže se uvidí, co budeme moci dělat.

Změna motoru byla nečekaná, s tím minulým jsem odjel vlastně jen jeden celý závod, a to v Malajsii. V Singapuru jsem totiž skončil hned v první zatáčce. Je smůla, že musíme měnit. Doufejme, že to nebudeme muset podstoupit znovu ve zbytku sezóny. Stejně zbývá jen pár závodů, takže nevím, zda to něco změní.

Stoffel Vandoorne, 11. místo
Bylo to velmi těsné. Nakonec je to pro mě ideální scénář. Zítra si budu moci vzít na start novou sadu pneumatik. Alonso bude penalizován a my budeme startovat z 10. místa a na nových gumách. Je to ideální. Doufejme, že budeme moci závodit a třeba získat i nějaké body.

Eric Boullier, sportovní ředitel
Je skvělé, že oba jezdci znovu bojovali na hranici první desítky. Ukazuje to posun, který jsme během roku dělali. Je skvělé sledovat, jak naši jezdci srovnávají své časy. Rozdíl mezi Fernandem a Stoffelem byl pouhých 29 tisícin na konci Q2. Je tedy evidentní, že jezdí naplno. Stoffel bude začínat z deváté pozice, může si navíc vybrat novou sadu pneumatik, což nám dává strategickou výhodu. Navíc jezdí celý víkend skvěle. Alonso je penalizován posunem 35 míst na startu, což ovlivnilo i jeho kvalifikaci. Desáté místo je ale odměnou pro nás všechny. Bude sice startovat jako poslední, ale již jednou zde dokázal všechny svou rychlostí překvapit. Může se to stát i zítra, tady je všechno možné.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 12. místo
V kvalifikaci jsme se potýkali s vyvážením vozů, zejména s přetáčivostí v prvním sektoru. Obecně pro nás platilo, že se v kvalifikaci lepšíme, ale to se tentokrát nestalo, takže nám desátá pozice proklouzla mezi prsty. Zítra to nebude rozhodně snadné, protože ve středu pole je velká konkurence. Kvalifikace nedopadla podle našich představ, čeká nás těžká práce, ale musíme se snažit, abychom se pro zítřejší závod pochlapili. Balíček je dobrý a pokud dobře odstartujeme, můžeme překvapit, pořád je šance získat body.

Jolyon Palmer, 14. místo
Kvalifikace byla v pořádku, ale celková rychlost je určitým zklamáním. První kolo v druhé části kvalifikace bylo ucházející a pohybovali jsme se na rozhraní první desítky, ale při druhém pokusu se auto trochu smýkalo a proto jsem čas nezlepšil. Trať umožňovala postupně vyšší rychlsoti, takže když jsem se nezlepšil, následoval dost velký pád. Je to škoda, ale musíme začít z místa, kde jsme. Myslím, že máme vyšší rychlost než někteří soupeři před námi, takže to může být zábavná Grand Prix.

Alan Permane, sportovní ředitel
Dnešní kvalifikace nesplnila naše očekávání. Snažili jsme se, aby auta fungovala tak, jak bychom si přáli, zejména v prvním sektoru, protože druhý a třetí byly relativně v pořádku. Bude to opravdu těžký závodní den. Jolyon začíná zcela vzadu kvůli penalizacím, ale budeme tvrdě tlačit a uděláme všechno proto, abychom přivezli body. Zítra očekáváme teplé a slunné počasí, takže by se neměli přihodit nic neočekávaného.

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 15. místo
Rozhodli jsme se vyjet znovu, zda bychom se nedostali do Q2, což se nám nakonec povedlo. Do druhé části jsme vzali použité gumy a víceméně jsme zkoušeli start. Zítra začínáme od znovu. Dnes to mohlo být lepší, ale co naděláš? Těžko se tu předjíždí, takže jsme do Q2 vzali použité gumy. Rozdíl mezi novými a použitými je tu tak 4 desetiny, což by nám mohlo pomoci na začátku závodu.

Pierre Gasly, 17. místo
Je to nepříjemné, dnes jsem nezvládl kvalitní kvalifikaci... Během mého prvního rychlého kola jsem měl problém, když jsem v prvním sektoru zablokoval kola, málem jsem vyjel mimo trať. Očekával jsem, že druhý pokus bude o hodně lepší, ale nakonec jsem nedostal příležitost kvůli červené vlajce... Konečným výsledkem jsem zklamaný, protože tu byl potenciál dostat se do Q2. Doufám, že zítřejší závod bude dobrý a dokážu si poradit s pneumatikami, vytěžit z auta maximum - uvidím, jak to nakonec dopadne.

Jody Egginton, vedoucí výkonu monopostů
Určité páteční omezení se promítlo do údajů, které měli oba piloti k dispozici, ale od obou jsme dostali jednoznačné pokyny ohledně požadavků na nastavení vozů. Je férové říci, že se povedlo najít správný směr a oba piloti byli ve třetím tréninku s auty mnohem spokojenější, zvládli svůj program v krátkých i delších výjezdech a střídali měkkou a superměkkou směs.

Do kvalifikace jsme vstupovali s jasnými představami, ale s ohledem na Carlosovu penalizaci v podobě 20 míst kvůli výměně motoru jsme se rozhodli u něj pro menší zaměření, abychom byli schopni ponechat si víc možností pro závodní strategii, proto jeho finální čas nepředstavoval skutečné možnosti jeho vozu. Pierre naopak absolvoval konvenční přístup, ale bohužel mu při prvním pokusu nevyšel první sektor, takže jeho čas neodpovídal jeho možnostem, druhý pak ukončila červená vlajka. Je jasné, že má potenciál být rychlejší, což je s ohledem na fakt, že jede teprve druhý závod, hodně impozantní, navíc nebyl schopen plně využít předchozí program. Pořád komunikuje s inženýry a pokouší se doladit nastavení svého vozu.

Nejsme tedy spokojeni s našimi pozicemi na startu, ale důležité je, že se zítra nabízí určitá šance. Dnes večer se zaměříme na přípravu strategie a různých možností v závodě, abychom maximalizovali veškeré příležitosti a situace, které mohou v závodě nastat. Naším cílem je v tomto závodě bodovat, očekáváme velmi těsnou bitvu.

HAAS

Romain Grosjean, 16. místo
Byl jsem si jistý, že se můžeme dostat do první desítky, takže jsem vyrazil ke druhému pokusu, ale vůz šel přídí ven z trati. Musíme zjistit, co se vlastně stalo. Určitě jsem najel o něco rychleji do třetí zatáčky, ale to nevysvětluje skutečnost, která se mi přihodila. Pokusil jsem se podchytit vůz v zatáčce 4, ale nepodařilo se to, vyjel jsem na trávu a nakonec skončil ve zdi na protější straně. Je třeba zjistit onen zásadní rozdíl, proč bylo auto při prvním pokusu o hodně lepší. Je pozitivní, že jsme mezi posledním tréninkem a kvalifikací udělali správnou změnu, ale je škoda, jak jsem dopadl, protože si opravdu myslím, že byla šance na TOP10.

Kevin Magnussen, 13. místo
V tomto víkendu jsme byli silnější, v pátek bylo auto živější, cítil jsem se v něm lépe. Důvodem byl určitý pokles teploty trati, takže pneumatiky fungovaly o něco lépe, bylo jednodušší s nimi pracovat, aniž by se přehřívaly. Když je tu chladněji, tak při práci s přítlakem nejsou tak teplé. Díky tomu jsme se blížili středu pole. Čekal jsem, že budeme v kvalifikaci na šestnáctém, sedmnáctém místě, nakonec jsem třináctý a ještě se o místo posunu. S tím nemůžu být příliš spokojen. Když je desítka takhle blízko, tak je do jisté míry frustrující, že jsem se do ní nedostal. Ale pořád máme šanci na body. Uvidíme, jestli do desítky proklouzneme a přivezeme nějaké body.

Günther Steiner, manažer týmu
Opět to byl náročný den. Kevin ale vyrazí do závodu z 12. místa, což není špatná pozice. Musíme zjistit, jak velká je škoda na Romainově voze a jestli bude třeba vyměnit nějaké komponenty, které budou znamenat penalizaci. Pro celý tým to byl dlouhý a tvrdý den, zdá se, že nás opustilo štěstí, ale to se může změnit. Musíme se důkladně připravit na zítřejší závod a pokusit se aspoň s jedním vozem bodovat.

SAUBER

Marcus Ericsson, 19. místo
Byla to slušná kvalifikace. Postupně se tady zlepšujeme. Jsme zase o techu blíže konkurenci. Škoda konce první části, kdy byl můj poslední pokus přerušen červenými vlajkami. Celkově jsem ale s výkonem v kvalifikaci spokojen.

Pascal Wehrlein, 20. místo
Necítil jsem se v autě moc dobře, když to porovnáme se včerejškem. Vyvážení ještě není optimální, musíme se podívat na data, abychom přišli na to, co s tím vlastně je. Škoda té červené vlajky na konci Q1. Rád bych byl býval dojel svůj poslední pokus. Nyní se ale soustředím na zítřek a budu se maximálně snažit, abych předvedl dobrý výkon.

Google+ Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci na VC Japonska

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 07.10.2017 20:01 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Michael Schumacher nadále zůstává v srdcích fanoušků

Je to jak vystoupení Mickey Mouse, hodnotí současnou F1 Schumacherův bývalý manažer

Fernando Alonso v Brazílii

Starosta São Paula jednal s Pirelli ohledně možnosti privatizace tamního okruhu Interlagos

Co myslíš, mám aspoň jednou odpadnout, aby to bylo zajímavější? (Hamilton a Vettel, ilustrační foto)

Ferrari na vratké lodi, Mercedes pod plnými plachtami a Nový Zéland znovu na scéně

Carlos Sainz už si zvyká na žlutočernou barvu

Sainzova nová kapitola: první rozhovor u Renaultu

Kimi Räikkönen v boxech Ferrari

Aston Martin nabral lidi z Ferrari, zvažuje stavbu vlastní pohonné jednotky

Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel na tiskové konferenci v Malajsii

Proč je Räikkönen nejlepším týmovým kolegou, kterého kdy Vettel měl?

Jolyon Palmer v závodě v Japonsku

Renault je ochoten pomoci Palmerovi s hledáním nového angažmá

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (21:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas v závodě v Malajsii

V závěrečném tréninku jezdil Mercedes jinou ligu, Bottas a Räikkönen havarovali

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kubica absolvoval první test s Williamsem, tým jeho výkon zhodnotil stručně + VIDEO

  2. Haas odmítl požadavek Ferrari. Do jedné věci si Američané zkrátka mluvit nenechají

  3. Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje

  4. Smutný příběh Marie de Villotaové je uzavřen, došlo k dohodě se společností Manor

  5. "Po kolizi v Baku jsem cítil, že jsem Ferrari zklamal," přiznává Vettel

  6. Renault podcenil varování. Vysoké sebevědomí si pak vyčítal dlouhých 22 let

reklama

Zprávy odjinud