Hamilton poprvé vyhrál kvalifikaci v Japonsku, rošt ovlivní značné penalizace

Robert RoBertino Pavelka, 7. října 2017, 09:15 Google+

Boj o pozice na startu v Japonsku byl ovlivněn už dopředu značným množství penalizací, které měli jisté Alonso, Sainz, Palmer a Bottas. K nim se po nehodě v závěru tréninku přidal i Räikkönen.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 08.10. 09:17) Napište svůj názor
Lewis Hamilton podle očekávání získal pole-position v Japonsku (ilustrační foto)

Lewis Hamilton podle očekávání získal pole-position v Japonsku (ilustrační foto) | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Räikkönenova nehoda v prostoru pod mostem přinutila Ferrari intenzivně pracovat na jeho voze, který se do boxů dostal až půl hodiny po konci tréninku. Nakonec to maranellští pit-crew stihli, i když pět míst na startu si bude muset Räikkönen odmazat.

Q1 - 18 minut

Trať byla zejména v první části poznamenána olejovou stopou z doprovodných závodů, ale piloti si na popráškovaná místa rychle zvykli. Do Q1 samozřejmě vyjeli jako první Sauberovi piloti, ale měřítko pro ostatní nastavil až Lewis Hamilton překvapivě jedoucí na měkké směsi – 1:29,507. Bottas byl o něco rychlejší, ale na stejném místě jako Räikkönen v tréninku vyjel z trati a minul bariéru jen o pověstné centimetry. I proto měl jeho čas hrůznou hodnotu 1:48,943. Na měkkých pneumatikách jel ještě Vettel (1:29,772), ostatní zvolili superměkké. Rukavici soupeřům hodil Verstappen (1:29,181), ovšem vzápětí předvedl už druhé zlepšení Hamilton a definitivně šel do čela – 1:29,047. Räikkönen se na trať dostal a po zajišťovacím výkonu (1:29,614) se prezentoval vynikajícím časem 1:29,163.

V závěru zhatil poslední šance na zlepšení svým kolegům Romain Grosjean, který nezvládl svůj Haas v úseku Esses a jeho rána do bariéry ukončila 80 vteřin před koncem první část kvalifikace. Z ní ještě zbývalo vyřešit konflikt mezi Lance Strollem a Sergio Pérezem, neboť Mexičan se v závěrečné šikaně Kanaďanovi připletl do cesty.

Do Q2 nepostoupili: Grosjean, Gasly, Stroll, Wehrlein, Ericsson

Q2 - 15 minut 

Hamilton se vydal jako první i do Q2 a absolutně rekordním časem Suzuky 1:27,819 vyrazil soupeřům dech. Tentokrát už jel na superměkkých pneumatikách, zatímco měkké si nazuli Räikkönen a Bottas – a oba si pojistili jediným časem postup do Q3 (1:29,079 versus 1:28,543).  Bottase překonal ještě Vettel, i když i on měl červeně označené pneumatiky – 1:28,482. V tvrdém souboji o postup do desítky se utkali Vandoorne, Alonso, Hülkenberg a Palmer, protože ostatní byli hodně vzdáleni a obě Force Indie vytvořily jakýsi mezičlánek. Druhé pokusy už neabsolvovali jistotu mající piloti Red Bullu (Verstappen 1:28,747, Ricciardo 1:28,935) a Räikkönen, zatímco ostatní bojovali o možnost se zúčastnit poslední části kvalifikace. Zlepšili se Ocon, Pérez, Alonso i Hülkenberg, ale jediný Němec se do první desítky neprotáhl. Mercedesy se sice na trať vydaly, ale oba piloti závěrečné pokusy vypustili, takže se zlepšil pouze Vettel, který zůstal na trati jako poslední, ale čas 1:28,225 nic neřešil.

Do Q3 nepostoupili: Vandoorne, Hülkenberg, Magnussen, Palmer a Sainz jr.

Q3 - 12 minut

Opět se vydaly Mercedesy jako první na trať, ale tentokrát si zajel první čas Bottas - 1:27,986. Hamilton ovšem vzápětí poslal jasnou vizitku všem ostatním, že si kýžené pole-position v Japonsku vzít nedá, opět posunul laťku rekordu na hodnotu 1:27,345!!! Verstappen byl překvapivě neúspěšný a podlehl Ricciardovi i proto, že mu v jednom místě jeho vůz poněkud "ujel" a korekce smyku znamenala ztrátu na Ricciarda masivní půl vteřiny (přesně 541 tisícin). Nedařilo se také Räikkönenovi, který ve stejném místě jako v tréninku a Bottas v Q1 zažil další vteřinu hrůzy - naštěstí pro něj to tentokrát znamenalo pouze vypuštění prvního pokusu.

V závěru se ještě Vettel pokusil o nemožné, nakonec se dokázal proti svému prvním času 1:27,797 zlepšit o pouhých šest tisícin. Bottas se před něj protáhl, ale byl to jen pokus útěchy, protože ho čekala penalizace. Zlepšili se oba piloti Red Bullu, ale opět to byl Verstappen, kdo v této dvojici tahal za kratší konec. Zlepšovali se prakticky všichni, ale pohříchu to pro ně neznamenalo žádný posun. 

Pětice pilotů bude putovat startovním roštem směrem k jeho konci, takže výsledky jsou zaznamenány tak, jak by piloti startovali s ohledem na dosažené časy. Pro Bottase, Räikkönena, Alonsa, Palmera a Sainze jr. to bohužel neplatí.

GP Japonska (Suzuka International Racing)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo1:27,319
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo1:27,651
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:27,791
4. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:28,306
5. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:28,332
6. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:28,498
7. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:29,111
8. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:29,260
9. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:29,480
10. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team1:30,687
11. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team1:29,778
12. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:29,879
13. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:30,774
14. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:30,022
15. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:30,413
16. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:30,849
17. 10 Pierre GASLY fraScuderia Toro Rosso1:31,317
18. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:31,409
19. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:31,597
20. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team1:31,885

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hamilton poprvé vyhrál kvalifikaci v Japonsku, rošt ovlivní značné penalizace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 08.10.2017 09:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v Singapuru

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci na VC Japonska

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama