DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull díky Verstappenovi slaví v Malajsii, Vettelova stíhačka skončila pod stupni vítězů
Jak se podaří vypořádat se s masivní ztrátou Vettelovi a dokáže Lewis Hamilton využít jeho problémů? Nakonec navýšil náskok na svého velkého rivala, ale bezpochyby ne tak, jak by si před závodem představoval.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Red Bull díky Verstappenovi slaví v Malajsii, Vettelova stíhačka skončila pod stupni vítězů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
odin
08:43 08.10.2017 77.240.103.XXX
Jo, necháme toho. Každý máme svoji pravdu a od ní neustoupíme. Mně jde o to, že Seb dostává od týmu možnost předjet Kimiho, když je zrovna za ním. Ale Kimi nikoliv. Což považuji za TR. A v Monaku i v Maďarsku se špatně předjíždí, tak je nutná pomoc týmu.
Tak za překročení 200 příspěvků bychom měli dostat diplom, ne?
Tak za překročení 200 příspěvků bychom měli dostat diplom, ne?
Easy
13:49 07.10.2017 82.144.151.XXX
Stejně tak Kimi mohl jet před pitstopy rychleji a sebrat tím Sebovi výhodu. Kimi ale zrychlil až po pitstopu. Ale už toho nechme, zde k dalšímu posunu ani z jedné stran už asi nedojde.
Už jsme překročili počet 200 příspěvků pod tímto článkem.
Už jsme překročili počet 200 příspěvků pod tímto článkem.
odin
13:22 07.10.2017 77.240.103.XXX
Nepsal jsem, že by ho v pohodě udržel, ale že je to 50% na 50%.
Pokud pohlížíš na TR Mercedesu v Maďarsku tímto způsobem, pak musíš pohlížet na TR Ferrari v Monaku stejným způsobem. Tam dostal Seb též zadarmo výhodu. Proč je to najednou něco jiného? Jenom proto, že Seb musel zajet pár kol rychleji, aby se dostal před Kimiho?
Pokud pohlížíš na TR Mercedesu v Maďarsku tímto způsobem, pak musíš pohlížet na TR Ferrari v Monaku stejným způsobem. Tam dostal Seb též zadarmo výhodu. Proč je to najednou něco jiného? Jenom proto, že Seb musel zajet pár kol rychleji, aby se dostal před Kimiho?
Easy
09:53 07.10.2017 82.144.151.XXX
Vidíš, tak sis ohledně Maďarska odpověděl sám. Proč by Vettel pouštěl Räikkönena před sebe, když ho tedy v pohodě dokázal udržet za sebou stejně tak, jako by se ubránil i Hamiltonovi? V pohledu na TR Mercedesu na Hungaroringu se neshodneme, protože jenom proto, že to Lewisovi nevyšlo neznamená, že nedostal výhodu zadarmo.
odin
20:29 05.10.2017 77.240.103.XXX
Tak tato "chyba" je v principu bezvýznamná. Pochopil jsem už z původního příspěvku, co jsi chtěl vyjádřit.
Ale zase musím oponovat. Maďarsko, stejně jako Monako jsou okruhy velmi náročné na předjíždění. a já bych to s tím předjetím Seba Lewisem v Maďarsku viděl, tak 50% na 50%. Kdyby to bylo kdekoliv jinde, tak ti dám 100% za pravdu. Podle mne to byla v obou případech TR jak vyšitá. Ono totiž jde o to, že preferovanější pilot dostane šanci vyměnit si pozice s lépe postaveným kolegou. A možnost reparátu už není. Tedy z hlediska týmové režie. A pokud pilot najde dostatek sebereflexe a odvahy vrátit "půjčené", má u mne velký obdiv. A věř, že Hamiltona od jeho počátků zrovna nemiluji.
Ale zase musím oponovat. Maďarsko, stejně jako Monako jsou okruhy velmi náročné na předjíždění. a já bych to s tím předjetím Seba Lewisem v Maďarsku viděl, tak 50% na 50%. Kdyby to bylo kdekoliv jinde, tak ti dám 100% za pravdu. Podle mne to byla v obou případech TR jak vyšitá. Ono totiž jde o to, že preferovanější pilot dostane šanci vyměnit si pozice s lépe postaveným kolegou. A možnost reparátu už není. Tedy z hlediska týmové režie. A pokud pilot najde dostatek sebereflexe a odvahy vrátit "půjčené", má u mne velký obdiv. A věř, že Hamiltona od jeho počátků zrovna nemiluji.
Easy
09:37 05.10.2017 46.135.88.XXX
Mercedes v Maďarsku přes boxy? Bylo to přepuštění pozice na trati jako u Ferrari Hockenheim 2010. Když byl Ham o tolik rychlejší, měl ho předjet na trati nebo strategicky (tj. být rychlejší po Bottasově pitstopu). Ham dostal k dispozici Bottasovo místo bez žádné snahy nebo souboje. Vettel v Monaku musel pro to alespoň něco udělat. Proto tam neměl co vracet. To, že v Maďarsku kryl Kimi Sebovi záda nemám problém přijmout. Každopádně kdyby tam Lewis předjel Kimiho, určitě by dal pak i Seba a nejenom že by Vettel přišel o body, o ty by ve výsledku přišlo i Ferrari.
odin
20:16 04.10.2017 77.240.103.XXX
To je právě ono jablko sváru mezi námi. Ty nepříjmeš Maďarsko, v podání TR Mercedesu. Ale odmítáš TR Ferrari v Monaku.
Přitom, když to člověk srovná, tak si nemají co vyčítat. V Maďarsku u Merglů vyměnili oba piloty přes boxy tak, jako v Monaku Ferrari. V Maďarsku byl Hamík mnohem rychlejší, než Bottas tak, jako Vettel v Monaku. a tak jediný rozdíl v obou TR byl, že Lewis pozici vrátil, zatímco Seb nikoliv.
Já dovedu pochopit jednání Ferrari, Vettela, Mercedesu i Hamiltona. Co však nepochopím, jsou někteří fandové, kteří tvrdošíjně odmítají v Monaku TR Ferrari a odsuzují TR Mercedesu v Maďarsku.
To mi teda vysvětli v čem je ten obrovský rozdíl. Seb díky TR získal maximum a Lewis díky TR a vrácení pozice zůstal "na svých", respektive na Vettela ztratil.
Přitom, když to člověk srovná, tak si nemají co vyčítat. V Maďarsku u Merglů vyměnili oba piloty přes boxy tak, jako v Monaku Ferrari. V Maďarsku byl Hamík mnohem rychlejší, než Bottas tak, jako Vettel v Monaku. a tak jediný rozdíl v obou TR byl, že Lewis pozici vrátil, zatímco Seb nikoliv.
Já dovedu pochopit jednání Ferrari, Vettela, Mercedesu i Hamiltona. Co však nepochopím, jsou někteří fandové, kteří tvrdošíjně odmítají v Monaku TR Ferrari a odsuzují TR Mercedesu v Maďarsku.
To mi teda vysvětli v čem je ten obrovský rozdíl. Seb díky TR získal maximum a Lewis díky TR a vrácení pozice zůstal "na svých", respektive na Vettela ztratil.
Easy
17:45 04.10.2017 178.209.132.XXX
To s tím nárokem mi vkládáš do úst ty. Jenom jsem si dovolil tvrdit, že Kimi v Monaku rozhodně nepředvedl přesvědčivou rychlost. Toť vše. Jestliže chtěl mít jistotu, že ho Vettel nemůže overcutnout, tak na těch samých pneumatikách, na kterých do té doby za ním jezdil Seb, se měl snažit ze svého auta vyždímat více (Vettel to pak udělal). Jsou to týmoví kolegové, ale zároveň i soupeři - i když v té době Kimi už něco v šampionátu ztrácel. Proč se aspoň neozval do rádia, že do boxů ještě nepotřebuje, když ty pneu má v pohodě? Po zastávce Kimi div se světe zrychlil... Kdyby se před závodem domluvili, že se budou snažit dojet na pozicích, ze kterých startují, tak je to multi21. V Maďarsku už Kimi o titulu prakticky nemusel přemýšlet, proto kryl Sebovi s porouchaným autem záda, o tom žádná.
Easy
17:40 04.10.2017 178.209.132.XXX
S tím Mercedesem to nepřijmu, protože Lewis dostal exkluzivní šanci na útok na soupeře a v případě úspěšného dokončení by porazil (bez boje) i týmového kolegu, který mu v té době byl bodově docela blízko. Vrácení pozice zde beru jako samozřejmost, protože jinak by to bylo okaté protěžování jednoho pilota.
Monako už asi vážně nebudu znovu rozebírat... Tam se asi nikdy neshodneme. Gumy fungují na každém voze jinak (v letošní sezóně je to vidět víc než kdy předtím), takže to je argument mimo mísu. Strategií může člověk vymyslet x variant a také by se dalo říct, že TR je v každém kroku týmu během závodního víkendu. A nevím, kde by měl Vettel Kimimu pozici vracet tak, jako to předvedli hoši u konkurence.
Monako už asi vážně nebudu znovu rozebírat... Tam se asi nikdy neshodneme. Gumy fungují na každém voze jinak (v letošní sezóně je to vidět víc než kdy předtím), takže to je argument mimo mísu. Strategií může člověk vymyslet x variant a také by se dalo říct, že TR je v každém kroku týmu během závodního víkendu. A nevím, kde by měl Vettel Kimimu pozici vracet tak, jako to předvedli hoši u konkurence.
odin
22:39 03.10.2017 77.240.103.XXX
Monako a RedBull? Max byl povolán o tři kola dříve k pitu, jak Kimi. Dostal stejnou specifikaci, jako později Kimi, která fungovala tak, jak fungovala. Proč Ferrari opakovalo stejnou chybu, jako RedBull? Moc dobře viděli co se stalo s Maxem. A Vettelovi tím dali možnost najet na Kimiho náskok. Jelikož ho poslali do provozu a s chvíli "nefungujícími gumami".Ale máš pravdu, je to pořád dokola. Už po Monaku jsem ti tu psal strategii, která by Kimiho udržela v čele. Zajímavé je, že přesně tuto šablonu použili u Ferrari v Maďarsku, kdy potřebovali udržet v čele Seba. A to Vettel Raikkonena doslova brzdil. Tak se nevymlouvej na rychlost v Monaku, když v Maďarsku tomu bylo právě naopak. Přesto výsledek stejný.
Mercedes předvedl v Maďarsku TR, ale zároveň férové vrácení pozice. Obávám se, že se něčeho takového u Ferrari a Vettela nedožiju. Dokonce se nepamatuji, že by něco takového předvedli v minulosti v době, kdy je výsledek šampionátu stále otevřený.
Mercedes předvedl v Maďarsku TR, ale zároveň férové vrácení pozice. Obávám se, že se něčeho takového u Ferrari a Vettela nedožiju. Dokonce se nepamatuji, že by něco takového předvedli v minulosti v době, kdy je výsledek šampionátu stále otevřený.
Easy
22:10 03.10.2017 178.209.132.XXX
Ten provoz spočívá opět v první řadě v kvalifikacích. Bez ohledu na tréninky, které také dle možností sleduji to v sobotu dopadá tak, jak to dopadá. A jestli "ťafkou" od týmu rozumíš porouchané auto tak, jako Seb sledoval kvaldu z boxů, tak takové věci se prostě stávají. Letos kromě toho neustále opakovaného Monaka, kde se podobně strategicky zachovali i u Red Bullu (vzpomeň si na reakci Maxe poté, co se před něho dostal Ricci) a kde Kimi kvaldu vyhrál opravdu těsně a v závodě tu rychlost... ale co, to by bylo stále dokola. V Maďarsku Vettel tu kvaldu dokonce vyhrál, takže vlastně nemusíme řešit to prohazování pozic. Navíc tam Mercedes předvedl nádhernou týmovou režii. Jdu raději spát.
odin
21:09 03.10.2017 77.240.103.XXX
No, tak až začneš stejným pohledem měřit i ostatní piloty, odpadne zdejší diskuze, protože si napíšeme dva příspěvky a bude jasno.
Nenapadlo tě, že i Kimi může postrádat motivaci, když je týmem odsouván do provozu, případně za svého kolegu? Že, když mu auto zrovna jede, tak stejně dostane ťafku od týmu?
Když mám čas, tak sleduji tréninky. Je to kolikrát zajímavější, než závod samotný. A můžu ti říci, že si Kimi se Sebem nic nezadají. Na výkonech v trénincích je vidět, jak oba "ladí" a pracují. Více-méně jsou si rovni. Jednou se daří lépe Kimimu a podruhé Sebovi. Téměř vždy o pár setin. Tak že v pracovitosti a "umění" pilota zas takový rozdíl není. Pak příjde kvalda a Kimi propadá. Těžko říci, čím to je. V garáži nejsme nikdo a nevíme do jaké míry sdílí oba svá data, jak dalece mají "stejnou" techniku, čí mechanici jsou schopnější atd. Mimochodem Kimi je jediný pilot, kterému jeho vlastní tým (mechanici) dokázali zlikvidovat (upéct) sadu pneumatik, což také zrovna není výhodou. A těch náhod bych dal dohromady více... Tak se nediv, že občas spekuluji.
Nenapadlo tě, že i Kimi může postrádat motivaci, když je týmem odsouván do provozu, případně za svého kolegu? Že, když mu auto zrovna jede, tak stejně dostane ťafku od týmu?
Když mám čas, tak sleduji tréninky. Je to kolikrát zajímavější, než závod samotný. A můžu ti říci, že si Kimi se Sebem nic nezadají. Na výkonech v trénincích je vidět, jak oba "ladí" a pracují. Více-méně jsou si rovni. Jednou se daří lépe Kimimu a podruhé Sebovi. Téměř vždy o pár setin. Tak že v pracovitosti a "umění" pilota zas takový rozdíl není. Pak příjde kvalda a Kimi propadá. Těžko říci, čím to je. V garáži nejsme nikdo a nevíme do jaké míry sdílí oba svá data, jak dalece mají "stejnou" techniku, čí mechanici jsou schopnější atd. Mimochodem Kimi je jediný pilot, kterému jeho vlastní tým (mechanici) dokázali zlikvidovat (upéct) sadu pneumatik, což také zrovna není výhodou. A těch náhod bych dal dohromady více... Tak se nediv, že občas spekuluji.
Easy
20:49 03.10.2017 178.209.132.XXX
Do těch statistik jsem zabrousit musel, protože zobecňování nějakého strategicky zpackaného závodu jednoho pilota na celé vzájemné působení u společného týmu mi nepřišlo fér. Proto jsem si prošel výsledky kvalifikací a v těch, kde Kimi byl před Sebem, ne vždy končil Seb před Kimim.
odin
20:37 03.10.2017 77.240.103.XXX
Ač různé názory, vášeň máme společnou.
A možná za dvacet let budeš stejně vyhraněný k názorům svých mladších oponentů, až budeš srovnávat roky dávno minulé (začátek milénia) se současností (která bude budoucností), jako já k tvým.
Kdo nezažil "čistější" závodění, nemůže pochopit. Např. rozdílný pohled na "úmyslné kolize". Já v tom vtip nehledal, po zkušenostech se "současnými" kousky v F1 a jejich posuzováním současnými komisaři. V dobách dávno minulých nic takového nikomu ani nepřišlo na mysl. Protože to znamenalo riskovat kejhák svůj a především soupeřův.
A možná za dvacet let budeš stejně vyhraněný k názorům svých mladších oponentů, až budeš srovnávat roky dávno minulé (začátek milénia) se současností (která bude budoucností), jako já k tvým.
Kdo nezažil "čistější" závodění, nemůže pochopit. Např. rozdílný pohled na "úmyslné kolize". Já v tom vtip nehledal, po zkušenostech se "současnými" kousky v F1 a jejich posuzováním současnými komisaři. V dobách dávno minulých nic takového nikomu ani nepřišlo na mysl. Protože to znamenalo riskovat kejhák svůj a především soupeřův.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek