Druhý trénink opět ovládl Ricciardo, piloti Ferrari se ztráceli uprostřed pole

Robert RoBertino Pavelka, 15. září 2017, 16:05 Aktualizováno 15.9.2017, 16:25 Google+

Druhý trénink se jezdí v čase podobném či přímo stejném jako kvalifikace a závod, proto se očekávalo, kdo se s ním popasuje nejlépe. Red Bully měly opět nejvíc elánu, Ferrari čelilo problémům.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 06.04. 17:00) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo má i po druhém tréninku důvod k úsměvu

Daniel Ricciardo má i po druhém tréninku důvod k úsměvu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Jako první se na klikatý okruh v Singapuru vydala dvojice Magnussen a Sainz. Španelovi se ještě v průběhu instalačního kola povedlo Dána předjet a první měřený čas - 1:49,151 - tak patřil jemu. Během několika úvodních minut byla na trati prakticky polovina startovního pole, mezi nimi i oba Red Bully a Mercedesy - piloti Ferrari mezitím vyčkávali v boxech.

První část tréninku byla ve znamení červené - až na Vandoornea a Strolla, kteří si hned zpočátku vyzkoušeli ultraměkkou směs, a Hamiltona s měkkými pneumatikami, zvolili červenou všichni ostatní. Časy pomalu padaly níž a konkurenční hodnotu zajel jako první Ricciardo - 1:42,520. Hamiltonovi první kolo nevyšlo, byl příliš široký za úsekem Singapore Sling a proto si připsal hrůzný čas 2:00,031. Vzápětí vše uvedl na pravou míru, i když pořád měl ještě nazutou žlutě označenou směs (1:43,640). 

img-responsive

Sebastian Vettel má o čem přemýšlet | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari vsadilo rovněž na rozdílnou strategii jako Mercedes:  Räikkönen jel na superměkkých, Vettel na měkkých pneumatikách. Oba piloti však dost ztráceli a nedokázali zachytit nejen Red Bullů a Mercedesů, ale ujížděly jim i oba McLareny. Když Vettel po třetině tréninku konečně přezul na ultraměkkou směs, přimotal se mu do cesty Wehrleinův Sauber a Sebastian musel zpomalit, proto nadále zůstával u jeho jména čas dosažený na měkkých pneu.

V prostřední části vyvrcholily boje o nejlepší čas: Ricciardo byl na chvíli překonán týmovým kolegou Verstappenem (1:42,077), vzápětí se Daniel revanšoval časem 1:41,228. Hamilton se z výchozího času na ultraměkkých pneu 1:42,505 dokázal o vteřinu zlepšit, ale Ricciardo zasadit smrtící úder časem pod 1:41,0. 

img-responsive

Max Verstappen potvrdil tréninkovou převahu Red Bullu | foto: Red Bull Content Pool

Uprostřed tréninku se dokonce asi na dvě minuty "objevil" na trati virtuální safety car, protože v opět za zatáčkou Singapore Sling nejdřív Verstappen načal obložení bariéry s reklamou Rolex, vzápětí do ní pravým zadním kolem už pořádně praštil Sebastian Vettel a jeden z panelů toto laškování nevydržel a poroučel se na trať. Pořadatelé však reagovali poměrně rychle a po dvou minutách pilotům na volanty doputovala zpráva VSC END.

Druhá polovina už byla ve znamení závodní simulace, pro níž se Vettel vrátil k měkké směsi, ostatní zkoušeli kombinace ultraměkké a superměkké - časy se v této fázi pohybovaly od 1:46,0 po 1:49,0. Bylo jasné, že se žádného dalšího zlepšení nedočkáme, karty byly rozdány a zejména piloti Ferrari měli důvod k zamyšlení.

V Singapuru je obvyklé, že velké množství pilotů atakuje bariéry, i tentokrát jich bylo více než dost - ve třetí zatáčce po startu se v takové situaci objevil Palmer a Magnussen, dalším nepříjemným bodem byla série zatáček před podjezdem tribuny, kde část bariéry doslova ubrousil Pérez. Část trati od šikany před závěrem okruhu otloukali Grosjean, Stroll či Alonso. Ale několikrát se dostali piloti do úzkých a jentaktak se trefovali do zatáček.

Nezáviděníhodný rekord si připsal Carlos Sainz jr., který dvakrát na stejném místě nezvládl nájezd do zatáčky za pravoúhlou Memorial - v obou případech couval zpátky. Zatímco poprvé v samém začátku tréninku zvládli pořadatelé varovat piloty dvojitými žlutými vlajkami, v samotném závěru nechybělo mnoho a trefil dojíždějícího Vettela. 

GP Singapuru (Singapur)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:40,852
2. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:41,408
3. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo1:41,555
4. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo1:42,104
5. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:42,448
6. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team1:42,501
7. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team1:42,788
8. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:42,826
9. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:42,835
10. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:43,054
11. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:43,104
12. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:43,236
13. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:43,608
14. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:43,795
15. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:43,836
16. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:44,301
17. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:44,417
18. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:44,928
19. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team1:45,673
20. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:45,721

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Druhý trénink opět ovládl Ricciardo, piloti Ferrari se ztráceli uprostřed pole

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 06.04.2018 17:00 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Stoffel Vandoorne věří, že díky změně dodavatele pohonných jednotek může myslet McLaren na pódia

Vandoorne věří, že McLaren může v roce 2018 pomýšlet na pódia

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud