DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton se na předpokládané vítězství nadřel, Pérez po další kolizi s Oconem zlým mužem + VIDEO
Výzva v Ardenských hvozdech, to je Spa-Francorchamps a ikonický okruh, kde se dle některých odborníků a pilotů odděluje zrno od plev a mistři od učedníků. Dechberoucí úseky a značné převýšení dělá z belgické trati místo, které stojí za to shlédnout.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Hamilton se na předpokládané vítězství nadřel, Pérez po další kolizi s Oconem zlým mužem + VIDEO
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
virtual
12:02 29.08.2017 193.165.237.XXX
Ale vždyť to auto tam bylo celé kolo na snad nejdelším okruhu sezóny a jet kolem 300 je opatrné a jet kolem 310 je neopatrné?
Nemůžu si pomoct, ale přijde mi divné v době, kdy celý svět ví prakticky ve stejnou dobu (okamžitě) skrz sociální sítě kdejakou blbost říkat, že ředitelství závodu vyhodnocovalo celý okruh, jestli odstavené auto stojí uprostřed dráhy (a to nepočítám senzory přetížení v autě nebo dokonalé TV pokrytí atd., co se tam stalo vědí prakticky okamžitě), a že by tým stejně dlouho své piloty na takovou situaci neupozornil...
Nemůžu si pomoct, ale přijde mi divné v době, kdy celý svět ví prakticky ve stejnou dobu (okamžitě) skrz sociální sítě kdejakou blbost říkat, že ředitelství závodu vyhodnocovalo celý okruh, jestli odstavené auto stojí uprostřed dráhy (a to nepočítám senzory přetížení v autě nebo dokonalé TV pokrytí atd., co se tam stalo vědí prakticky okamžitě), a že by tým stejně dlouho své piloty na takovou situaci neupozornil...
Petr
21:17 28.08.2017 78.157.167.XXX
Ne, VSC, SC nebo red flag by vyhlášen ihned nebyl - vždy to chvíli trvá, než to ředitelství vyhodnotí.. ale žluté vlajky jsou prakticky ihned. A to, že uprostřed auto být mohlo (nebo po nárazu do zdi mohlo směřovat doprostřed), je dostatečný důvod, proč být opatrný.
virtual
17:54 28.08.2017 193.165.237.XXX
To je jeden z problémů, "mohlo" - nebyl by ihned vyhlášen VSC, SC nebo red flag? To auto tam bylo už celé kolo, byla nutná double yellow?
A jezdí se tam přes 310 km/h, pilot má při DY "zpomalit", kdyby tedy nepatrně ubral plyn (ostatní to tak předpokládám udělali) a jel 300 km/h, už by to bylo OK? To by situaci nějak výrazně změnilo? O vteřinu později viděl (stejně jako ti ostatní) celou rovinku a zelenou vlajku...
Tím nepopírám, že RAI ubrat měl, ale připomíná to situaci, kdy se řidič může téměř všude chovat k ostatním neohleduplně až nebezpečně, hlavně když v hluboké noci nepřekročí na magistrále nebo někde v tunelu...
A jezdí se tam přes 310 km/h, pilot má při DY "zpomalit", kdyby tedy nepatrně ubral plyn (ostatní to tak předpokládám udělali) a jel 300 km/h, už by to bylo OK? To by situaci nějak výrazně změnilo? O vteřinu později viděl (stejně jako ti ostatní) celou rovinku a zelenou vlajku...
Tím nepopírám, že RAI ubrat měl, ale připomíná to situaci, kdy se řidič může téměř všude chovat k ostatním neohleduplně až nebezpečně, hlavně když v hluboké noci nepřekročí na magistrále nebo někde v tunelu...
virtual
17:15 28.08.2017 193.165.237.XXX
To je ale z tvé strany pouze spekulace, je klidně možné, že se (podle pravidel) plně soustředil na trať a (analyzoval) její nejbližší okolí, a byl připraven plně brzdit nebo měnit směr. A hned vzápětí viděl vlajku zelenou. Je mu tedy vytýkáno a je penalizován za to, že (jen) v celkové době několika sekund neubral na vteřinu nepatrně plyn. Pokud vím, požadované zvolnění není nijak specifikováno, ROS onehdy ubral o jednotky km/h, a pro případ nebezpečí na trati se nyní používá VSC, takže z mého pohledu je to teď spíš maglajz, v jehož důsledku tentokrát na trati vznikla taková past na piloty...
Petr
16:56 28.08.2017 78.157.167.XXX
Hlavně nemohl vidět za zatáčku před nájezdem na rovinku Kemmel - to auto mohlo být klidně uprostřed dráhy a ne u bariéry. [odkaz na stránku] Jako jediný neubral. Dvojité žluté.
rock
16:20 28.08.2017 37.188.252.XXX
To, jestli to bylo nebo nebylo přehnané, je naprosto irelevantní.
Pilot má předepsané, jak má reagovat na vyvěšení dvojité žluté. Analyzovat, jestli je vyvěšení vlajek nutné, k těm předepsaným úkonům nepatří. Pokud chce Kimi raději přemýšlet o důvodech vyvěšování vlajek než reagovat na ně, tak ať se vykašle na závodění a jde dělat na ředitelství závodu. Anebo ať akceptuje trest.
Pilot má předepsané, jak má reagovat na vyvěšení dvojité žluté. Analyzovat, jestli je vyvěšení vlajek nutné, k těm předepsaným úkonům nepatří. Pokud chce Kimi raději přemýšlet o důvodech vyvěšování vlajek než reagovat na ně, tak ať se vykašle na závodění a jde dělat na ředitelství závodu. Anebo ať akceptuje trest.
Mike17
15:12 28.08.2017 193.165.236.XXX
Psal jsem o použití nejtvrdší směsi v posledním stintu. O samotném pitstopu nic. Takže netuším, jaké pitstopy jsem měl údajně srovnávat.
Tvoje rozhořčení, že nepoužili nejměkčí ti klidně najdu. To nebude problém. Dnes ti to připadá logické. V obou případech jsou k tomu důvody. Loňské jsem ti včera znovu napsal. Jestli někdo musí dojíždět, nebo nesmí být předjet, přece rychlost a trvanlivost směsí nemění. To neprehlizim.
Tvoje rozhořčení, že nepoužili nejměkčí ti klidně najdu. To nebude problém. Dnes ti to připadá logické. V obou případech jsou k tomu důvody. Loňské jsem ti včera znovu napsal. Jestli někdo musí dojíždět, nebo nesmí být předjet, přece rychlost a trvanlivost směsí nemění. To neprehlizim.
virtual
14:56 28.08.2017 193.165.237.XXX
Mně připadlo vyvěšení dvojité žluté trochu přehnané - u stanoviště komisařů zastavilo auto, stopa je na druhé straně dráhy, odstavené auto nekouřilo, nehasilo se, žádné trosky na trati, nikdo se nepohyboval po dráze... Od Kimmiho hloupá chybka, stačilo asi na vteřinu ubrat a mohl bojovat o pódium, jakkoliv je to alibismus, jestli se jede kolem (pomalu) 295 nebo bez ubrání 315, je výsledku úplně jedno...
rock
11:01 28.08.2017 37.188.252.XXX
Tak nevím. Vettel sice hlásí, že to bylo těsný a moderátoři v TV byli na prášky z velkýho souboje, ale jak jsem to viděl já, tak Vettel neměl v žádné fázi závodu reálnou šanci Hamiltona ohrozit. Žádný drama se nekonalo, jediný útok (navíc umožněný SC) Hamilton bez problémů odrazil.
Zbytek pole? Ricciardo je letos ten, kdo využije každou, sebemenší šanci na výsledek. Trest pro Raikkonena byl snad až drakonický. Bottas je nadhodnocený poleno, říkám to furt už několik let. Pan spolehlivý Hulkenberg vítěz zbytku světa. Indiáni jsou praštění oba dva a je úplně jedno, že tentokrát to padlo na Péreze, aby tuto skutečnost hlasitě vytroubil do světa. Ale to nic nemění na tom, že Ocona považuji za jediného nadějného ze současných mladíků.
btw. už jsme si tak nějak zvykli na to, že Haas boduje, ale Grosjean včera (zase) vyjel víc bodů, než týmy Manor/Marussia, HRT a Caterham/Lotus dohromady za celou dobu své existence. I takhle může fungovat nový tým.
Zbytek pole? Ricciardo je letos ten, kdo využije každou, sebemenší šanci na výsledek. Trest pro Raikkonena byl snad až drakonický. Bottas je nadhodnocený poleno, říkám to furt už několik let. Pan spolehlivý Hulkenberg vítěz zbytku světa. Indiáni jsou praštění oba dva a je úplně jedno, že tentokrát to padlo na Péreze, aby tuto skutečnost hlasitě vytroubil do světa. Ale to nic nemění na tom, že Ocona považuji za jediného nadějného ze současných mladíků.
btw. už jsme si tak nějak zvykli na to, že Haas boduje, ale Grosjean včera (zase) vyjel víc bodů, než týmy Manor/Marussia, HRT a Caterham/Lotus dohromady za celou dobu své existence. I takhle může fungovat nový tým.
mi88ki
10:35 28.08.2017 165.72.200.XXX
Někteří lidí nechápou, že když musí jezdci na trati v T1 skoro zastavit, tak je relativní ztráta hodně jiná oproti tratím, kde musí brzdit a akcelerovat pouze vůz, který je na zastávce. V simulátoru, kde je čas zastavení okolo 2.5 sekundy je ve Spa ztráta na čase kola kolem 17 sekund.
Těch Odinových 23 sekund je nesmysl.
Těch Odinových 23 sekund je nesmysl.
Situs
07:45 28.08.2017 85.70.164.XXX
To já si myslím že Alonso si právě počká zda McLaren dokáže Hondu opustit, a když jo, tak pak by zůstal. McLaren si tohle už brzo sám rozhodne, a je teoreticky možné že nebude mít volbu. Pokud Honda sport neopustí a nikdo jinej ji nebude chtít, tak nejspíše nemohou nic dělat a FIA jim jinej motor nedovolí. Což když se nad tím člověk zamyslí může být pro McLaren hodně likvidační a může nastat exodus jejich TOP pracovníků ke konkurenci, další odchod sponzorů a budou mít jen těch 100 mega od Hondy, jestli teda smlouva trvá déle než se tu uvádělo (konec za rok), pak by byl McLaren odsouzen jen k nejhoršímu motoru a bez peněz.
Situs
07:33 28.08.2017 85.70.164.XXX
Jo, myslím si že u Alonsa Honda už přetekla. Dokud se "zlobí", tak něco očekává, čili myslím že u McLarenu zůstat chce, ale s konkurenceschopným, nejspíše již jen s jiným, motorem. Myslím že spec 4 v Monze definitivně rozhodne, alespoň pro Alonsa ohledně Hondy, ale aby změnil názor tak by Honda musela předvést zázrak.
Pepan
07:03 28.08.2017 89.24.157.XXX
Já mám takový pocit, že s odchodem Alonsa odejde i McLaren, pokud bude mít kam. Kapitálově je dost silný a možná nakonec Renault přesvědčí o dodávkách. Jako plus mají to, že na rozdíl od RB si hodně dlouho na dodavatele motorů nestěžovali.
Mac_
00:23 28.08.2017 94.112.99.XXX
Vypadá to, že Alonso otevřeně vyhlásil Hondě válku. Jestli to znamená, že má jistotu pro příští rok jinde nebo to dělá proto, aby japonci nakonec byli rádi, že je pryč, to je otázka. Jsem zvědav, co bylo příčinou jeho odstoupení, když motoráři na první pohled neviděli problém.
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (5:00 - 6:00)
- Kvalifikace (9:00 - 10:00)
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek