Hamilton se na předpokládané vítězství nadřel, Pérez po další kolizi s Oconem zlým mužem + VIDEO

Robert RoBertino Pavelka, 27. srpna 2017, 15:35 Google+

Výzva v Ardenských hvozdech, to je Spa-Francorchamps a ikonický okruh, kde se dle některých odborníků a pilotů odděluje zrno od plev a mistři od učedníků. Dechberoucí úseky a značné převýšení dělá z belgické trati místo, které stojí za to shlédnout.

Počet komentářů:  68 komentářů (Poslední 29.08. 12:02) Napište svůj názor
Lewis Hamilton dokázal překonat potíže a v Belgii zvítězil

Lewis Hamilton dokázal překonat potíže a v Belgii zvítězil | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Belgický závod na ikonické trati ve Spa-Francorchamps měl být výhodou pro tým Mercedes, ale jak se ukázalo, prognózy jsou něco jiného než realita. Hamilton musel navíc čelit nepříjemné situaci v podobě výjezdu safety caru na pět kol, což široce komentoval, ale nakonec se pro jeho vítězství nebyla tato epizoda rozhodující.

Závodníky čekalo v prostředí co do počasí značně nevyzpytatelném příjemné počasí, teplota vzduchu se ustálila na 22°C, trati pak na 34°C, vanul mírný, 3,6 km/h větřík, to vše doprovázela 59% vlhkost vzduchu.

Video: Sestřih Velké ceny Belgie 2017 VIDEO: Sestřih Velké ceny Belgie 2017 (zdroj: formula1.com)

Lewis si dokázal po startu uchovat své první místo i přes značně dotírajícího Vettela. Vůbec bylo překvapivé, že úvod závodu se odehrál bez zásadních problémů, nedošlo, žádné kolizi, jenom Nico Hülkenberg nezvládl start zcela ideálně, stejně tak se "zapomněli" i piloti Force Indie, takže se na sedmém místě nečekaně zjevil Fernando Alonso. 

Vettelovi v této chvíli trochu chyběla možnost použít DRS, když už k dispozici bylo, nedokázal se udržet v závětří Hamiltona natolik, aby se pro něj tento element stal výhodou. Rozdíl mezi oběma piloty osciloval kolem 1,7 vteřiny. Týmy Mercedes a Ferrari si také připravily rozdílné strategie: Lewis jel do boxů ve 13. kole, Sebastian o tři kola později a poněkud na Brita ztratil, ale opět se dokázal dotáhnout na výše zmíněný odstup.

Když se začalo spekulovat, jak by se po stránce strategické mohl závod vyvíjet, kolidovali ve 29. kole v místě bývalé startovní rovince na mezi La Source a Eau Rouge Sergio Pérez a Esteban Ocon. Charlie Whiting vyslal na trať safety car, což Hamilton nelibě komentoval, takže prakticky celé startovní pole zamířilo do boxů. Pouze Hamilton s Bottasem zvolili měkkou směs, Grosjean, Magnussen a Sainz jr. superměkkou, jinak všichni do závěrečných jedenácti kol vyrazili na ultraměkkých pneumatikách.

img-responsive

O umístění Bottase rozhodl dvojí útok - Fin určitě nebyl spokojen | foto: Daimler AG

Hamilton se před restartem snažil ze všech sil najít cestičku, jak odrazit Vettelův útok, jeho jednání možná bylo na samé hranici regulérnosti, ale vedení nemělo výhrad a nestěžoval si ani Vettel. Ten se dokázal udržet v závětří Hamiltonova Mercedesu téměř celá dvě kola, když už měl k dispozici DRS, mohl na něj zapomenout. Sice se jejich odstup měnil od jedné do 1,7 vteřiny, v samotném závěru už pak Vettel nejspíš mírně rezignoval. Hamilton nakonec uhájil vedoucí postavení a snížil Vettelův náskok v celkové klasifikaci na sedm bodů.

Kimi Räikkönen prožil další smolný den. Po startu držel čtvrtou příčku, ale v 8. kole se podle vedení závodu prohnal na rovince Kemmel kolem odstaveného Verstappenova vozu příliš vysokou rychlostí. Ačkoliv sám označoval situaci za nikterak nebezpečnou, musel v 16. kole do boxů na desetivteřinovou penalizaci a klesl na osmé místo.

Dokázal se poté vypracovat na pátou příčku, po výjezdu safety caru se mu skýtala velká šance se posunout kupředu a skutečně v závěru rovinky Kemmel v 34. kole tvrdým manévrem společně s Ricciardem zdolal Bottase. Na Australana už ale nevyzrál - ačkoliv měl Daniela hravě zdolat, postupně ztrácel a nakonec mu stupně vítězů unikly o necelé čtyři vteřiny.

img-responsive

Kimi Räikkönen nejspíš prožil zklamání, že nedokázal vybojovat stupně vítězů | foto: Scuderia Ferrari

Red Bull opět zaznamenal rozporuplný závod. Max Verstappen musel odstoupit v 8. kole po nájezdu do Eau Rouge poté, co ztratil výkon. Tým ještě zkoušel různé varianty, ale nakonec v první třetině rovinky Kemmel zajel Max se svým vozem k pravému okraji. "Neuvěřitelné, nemohu tomu uvěřit," řekl ještě před opuštěním vozu do vysílačky.

Ricciardo jel na páté příčce osamělý závod, ale safety car ho vrátil do hry. Po restartu na rovince Kemmel zaútočil na Bottase zleva, Räikkönen zprava a oba ho zdolali, Ricciardo nadále dokázal udržet tempo a odměnou mu bylo letošní páté třetí místo a také maličké navýšení bodového odstupu na Räikkönena v celkové klasifikaci.

img-responsive

Sergio Pérez asi nebude za své představení ve Spa od týmu pochválen | foto: Sahara Force India

Stálý evergreen, to byla historie Force Indie. Pilotům vůbec nevyšel start a pohybovali se až za Alonsem, ale postupně se propracovali až za Hülkenberga. Doplatili však na vzájemnou řevnivost. Už po startu se za zatáčkou La Source ocitli kolo na kolo a Pérez dokonce atakoval vnitřní bariéru. Sergio pak ještě po útoku na Grosjeana ve 14. kole vyjel v zatáčce Les Combes mimo trať a de facto si ji zkrátil.

A protože svou pozici soupeři nevrátil, dostal po urgenci ze strany týmu Haas pětivteřinovou penalizaci. Ta ho srazila v 26. kole na 11. místo, odkud útočil, ale přehnal svou snahu na stejném místě jako v prvním kole - na sjezdu k Eau Rouge přitiskl svého kolegu na hrazení, na což Mexičan doplatil roztrženou pravou zadní pneumatikou, jeho kolega pak ztrátou levé části předního spoileru. Jejich kolize byla příčinou výjezdu safety caru, Pérez byl nakonec dvě kola před cílem nucen svůj vůz odstavit.

Také u Haasu se mísila radost s trpkostí. Romain Grosjean si hned po úvodním "kočkování" dvojice Ocon-Pérez ulevil do rádia, že ti dva blázni by měli zvolnit, nebo to špatně skončí (jak předvídavé), a nakonec využil problémů tohoto týmu a přivezl americké stáji nejlepší výsledek, Magnussenovi se nedařilo, navíc při restartu neodhadl situaci v esíčku před nájezdem na cílovou rovinku a musel vyjet po vnějšku mimo trať, přičemž se mu podařilo drobně poškodit spoiler Lance Strolla.

img-responsive

Nico Hülkenberg pomaloučku posouvá Renault středem pole | foto: Renault Sport F1

Nico Hülkenberg se potřetí umístil na šestém místě. Tomu byl zpočátku blízko Fernando Alonso, ale nedostatek výkonu u jeho vozu byl naprosto tristní. První kolo absolvoval Španěl na sedmém místě, poté ho od třetího kola vždy na konci rovinky Kemmel někdo předjel - postupně to byli Ocon, Pérez a Grosjean. Frustrovaný Alonso se marně snažil, nakonec bylo poslední zastávkou v závodě 26. kolo, kdy svůj McLaren zavezl do boxů. Ještě slovíčko k Renaultu, Palmer sice chvílemi bojoval na dosah bodovaných pozic, ale nakonec se ukázalo, že penalizaci za výměnu převodovky nedokázal smazat. Díky Hülkenbergovi se ale Renault přiblížil na jediný bod týmu Haas. 

Už za týden se vydáme do mekky Formule 1, na trati v Monze by měly být favority opět Mercedesy, ale jak naznačil závod ve Spa-Francorchamps, Ferrari skutečně zvedlo hozenou rukavici a nehodlá prodat svou kůži zadarmo. Na belgické půdě byl Vettel Hamiltonovi vyrovnaným soupeřem, i když objektivně vzato jeho druhou šanci v závodě přinesla přítomnost safety caru na trati. I s tím se však musí počítat.

GP Belgie (Circuit of Spa Francorchamps)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo 25vítěz
2. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari 18+ 2,358
3. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing 15+ 10,791
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari 12+ 14,471
5. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo 10+ 16,456
6. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team 8+ 28,087
7. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team 6+ 31,553
8. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing 4+ 36,649
9. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team 2+ 38,154
10. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso 1+ 39,447
 
 
11. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing  + 48,999
12. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso  + 49,940
13. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team  + 53,239
14. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team  + 57,078
15. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team  + 1:07,262
16. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team  + 1:09,711
17. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team  nedokončil
 DNF  14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team  motor
 DNF  33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing  motor
 DNF  94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team  zavěšení

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hamilton se na předpokládané vítězství nadřel, Pérez po další kolizi s Oconem zlým mužem + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 68, poslední 29.08.2017 12:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 68 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kimi Räikkönen s Ferrari SF70H v Brazílii

"Sezóna 2017 nebyla ani zdaleka takovou, jakou jsem si přál," hodnotí Räikkönen

McLaren o dvoudenní test navíc s Pirelli nakonec nepřijde

McLaren bude v Abú Zabí testovat na rozdíl od ostatních s dvěma vozy

Kevin Magnussen vyzdvihuje přístup Haasu k závodění

Cílem bude odstranit "hrozné víkendy", zamýšlí se nad budoucností Haasu Magnussen

Původní

Pirelli v roce 2018 přidá další 2 směsi: hyper-měkkou a super-tvrdou + VIDEO

Současná jezdecká dvojice Williamsu

Massa ví, kdo ho u Williamsu nahradí. Stroll má na nového týmového kolegu své požadavky

Pietro Fittipaldi při testech v Bahrajnu s Porsche. Dojde jeho motor dalšího využití v jiných kategoriích?

Porsche dál pracuje na vývoji motoru pro LMP1. Je důvodem F1?

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel jako vítěz po závodě v Maďarsku

Vettel vysvětluje, proč prodloužil kontrakt s Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari by odchodem z Formule 1 ušetřilo 2,9 miliardy korun

  2. Nejlepší týmový kolega Massy? Alonso, "o titul ale příští rok bojovat nebude"

  3. Nevíte co s penězi? Kupte si třeba vůz, ve kterém Schumacher vyhrál GP Monaka

  4. VIDEO: Alonsův debut s vozem LMP1 při testech s Toyotou v Bahrajnu

  5. Malé rozjímání před finále a zamyšlení nad Hamiltonem

  6. Kdo z Brazilců nahradí Massu? Do F1 chce nakročit vnuk slavného šampiona

reklama

Zprávy odjinud