Ferrari slaví triumf, Hamilton poslechl tým, Verstappen za zlého muže + VIDEO

Robert RoBertino Pavelka, 30. července 2017, 15:50 Aktualizováno 30.7.2017, 17:00 Google+

Horká půda a závodní trať, které se někdy říká Monako bez domů - Hungaroring, na kterém se obtížně předjíždí a tudíž má postavení na startu značný vliv. To byly kulisy posledního závodu před letní přestávkou, do něhož vyrážely Ferrari stejně jako v Monte Carlu z první řady.

Počet komentářů:  113 komentářů (Poslední 03.08. 21:58) Napište svůj názor
Sebastian Vettel si pojistil vedoucí postavení v šampionátu

Sebastian Vettel si pojistil vedoucí postavení v šampionátu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Tři špičkové týmy rozdělené v prvních třech řadách - to byla overtura k maďarské Grand Prix, která se do značné míry rozhodla hned na začátku, i když to tak v průběhu závodu nevypadalo. Drama gradovalo až téměř do posledního kola, ale nakonec dvojice Ferrari obhájila své postavení na startu.

Právě start rozhodl do značné míry o osudu Red Bullu. Max Verstappen překvapil především Hamiltona a venkem se pokusil zaútočit v první zatáčce, ale odstředivá síla ho vynesla až za okraj trati. Na krátké rovince před zatáčkou 2 se dostal po bok týmového kolegy, při nájezdu do zatáčky pak probrzdil a pravým předním kolem trefil bočnici Ricciardova vozu. Australan se zoufale snažil zkorigovat jankovité auto, ale ve třetí zatáčce se postavil napříč. Po projetí celého pole se pokusil přimět svůj red bull k jízdě, ale tryskající olej a voda z poškozeného boku dávaly jasnou indicii, že po šesti závodech Ricciardo cíl neuvidí.

Video: Sestřih Velké ceny Maďarska 2017 VIDEO: Video: Sestřih Velké ceny Maďarska 2017 (zdroj: formula1.com)

Startovní pole se tedy srovnalo v pořadí Vettel, Räikkönen, Bottas, Verstappen, Hamilton, Sainz, Alonso, Pérez, Vandoorne a Ocon. Tak také pět kol kroužilo za safety carem, než byl Ricciardův vůz odstraněn a kluzká trať za zatáčkou 3 náležitě ošetřena. Po restartu se čelo poněkud roztáhlo, zatímco mezi španělskými piloty vypukl tvrdý souboj, který byl na popud Alonsa dokonce později vyšetřován.

Drama se začalo rýsovat zhruba po první čtvrtině, kdy Vettel vyslal do svého boxu znepokojivou informaci, že jeho řízení vykazuje tendenci táhnout vůz doleva. Bylo to dobře vidět i ze záběrů do kokpitu, že volant nebyl v přímém směru nastaven rovně. Zatím se ale nedělo nic zásadního, proběhly i jediné pit-stopy, seřazené hezky kolo po sobě (Bottas - 31, Hamilton - 32, Vettel - 33, Räikkönen - 34). Dva z pilotů mohli být nespokojeni - u Bottase měli mechanici potíže s utažením levého předního kola, podařilo se jim to až napodruhé, Räikkönena zase těsně před vjezdem do boxů pozdržel o kolo zpět jedoucí di Resta. V čele jel v tu chvíli Verstappen, ovšem s břemenem 10 vteřin, což byl jeho trest za způsobení kolize. Holanďan stavěl až ve 43. kole a vrátil se s poměrně velkou ztrátou za oběma Ferrari a Mercedesy.

Stříbrné šípy zavelely k útoku, protože Vettel dostal z depa pokyn, aby maximálně šetřil vůz a pokoušel se objíždět obrubníky. Tím se za něj dotáhl nejen týmový kolega, ale i duo Mercedesů. Hamilton měl určité problémy s vysílačkou, kdy pouze mohl přijímat zprávy, ale v rozhodujících fázích závodu se zase zařízení "dalo dohromady". V nájezdu do 46. kola na konci cílové roviny udělal Bottas Hamiltonovi místo a Brit se pustil do stíhačky rudých ořů z Maranella. Dokázal se dostat za Räikkönena až na odstup jedné vteřiny, ale vlastně nikdy nepodnikl žádný útok. Občas i chyboval, jako v 59. kole v zatáčce 5, kdy byl příliš široký. Tyhle desetinové ztráty a předjíždění opozdilců hrálo do noty Ferrari a i když si Kimi neustále stěžoval, podařilo se Vettelovi a jemu nakonec první dvě místa ubránit.

img-responsive

Lewis Hamilton nedokázal dotáhnout Ferrari, v závěru závodu gentlemansky dodržel úmluvu | foto: Daimler AG

Do závěru závodu mohl promluvit i výborným finišem Verstappen, který se dostal do závětří Bottase, ale své šance zhatil v 67. kole, když v šikaně nezvládl smyk a jeho odstup opět narostl. V posledním kole Hamilton, vědom si dohody s vedením týmu, na Bottase počkal a v poslední zatáčce ho pustil vpřed. A jentaktak, že tím nenabídl šanci Verstappenovi, který se prohnal cílem v těsném závěsu obou Mercedesů.

Fernando Alonso potvrdil prognózy, že v Maďarsku má McLaren velkou šanci. Sice nezvládl po restartu předjet Sainze jr., nevyšel mu ani druhý pokus, když po zajetí do boxů (jeli tam v 36. kole s Carlosem současně) na mladšího krajana nevyzrál. Ale nakonec svůj skvělý výkon korunoval posunem na výborné šesté místo už o kolo později a jako prémii si vydobyl i v samotném závěru nejrychlejší kolo. Výkon týmu podpořil i Stoffel Vandoorne, i když i ten se připravil o dvě pozice tím, že při zastávce v boxech (43. kolo) přejel o dobrého půl metru obvyklé stání, mechanikům tím přidělal práci a sobě zásadní zdržení.

img-responsive

Fernando Alonso se dočkal dalšího dobré výsledku a prémie navíc | foto: McLaren

Na Maďarsko bude chtít asi velice rychle zapomenout Nico Hülkenberg. Po penalizaci se prodíral z hloubi pole a po startu se v první zatáčce setkal kolo na kolo s Grosjeanem. Potom se nějakou dobu vezl za Palmerem, než na pokyn z boxové zídky svého kolegu v 19. kole předjel. Dostal se dokonce do bodované desítky, ale při zastávce v boxech (45. kolo) nešlo mechanikům sundat pravé přední kolo. Trvalo to víc než půl minuty a Němc se z šestého místa propadl až na třinácté. Navíc ho v 61. kole ze zatáčky 2 vytlačil mimo trať Kevin Magnussen, jenž v závěru závodu dostal za své počínání pětivteřinový trest. Nakonec zklamaný Nico dvě kola před koncem vzdal snahu a zajel předčasně do boxů.

Pit-crew v Maďarsku opravdu neměli svůj den. V 21. kole si Romain Grosjean stěžoval na lehký únik vzduchu z levého předního kola, byl povolán do boxů, ale mechanici mu špatně upevnili levé zadní kolo. Už při odjezdu to bylo zřejmé, protože muž u zmíněné části vozu signalizoval problémy. Grosjean odkroužil půl kola a musel vůz odstavit kvůli špatně upevněnému kolu, což ještě vynese týmu dozajista penalizaci. 

img-responsive

Pro tým Haas bylo Maďarsko velkým propadákem | foto: Haas F1 Team

Zmínku si zaslouží i Paul di Resta. Jeho jízda byla nenápadná a až na zmíněný incident s Räikkönenem kroužil pravidelně po trati. Bylo zřejmé, že závod je pro něj velkou fyzickou zátěží, takže když mu tým osm kol před koncem oznámil, že je třeba vůz odstavit, přijal to téměř s ulehčením. Lance Stroll zůstal v závěru pole a nepřipomněl ničím své předchozí výsledky. 

Jak vtipně v cíli a s humornou nadsázkou předvedl Fernando Alonso, čeká nás nyní letní přestávka, do níž si Sebastian Vettel odváží náskok 14 bodů. Nelze ale pominout, že další dva závody - Belgie a Itálie - jsou tratěmi, kde se dá předpokládat převaha Mercedesu. Každopádně to vše se ukáže na konci srpna - do 25. dne tohoto měsíce se s vámi v módu Grand Prix loučíme. 

GP Maďarska (Hungaroring Sport RT)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari 251:39:46,713 hod
2. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari 18+ 0,908
3. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo 15+ 12,462
4. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo 12+ 12,885
5. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing 10+ 13,276
6. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team 8+ 1:11,223
7. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso 6+ 1 kolo
8. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team 4+ 1 kolo
9. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team 2+ 1 kolo
10. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team 1+ 1 kolo
 
 
11. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso  + 1 kolo
12. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team  + 1 kolo
13. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team  + 1 kolo
14. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing  + 1 kolo
15. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team  + 2 kola
16. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team  + 2 kola
17. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team  nedokončil
 DNF  40 Paul DI RESTA gbrWilliams Martini Racing  nedokončil
 DNF  8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team  nedokončil
 DNF  3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing  nedokončil

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Ferrari slaví triumf, Hamilton poslechl tým, Verstappen za zlého muže + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 113, poslední 03.08.2017 21:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 113 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas byl v Maďarsku na rovinkách nejrychlejší

Nejvyšší rychlosti v Maďarsku: Bottas dosáhl 319,6 km/h, Renault před Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud