Prohlášení po závodě v Silverstone: Ferrari si nechce stěžovat na ztrátu 2. a 4. místa

Jana Šrámková / Albert Hadáček / -haj, 16. července 2017, 16:25 Google+

Jak hodnotí dnešní závod na britském Silverstone jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 16.07. 21:44) Napište svůj názor
Lewis Hamilton se raduje z pole position v kvalifikaci v Silverstone

Lewis Hamilton se raduje z pole position v kvalifikaci v Silverstone | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Je to skvělé, ani to nedokážu popsat. Stát tady je opravdu fantastický pocit. Jsem pyšný na ty všechny britské vlajky, které se tu dnes objevily. Měl jsem tu obrovskou podporu a jsem moc pyšný, že jsem je nezklamal. Chtěl bych všem poděkovat, jelikož mě i celý tým neuvěřitelně tlačili vpřed. Tým odvedl skvělou práci a byl to pro nás fantastický víkend. Teď je plán vyhrát šampionát a pak si zahraji ve filmu Auta 4. (smích) Ne, dělám si srandu, je to ještě dlouhá cesta.

Valtteri Bottas, 2. místo
Jsem opravdu šťastný. Nebylo to vůbec jednoduché. Musel jsem startovat z devátého místa a přede mnou byla spousta vozů a nebylo vůbec snadné je předjet. Tým ale vymyslel skvělou strategii a já jsem prostě jel. Na závěr nám pak přišlo štěstí naproti, když tam byl defekt na Kimiho voze. Byl to pro nás prostě perfektní víkend, gratuluji i Lewisovi a děkuji za vaši přízeň.

Toto Wolff, šéf týmu
Lépe to vyjít nemohlo. U nás se závod vyvinul skvěle. Lewis měl vpravo vpředu také problém s pneumatikou, ale ne tak velký jako Ferrari. Měli jsme štěstí, že nás to také nepotkalo. Ale my jsme zase měli bizardní problém s opěrkou hlavy...

FERRARI

Kimi Räikkönen, 3. místo
Myslím si, že jsme z toho nakonec vymačkali maximum. Oni byli prostě rychlejší a nakonec nás potkala ta ne úplně šťastná situace. Z nějakého důvodu se nám úplně poničila přední levá pneumatika. Ne, že by explodovala, ale byla naprosto sedřená. Naštěstí jsem se mohl vrátit, ale pak to potkalo Seba. Nejsem úplně šťastný, ale nic s tím nenadělám.

Sebastian Vettel, 7. místo
Nemyslím si, že je tu někdo konkrétní, na koho by měla být hozena vina. V té chvíli bylo vše v pořádku. Tuším, že Kimi měl podobný problém, a to měl o pět kol čerstvější pneumatiky. Potkalo nás to nepřipravené. 

Celý víkend mohl být o něco lepší, ale nenazýval bych to pohromou. Auto bylo dobré, a to především v zatáčkách. Vyvážení také ušlo. Co se týče závodu, tak tam jsem měl komplikovaný start kvůli brzdám a byl to celkově dosti náročný závod. Nedokázal jsem předjet Maxe, což se povedlo až díky zastávce a vypadalo to na P3 či P4. Bylo jasné, že se tam Valtteri přiřítí. Pár chyb tu a tam a celé to vedlo k velmi... náročnému odpoledni.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
I když jsou důvody zřejmé, stěžování na to, že jsme ztratili druhé a čtvrté místo není ve stylu Ferrari. Dnes je klíčovým faktem, že jsme ztratili dost bodů v obou šampionátech a odjíždíme s odhodláním a tím, abychom se rychle zlepšili.

RED BULL

Max Verstappen, 4. místo
Věděl jsem, že jsem o něco pomalejší než Vettel, ale snažil jsem se tam udržet co nejdéle. A dělal jsem pro to všechno možné i nemožné. Naštěstí se mu to předjetí  nepovedlo na trati. To mě těší. celkově to byl dobrý den, v závodě jsme byli silnější než při kvalifikaci. Na to se ještě musíme podívat, abychom zjistili, co můžeme v kvalifikaci udělat lépe. Jsem ale rád, že jsem dnes vůbec dojel.

Daniel Ricciardo, 5. místo
Nemohl jsem dojet lépe, po těž všech manévrech jsem měl už lehce poškozené auto a bylo to úplně optimální. Byl to docela šílený závod, musel jsem se protloukat celým polem a páté místo bylo ve výsledku maximum. Lewis tu byl hlavní hvězdou, ale já jsem se tak trochu snažil ukrást mu trochu jeho místa na výsluní. (smích). Už ani nevím, co to tady povídám...

Christian Horner, šéf stáje
Škoda, že takhle nepršelo před půl hodinou. Max měl ale skvělý závod. Tvrdě si zabojoval se Sebastianem. Oba pak brzy stavěli, což je dostalo pod tlak kvůli gumám na konci závodu. Sebastianovi to nevyšlo, my jsme raději na jistotu zajeli. Dojel čtvrtý, to bereme. Daniel dnes odpoledne předjel tolik aut. Bylo to pro něj dosti přímočaré odpoledne. Udělal celou řadu povedených manévrů. Těžší to bylo s Hülkenbergem, ale zvládl to.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 6. místo
Jsme moc šťastní. Je to úspěch. V kvalifikaci jsme zajeli dobré kolo a udrželi si rychlost i v závodě. Dokázali jsme se udržet před Force Indiemi, což je hodně pozitivní. Ke konci jsme trošku ztratili výkon, zvlášť na rovinkách, proto jsem to Danielovi ulehčil a předjel mě. Ale zase jsme získali pozici díky Sebovi, když měl ty problémy. Celkově je to pozitivní výsledek. Novinky fungovaly dobře, mohl jsem na to tlačit a jsem moc rád.

Jolyon Palmer, nedokončil
Skončit hned po startu, to bylo hodně frustrující. Měli jsme v prvním kole problém s hydraulikou, což je smutné, protože myslím, že jsme měli dobré šance. Jedenáctý na nových pneumatikách a s volbou strategie, vypadalo to dobře. Měl jsem tu tolik podpory, bylo by skvělé jim ukázat víc. Ale vidíme, že jsme udělali pokrok, jen musíme zlepšit spolehlivost.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Je mi líto Jo, který konečně získal startovní pozici, kterou potřeboval a chtěli jsme, aby získal body. Zajisté by se mu to podařilo. Na druhou stranu jsme měli dobrý závod s Nicem. Zajel skvěle, bez chyb, dobře strategicky a dojeli jsme před Force Indiemi. Je vždy frustrující, když se objeví nespolehlivost, jinak by to dnes bylo ještě lepší, ale důležité je, že novinky a vylepšení fungovala dobře a vidíme to i ve výsledku. Doufáme, že v tom budeme pokračovat a že první část sezóny dobře.

FORCE INDIA

Esteban Ocon, 8. místo
Měl jsem skvělý start, jako by to byl náhon na čtyři kola a posunul jsem se. Ale na konci kola mě předjel Hülkenberg. Potom jsem bojoval se svým týmovým kolegou a to po většinu závodu, tým to povolil, jako v Kanadě. Sergio byl rychlý a dostával mě pod tlak. Avšak dokázal jsem se před ním udržet. Je uspokojivé vidět, že jsme opět bodovali a to oba. Konzistentní výkony jsou naší silnou stránkou. Na všech tratích máme dobrou rychlost a bodujeme. Musíme si to udržet.

Sergio Pérez, 9. místo
Byl to náročný závod a mám pocit, že jsme neukázali naši plnou rychlost. Měli jsme být výš, ale nakonec jsme bodovali s oběma vozy. Neměl jsem dobrý start a to ovlivnilo zbytek odpoledne Nedokázal jsem to napravit a špatně se tu předjíždí. I když jsem byl v DRS zóně, nedokázal jsem se dostat před Estebana. A to škodilo pneumatikám a stálo mě to přítlak. Mohli jsme udělat pár věcí jinak. Ale po závodě se to lehko říká. Jsme v polovině sezóny a výkony jsou pozitivní. Jako týmu se nám daří a snad se dostaneme na naši opravdovou výkonnost v dalším závodě a po přestávce.

Vijay Mallya, šéf týmu
Je uspokojivé vidět oba vozy v domácím závodě na bodech. Přidali jsme šest důležitých bodů a upevnili čtvrté místo v tabulce konstruktérů. Byl to jasný závod a Esteban se v něm na startu dostal před Checa. Od té chvíle tak jeli téměř až do cíle a to s podobnými strategiemi. Konzistentní výkony, které si udržujeme, jsou důležité, protože jsme v polovině sezóny. Jsem pyšný, čeho jsme dosáhli a doufám, že tak budeme pokračovat.

WILLIAMS

Felipe Massa, 10. místo
Jsem rozhodně spokojen, ze čtrnáctého místa jsem měl nakonec dobrý start a projel cílem desátý. Nejtěžší bylo rozhodně předjetí Force Indie. Byl jsem rychlejší, ale ne dost na to, abych měl příležitost se před ně dostal. Stále prostě nejsem spokojen s kvalifikací. Když startujete mimo dobré pozice, je to všechno těžší, takže jsme dnes možná měli bojovat o více bodů. Ale nevyšlo to kvůli kvalifikaci. Se závodem jsem však spokojen. Jen musíme pro příště zlepšit sobotu.

Lance Stroll, 16. místo
Nebyl to pro mě dobrý závod. Start byl dobrý, posunul jsem se, i první stint byl v pořádku, ale potom se to začalo kazit. Něco se na autě poškodilo a myslel jsem, že to jsou pneumatiky, takže jsem zajel do boxů, ale nebylo to ono a potom to bylo ještě horší. Dojel jsem, ale poškození vozu mi pokazilo závod. Těším se do Maďarska.

Paddy Lowe, technický ředitel
Plánovali jsme jednozastávkovou strategii. To z našich startovních pozic vypadalo jako nejlepší šance získat pozice. Závod šel celkem podle plánu, ale problém byl v tom, že superměkké pneumatiky neodcházeli tak, jak jsme doufali, protože jinak bychom měli ke konci výhodu proti těm kolem nás. Felipe dokázal stíhat Force Indie, ale bohužel nedokázal se dostat před ně. Lance jel dobře, ale měl problém s vozem a ztrácel potom čas i kvůli opotřebení zadních pneumatik. Zajeli jsme pro nové, ale až do konce se trápil. Celkově je to zklamání. Auto bylo rychlejší, než ukazuje výsledek. Musíme se poučit a příště být lepší.

MCLAREN

Stoffel Vandoorne, 11. místo
Je to škoda dojet těsně mimo body, ale můžeme si odvést spoustu pozitiv. Závodní rychlost byla povzbudivá, jeli jsme blízko Force Indii či Williamsu a na tomto okruhu, to je skvělé. Ne vše bylo perfektní, zastávka v boxech nebyla bez potíží, takže jsem tam ztratil pozici proti Felipemu, což byla škoda, protože jsme měli šanci být před ním, rychlost byla velmi podobná. Bohužel bez bodů, ale je to povzbudivé, jsem si jistý, že náš čas přijde. 

Fernando Alonso, nedokončil
Oficiální verze je palivová nádrž. Kvůli té jsme přišli o výkon a museli jsme odstoupit. Nebolelo to tolik, jelikož jsme nejeli a bodech, ale i tak to není příjemné. Nebyl to úplně dobrý víkend, snad přijdou lepší. Stejné jako v posledních závodech, dostal jsem se do Q3, ale musíme zlepšit spolehlivost, abychom dojížděli.

Eric Boullier, závodní ředitel
Z chvostu pole odstartoval Fernando dobře a prodíral se před pomalejší vozy, jel na solidním čtrnáctém místě, zatímco Stoffel byl devátý. Bylo proto velkým zklamáním, když byl Fernando nucen odstoupit kvůli tlaku paliva a výkonu. Důvod stále zjišťujeme. Deset kol do konce byl Stoffel v boji o desáté místo s Massou, nakonec jeho naděje nevyšly, ale zajel i tak velmi pěkně. Nyní na Hungaroring, kde věříme, že budeme ještě konkurenceschopnější. 

HAAS

Kevin Magnussen, 12. místo
Myslím, že po startu jedno Toro Rosso trefilo moje zadní pneumatiky, ale nic se mi nestalo. Moje první kolo nebylo moc dobré, ale vždy je to těžké, když máte jinou strategii - já jsem měl tvrdší sadu pneumatik. Na konci prvního stintu jsem jezdil na bodech. Na konci závodu se mi pak podařilo opět trošku povyskočit nahoru. Jakmile ale nebojujete o body, tak to není tak zajímavé. Pozitivní je, že jsme dnes byli rychlí.

Romain Grosjean, 13. místo
Náročný pracovní den. Dnes jsme nebyli moc konkurenceschopní, je jedno, na kterých pneumatikách. Vrátil jsem se do provozu a to zničilo moje super-měkké gumy. Zastavil jsem, abych obul měkké a opět jsem se vrátil do provozu. Na konci závodu jsme zajeli k ještě jedné zastávce, abychom nasadili super-měkké, když jsme doufali, že se před námi něco stane, ale to nebyl ten případ. Měli bychom se teď pokusit porozumět tomu, z jakého důvodu jsme nebyl stejně konkurenceschopní, jako v kvalifikaci. 

Günther Steiner, manažer týmu
Byl to takový průměrný víkend. Na body jsme nedosáhli, ale Kevinova rychlost byla opravdu dobrá. Na začátku závodu jsme přišli o pár pozic a tím to skončilo. Opět jsme dokázali držet krok se všemi našimi konkurenty - jen jsme byli na špatném místě. V náš vůz nadále věřím. Můžeme bojovat ve středu pole. Tentokrát jsme se ocitli na zadním okraji této skupiny, ale situace se každý víkend mění. Nedosáhli jsme toho, co jsme chtěli, ale dokončili jsme závod s oběma vozy. Takže teď vzhůru do Maďarska.

SAUBER

Marcus Ericsson, 14. místo
Byl to pro mě docela dobrý závod. Maximalizoval jsem výkon vozu a mé časy byly celkem slušné, zejména v druhé polovině závodu. Samozřejmě chceme dojíždět na lepších pozicích a bojovat o body, ale naše rychlost nebyla o tomto víkendu konkurenceschopná. Podařilo se nám jet co nejlépe - tým odvedl dobrou práci při nastavení vozu během celého víkendu na Silverstone. Teď se musíme snažit, aby další závod v Budapešti byl z naší strany ještě silnější.

Pascal Wehrlein, 17. místo
Závod neproběhl tak, jak jsem se domníval. Když vyjel na trať safety car, rozhodli jsme se, že uděláme povinnou zastávku a nasadíme středně tvrdé pneumatiky s cílem dojet do konce závodu. Bohužel měly stále menší a menší přilnavost, kvůli které jsem musel po jednom kole opět do boxů. Doufám, že víkend v Budapešti bude podstatně lepší.

TORO ROSSO

Carlos Sainz, nedokončil
Je nešťastné odstoupit ze závodu ještě před koncem prvního kola. Přesně to si nepřejete. Ten problém si vyřešíme interně. Není třeba to řešit před mikrofony. To by nebylo dobré. Nezbývá než začít přemýšlet nad Maďarskem. Jsem optimistou, protože si myslím, že jsme dnes mohli mít dobrý závod. Už jsme [já a Kvjat] měli problém ve dvou posledních závodech. Brzy to musí skončit. Tuto stránku je třeba rychle otočit.

Daniil Kvjat, 15. místo
Najížděli jsme do 11. zatáčky a já byl na špinavé stopě, pak jsem byl trochu nedotáčivý. Auto pak nabralo nějakou rychlost a společně s nedotáčivostí, když vás váš týmový kolega nevidí a přejede před vámi tímto stylem, tak se stane incident. K mé frustraci navíc přišla penalizace. Komisaři nám říkají, ať závodíme a podobné věci se stávají. Můj závod byl tedy zkompromitován, jeho [Sainze] také a oni mě navíc ještě penalizovali. Nevím, o co se pokoušeli.

Franz Tost, šéf týmu
Víkend v Británii začal špatně hned od začátku a i když jsme hned vše vyjasnili, rád bych řekl, že tým nikdy nejel a nikdy by nejel v nebezpečných podmínkách. Jsme profesionální tým a bezpečnost a provoz našich vozů bereme s nejvyšším respektem.

Co se závodu týče, je to velké zklamání, protože ten nejhorší scénář, který se může přihodit, je kolize vašich aut v prvním kole. To se nemělo stát. Co se výkonu týče, měli jsme na to být v první desítce. Daniil jel konkurenceschopně, i když měl poškozenou podlahu i další části auta. Museli jsme ho zavolat do boxů vyměnit křídlo a také pneumatiky. Mysleli jsme, že možná zvládne jet déle, ale potom jsme museli do boxů znovu. Nakonec patnácté místo, bez bodů a jediné, co můžeme udělat, je zapomenout a co nejlépe se připravit na Maďarsko. Ten okruh by nám měl sedět mnohem lépe a snad dosáhneme úspěšného výsledku před letní pauzou.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Prohlášení po závodě v Silverstone: Ferrari si nechce stěžovat na ztrátu 2. a 4. místa

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 16.07.2017 21:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Felipe Massa je jedním z kruhu užších kandidátů na místo pro rok 2018

Williams zužuje seznam možných adeptů na místo vedle Strolla

Kimi Räikkönen stále cítí šanci

Räikkönen: Ferrari ztratilo šanci na titul? To je jen výmysl novinářů

Na Monze se Hamilton dostal do čela kvalifikačních statistik, ale...

Ach ty rekordy! Hamilton může být první, ale také až pátý...

Stoffel Vandoorne si ve Velké ceně Singapuru dojel pro svůj životní výsledek v F1

Vandoorne píše o rozchodu s Hondou a nejlepším víkendu kariéry, mrzí ho prohra s Palmerem

Renault

FIA zpřísňuje pravidla pro motory, mění systém superlicence a definuje detaily Halo

Charles Leclerc dostane významnou příležitost u Sauberu

Leclerc za Sauber odjede 4 páteční tréninky. Blíží se vstup Alfy Romeo do F1? + VIDEO

Felipe Massa v Singapuru

Massův sloupek: Nejlepší zpráva víkendu pro Williams a posouzení kolize Vettela s Maxem

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toto Wolff moc nechtěl případné blokování Grosjeana komentovat

Wolff: Naříkající Grosjean by měl být rád, že je v F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Katastrofa, všechno špatně!" Italská média mohutně kritizují Ferrari a Vettela

  2. Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

  3. Vettel se dle Verstappena neomluvil. Co vidí na dohře incidentu jeho otec?

  4. "Alonso chce zůstat, zbývá doladit pár detailů." Boullier o trpkém rozchodu s Hondou a důsledcích

  5. Webber v Singapuru nechápal komisaře, Hamiltona "chránil" Senna

  6. Vettel měl zřejmě Verstappena v mrtvém úhlu, domnívá se Hamilton + VIDEO

reklama

Zprávy odjinud