Prohlášení po závodě: Bottas obhajuje svůj start

Robert RoBertino Pavelka / Albert Hadáček, 9. července 2017, 16:15 Aktualizováno 9.7.2017, 21:50 Google+

Po Grand Prix Rakouska, která byla na začátku a na konci nabita akcí, se dostávají ke slovu pilot a zástupci týmu. Jak hodnotí devátý závod letošního ročníku Formule 1?

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 12.07. 17:04) Napište svůj názor
Bottas start neulil, Vettel a Ricciardo jakoby vyjadřovali pochybnosti

Bottas start neulil, Vettel a Ricciardo jakoby vyjadřovali pochybnosti | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

MERCEDES

Valtteri Bottas, 1. místo
Bylo to takové déjà vu. Doháněl mě stejně jako v Rusku. Problémem bylo, že jsem měl na gumě puchýř. Na začátku jsem si vše mohl v poklidu hlídat a jet si svoje. Na konci to pak bylo hodně náročné. Jsem ale opravdu šťastný. Je to moje druhé vítězství v kariéře. Chtěl bych vám všem tady poděkovat a samozřejmě i týmu za to, že mi umožnil vyhrát. Když se podívám na svůj start, tak to byl asi vůbec ten nejlepší, který jsem kdy měl.

Lewis Hamilton, 4. místo
Byl to hodně obtížný víkend, ale dal jsem do toho celé srdce s vědomím, abych maximálně omezil další ztrátu bodů na Sebastiana. Vůz byl dnes výborný, mohl jsem po celý závod tlačit na soupeře, dal jsem do toho opravdu všechno. Opravdu si nemyslím, že toho ve voze ke konci závodu moc zbylo, ale v souboji s Danielem jsem byl pravděpodobně trochu "hodný" a nechal mu  příliš mnoho prostoru. To už bych neudělal. Zase jsem se od Sebastiana trochu vzdálil, ale pořád je před námi dlouhá cesta, budu bojovat a nikdy se nevzdám.

Valtteri byl po celý víkend vynikající a vítězství si zaslouží. Teď je za mnou o 15 bodů a dostává se opět do boje o titul. Ale už se moc těším na Silverstone - mám pár dní, abych se na tento víkend připravil. Nemůžu se dočkat, až se zase setkám s domácím publikem a vyjedu s čistým štítem. Doufám, že budu moci využít Silverstone jako odrazový můstek do druhé poloviny sezóny.

Toto Wolff, šéf týmu
Pro Valtteriho to byl perfektní den. Senzačně odstartoval, i když nám připravil pár okamžiků nervozity, když jsme slyšeli, že jeho start je prošetřován, ale poté, co předvedl v prvním stintu skvělé tempo, dokázal se vypořádat s pneumatikami a zvládl perfektně i druhý stint. Pro něj a vlastně i pro Lewise to je perfektní výsledek, že získal maximum bodů. 

Lewis měl v posledních kolech naději na třetí místo, ale dnes to nebyl docela jeho den. Bylo to odpoledne v duchu napravování škod a nakonec neztratil na Sebastiana 12 bodů, ale jen šest. Po problémech s opěrkou hlavy v Baku ho tady zradila převodovka, ale pořád je schopen bojovat. Ještě nejsme ani v polovině šampionátu a pořád můžeme získat 275 bodů. Naším cílem je mu umožnit v Silverstone bojovat naplno.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Před Valtterim smekám, jelikož dokázal porazit Vettela v takto těsném závodě. Mrzí mě, že Hamilton nedokázal získat třetí místo. Prostě to dnes bohužel nevyšlo. Na začátku to měl Bottas hodně těsné, ale senzor nic neukázal. Zajel opravdu skvělý závod. Hamilton hodně musel šetřit gumy, aby pak mohl tvrdě útočit, což mu nakonec nevyšlo. Dělal, co mohl. Pro Silverstone toho musíme hodně změnit.

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
Jak by ses cítil ty, kdybys skončil jen půl vteřiny za vítězem? Dnes jsem se hodně potýkal s pneumatikami v prvním stintu. Myslím, že se příliš přehřívaly, pak se zlepšilo vyvážení a proto jsem mohl zrychlit. Je to velká škoda, že jsem nevyhrál, byli jsme opravdu hodně blízko. Dnes jsme o voze získali hodně poznatků a existuje proto hodně pozitivních aspektů, které si z tohoto závodu odnášíme. Ale nejsem úplně šťastný, protože jsem mohl vyhrát a nestalo se tak.

Od počátku jsem nebyl dost rychlý, tedy rychlost tam byla, ale nikoli rovnováha. V Rakousku závodím rád, je to místo se spoustou historie. Poprvé jsem tu v roce 2003 řídil závodní auto, takže už to je dávno, ale mám stále krásné vzpomínky. Teď už se ale těším na Silverstone.

Kimi Räikkönen, 5. místo
V první části závodu jsme se potýkali s vyvážením vozu, také jsem trochu bojoval s první sadou pneumatik, ale pak se to už jenom zlepšovalo. V úvodu druhého stintu bylo auto výborné a byl jsem i dost rychlý, bohužel příliš daleko na to, abych si mohl polepšit v pořadí. Když pak pneumatiky odcházely, musel jsem zpomalit, ale pořád to bylo dobré, časy na kolo jsem držel hodně vysoko. Celkově to však nebyl nejlehčí víkend.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Byl to velmi těsný závod, který opět dokázal, že Ferrari je rychlé. Sebastian byl schopen bojovat až do poslední zatáčky o vítězství, předvedl skvělou jízdu. Kimi měl smůlu, že v prvním kole byl příliš široký v zatáčce 3 po souboji s Ricciardem. Pokud by k tomu nedošlo, i on by dnes zajel výborně. Do Silverstone zbývá jen pár dní, jako obvykle budeme tvrdě pracovat, aby naše příprava byla co nejlepší.

RED BULL

Daniel Ricciardo, 3. místo
Byl to zábavný závod. Na začátku přišel první zásadní moment, když jsem předjel Kimiho a pak jsem se na konci musel udržet před Lewisem. Bylo to hodně těsné, ale jel jsem na limitu. Max tu byl na naší domácí Grand Prix na pódiu loni a já mu to trochu záviděl, tak jsem rád, že se mi to podařilo letos. Je skvělé vidět tu všechny fanoušky Red Bullu a Formule 1. 

Max Verstappen, nedokončil
Neměl jsem úplně dobrý start a zůstal jsem chvilku zaseklý, v první zatáčku jsem pak musel projet hodně široce a někdo mě naboural do zadní nápravy. A už jsem nemohl pokračovat. Je to samozřejmě i velké zklamání pro fanoušky, měl jsem tu snad vůbec největší fanklub, co jsem zatím zažil. A já pro ně zajel sotva jednu zatáčku namísto 71 kol. Mám teď hodně smůly, ale snad se to brzy zlomí.

Christian Horner, šéf týmu
Ricciardo byl skvělý navzdory tlaku, který byl enormní, v závěru zajížděl prakticky kvalifikační kola. Věděl, že musí nahnat čas v prostředním sektoru, aby měl na cílové rovince nějaký odstup. Prakticky neudělal žádnou chybu. Získal páté umístění na stupních vítězů, což je pozoruhodné. K manévru v předposledním kole - je jednoduché jít na vnitřek, zabrzdit a vyvézt potom vůz na okraj. Ale Daniel to posoudil perfektně, vybral si brzdný bod, přitáhl se na vrchol zatáčky a nedal Lewisovi šanci. 

Pro Verstappena to byl těžký závod, ale myslím, že ho to udělá silnějším. V kariéře pilota nastává okamžiky, kdy zapomínáte, jak jste mladý. Není to pro něj vůbec příjemné, zvláště když vidí druhé auto na stupních vítězů, sám přitom měl pocit, že by na nich mohl být on. Ale ono se to zlepší, jeho jízda je na vysoké úrovni a já věřím, že kdy se všechno dobře sejde, mohl by vyhrát i tři závody za sebou.

HAAS

Romain Grosjean, 6 místo
Byl to opravdu hodně dobrý závod. Měl jsem skutečně výborné první kolo a závodění mě bavilo. Hamilton a Räikkonen mě předjeli, ale soustředil jsem se na to, abych za sebou udržel Péreze. Celou dobu jsem jel hodně tvrdě, takové závodění se mi líbí. Všichni odvedli skvělou práci, opravdu to byl nádherný závod. Existuje ještě pár věcí, které potřebujeme zlepšit, ale dnes jsme byli nejlepší ze zbytku světa. Ukázali jsme, že když máme možnost zapracovat na autě, jsme silní. Je to zkušenost, že je třeba pracovat i ve chvíli, kdy nám něco schází. Byl to náš 30. závod, a tak zatím nemůžeme mít vše. Těším se na další závod, v Silverstone to bude zábava. 

Kevin Magnussen, nedokončil
Když se stane něco takového, je to těžké. Máte dobrou pozici, auto funguje dobře, byl to asi náš nejlepší víkend s maximálním potenciálem pro dobrý výsledek s oběma vozy. Mohl jsem se dotáhnout na Romaina, což by byl pro tým fantastický výsledek. V tom je ona smůla i štěstí zároveň. Doufám, že tuto výkonnost dokážeme udržet a zažijeme další takové závody, kde dosáhneme špičkových výsledků - tak jak se to podařilo dnes. Už za pár dní tu budeme znovu, takže doufám, že se nám podobný výkon opět podaří.

Günther Steiner, manažer týmu
Nahoře a dole. Dobrá věc je, že jsme prokázali rychlost našich vozů a odjeli jsme dobrý závod. Kevina bohužel zradil hydraulický systém. Musíme to prověřit, oč vlastně šlo, ale on dokázal jet hodně tvrdě. Opět jsme měli oba vozy na bodech, ale neudrželi jsme je tam. Romain byl fantastický - jel klidně, stabilní výkon a dosáhl našeho nejlepšího výsledku v tomto roce. Nejspíš v následujícím závodě trochu ztratíme, ale buďme rádi za to, co máme a pokračujme v dolování dalších bodů.

FORCE INDIA

Sergio Peréz, 7. místo
Myslel jsem, že budeme o něco tvrději bojovat s Grosjeanem, ale on byl podobně silný jako my. Dokázal jet dobře a vše si hlídal, takže jsme úplně nebyli v pozici, kdybychom mu mohli hrozit nějakým tvrdým útokem. Tohle je zklamání, ale dojeli jsme na dvojitých bodech a to je pro tým důležité. Byl to pro mě hodně náročný víkend a nakonec z toho vzešel slušný výsledek.

Esteban Ocon, 8. místo
Byl to slušný závod, ale nebyl perfektní. Měl jsem dobrý start a získal jsem dvě místa, ale pak mě předjel Lewis a ztratil jsem další místo. Strategie taky úplně nevyšla, ztratili jsme asi 10 vteřin, budeme to muset ještě zanalyzovat, Felipe se na nás pak docela dotahoval. Nebyl to úplně skvělý víkend, ale přivezli jsme slušné body. 

Robert Fernley, zástupce vedoucího týmu
Další dvě bodované pozice, to je přesně to, co jsme dnes potřebovali. Tým odvedl výbornou práci, podařilo se nám zúročit dobrou kvalifikaci v solidní body a opouštíme Rakousko s pocitem uspokojení. Z boxové zídky to vypadalo jako klidný závod bez větších dramat. Oba piloti se vyhnuli problémům v prvním kole a když se závod uklidnil, byli jsme schopni držet pozice proti konkurenci. Deset bodů posílilo naše čtvrté místo v Poháru konstruktérů v době, kdy se blíží polovina sezóny.

WILLIAMS

Felipe Massa, 9. místo
Vždycky chcete více, ale hlavní je, že se auto chovalo dobře. Vše fungovalo, hlavně pak gumy. Měl jsem velmi dobrý start a první kolo, ke konci už ale nebylo možné, abych předjel ještě Ocona, i když jsem byl rychlejší. Byl to velmi dobrý závod a s výsledkem jsem velmi spokojen. Nemyslím si, že to bylo o naší strategii (zastávka v 46. kole), auto se chovalo prostě dobře a gumy také. Kdybychom začali na měkčí směsi, tak to mohlo být ještě lepší.

Lance Stroll, 10. místo
Jo, udělali jsme nějaké body a o to tu přeci šlo. To je při takovýchto víkendech důležité, jelikož včera jsme se hodně trápili. Závod ale vyšel na jedničku a můžeme být spokojení. Nemyslím si, že auto se nějak zásadně zlepšilo, ale využili jsme startu a já i Felipe jsme získali docela dost pozic. V pozdějších fázích už to nebylo tak slavné, je tu ještě celá řada věcí, na kterých musíme před závodem  v Silverstone zamakat. I tak jsme ale spokojení, jelikož to dnes na P9 a P10 nevypadalo.

Paddy Lowe, technický ředitel
Dvojí bodovaná pozice je pro nás velkým úspěchem. Blahopřeji Felipemu a Lanceovi za to, že dosáhli takového umístění zvláště poté, co startovali ze 17. a 18. místa. Bylo to hodně náročné první kolo, během něhož se posunuli na 10. a 11. příčku. Naše strategie spočívala v tom, aby vydrželi co nejdéle na tvrdší směsi - Felipe na měkkých, Lance na superměkkých. Pak jsme zakončili závod na ultraměkkých pneumatikách. Takže jsme mohli až do konce útočit na Ocona, ale bohužel jsme jeho pozici nezískali. Lance bojoval s Magnussenem a Palmerem, byly to jeho třetí body v řadě. Celkově jsme dopadli mnohem lépe, než jsme se cítili po včerejší kvalifikaci. 

RENAULT

Jolyon Palmer, 11. místo
Začal jsem šestnáctý a skončil jedenáctý. Je to už můj třetí závod, kdy jsem dojel těsně za body. Stíhal jsem Lance Strolla téměř 40 kol a nebyl jsem schopen se přes něj dostat, což je hodně frustrující. Potřebuji se více zaměřit na kvalifikaci, ale během víkendu to vypadalo, že jsem byl rychlejší, takže celkově mám pozitivní dojem. Čeká mě domácí závod v Silverstone, je to skvělá trať s mnoha rychlými zatáčkami, kde jezdím opravdu rád. Doufejme, že to bude závod, kde skončím v bodované desítce. 

Nico Hülkenberg, 13. místo
Byl to pro mě těžký závod, odstartoval jsem strašně. Spojka mi spadla do režimu, který zabraňuje zhasnutí motoru, protože přítlak je tu hodně velký. Tím to pro mě vlastně všechno skončilo. Před první zatáčkou jsem byl poslední a v té chvíli bylo jasné, že to bude těžké odpoledne. Na superměkkých pneumatikách jsem se potýkal s přehříváním, stejně jako s vyvážením  a přítlakem. Rozhodli jsme se, že první zastávku uděláme brzy a přejdeme na měkkou směs, ale pak mě dojížděli vedoucí piloti a já pod modrými vlajkami dále ztrácel. Dnes to bylo těžké. Musíme přezkoumat, co se vlastně stalo a plně se soustředit na Silverstone.

Cyril Abiteboul, výkonný ředitel
Po Baku je Rakousko druhým závodem, ze kterého nám budou chybět body. Navzdory obecně dobrému výkonu a startu ze 16. místa Jolyon na body nedosáhl. Opět to byla špatná kvalifikace, proč jsme v neděli nezískali body. Nicův závod byl komplikovaný, špatně odstartoval a musíme prošetřit, co se stalo, kromě toho také musíme zjistit, proč jeho tempo nebylo srovnatelné s předchozími částmi víkendu. 

Pozitivně vnímáme program našeho motoru, který se ubírá správným směrem, což nám dává možnost lepšího závodního tempa a možná i boj o stupně vítězů. Obracíme list a těšíme se na rychlý okruh Silverstone. Britská Grand Prix představuje začátek seriálu silného vývoje podvozku. A my nadále usilovně pracujeme na dosažení našich cílů.

MCLAREN

Stoffel Vandoorne, 12. místo
Jsem trochu rozladěný dvanáctým místem - když se podíváte na rychlost, kterou jsem během celého závodu měl, tak vidíte naše stále se lepšící možnosti. To je velmi povzbudivé. I víkend jako takový je poměrně pozitivní. Neměl jsem žádné problémy, rychlost byla slušná a s vozem jsem opravdu spokojen. Naneštěstí jsem uvízl za některými vozy a nebylo možné je předjet - to v tu chvíli rozhodlo v náš neprospěch. Dostal jsem také trest, ale museli jsme něco vyzkoušet a z hlediska celkového výsledku si nemyslím, že bych tolik ztratil. Je škoda, že jsme dnes nezískali body, ale víkend byl z hlediska celého týmu pozitivní.

Fernando Alonso, nedokončil
Zase jsem dobře odstartoval a dokázal vytěžit z problémů soupeřů, Carlose Sainze a Maxe Verstappena, takže jsem se dostal na desáté místo, když jsem dorazil do zatáčky 1. Soupeři za mnou ale bylo hodně rychlí, nestačili zabrzdit a tím pádem pro mě závod skončil. Doufal jsem, že budeme mít dobrou Grand Prix, ale věci šly mimo mě, byl jsem opravdu jenom pasažér. Vím, že je vždy složité začínat závod ve středu startovního pole, ale v první zatáčce se závod nevyhrává. Někdy hoši za mnou zkrátka příliš riskují.

Eric Boullier, výkonný ředitel
V závodech jsou vždy dobré a špatné momenty. Začněme tím, že si shrneme pozitiva. Stoffel předvedl v celém víkendu velmi solidní tempo a se svou skupinou vždy prokázal citelný pokrok. I závod zajel dobře, ačkoli nemohl předvést plně svůj potenciál poté, co před sebou prakticky pořád měl nějaké vozy. Pak tu byla jeho penalizace - pokoušel se útočit na Palmera a to byl důsledek. 

V hlediska negativ by měl Fernando na tento závod zapomenout, i když na něm nemá sebemenší vinu. Chápeme, že závod je závod, ale tak hloupá záležitost není na této úrovni myslitelná. Odstoupit s rozbitým vozem po jediném kole je pro nás hořká pilulka. Ale pojďme ještě jednou k pozitivům, jsme připraveni na náročný víkend na Silverstone a závod před domácím publikem. Jako vždy uděláme všechno co nejlépe, abychom je nezklamali.

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 16. místo
Budu se muset na celý incident znovu podívat, protože jsme se snažili o co nejlepší nastavení brzd právě s ohledem na zatáčku 1, nejsem si ale příliš jistý, že to pomohlo. Připadalo mi to, jako kdyby se zadek zablokoval a hned potom předek - pak jste jenom cestující ve vlastním voze. Samozřejmě jsem velice zklamán, že jsem nebyl schopen se vyhnout vozům před sebou. Hrozně mě to rozčiluje, ale nezbývá nic jiného, než otočit stránku a jít dál. 

Carlos Sainz jr., nedokončil
Je to tak velká škoda! Když byl závod odstartován, měl jsem problém s motorem. Cítil jsem je po prvních deset kol, takže jsem klesl z devátého na šestnácté místo. Snažil jsem se a do 15. kola jsem si hrál s různými tlačítky. I když se mi to nakonec nepovedlo, tempo se trochu zlepšilo, ale problémy přetrvávaly, takže jsem musel vůz odstavit. Je to velké zklamání, určitě jsme takový výsledek nepotřebovali, dnes to vypadalo na bodovanou příčku. Byl to smutný konec jinak nadějného víkendu - včerejší kvalifikace byla dobrá a než začaly problémy, mohl jsem myslet na body, ale jsou tu i pozitiva. Teď se těším na příští týden v Silverstone, což je jedna z mých nejoblíbenějších tratí v seriálu Grand Prix. Vždyť pokud nejsem v Madridu, tak žiji v Londýně!

Zástupce vedení týmu Toro Rosso vyjádření neposkytl.

SAUBER

Pascal Wehrlein, 14. místo
Do závodu jsem kvůli výměně motoru odstartoval z boxů. Během prvního kola jsem zachytil nějakou trosku někde před zatáčkou 4. Měl jsem proto obavy o stav vozu, ale naštěstí se ukázalo, že je v pořádku. Celkově jsem od začátku do konce jel naplno, ale výsledek je odrazem našeho maxima. Doufám, že v Silverstone budeme konkurenceschopnější.

Marcus Ericsson, 15. místo
Pro mě to byl těžký závod. Na začátku jsem měl problémy se správným fungováním pneumatik, takže jsem ztratil půdu pod nohama. Celkově jsem měl problémy s udržením tempa, i když některé pasáže závodu byly dobré. Když jsem musel respektovat modré vlajky, byl to docela boj udržet teplotu pneumatik ve správném provozním okně. Musíme se soustředit na Silverstone, už za týden. Je to jeden z mých oblíbených okruhů, takže doufám, že tam budeme mít lepší víkend než tady.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení po závodě: Bottas obhajuje svůj start

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 12.07.2017 17:04 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen v Baku

Prezident Ferrari není s Kimim moc spokojen, chtělo by to "vyšší nasazení"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud