Prohlášení pilotů a zástupců týmu po kvalifikaci na Grand Prix Rakouska

Robert RoBertino Pavelka / Albert Hadáček / Jan Pánek, 8. července 2017, 15:55 Aktualizováno 8.7.2017, 20:20 Google+

Závod na Red Bull Ringu je považován za zvlášť důležitý, proto i svůj význam měla kvalifikace. Jak se po ní vyjadřovali piloti a zástupci týmu?

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 09.07. 13:07) Napište svůj názor
První zátačka po startu na trati v Rakousku

První zátačka po startu na trati v Rakousku | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

MERCEDES

Valtteri Bottas, 1. místo:

Zvláštní pocit a mé druhé pole-position, jen doufám, že jich bude ještě víc. Poslední kvalifikační kolo bylo vynikající, ne-li dokonalé. Dnes jsem si budoval důvěru v můj monopost. Skvělé nastavení mi vyneslo druhou vyhranou kvalifikaci v kariéře. Soustředím se na svůj vlastní závod než abych se díval za sebe, ale Ferrari nesmíme podcenit. Budou blízko a mohl by to být zajímavý boj. Doufejme, že se Lewis dokáže probojovat dopředu a získá pro tým více bodů. Počasí bude zítra určitě důležité, ale startuji první, takže si nemůžeme stěžovat, jestli bude pršet. Vůz je skvělý, zejména s plnou nádrží, jsem připraven vyhrát. To je můj jediný cíl. Od Ruska už utekla nějaká doba.

Lewis Hamilton, 3. místo (8. místo na startu): 

Byl to pro mě den plný zklamání. Dnes jsem měl šanci být nejrychlejší, ale v poslední části nic nezapadlo do sebe. Svým výkonem jsem zklamaný, chtěl jsem tolik zajet výborné kolo, ale nepovedlo se to. Valtteri odvedl fantastický výkon, musím mu pogratulovat. Na problémy s převodovkou jsem nemyslel, ale po kvalifikaci vám dojde, že se propadnete víc dozadu. Myslím, že zítra bude těžké se dostat dopředu. Startovní pole se semklo víc než v roce 2014, kdy jsem bojoval o druhé místo. Ale možná do toho ještě vstoupí počasí. Chci pracovat co nejtvrději, abych se posunul dopředu a získal co nejvíce bodů. Pořád mám skvělé tempo a auto se tu chová fantasticky, takže vím, že můj monopost na to má. Uvidíme, jak to všechno zítra dopadne. 

Toto Wolff, šéf týmu:

Po kvalifikaci mám smíšené pocity. Valtterimu se odpoledne podařila skvělá práce, postupně se zlepšoval a výsledkem je jeho druhé pole-position. Několikrát už letos o nejlepší čas přišel o setiny, takže se také jednou situace otočila. Pokud jde o Lewise, věděli jsme, že před ním ční velká hora, kterou bude těžké zdolat, zvláště s avizovaným trestem za výměnu převodovky. Jeho tempo v Q2 na superměkké směsi je pro zítřejší závod příslibem, bohužel ztratil pár setin v prvním kole a také při posledním, takže nakonec skončil třetí. Ale může odstartovat na superměkké směsi, takže mu to pro závod dává jisté možnosti. Myslím, že nás čeká opravdu vzrušující závod a je tu i šance, že se do něj vloží počasí.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel:

Bottas je na pole position, Vettel je druhý, což pro nás není špatné, Lewis se trápil a dělal chyby, takže odstartuje osmý. Zítra musí odvést lepší práci než jindy. Lewis má navíc výhodu startu na super měkkých pneumatikách, což může znamenat zajímavou strategickou výhodu. Valtteri byl ale dneska výborný.

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo:

Nebylo to dostatečně rychlé kolo, ale i tak jsem velmi spokojený, auto fungovalo skvěle. Škoda posledního kola, kdy se objevily žluté vlajky. Jezdí se tu dobře, je tu hodně rychlých zatáček. Jen škoda, že je okruh tak krátký. Už se těším na zítřek a uvidíme, co ukážeme v závodě.

Kimi Räikkönen, 4. místo:

Bez ohledu na to, jak těžký či špatný víkend tu mám - ať se na to dívám z jakékoli strany - pořád budu na startu třetí, takže je tu aspoň něco dobrého. Mohlo to být mnohem horší, auto by ale mělo být pro závod v pořádku. Není to lehké, ale myslím, že jsme na slušném místě pro zítřejší závod. Vím dobře, co se dělo v pátek, ale není třeba o tom mluvit. Dnes ráno ve třetím tréninku to bylo lepší, po stránce vyvážení a nastavení jsme byli o krok pozadu, ale vytěžili jsme maximum z toho, co bylo k dispozici.

Kvalifikace byla dost chaotická. Zablokoval mě Palmer, takže jsem musel přezout na ultraměkké pneu a zajet neplánovanou druhou jízdu. Bylo to druhé kolo, bylo dobře rozjeté, byl jsem v poslední zatáčce a on zpomalil, já musel také. Musel jsem sáhnout pro další sadu pneumatik, což nebylo ideální. Druhá část už byla v pořádku, i když jsme trochu museli změnit plán, ani v Q3 to nebylo špatné. V posledním sektoru jsem měl nějaké vozy, v posledních třech zatáčkách, což mi nepomohlo, při druhém výjezdu už byly žluté vlajky, nic se nedalo dělat. 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 5. místo:

Myslím, že čtvrté místo (po Hamiltonově penalizaci) je to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout, i když musím říct, že jsem nebyl daleko od Kimiho Räikkönena. Navíc jsme se mohli zlepšit v posledním kole, ale to mohli i ostatní jako Kimi. Možná bychom byli všichni o trošku rychlejší a pozice by zůstaly stejné. Na závod se těším, doufám, že získáme pódium. Nejspíše zítra kolem oběda i zaprší, což může promíchat pořadím.

Max Verstappen, 6. místo:

Nejdříve jsem chyboval ve třetí zatáčce, potom jsem v sedmé zatáčce byl asi moc agresivní a ulítl mi zadek auta. Zítra uvidíme, co se stane před námi. Doufám, že bude pršet. Smíšené podmínky jsou pro nás vždy dobré. Také nás může zachránit dobrá strategie.

Christian Horner, šéf týmu:

Po skvělém kvalifikačním klání to byla trochu studená sprcha. Kvůli Grosjeanovi byly vyvěšeny žluté vlajky a anulováno DRS, takže už se nikdo nemohl zlepšit. Zvláště Max, který se snažil dosáhnout lepší pozice a v zatáčce 7 skončil kvalifikaci mimo trať. Daniel odvedl skvělou práci při prvním kole, kdy se pohyboval na pátém až šestém místě. Nakonec je z toho po Lewisově trestu čtvrtá příčka. To nám nabízí dramatický závod, do něhož může promluvit i počasí. Pokud se podíváme na startovní rošt, doufáme, že budeme na domácí rakouské půdě hrát zásadní roli.

HAAS

Romain Grosjean, 7. místo:

Celý víkend jsme byli rychlí, Kevin i já. Oba jsme byli s vozem spokojeni, bohužel Kevin měl už v Q1 nějaké problémy, jinak si myslím, že by skončil také v první desítce. Mezi Q1 a Q2 jsme ještě našli nějaký extra výkon, vůz měl dobrou přilnavost. Ale po druhém vyjetí na nových pneumatikách jsem měl problém s řízením. Měnil jsem nastavení na volantu, ale po první zatáčce mě tým instruoval, abych zastavil auto. Zablokovala se mi spojka, takže jsem musel nechat auto na špatném místě na trati. Je škoda, že tu máme nějaké technické problémy. Předtím mě trápil vadný konektor, takže doufám, že nejde o nic vážného. Zítra to bude dlouhý závod, náročný na brzdy, na motor a také na psychiku. Podruhé od Melbourne mám pocit, že pneumatiky dobře fungují a s vozem mohu jet až na samé hranici.

Kevin Magnussen, 15. místo:

Všechno vypadalo hodně dobře, proto to je velké zklamání, že jsem neodjel celou kvalifikaci. Došlo k nešťastnému zlomení zadního závěsu. Prostě smůla. Myslím, že bychom mohli projít až do Q3 a odtud by byla dobrá šance na body. Celý víkend jsme měli dobré výsledky, kvalitní tempo a pohybovali se v TOP 10. Musím se hodně přemáhat, abych se přes to zklamání dostal.

Günther Steiner, manažer týmu:

Po dobrém včerejšku jsme pokračovali i v třetím tréninku - ten byl hodně solidní - a završili to kvalifikací. Bohužel Kevina postihl defekt závěsu. Měl dobrý čas, dostal se do Q2, ale už neměl šanci vyjet. Romain prošel až do Q3, což je opravdu dobrý výsledek. Při posledním výjezdu měl potíže s elektrickým kontaktem - stále vyšetřujeme, co to přesně bylo - ale zítra bychom měli být bez problémů na startu. S tempem, které naše vozy o tomto víkendu předvedly, navzdory Kevinovu 15. místu, máme velkou naději a jsme si jisti, že můžeme zaútočit na body, zvláště Romaina musíme udržet na pozici. Doufejme, že nás už žádné mechanické nebo elektronické potíže nepostihnou a odjedeme dobrý závod.

FORCE INDIA

Sergio Perez, 8. místo:

Se svou pozicí jsem celkem spokojený, skoro vůbec jsem nebyl na trati, celý první trénink a část druhého, takže nakonec to beru jako dobrý výsledek. Vše se podařilo poskládat dohromady a už první kolo v kvalifikaci se mi povedlo. Na konci jsem mohl být ještě rychlejší, ale kvůli Grosjeanovi vlály žluté vlajky, takže jsem musel zpomalit. Co se stalo při minulých závodech s týmovým kolegou už neřeším, s týmem jsme si sedli a už by se to nemělo opakovat.

Esteban  Ocon, 9. místo:

Nejsem se svým umístěním úplně spokojený vzhledem k vývoji kvalifikaci. i tak to ale není špatný výchozí bod. Mé nejrychlejší kolo v Q3 bylo na použitých gumách. Kvůli žlutým vlajkám jsem neměl šanci zajet kolo na čerstvých. Mohl jsem tak skončit o pár míst výše, ale takové je závodění. Je třeba brát to, co je. Teď jen musíme vše zkontrolovat, ale cítím, že to půjde. Oproti včerejšku jsme se o dost zlepšili a v autě se cítím mnohem lépe. Místní trať si užívám a dá se tu dobře předjíždět. Snad z toho budou zítra slušné body.

Rob Fernley, zástupce šéfa stáje:

Po těžkém pátku je to skvělý výsledek pro obě auta. Mají to dobře připravené pro závod a navíc máme slušné auto. Tým odvedl skvělou práci a vyřešil včerejší problémy s vyvážením. Žlutá vlajka nám nedovolila zajet absolutní maxima, ale i tak nemůžeme být nespokojení. 

TORO ROSSO

Carlos Sainz jr., 10. místo:

Před začátkem víkendu jsme věděli, že tato trať pro nás bude poměrně složitá, ale v třetím tréninku jsme našli opravdu dobré nastavení, díky němuž jsem se cítil opravdu spokojen. Začali jsme zajíždět konkurenceschopné časy a desáté místo je dobré pro starto do závodu. Jen škoda, že na konci kvalifikace zavlály žluté vlajky, nebyl jsem proto schopen využít nových pneumatik. V Q3 jsem jel na použitých pneumatikách a byl jsem jen desetinu za Force Indií a Grosjeanem. Bohužel jsme už nedostali šanci se zlepšit, ale po špatném vstupu do víkendu jsem spokojen s dnešním výsledkem a na zítřejší závod se těším. Máme dobrou šanci na body a my takových šancí musíme využívat.

Daniil Kvjat, 14. místo:

Je to frustrující, v kvalifikaci jsem ztratil veškerou rovnováhu, veškerá důvěra, kterou jsem ve vůz měl, byla rázem pryč. Cítil jsem se nejhůř za celý víkend. Neměl jsem žádný přítlak a vůz vzadu hodně klouzal, opravdu jsem z toho rozladěný. Uvidíme, co půjde udělat zítra, dobrá věc je, že se může přihodit cokoliv, jako v každém závodním dni - musíme vyhodnotit všechny možnosti, podívat se na data a porozumět tomu, co je pro nás nejlepší.

James Key, technický ředitel:

Je to škoda, před noc jsme udělali hodně dobré práce, abychom dnes dosáhli o něco vyššího výkonu a inženýři velmi dobře zapracovali na tom, abychom uvedli v život změny, které jsme potřebovali udělat, aniž bychom museli měnit základní nastavení pro tento víkend. Ráno se zdálo, že všechno pracuje opravdu dobře. Rozdíl mezi ostatními týmy a námi byl velmi těsný, takže jsme věděli, že kvalifikace bude tak trochu loterie. 

V Q1 jsme měli dobré tempo a vypadalo to hodně pozitivně ohledně šance na Q3. Zvláště druhá kola byla opravdu dobrá a poskytla nám referenční bod pro druhou část. Začali jsme dobře a šance byly opravdu velké, což by bylo skvělé. Bylo nám jasné, že to bude těsné, ale jak jsme doufali, Carlos uspěl, což nás hodně potěšilo. Bohužel v Q3 už nemohl prokázat svou kvalitu kvůli žlutým vlajkám na konci. První jízdu absolvoval na použité sadě pneumatik a na nových už nestihl v závěru vůbec nic - ovlivnilo to pochopitelně i další závodníky, my už jsme prostor pro nové pneu nedostali.

Daniil byl po celý víkend s vozem spokojen, ale odpoledne cítil, že je poněkud nestabilní, zvláště na pomalejších místech; dopoledne se tak nechoval. Možná byl příčinou vítr nebo teplotní rozdíl oproti předchozím tréninkovým jízdám. Nebyl tak v dobrém rozpoložení a bohužel nezajel dobré kolo, ačkoliv se mohl do Q3 prosadit. Začne na 14. místě, ale víme, že bude pracovat na snížení náskoku a má určitou výhodu v tom, že můžeme zvolit podle vlastního uvážení pneumatiky a strategii. I když jsme víc vzadu, nic není ztraceno. U Carlose z desátého místa zkusíme vytěžit maximum, má před sebou pár vozů, které bychom chtěli překonat a další, za nimiž bychom se chtěli udržet. Dnes večer nás tak čeká spousta práce a zítra se těšíme na pořádnou výzvu.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 11. místo:

S jedenáctým místem jsem spokojen, je to dobré ocenění mého úsilí. Na konci Q2 jsem zajel opravdu hodně dobré kolo, získal jsem v něm pár důležitých tisícin vteřiny. Zítra to bude těžký závod, ale máme možnost zvolit si pneumatiky pro start, což je určitá výhoda. Tým odvedl opravdu dobrou práci.

Joylon Palmer, 16. místo:

Věděli jsme, že kvalifikace bude opravdu těsná. Auto působí mnohem lépe a výkon se v tomto víkendu zvedl, takže je škoda, že se to všechno nepropojilo dohromady. Ale je tu celkový progres. Vypadalo to, že zde budeme o něco silnější, ale nakonec mi chybělo trochu rychlosti. I tak je to velmi těsné, celé pole je tu nahuštěno na pár desetinách. Pro zítřek nemáme tak špatnou výchozí pozici, takže se budeme snažit dostat na body.

Alan Permane, sportovní ředitel:

Nico předvedl dobrý výkon a je dobré, že se prosadil na 11. místo. Má možnost svobodné volby pneumatik, ale samozřejmě očekáváme ještě víc. Jolyon měl Q2 na dosah, ale chyběla mu pouhá desetina. Takže naše snaha vytěžit lepší pozici pro zítřejší závod nevyšla. 

Co se týče strategie, budou všechny týmy pravděpodobně zvažovat jedinou zastávku, stejně jako doposud u většiny v sezóně. Všechny tři směsi jsou si hodně podobné, takže se mohou dostat do hry. V předchozích dnech jsme byli svědky dopoledních přeháněk, dokonce tu byly i bouřky, takže počasí bude hrát určitou roli, budeme muset hodně sledovat radar.

McLAREN

Fernando Alonso, 12. místo:

Vynikající sobota. Velmi dobrá kvalifikace, z auta jsme dostali maximum, z jízdy jsem měl velmi dobrý pocit. Tahle kvalifikace patřila k těm lepším. Museli jsme neočekávaně měnit motor a dnes jsem se vrátil ke staršímu agregátu, takže konkurenceschopný výkon a dvanácté místo bylo pozitivem. Tým velmi tvrdě pracuje na zlepšení naší situace, přinášíme aerodynamické změny pro každý závod, nové specifikace motoru, kdykoli je to možné, rozhodně se posunujeme kupředu.

Start z 12. místa nám nabízí dobrou strategii, takže bychom mohli být schopni získat body. Je možné, že se zítra objeví déšť, pokud se tato předpověď ukáže jako správná, pravděpodobně nám to nabídne víc příležitostí. Musíme být připraveni se jich chopit.

Stoffel Vandoorne, 13. místo:

Myslím, že tu prožíváme dobrý víkend. Tréninky proběhly dobře a kvalifikace dopadla víceméně podle očekávání. Odpolední časy byly extrémně vyrovnané, o všem rozhodovalo pár malých detailů - stačilo pár desetin a byli jsme v Q3. Dnes se jasně prokázalo, že každé zlepšení, které se na voze projeví, je velmi cenné, hodně nám to pomáhá. Určitě jdeme správným směrem, každé zlepšení výkonu je vítané, ale nesmíme polevit v tlaku.

Eric Boullier, závodní ředitel:

Po trénincích je 12. a 13. místo možná zklamáním, ale pravděpodobně jde o skutečný odraz toho, v jaké pozici se nalézáme. Když jsem se podíval na dosažené časy, bylo to opravdu zklamání, byli jsme tak blízko k postupu do Q3 - dalších pár desetin by nás pak posunul v TOP 10 ještě výš. Nicméně dosažené výsledky na hranici desítky nám dávají šanci se zítra posunout dopředu. Bylo by fantastické odjet z tohoto víkendu s nějakými body - to je určitě naše ambice - a myslím, že šance je hodně reálná. Pokud tedy udržíme pozitivní směr z dneška i do zítřejšího závodu.

WILLIAMS

Felipe Massa, 17. místo:

Celý víkend bojujeme s pneumatikami. To je náš největší problém. Kvalifikace tak pro mě byla hodně záludná, jelikož jsem nevěděl, jak dostat pneumatiky do ideálního stavu. Jsme zklamaní, jelikož máme na víc. Zítra je nový den, tak uvidíme, jak pneumatiky rozchodíme.

Lance Stroll, 18. místo:

Je to zatím velmi frustrující víkend, snažíme se to zlepšit, ale oproti konkurenci ztrácíme hodně času v rychlých zatáčkách. To je náš problém, ale pozitivní je, že naše dlouhodobější rychlost při závodě by měla být lepší. I tak to byl ale pro tým špatný den.

Paddy Lowe, technický šéf stáje:

Nebyl to pro nás dobrý den, nebyli jsme prostě dostatečně rychlí. K tomu není mco co říct. Už jsme tu během víkendu měli dobré vyvážení, ale i to špatné. Ono to o tom zas tak není, prostě nemáme rychlost. Pracovali jsme dlouho do noci, abychom pochopili včerejší data, ale nin, co jsme vyzkoušeli, nefunguje. Musíme jít ještě hlouběji a pořádně vše zanalyzovat. Na druhou stranu při závodní simulaci jsme docela drželi tempo, to je pozitivní. Snad do zítra uděláme ještě nějaký posun.

SAUBER

Marcus Ericsson, 19. místo:

Ačkoliv byl dnešek pro nás celkově lepší, s devatenáctým a dvacátým místem být spokojeni nemůžeme. Pokud jde o mé nejrychlejší kolo v Q1, ve srovnání se včerejškem jsem byl schopen snížit odstup od naší přímé konkurence. Dosáhli jsme určitého pokroku, nicméně naše zlepšování musí pokračovat. Zítřejší závod bude náročný obzvláště na brzdy.

Pascal Wehrlein, 20. místo:

Bohužel v kvalifikaci nebylo možné udělat něco lépe. Po včerejším tréninku jsem dnes pokračoval s určitými problémy s pohonnou jednotkou, což vedlo ke ztrátě rychlosti, zvláště na rovinkách. Jako obvykle se zítra pokusím udělat maximum v závodě. Také by do průběhu závodu mohlo rozhodujícím způsobem vstoupit počasí.

U pilotů je uvedeno umístění, které vyjeli v kvalifikaci, skutečné pořadí po Hamiltonově penalizaci najdete zde.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Prohlášení pilotů a zástupců týmu po kvalifikaci na Grand Prix Rakouska

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 09.07.2017 13:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly a Brendon Hartley - nová sestava Toro Rosso pro rok 2018

Toro Rosso oznamuje své jezdce pro rok 2018

Ferrari má na svém kontě další rekord, tentokrát v oblasti sběratelství

Nevíte co s penězi? Kupte si třeba vůz, ve kterém Schumacher vyhrál GP Monaka

Lance Strolla v Brazílii zradila technika

"Strollovi by pomohl pomalejší týmový kolega," domnívá se Villeneuve. Williams jej brání

Felipe Massa se šel rozloučit s fanoušky na pódium po závodě v Brazílii

Felipe Massa by mohl reprezentovat Brazílii ve Světové radě motorsportu

Nico Rosberg (vlevo) s Lewisem Hamiltonem před rokem v Abú Zabí

Rosberg se s Hamiltonem nenáviděli. "Teď můžeme být zase kamarádi," myslí si Nico

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Podlaha vozu Mercedes v Rakousku

FOTO: Sobota v Rakousku - vozy a technika F1 v den kvalifikace

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

  2. GRAFIKA: Startovní rošt v Brazílii po penalizacích

  3. Deficit Hondy? "Úžasný," hodnotí Alonso. "Toro Rosso se má čeho obávat!"

  4. Vettel i přes rychlou stíhací jízdu Hamiltona jako hrozbu nevnímal, naznačil slabinu Ferrari

  5. Ferrari mělo podepsat Verstappena, s Räikkönenem nikdy titul nevyhrají, tvrdí Briatore

  6. Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd

reklama