Šílený závod plný nehod v Baku vyhrál Ricciardo před Bottasem a Strollem

Jan Pánek, 25. června 2017, 17:10 Google+

GP Ázerbajďžánu - závod; Incidenty, safety cary a červená vlajka, penalizace pro Vettela a uvolněná opěrka hlavy pro Hamiltona. Tolik se toho událo v Ázerbajdžánu.

Počet komentářů:  103 komentářů (Poslední 26.06. 14:07) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo při tréninku v Baku

Daniel Ricciardo při tréninku v Baku | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Už na začátku závodu se odehrálo několik zajímavých situací. Sainz se na startu vyhýbal Kvjatovi, který vyjel mimo, a Španěl se proto roztočil po první zatáčce.

V druhé zatáčce kolidovali oba Finové. Räikkönen se Bottase pokusil předjet po vnější straně, ale Bottas musel více přes obrubník, který jeho auto vyhodil přímo proti Räikkönenovi. Bottas utrpěl defekt a musel do boxů. Räikkönen se propadnul o několik míst.

Pořadí první desítky po prvních kolech: Hamilton, Vettel, Perez, Verstappen, Räikkönen, Massa, Ocon, Stroll, Ricciardo a Hülkenberg

V 6. kole zajel k mechanikům Ricciardo, jeho brzdy se přehřívaly kvůli nečistotám v kanálcích. Spolu s ním zastavil i Vandoorne.

V 8. kole zahlásil Palmer do vysílačky, že se mu kouří ze zádi vozu. Po chvíli setrvačností dojel k mechanikům.

Ricciardo po zastávce baví diváky, musí se probojovávat vpřed, a dokonce se mu podařilo najednou předjet Sainze a Ericssona.

V 11. kole zastavil Kvjat u krajnice s problémem s elektronikou, ztratil dokonce i rádio. O chvíli později zahlásil problémy Verstappen. Přitom ještě chvíli před tím tvrdě bojoval s Perezem.

Ve dvanáctém kole ředitelství závodu muselo povolat safety car kvůli Kvjatově vozu, který nešel za normálních podmínek odklidit.

Do boxů zajel Hamilton, Vettel, Perez a většina pilotů za nimi vyjma Strolla a Hülkenberga. Ti tam zavítali o kolo později, Verstappen mezitím odstoupil.

Díky safety caru se mohl Bottas dostat do stejného kola jako ostatní. Při restartu si Perez neúspěšně vyšlápl na Vettela. Räikkönenovi se na cílové rovince začal rozpadat vůz, navíc jej předjel Ocon, čímž se dostal na 5. místo. Kvůli úlomkům na trati znova vyjel safety car.

Už za ním Hamilton zpomalil natolik, že do něj Vettel lehce narazil. Ten se navztekal, zvedl ruce, zrychlil, aby se dostal vedle Hamiltona, a ještě do něj ťuknul.

Restart se zase Vettelovi moc nepovedl a Massa se s force indiemi dostal vedle něj. Vettel nějakým zázračným způsobem zůstal druhý. Tím blázinec neskončil, protože o třetí místo se strhla mela, která vyvrcholila vzájemnou nehodou force indií, při které dostal Räikkönen defekt.

Tato trojice sice dojela do boxů, ale pokračovat v závodě mohl jen Ocon. Räikkönenovi totiž rotující zbytky pneumatiky zničily monopost. Po páru kolech za safety carem vyvěsilo ředitelství závodu červenou vlajku kvůli množství úlomků na trati.

Pořadí: Hamilton, Vettel, Massa, Stroll, Ricciardo, Hülkenberg, Magnussen, Alonso, Sainz, Grosjean, Ericsson, Vandoorne, Bottas, Ocon a Wehrlein.

Za červených vlajek Force India opravila Perezovo auto. To samé se povedlo Räikkönenovi. Oba mají povoleno vyjet dříve na trať, aby mohli nahnat jedno kolo. Oba ale zůstali o kolo pozadu.

Třetí Massa hlásil do rádia problémy. Při restartu se Ricciardo dostal na třetí místo. Čtvrtý zůstal Stroll a Massa se nadále propadal.

Z 6. místa vypadl Hülkenberg s ulomeným předním závěsem po kontaktu se zdí. Massa také odstoupil. Mezitím se vpřed posouvá Bottas, ve 26. kole byl na 9. místě. Alonso se pohyboval na 6., Magnussen na 5. příčce.

Hamilton měl problém s opěrkou hlavy, která nebyla plně připevněna. Tým ho instruoval, aby se ji pokusil vrátit na původní místo, což se mu nepovedlo.

To je mnohem větší problém, než se může zdát, protože Hamilton musel zajet do boxů. Příkaz shora. K tomu všemu Vettel dostal penalizaci STOP&GO 10 vteřin za nebezpečné řízení kvůli incidentu s Hamiltonem. Proto zajel v 34. kole na své místo v boxech. Vettel vyjel těsně před Hamiltonem.

Pořadí: Ricciardo, Stroll, Magnussen, Ocon, Alonso, Bottas, Vettel, Hamilton, Sainz a 10. Grosjean. Za ním jsou saubery, Vandoorne a Perez s Räikkönenem o kolo pozadu.

Bottas se dostal před Alonsa. Vettel má na zádech Hamiltona. Alonsa si podali i Vettel a Hamilton. Grosjean hlásí problém s brzdami: "Odešly, myslím, že odešly brzdy."

Za třetím Magnussenem se seřadili Ocon a Bottas. Kousek za ním bojuje Hamilton s Vettelem. Grosjean jel do boxů, ale vrátil se na trať.

Alonso v 38. kole hlásí do vysílačky: "Jaká škoda, tento závod jsme mohli vyhrát." O moment později se Ocon i Bottas dostali před Magnussena. Menší vzájemnou kolizi si prožili i piloti Sauberu. Nic vážného se nestalo a stále bojují o 10. místo.

Před Magnussena se dostali i Vettel s Hamiltonem. Bottas si zase vyšlápl na Ocona a dostal se na pódium. Na druhého Strolla mu chybí 12 sekund. O chvíli později na něj začal dotírat Vettel. Mezitím odstoupil Perez.

Ve 42. kole se Vettel dostal před Ocona na 4. místo. O kolo později tak činí i Hamilton. Bottas doháněl Strolla na druhém místě, zatímco si Ricciardo poklidně jel na čele.

Räikkönen pár kol před koncem odstoupil. Bottas se dotahoval na Strolla a Hamilton na Vettela. V posledním kole a na cílové rovince ještě Bottas těsně předjel Strolla, takže zvítězil Ricciardo před Bottasem, Strollem, Vettelem a Hamiltonem.

GP Ázerbájdžánu (Baku City Circuit)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing 252:03:55,573 hod
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo 18+ 3,904
3. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing 15+ 4,009
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari 12+ 5,976
5. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo 10+ 6,188
6. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team 8+ 30,298
7. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team 6+ 41,753
8. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso 4+ 49,400
9. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team 2+ 59,551
10. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team 1+ 1:29,093
 
 
11. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team  + 1:31,794
12. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team  + 1:32,160
13. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team  + 1 kolo
14. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari  nedokončil
 DNF  11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team  brzdy
 DNF  19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing  tlumič
 DNF  27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team  havárie
 DNF  33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing  motor
 DNF  26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso  motor
 DNF  30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team  motor

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Šílený závod plný nehod v Baku vyhrál Ricciardo před Bottasem a Strollem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 103, poslední 26.06.2017 14:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 103 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

Räikkönen, Kimi

Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

Martin Whitmarsh

Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

Sergej Sirotkin se dočkal vytoužené příležitosti

Williams potvrzuje Strolla se Sirotkinem, Kubica rezervním jezdcem

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lance Stroll v kvalifikaci v Baku

Co stojí za Strollovým zlepšením? Soukromé testy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  2. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  3. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  4. McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

  5. Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud