DISKUZE K ČLÁNKU Hülkenberg oslavil výročí Renaultu jízdou v prvním typu F1 + VIDEO

Pamětníci oproti mladým mají nějaký ten křížek na zádech navíc, ale zase je mohou těšit vzpomínky na doby, kdy byli "při tom". Mnoho z nich si určitě vzpomene na horečné přípravy francouzské automobilky Renault na vstup do F1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hülkenberg oslavil výročí Renaultu jízdou v prvním typu F1 + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 08.06.2017 19:00 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.103.XXX
Alfa Romeo vstoupila do F1, jako tým, až v osmdesátém. (Měl jsem na mysli automobilky, co by týmy). Ano, od roku 1976 dodávaly motory Brabhamu (a snad i kvůli nim změnil tým Brabham svoji barvu z bílé na červenou.)
Černej Renault - ano. Tak to bylo nejspíše o rok dříve, kdy jsem se o chystaném vstupu Renaultu do F1 dověděl. 11
Jo, ono je to o úhlu pohledu. Jak automobilky a produkce osobních vozů, tak působení automobilek v F1. Zda to bereme striktně, nebo volněji. 03 Museli bychom se domluvit, co si pod těmito pojmy představujeme. Jaká by měla být produkce aut, aby se to dalo považovat za "klasickou" automobulku. Nebo zda působení v F1 je myšleno jako tým, nebo jen jako dodavatel komponentů...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

83.208.82.XXX
Odine, myslím, že se ještě nějaké té vzpomínky dočkáš.
U těch automobilek je to složitější - Lotus a Ferrari v té době měly produkci osobních vozů, i když všichni cítíme, že to bylo trochu jiné než u Renaultu. Ovšem zapomněl jsi na Alfu Romeo, ta tehdy v F1 působila.
Renault se připravoval na vstup do F1 už v roce 1976, měli tehdy strašné testovací auto v černé barvě, první prototyp nesoucí ještě název Renault A500 Alpine vypadal taky docela jinak.
K tomu Schumacherovi, pauza u Ferrari byla od roku 1979 do 2000. U Renaultu to je trochu jiné, protože v roce 1985 oficiálně skončil, pak dodával jenom motory, chvíli i pod jinými jmény, s vlastním autem se vrátil až v roce 2002.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
RoBertino, udělal jsi mi radost. Vzpomínky jsou stále živé.
Poprvé jsem se o chystaném vstupu Renaultu do F1 dověděl někdy o prázdninách 1977 (pokud si to dobře pamatuji). Jejich auto se mi moc nelíbilo (testovací verze). Ale byli mi sympatičtí tím, že používají motor o menším objemu s turbem. Považoval jsem to za hendicap (o turbu jsem tehdá neměl ponětí) a tak jsem je sledoval (ale ještě nefandil).
Teprve s příchodem Prosta, jsem začal fandit také Renaultu. A prožíval muka nejistoty, zda jim auto dojede do cíle. Kvalifikace většinou vyhrávali, ale ta spolehlivost, to byla katastrofa.
Jó tohle období je jednou z mých srdcovek. Přál jsem jim titul, bohužel, utekl o fous.
A tak si vzpomínám na nějakou diskuzi, či článek? Kde bylo psáno, že Schumacher vytvořil rekord v nejdelším období, po kterém získal titul pro Ferrari. Pokud se nepletu, tak Alonso získal titul pro Renault ještě o něco déle, i když s přestávkou. 18 18 *18 Nikdy jsem nefandil týmům, ale přesto díky za takovéto vzpomínky.

Na druhou stranu, to je vlastně první klasická automobilka, která do F1 vstoupila (krom Mercedesu, který tam v té době na dlouho nebyl). Tak že bych jim měl vlastně vyčítat jejich čin, protože si myslím, že automobilky, se svými "neomezenými" možnostmi posunuly F1 kamsi, od kud není návratu. 05

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu