DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari má první řadu v ruské kvalifikaci, Hamilton ztratil půl vteřiny

Jak dopadly kvalifikační boje na okruhu v ruském Soči?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari má první řadu v ruské kvalifikaci, Hamilton ztratil půl vteřiny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 86, poslední 30.04.2017 18:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Easy (Hlasovalo 7 lidí) 29.04.2017 15:05
FORZA FERRARI !!! 21 Fantastická bitva ! 01 »
» skejpa (Hlasovali 5 lidé) 29.04.2017 16:36
Škoda, že Kimi to první místo neudržel. Je sice… »
» Petr (Hlasovali 5 lidé) 29.04.2017 22:24
Co to plácáš? Reference pro těch tebou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Easy

    Easy

    82.144.151.XXX
    Fanda.LH > Za chvíli bude začínat závod, předtím je nutné se dobře najíst. Tak toho už nechme, těšme se na formule a snad se kluci v T2 vzájemně nevysekají. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    194.228.79.XXX
    Easy... Současnej bodovej systém vítězství skutečně moc neodměňuje... Je to lepší než 10,8... Jenže tenhle předchozí bodovej systém byl tak trochu zločin... Uměle se snažili dramatizovat šampionát a udržet v boji o titul i jezdce, kteří si to fakt nezasloužili...

    Porovnání vítěz x ostatní (Dřívější ; Současný)

    2. místo 8 / 10 = 80% ;18 / 25 = 72%
    - Z tohohle pohledu jasný krok vpřed byť 10, 6... je mnohem lepší systém... Pojďme se nad tím zamyslet trochu dál

    3. místo 6 / 10 = 60% ; 15 / 25 = 60% !
    4. místo 5 / 10 = 50% ; 12 / 25 = 48%
    5. místo 4 / 10 = 40% ; 10 / 25 = 40% !
    6. místo 3 / 10 = 30% ; 8 / 25 = 32% !!!
    7. místo 2 / 10 = 20% ; 6 / 25 = 24% !!!
    8. místo 1 / 10 = 10% ; 4 / 25 = 16% !!!

    A dále se bodují místa 9 a 10, která se předtím ani nebodovala... Zvětšil se rozdíl mezi 1. a 2. a mírně mezi 1. a 4. jinak je to beze změny popř. se rozdíl dokonce zmenšil...

    Pak taky jezdci nejezdí jen na prvních místech... Porovnejme si 2. a 3. místo

    6 / 8 = 75 % ; 15 / 18 = 83 % = > Rozdíl se zmenšil dojet z pohledu 3. pilota se bojovat o 2. místo vyplatí méně než v předchozím bod. systému... A takhle by se dalo pokračovat, nechci tím spamovat... Pointa je, že se zlepšil / zvětšil rozdíl mezi 1. a 2. ... Zbytek v lepším případě stejný, ve většině případů menší a tudíž méně motivující a proto horší...

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      82.144.151.XXX
      Matematika je jasná. Myslel jsem, že jsme se bavili o boji o vítězství v závodě (v posledních třech letech Nico a Lewis soupeřili na těchto příčkách). Tam býval rozdíl v minulosti menší než dnes.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Easy

        Easy

        82.144.151.XXX
        Ještě dodám, že v minulosti bodovalo 6 pilotů, pak 8 a nyní 10. Byla snaha umožnit bodovat více jezdců a tím se nutně musela roztáhnout bodová stupnice.
        Mimochodem v minulosti byl rozdíl mezi P2 a P3 2b. Teď jsou to 3b, opět tedy vyšší motivace.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          194.228.79.XXX
          Jenže ty 3b mají dnes mnohem nižší cenu... Proč myslíš, že to přepočítávám na %... Tehdá měly 3b cenu např. 3 x 6. místo ; 1 x 6. místo a 1 x 5. míst ; 1 x 4. místo.... Dnes dojedeš 1 x 8. a máš 4b... 02 02

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            82.144.151.XXX
            A pak že rozhoduje každý detail... Už tomu vážně nerozumím.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              194.228.79.XXX
              Tak došlo k inflaci... Bodů je obecně víc a to jak z hlediska množství tak poměrů...

              Detail myslím např. to... Že za současného bodového systému se lépe omezují škody => Je výhodnější dojet na 7. místě než tomu bylo dříve, protože bodový poměr mez 1. a 7. místem je v současnosti výhodnější pro 7. než tomu bylo dříve... A víc bodů ( 6 / 25 naproti 2 / 10) může v konečném součtu rozhodnout... Naproti tomu už se tak moc nevyplatí bojovat z pozice 3. pilota o 2. místo, protože ten poměr je méně výhodný, než tomu bylo dříve...

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Easy

                Easy

                82.144.151.XXX
                Přiznám se, že se mi ztrácí pointa diskuse. Bodový systém neovlivní rychlost aut a nemá vliv na to, proč dnes Ferrari získalo první řadu a Lewis podruhé prohrál přímý souboj s týmový kolegou. To, že teď má Mercedes aspoň nějakou konkurenci mi připadá zajímavější.

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  194.228.79.XXX
                  Tahle diskuze se nevztahuje k závodu, ale k šampionátu obecně... A k minulému příspěvku, na který jsi zareagoval... Bodový systém neovlivní rychlost aut, ale dozajista ovlivní strategii a uvažování min. lidí na boxové zídce, ale věřím, že i pilotů... Čím větší reálné bodové rozdíly mezi pozicemi, tím větší motivace k boji... Když pojedeš 3. a budeš mít 15 b v kapse... Budeš riskovat vypadnutí kvůli 3 dalším bodům ? Možná jo, možná ne, ale z pohledu čísel ti to moc nepomůže...

                  PS: Proto bych navrhoval např. 60, 40, 27, 18, 12, 8, 5, 3 ( ,2, 1 )...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Easy

                    Easy

                    82.144.151.XXX
                    Ještě bych k tomuto příspěvku poznamenal, že jedna věc je týmy a potažmo jezdce motivovat k postupu polem vpřed, ale když bude mezi prvním a těmi dalšími obrovský výkonnostní rozdíl, moc jim bodový systém nepomůže. Letos snad bude bojovat vpředu více aut (moc si to přeji) a tak by mohlo být o zábavu z pohledu šampionátu jako celku postaráno.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    rock

                    82.117.159.XXX
                    Hele, větší reálné rozdíly mezi pozicemi, tzn, že umístění vpředu jsou až nemístně akcentovaná a schopnosti dojížděčů bagatelizovaný, takový nápady už tady byly. Dvakrát. A v obou případech to bylo divný:

                    - poprvní od r.1950 do r.1990, kdy se nejhorší výsledky škrtaly. Dohnaný do krajnosti to bylo tuším v r. 1979, kdy se započítávalo 8 z 15 závodů. 8 vítězství jednoho pilota soupeř nepřebije ničím. Ani kdyby vyhrál 7x a k tomu byl 8x druhý.

                    - podruhý, když Bernie přišel s první verzí svého medailového hodnocení (rozhoduje počet vítězství, druhým kritériem počet druhých míst, třetím kritériem počet třetích míst atd). Je to vlastně jen jiná verze toho zmíněnýho škrtání nejhorších výsledků.

                    Pokud bych použil tvoji logiku, tak ten Bernieho systém by měl přinést absolutní motivaci k boji.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
              • Easy

                Easy

                82.144.151.XXX
                Ještě detail: v minulosti byl bodový rozdíl mezi P1 a P7 8b, teď je to 19b... Takže opět nevidím progres ve výhodnosti dojezdu na této pozici a možnosti tím vykrývat škody.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  194.228.79.XXX
                  Vůbec ti nedochází pointa... Došlo k inflaci tzn. k znehodnocení.... 19b dnes smažeš 1 x vítězstvím... Dříve bys k tomu potřeboval vyhrát 2 x... Poděl si ta čísla mezi sebou jak jsem to udělal já...

                  Dnes je výhodnější dojet 6-8 o 9-10. místě nemluvě než tomu bylo dříve... Je to jako se mzdami za x let vývoje je např. průměrná mzda dvojnásobná, ale když zohledníš inflaci, tak jsme bohatší např. o 20% nikoli o 100%...

                  Dřívější 10ti bodové vítězství mělo cenu 10ti 8, míst... Dnešní 25ti bodové vítězství nemá cenu ani 7mi 8. míst (7 x 4 = 28)...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Easy

                    Easy

                    82.144.151.XXX
                    Matematiku mi vážně vysvětlovat nemusíš. Tvoje úvaha o menší hodnotě vítězství vychází z předpokladu, že soupeř nebude bodovat v daném závodě vůbec. Když ale pojede před tebou, tak v absolutním počtu ztratíš víc než kdysi (např. P2 nebo P3 vs. P1). Inflace nastala zejména z pohledu historických tabulek, neboť teď se ty body sbírají rychleji.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      194.228.79.XXX
                      Nezlob se, ale tohle je prostě absolutně mimo...

                      Podívej se na tu tabulku... Ztratíš více jen v případě 1 vs 2 ; 1 vs 4... Ve všech ostatních případech ztratíš méně a v min. případů stejně...

                      Dnešních 10b rozdílu mezi 1. a 3. má stejnou hodnotu, jako tehdejší 4b mezi 1. a 3. (Tudíž si 1. ve srovnání s předchozím bodovacím systémem vůbec nepomůže)

                      1. vs 2. => 8/10 = 80% ; 18/14 = 72% (Tohle je lepší)
                      2. vs 3. => 6/8 = 75% ; 15/18 = 83% (horší)
                      3. vs 4. => 5/6 = 83% ; 12/15 = 80% (lepší)
                      4. vs 5. => 4/5 = 80% ; 10/12 = 83% (horší)
                      5. vs 6. => 3/4 = 75% ; 8/10 = 80% (horší)
                      6. vs 7. => 2/3 = 66% ; 6/8 = 75% (horší)
                      7. vs 8 => 1/2 = 50% ; 4/6 = 66% (horší)

                      Znovu opakuji nový bodový systém odměňuje pouze prvního ve srovnání s druhým... Pak je tu pár ojedinělých případů zlepšení souvisejících se 4. místem a vše ostatní je stejné a ve většině případů horší => Rozdíly se zmenšili....

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Easy

                        Easy

                        82.144.151.XXX
                        Na jednu stranu se tu oháníš tím, že "19b dnes smažeš 1 x vítězstvím... Dříve bys k tomu potřeboval vyhrát 2 x", hned na to "nový bodový systém odměňuje pouze prvního ve srovnání s druhým". Ty tvoje procenta jsou vážně legrační, protože počítat procentuální výhodnost bodovaného místa v šampionátu, kde se nesčítají procenta, ale absolutní body je celkem mimo.
                        V minulosti byl rozdíl mezi prvními třemi 2b a 2b, dnes 7b a 3b. Jezdec ví, že na konci se počítá každý bod. Kdyby uvažoval tvým stylem, šampionát nevyhraje, leda že by mu všechny okolnosti šly na ruku (jako loni na konci Rosberg). Opravdový šampion půjde vždy po maximu, pokud mu to vůz dovolí a nepůjde o zbytečný risk vzhledem k velkému náskoku v hodnocení.
                        Čtyři vítězství mají hodnotu 100b, to bys potřeboval 25 závodů na osmém místě. A abys toto vyrovnal, by ti nestačila ani celá sezóna a ještě by si musel soupeř vzít po těch čtyřech výhrách po zbytek volno 12 Procenta jsou hezká, statistika s nimi ráda pracuje, ale na konci mistrovství se počítají body. Bodovací systém není dokonalý, zohledňuje také množství bodujících jezdců (aby většina neměla na kontě po celou sezónu nulu), ale když spolu bojují dva (tři, čtyři) jezdci o titul, důležité jsou rozdíly v bodech na čele tabulky. Střed pole je obecně vyrovnanější a tam ty body jsou blíže u sebe, protože vzhledem k podobné výkonnosti vozů si týmy nedovolí kalkulovat s tím, že raději zůstanou na té či oné pozici, než aby se pokusili soupeře zdolat.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Fanda.LH

                          Fanda.LH

                          194.228.79.XXX
                          Asi už to vzdávám... Těmi 19b jsem chtěl naznačit o kolik znamenají méně předtím a nyní...

                          Takže pokud nechceš srovnávat jablka a hrušky, pak si to musíš převádět do stejných jednotek... A ne se ohánět 7b vs 2b... 02 02

                          Převod nového do starého => 10 ; 7,2 ; 6 ; 4,8 ; 4 ; 3,2 ; 2,4 ; a 1,6

                          Převod starého do nového => 25 ; 20 ; 15 ; 12,5 ; 10 ; 7,5 ; 5 ; 2,5

                          Pokud nechápeš tohle tak nereaguj...

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Easy

                            Easy

                            82.144.151.XXX
                            Jablka a hrušky mícháš ty, protože srovnáváš procenta s body. Vážně mě tato debata už nebaví a stojím si za tím, co jsem psal výše.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama