Ferrari má první řadu v ruské kvalifikaci, Hamilton ztratil půl vteřiny

Jan Pánek, 29. dubna 2017, 15:03 Google+

Jak dopadly kvalifikační boje na okruhu v ruském Soči?

Počet komentářů:  86 komentářů (Poslední 30.04. 18:07) Napište svůj názor
Sebastian Vettel při pátečním tréninku v Soči

Sebastian Vettel při pátečním tréninku v Soči | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

1. část kvalifikace

Piloti vyrazili hned na ultraměkkých pneumatikách, což je nejměkčí dostupná směs. Několik pilotů v čele s mercedesy volí strategii jednoho zahřívacího kola navíc, to je o zhruba deset sekund pomalejší než špička. I přes to, že má trať teplotu skoro 40°C, mají problémy se zahřáním pneumatik. Hamilton nejspíše využije více pokusů, protože ve svém rychlém kole chyboval.

Bottasovi ale strategie vyšla a dostal se na čelo s náskokem téměř jedné sekundy na piloty Ferrari. Ti však nazuli superměkkou směs, tu měkčí zřejmě šetří na později a více jim svědčí. Jsou jediní, kteří nevyužili nejměkčí gumu. 

V dalším kole se Hamilton zařadil za Bottase. Ferrari se stále na o krok tvrdších gumách dotáhlo na půl, respektive devět desetin sekundy. Za nimi se seřadili Verstappen, Hülkenberg, Ricciardo, Massa, Pérez a Ocon, co se nejlepší desítky týče. Čtyři minuty do konce jsou mimo postup Alonso, Vandoorne, Wehrlein, Grosjean a Ericsson. 

Alonso se vytáhl na 14. místo a k postupu mu pomohl Pascal Wehrlein, který se roztočil ve 3. sektoru a způsobil tam žluté vlajky. Svým způsobem mu pomohl i Palmer, který příliš střihl zatáčku v prvním sektoru a zvýšený obrubník ho poslal do zdi. Tím pádem Španěla z 16. místa nemohl už ohrozit.

2. část kvalifikace

Nejrychleji na trať vyjeli piloti Williamsu, takže se na chvíli zařadili na první dvě místa. Tentokrát už Ferrari vyjelo na ultraměkkých gumách, což zajistilo Räikkönenovi čas 1:34,053 s. Fin ve službách Mercedesu jej však zostudil časem o tři čtvrtě sekundy rychlejším. Se stejným deficitem dokončil kolo i Vettel. Hamilton za svým týmovým kolegou zaostal o půl sekundy.

Pátý Verstappen už ztratil skoro dvě vteřiny a na šestém místě figuroval Hülkenberg. Za ním byl Massa, Ricciardo, Ocon a Strol, který zakončil nejlepší desítku. Domácí miláček Kvjat se pohyboval na špatné hraně postupu, na Strolla mu chybí pouze 4 tisíciny, ale ani další rychlé kolo mu nezaručilo postup. 

Takže dvě minuty před koncem provizorně nepostupují Kvjat, Sainz, Magnussen, Alonso a Pérez, který ještě nezajel žádné rychlé kolo. S prvním mávnutím šachovnicové vlajky však řadí své jméno na 9. místo tabulky. Sainz se ještě stihl dostat na jedenácté místo a Hülkenberg s Vettelem podívat mimo trať. Chyboval i Stroll, takže zůstal dvanáctý.

3. část kvalifikace

Mercedesy zase zvolily strategii s jedním zahřívacím kole navíc, takže se nejdříve na prvních dvou místech vyhřívalo Ferrari. Bottas jen o pár setin nestačil na prvního Räikkonena a Hamilton chyboval a zaostal o více než sekundu. I tak je pohodlně na 4. příčce. 

Za nimi se jezdci seřadili v tomto pořadí: Ricciardo, Verstappen, Massa, Perez, Hülkenberg a Ocon. 

Räikkönnen se sice zlepšoval, ale chyboval v poslední zatáčce a nezrychlil. Těsně se před něj dostal Vettel, Bottas se nezlepšil a i Hamilton zaostal o půl vteřiny, takže mu zůstává 4. místo. Ferrari má celou první řadu pro sebe!

GP Ruska (Sochi International Street Cir)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:33,194
2. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:33,253
3. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo1:33,285
4. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo1:33,767
5. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:34,905
6. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:35,110
7. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:35,161
8. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:35,285
9. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:35,337
10. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:35,430
11. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:35,948
12. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:35,964
13. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:35,968
14. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:36,017
15. 14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team1:36,660
16. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:36,462
17. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team1:37,070
18. 94 Pascal WEHRLEIN deuSauber F1 Team1:37,332
19. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:37,507
20. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:37,620

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ferrari má první řadu v ruské kvalifikaci, Hamilton ztratil půl vteřiny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 86, poslední 30.04.2017 18:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 86 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Startovní rošt v Soči

GRAFIKA: Startovní rošt v Soči po penalizaci Vandoornea

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  3. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud