GP Austrálie: Ferrari pokořilo Mercedes, krize McLarenu trvá. Slibované předjíždění se nekonalo

Robert RoBertino Pavelka, 26. března 2017, 09:05 Google+

Očekávaný první závod nového ročníku Formule 1 přinesl výsledek, který otevírá širokou škálu kombinací, každopádně ale od Grand Prix Singapuru 2015 vynesl na zlatý stupínek opět značku Ferrari.

Počet komentářů:  47 komentářů (Poslední 27.03. 15:42) Napište svůj názor
Sebastian Vettel zahájil sezónu 2017 vítězstvím

Sebastian Vettel zahájil sezónu 2017 vítězstvím | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

V Melbourne započal 68. ročník F1 a nebylo to zcela bez problémů. To, že Red Bull nedokázal včas připravit vůz ke startu pro Daniela Ricciarda nejspíš vadilo kromě pilota nejvíc domácím divákům. Další komplikace se objevila po zajetí zahřívacího kola, kdy se zdáli mít problémy na startovním roštu Sergio PérezDaniil Kvjat. Charlie Whiting tedy ubral jedno závodní kolo a přidal druhé zaváděcí.

Hamiltonovi se podařilo uhájit první pozici, za ním se na chviličku dostal před Räikkönena Max Verstappen, ale po druhé zatáčce už se srovnalo startovní pole ve složení Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen a Verstappen. Na konci startovního pole v zatáčce 3 se zaklínila dvojice Magnussen s Ericssonem, oba pokračovali, ale Dán při svém úvodním vystoupení za Haas musel záhy do boxů. První závodní incident byl sice vyšetřován, ale obešel se bez trestů.

Lewis si opakovaně stěžoval na přilnavost pneumatik, ale postupně si vytvořil před Vettelem až dvouvteřinový náskok. Za Sebastianem pak vytrvale ztrácela finská dvojice Bottas-Räikkönen. V 17. kole zajel vedoucí pilot do boxů a nazul žlutou směs, ovšem když ve 20. kole dotáhl Maxe Verstappena, začal se lámat chléb tohoto závodu. Ačkoliv Hamilton několikrát naznačil útok, nepodařilo se mu dostat k Holanďanovi tak natěsno, aby ho bezpečně překonal. Vettel tak měl možnost shromažďovat desetinky na ultraměkké směsi a když vjížděl na konci 23. kola do boxů, těšil se náskoku téměř 23 vteřin. Při výjezdu po výměně se zařadil těsně před dvojici Verstappen-Hamilton, ustál Holanďanův útok a poměrně rychle se začal především Hamiltonovi vzdalovat. Jeho náskok dosáhl osmi vteřin a kolem této hodnoty se točil až do konce závodu. Po 26 Grand Prix tak mohli zaměstnanci Scuderie Ferrari opět slyšet italskou hymnu a Vettel dosáhl na kýžené a dlouho očekávané 43. vítězství v F1.

img-responsive

Lewis Hamilton nestačil na Vettela a musel si hlídat záda před týmovým kolegou | foto: Daimler AG

Hamilton se sice snažil stáhnout Vettelův náskok, ale záhy se spíš musel soustředit na blížícího se týmového kolegu. Těžko říci, zda vedení Mercedesu nařídilo klid zbraní, protože Bottas se dostal nejblíže na odstup 1,9 vteřiny, ale pak další aktivita nenásledovala. Hamilton i nadále měl výhrady ke svému vozu, ale nakonec už se tyto pozice neměnily. 

Poklidný závod jeli Räikkönen a Verstappen. Holanďan, který na rozdíl od Icemana nazul superměkké pneumatiky (Kimi nasadil jako většina startovního pole pouze měkké), se v závěru dostal až na dostřel druhého Ferrari, ale jako někteří jiní piloti se nedokázal přiblížit pod onu jednu vteřinu odstupu, takže nemohl vytvořit na Fina dostatečný tlak. Vůbec u většiny pilotů to vypadalo, jako kdyby v určité vzdálenosti od vozu před sebou nebyli schopni udělat onen finální krok. Takových případů bylo bohužel jako šafránu.

Felipe Massa prokázal svou zkušenost a vlastně jel tak trochu sólový závod. Piloti Force Indie a Toro Rosso si aspoň trochu zabojovali, i když finální šturm mladého Španěla na Pérezovu pozici přišel pozdě, opět se dokázal dostat pouze na dohled, ale nikoli do těsné blízkosti za Mexičanovým vozem. A tak vlastně jediný pořádný a atraktivní souboj předvedla trojice Alonso, Ocon a Hülkenberg při nájezdu do 52. kola. Ocon při útoku v zatáčce 15 lehce škrtl o Fernandovo pravé zadní kolo, na rovince ho on i Hülkenberg předjeli a Alonso vzápětí musel svůj vůz pro velké vibrace odstavit. Naplnil se tak další smutný závod pro McLaren, protože Stoffel Vandoorne už ve 3. kole musel zajet do boxů, protože mu zmizela veškerá data na displeji volantu. Absolvoval restartovací proceduru a tím pádem pochopitelně klesl až na chvost startovního pole. 

img-responsive

Stoffel Vandoorne musel absolvovat ve 3. kole "restart" svého vozu | foto: Honda Racing F1

Nováčci Stroll a Giovinazzi se na trati potkali také ve vzájemném souboji a mladý Ital mohl těžko vzdorovat výkonnějšímu Williamsu, ale nakonec to byl Kanaďan, který zažil ve 42. kole chvíli hrůzy, když ve Clarkově zatáčce jeho vůz prakticky nešel zpomalit a Lance musel zvolit únikovou cestu a na trať se vrátit přes štěrkové pole. Ovšem jen nakrátko, podobně jako Palmer kvůli potížím s brzdami musel vzdát. 

Ricciardo vyjel do závodu ve chvíli, kdy startovní pole odkroužilo už dvě kola. Jeho jízda byla opravdu jen sbíráním dat, navíc ve 28. kole zastavil v zatáčce 4 a poskytl fanouškům možnost udělat si spoustu atraktivních snímků. Sice ještě následovaly pokusy přimět jeho red bull k jízdě, ale nakonec to skončilo předčasnou cestou do boxů, tedy to, co domácí pilot zažil už v sobotu po kvalifikaci.

img-responsive

Lance Stroll neprožil v Melbourne nejlepší debut | foto: Pirelli

Jak už bylo řečeno, provázely první závod určité nedostatky. Australští pořadatelé se zachovali spíš jako jejich italští kolegové a vypustili diváky na trať hodně brzo, naštěstí se tato záležitost obešla bez incidentů. Další potíže jsme zaregistrovali v grafice během závodů, což ostatně začalo už prezentací pilotů, která ani nedoběhla do konce. Kromě obvyklých problémů při přenosech navíc britská režie evidentně měla potíže se zobrazováním dílčích údajů - doufejme, že do příští Grand Prix se s tímto nedostatkem dokáže vyrovnat.

První závod tedy naboural letitou zvyklost, ale jak bylo konstatováno, jde pořád jen o úvodní Grand Prix a sezóna se teprve rozbíhá. Faktem je, že se spíš naplňují negativní předpovědi - startovní pole až na pár výjimek bylo roztažené, souboje o pozice se zdají být těžší a poměrně dost překvapivá je velká "úmrtnost" monopostů, zvláště když odstoupení z důsledku kolize bylo vlastně jen jedno. Nezbývá než si počkat dva týdny na Grand Prix  Číny a posoudit, jak se asi bude letošní tak očekávaný ročník Formule 1 vyvíjet.

GP Austrálie (Albert Park)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari 251:24:11,672 hod
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas Motorspo 18+ 9,975
3. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes AMG Petronas Motorspo 15+ 11,250
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari 12+ 22,393
5. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing 10+ 6,434
6. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing 8+ 1:23,386
7. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team 6+ 1 kolo
8. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso 4+ 1 kolo
9. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso 2+ 1 kolo
10. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team 1+ 1 kolo
 
 
11. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team  + 1 kolo
12. 36 Antonio GIOVINAZZI itaSauber F1 Team  + 2 kola
13. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren Honda Formula 1 Team  + 2 kola
 DNF  14 Fernando ALONSO espMcLaren Honda Formula 1 Team  nedokončil
 DNF  20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team  nedokončil
 DNF  18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing  nedokončil
 DNF  3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing  nedokončil
 DNF  9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team  nedokončil
 DNF  30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team  nedokončil
 DNF  8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team  nedokončil

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: GP Austrálie: Ferrari pokořilo Mercedes, krize McLarenu trvá. Slibované předjíždění se nekonalo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 27.03.2017 15:42 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 47 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica má za sebou druhý test s Williamsem FW36

Kubica má za sebou další "produktivní" test s Williamsem. Vrátí se do F1?

Fernando Alonso Hondu neustále kritizoval, v Japonsku je svým přístupem zklamal

"S Alonsem to bylo těžké, neustále nás kritizoval," mrzí šéfa Hondy

Jenson Button má výhrady jak k Formuli E, tak k IndyCar

Jak vnímá Button IndyCar a Formuli E? Nebere si servítky

Renault ztrácí nejvíce v kvalifikaci, chce proto změnit svůj přístup ke konstrukci motorů

Renault se u motoru pro rok 2018 zaměřuje na kvalifikační mód. Abiteboul vyčíslil ztrátu

Jak se žije bez F1? Ecclestone nic neskrývá

Ecclestone o roli "důchodce", novém působišti, svém odchodu a vztahu k Liberty Media

Daniel Ricciardo s Red Bullem v Suzuce

McLaren připouští, že mu po změně motoru bude dohnání Red Bullu zřejmě chvíli trvat

Fernando Alonso je s McLarenem před závodním víkendem v USA optimistou

Alonso je optimistou, McLaren s Hondou tuší v USA největší šanci z posledních 4 závodů

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (21:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel na tiskovce v Austrálii

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Do boxů jsem musel", objasňuje Hamilton

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kubica absolvoval první test s Williamsem, tým jeho výkon zhodnotil stručně + VIDEO

  2. Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje

  3. Proč je Räikkönen nejlepším týmovým kolegou, kterého kdy Vettel měl?

  4. Ferrari na vratké lodi, Mercedes pod plnými plachtami a Nový Zéland znovu na scéně

  5. Smutný příběh Marie de Villotaové je uzavřen, došlo k dohodě se společností Manor

  6. "Po kolizi v Baku jsem cítil, že jsem Ferrari zklamal," přiznává Vettel

reklama