Ferrari se začíná zaobírat složením jezdecké sestavy na rok 2018

Robert RoBertino Pavelka, 22. prosince 2016, 12:00 Google+

Opravdu to není překlep. Piloti ještě možná polykají poslední doušky krátkého odpočinku před nedočkavě očekávanou sezónou 2017 doprovázenou mnohokrát zmíněnými změnami, ale u Ferrari se zaměřují na delší budoucnost.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 24.12. 10:28) Napište svůj názor
Prezident Sergio Marchionne hovoří k novinářům

Prezident Sergio Marchionne hovoří k novinářům | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Pro mnohé může být rok 2018 ještě daleko, zvláště když se nelze odrazit od jasných výsledků, které by napomohly k rozhodování, ale prezident Ferrari Sergio Marchionne zopakoval, že projednání nové smlouvy se Sebastianem Vettelem nebude probíhat uspěchaně - je třeba se řádně poučit z chyb, které tým v roce 2016 vyprodukoval. Marchionne rovněž prohlásil, že se tým začal "rozhlížet" po trhu pilotů a doufá, že čtyřnásobný šampion předvede v příští sezóně klidnější závodní projev a představí se ve svém posledním roce současné smlouvy v nejlepší formě.

První rok u Ferrari může Vettel považovat za úspěšný - podařilo se mu vyhrát tři závody a naladil tak optimisticky tým i fanoušky v domění, že je schopen dostihnout do té doby dominantní Mercedes. Jenže letošní sezóna byla z tohoto pohledu neúspěšná, Ferrari nedokázalo vyhrát ani jeden závod a ihned se začaly objevovat zprávy o napětí mezi týmem a někdejším šampionem. 

"Sebastian byl včera na simulátoru a opravdu tvrdě pracuje. Musíme mu dát vítězný vůz a poskytnout mu větší komfort při jeho řízení, to víme dobře. Nemůže být tak nervózní jako v Mexiku, třebaže se poté omluvil za své výroky do radiokomunikace. Musí se soustředit na co nejlepší výkon a jezdit co nejlépe. Nespěcháme na obnovení smlouvy, nejdřív musíme začít opět vítězit," uvedl Marchionne při tradičním vánočním obědu italským médiím.

Mládí vpřed, zatím výhledově

Situace u Ferrari je zřejmá - jak Vettel tak Räikkönen mají smlouvy do konce roku 2017. Mnoho odborníků vidí první náznak zamyšlení nad situací v angažmá Antonia Giovinazziho. Tím spíše, že co se týče Icemanových plánů panuje určitá nejistota.

img-responsive

Charles Leclerc je jednou z možných nadějí Maranella | foto: Scuderia Ferrari

"Nevím, co hodlá Kimi dělat po sezóně 2017. My se samozřejmě rozhlížíme kolem a máme v hledáčku několik zajímavých mladíků, jako třeba Antonio Fuocco, který odvádí na simulátoru dobrou práci, Charlese Leclerca, který triumfoval v GP3 nebo už zmíněného Giovinazziho, který pro nás bude pracovat hlavně na simulátoru a doufáme, že dostane nějakou příležitost v pátečních trénincích u Sauberu," pokračuje Marchionne.

Mohl by Vettel odejít?

Zmíněného oběda v Maranellu se účastnil i známý komentátor stanice Sky pro Itálii Carlo Vanzini. Podle jeho názoru je pravděpodobné, že spojení Ferrari - Vettel bude pokračovat i po roce 2017, ale v současné době má v otázce vyjednávání navrch tým.

img-responsive

Jak velké jsou otazníky kolem Vettela? | foto: Scuderia Ferrari

"Ferrari ohledně nové smlouvy opravdu nespěchá a Marchionne nepůsobí, že by měl ze ztráty Vettela obavy. Může to být díky přesvědčení, že pilot dostane pro rok 2017 opravdu dobrý vůz. Pak tu panuje domněnka, že jednoho dne zamíří k Ferrari, ale tady hodně záleží na očekávané dohodě mezi Mercedesem a Bottasem a jak dlouhý tento kontrakt bude. Ferrari má silnou pozici. Naposledy nastala situace, kdy oběma pilotům končila smlouva ve stejný rok, v roce 1995 v případě Gerharda Bergera a Jeana Alesino. Ty pak nahradili Michael Schumacher a Eddie Irvine. Ale hlavní představa je pokračovat se Sebastianem a s ním dosáhnout slavného vítězství," komentuje situaci Vanzini.

Špičky prokázují jednotu

Od léta se u Ferrari neustále přetřásá otázka restrukturalizace technického oddělení po odchodu inženýra Jamese Allisona. Tým opustil v červenci a na jeho post technického ředitele byl povýšen Mattia Binotto. Vanzini bere "přítomnost italštiny" v depu jako snahu ze strany vedení týmu prokázat, že tým je pro sezónu 2017 "kompaktní a jednotný". Marchionne se rovněž vrátil opakovaně k možnému angažmá Paddyho Lowea odcházejícícho od Mercedesu a podotkl, že o jeho služby tým nikdy zájem neprojevil.

"Jsem si jist, že nynější stav je v pořádku. Nemyslím si, že by jeden člověk dokázal změnit situaci, musíme se zaměřit na tým. Jsem Ital a jsem si jist, že Italové jsou nejlepší, na rozdíl od některých lidí, kteří tvrdí, že se v tomto prostředí neobejdete bez Britů. Mattia odvádí skvělou práci, zejména pokud jde o tmelení týmu v různých oblastech," říká k tomu Marchonne.

img-responsive

V Mattiu Binotta vkládá Marchionne velké naděje | foto: Scuderia Ferrari

"Loni jsem udělal velkou chybu, když jsem pronášel silné výroky, že si můžeme být jistí vítězstvím. Teď už vím mnohem víc než před rokem. Naučil jsem se pro jistotu nemluvit tolik před sezónou, ale je samozřejmé, že cílem Ferrari je opět vyhrávat," dodává Marchionne. 

Může to znít jako poslední zvonění, ale je třeba si uvědomit, že současné období ještě není zdaleka to nejhorší, jaké tým prožíval. Stačí vzpomenout na sezónu 1973, slabší období v letech 1980 a 1981 (kdy ovšem Ferrari přecházelo na přeplňované motory) nebo roky 1991 - 1995, kdy rudé oře z Maranella vyhrály pouhé dva závody a uprostřed této neslavné doby získali Berger a Alesi pouhých pět umístění na stupních vítězů (1992-1993). Z tohoto hlediska si ještě tým pod vládou Marchionneho ještě nevede tak špatně. Ale co naplat, Italové vždy chtěli a chtějí vítězit.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ferrari se začíná zaobírat složením jezdecké sestavy na rok 2018

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 24.12.2016 10:28 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jenson Button má výhrady jak k Formuli E, tak k IndyCar

Jak vnímá Button IndyCar a Formuli E? Nebere si servítky

Renault ztrácí nejvíce v kvalifikaci, chce proto změnit svůj přístup ke konstrukci motorů

Renault se u motoru pro rok 2018 zaměřuje na kvalifikační mód. Abiteboul vyčíslil ztrátu

Jak se žije bez F1? Ecclestone nic neskrývá

Ecclestone o roli "důchodce", novém působišti, svém odchodu a vztahu k Liberty Media

Daniel Ricciardo s Red Bullem v Suzuce

McLaren připouští, že mu po změně motoru bude dohnání Red Bullu zřejmě chvíli trvat

Fernando Alonso je s McLarenem před závodním víkendem v USA optimistou

Alonso je optimistou, McLaren s Hondou tuší v USA největší šanci z posledních 4 závodů

Michael Schumacher nadále zůstává v srdcích fanoušků

Je to jak vystoupení Mickey Mouse, hodnotí současnou F1 Schumacherův bývalý manažer

Fernando Alonso v Brazílii

Starosta São Paula jednal s Pirelli ohledně možnosti privatizace tamního okruhu Interlagos

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (21:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mohli být tihle dva týmoví kolegové?

Ricciardo se jasně vyjádřil ohledně nejbližší budoucnosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kubica absolvoval první test s Williamsem, tým jeho výkon zhodnotil stručně + VIDEO

  2. Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje

  3. Proč je Räikkönen nejlepším týmovým kolegou, kterého kdy Vettel měl?

  4. Smutný příběh Marie de Villotaové je uzavřen, došlo k dohodě se společností Manor

  5. Ferrari na vratké lodi, Mercedes pod plnými plachtami a Nový Zéland znovu na scéně

  6. "Po kolizi v Baku jsem cítil, že jsem Ferrari zklamal," přiznává Vettel

reklama