1. trénink: Rosberg nenašel přemožitele, drobné incidenty plynulost nenarušily

Robert RoBertino Pavelka, 7. října 2016, 04:30 Aktualizováno 7.10.2016, 05:00 Google+

Sedmnáctý závodní víkend nás přenesl do země vycházejícího slunce a začal odvíjet další část tajenky s názvem Koruna automobilového krále. Zatím k ní nakročil lépe vedoucí pilot průběžné klasifikace Nico Rosberg.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nico Rosberg při pátečním tréninku v Japonsku zajel nejrychlejší čas

Nico Rosberg při pátečním tréninku v Japonsku zajel nejrychlejší čas | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Oporoti loňsku bylo tentokrát moudřejší počasí - dokazovaly to i hodnoty tradičních měřených údajů: vzduch 21°C, trať 30°C, vítr o síle 6,8 km a 48% vlhkost vzduchu. Pro piloty tedy podmínky velice dobré, ale s časy se poněkud váhalo. 

Jako první si nechal své kolo na měkkých pneu změřit Sergio Pérez (1:34,956), ostatní piloti zkoušeli různé varianty pneumatik - pro Suzuku byly k dispozici směsi měkká, středně tvrdá a tvrdá. Ricciardo na začátku zkoušel typické měřící prvky za přední nápravou, Pérez později sáhl pro Halo koncept (zajel s ním čas 1:36,347), ale další údaje začaly do tabulek pršet až po první čtvrthodině. Po 23 minutách zatrnulo fanouškům Fernanda Alonsa, protože v zatáčce Spoon se jeho vůz začal točil a pak pozadu mířil k bariéře. Trefil ji naplocho pravým zadním kolem a bočnice zadního spoileru na stejné straně doznala drobné úhony. Španěl však byl schopen z "místa činu" odjet, ale v tu chvíli se nad ním vznášel Damoklův meč v podobě možnosti, že si v japonském dopoledni už nezajede. 

Pak začaly úřadovat Mercedesy - Rosberg stanovil výchozí čas 1:33,751 a Hamilton přes veškerou snahu ztrácel 0,216 vteřiny. Další časy už byly pomalejší a Brit si do komunikace stěžoval na klesající výkon. Až po půlhodině se konečně rozhodl k měřenému kolu i Vettel, jako vůbec poslední pilot startovního pole, ale poskočil na třetí místo časem 1:34,334, čímž předstihl do té doby třetího týmového kolegu - Räikkönen zajel čas 1:34,605. Týmy se tak hezky seřadily po dvojicích - Mercedes, Ferrari, Force India, Red Bull a McLaren. Na chvostu se krčily na střídačku Renaulty a Manory.

Po desetiminutové pauze, která po 40 minutách rozdělila trénink na dvě části, vyrazil na trať jako první Magnussen (1:36,892), ale bylo jasné, že to důležité se bude odehrávat vepředu. Red Bully vyjely označené zelenou barvou, na kratičkou chvíli si vzal vedení Räikkönen, po něm nasadil k rychlému kolu Vettel, ale v zatáčce před podjezdem trati se dopustil chyby, vyjel mimo vymezenou dráhu a to ho zpomalilo. Týmového kolegu dokázal porazit, ale za ním jedoucí Nico Rosberg ho vzápětí výrazně překonal. Co bylo opravdu hodně zajímavé, že Hamilton zaostal za svým soupeřem z Mercedesu prakticky s identidckým odstupem, srazil z něj jen jednu tisícinu (- 0,215).

O vzrušení se pak postaral Romain Grosjean, který pět minut po tréninkové hodině v zatáčce před mostem podle vlastních slov nemohl zabrzdit a řítil se proti svodidlům. Jeho vůz nakonec v kačírku zpomalil, Francouz vycouval na trať a s předním spoilerem nakloněným k levé straně se doplížil do boxů.

V poslední půlhodině už piloti vsadili na závodní simulaci, časy byly přinejlepším o dvě a půl vteřiny pomalejší než nejrychlejší výkon Rosberga. Zaznamenali jsme i několik drobných výjezdů mimo trať, ale nejvážnější předvedl Verstappen ve výjezdu ze zatáčky Spoon a bez potíží se dokázal vrátit na trať.

Force India a Red Bull si prohodily pozice, Button na poslední chvíli poklesl, v podstatě ale síly v druhé čtyřicetiminutovce zůstaly rozvržené stejně. Grosjean už se kvůli svému klepnutí do bariéry na trať nedostal, Alonsovi mechanici dokázali monopost připravit natolik, že s ním obhájil deváté místo z doby před svým nedobrovolným výletem mimo trať. 

GP Japonska (Suzuka International Racing)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:32,431
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:32,646
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:33,525
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:33,817
5. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:34,112
6. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:34,379
7. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:34,530
8. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:34,767
9. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:35,003
10. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:35,381
11. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:35,446
12. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:35,672
13. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:35,677
14. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:35,688
15. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:35,967
16. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:36,169
17. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:36,219
18. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:36,294
19. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:36,822
20. 31 Esteban OCON fraManor Racing MRT1:37,797
21. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:37,966
22. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:37,992

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1. trénink: Rosberg nenašel přemožitele, drobné incidenty plynulost nenarušily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sennova esíčka v Suzuce

Představení Suzuky: Ležatá osmička, v níž Hamilton potřebuje porazit Rosberga +…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud