Grand Prix Velké Británie: Po startu za SC ovládl závod Hamilton, Rosberg měl problémy

Robert RoBertino Pavelka, 10. července 2016, 13:50 Aktualizováno 10.7.2016, 16:05 Google+

Jeden z klasických okruhů v Silverstone hostil desátý závod letošního šampionátu. Čekalo se, jak si povedou Mercedesy po dalším konfliktu v Rakousku, ovšem Hamilton a Rosberg v tréninku naznačili, že by Stříbrné šípy neměly mít vážnějších problémů.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 10.07. 20:39) Napište svůj názor
Přeháňka před startem přiměla vyslat na start safety car

Přeháňka před startem přiměla vyslat na start safety car | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Proměnlivá situace se nakonec stala realitou - zatímco Martin Brundle v roli komentátora procházel roštem a zpovídal piloty a další osobnosti (Nigel Mansell, John Surtees či boxer Frank Bruno), začalo čtvrt hodiny před startem opravdu pršet. Šlo o opravdu velmi silný déšť, ale na druhou stratu bylo jasné že jde nejspíš o přeháňku, protože na obzoru už se oblačnost trhala a prosvítala modrá obloha. Trať však bylo mokrá, takže se zvažovala možnost startu za safety carem.

Necelých pět minut před začátkem déšť ustal, takže se na startovním roštu horečně rokovalo, jak vlastně proběhne start. Na trati bylo opravdu velké množství vozdy, takže vozy nazuly pneumatiky do mokra a závod začal za safety carem bez zahřívacího kola. Už v průběhu třetího kola si Hamilton stěžoval, že SC jede příliš pomalu a není možné udržet teplotu v pneumatikách. Lewis několikrát zajel až na úroveň SC, pak zase křižoval trať, aby neztrácel přilnavost. Na konci čtvrtého kola vyslal obhájce titulu jasný požadavek směrem k Charlie Whitingovi: "We go, Charlie!" Zda ho Whiting přímo poslechl, to nelze odhadnout, nicméně na konci 5. kola se Safety car odebral do boxů a začal skutečný závod. 

Zatímco první čtveřice zůstala na trati s mokrými pneumatikami, zbytek startovního pole se vrhl do boxů a způsobil tam občas nemalé problémy. Zatímco Hamilton v čele poněkud poodjel, Verstappen neustále dotíral na Rosberga a ztrpčoval mu život. První ze zmíněné čtyřky zamířil pro zeleně označené pneumatiky Ricciardo v 6. kole, o dvě kola později ho napodobila i úvodní trojice. Po 9. kole se startovní pole seřadilo následovně: Hamilton, Rosberg, Verstappen, Pérez, Ricciardo, Räikkönen, Sainz, Massa, Bottas, Hülkenberg, Alonso a Vettel. 

V době, kdy Vettel jako první zkusil přejít na středně tvrdou směs se dotáhl Verstappen na Rosberga a po dvou kolech soustavného tlaku  a drobné chybě Rosberga v zatáčce Becketts dokázal posunout svůj red bull v zatáčce Chappel před Mercedes. Vzápětí začal sázet jeden nejrychlejší čas na kolo, mírně se začal přibližovat i Hamiltonovi, ale také se dopouštěl drobných chyb. V rozpětí 16. až 20. kola přešlo celé startovní pole s výjimkou odpadlíků na slicks a Rosberg pomaličku začal stahovat odstup na druhé místo. Napomohla tomu i situace z 28. kola, kdy nejdřív Hamilton a vzápětí Verstappen v Abbey nezvládli nájezd do zatáčky a museli využít servisní komunikace. Rosberg toho dokázal využít a pověsil se do závětří Verstappena, ale přes několik útoku v zatáčce Stowe musel čekat osm kol, až do 38. okruhu, než se mu podařilo dostat dopředu.

Němec začal stahovat odstup od Hamiltona, ale potkala ho další pohroma. V závěru 47. kola mu v zatáčce Club zůstal viset sedmý stupeň, takže jeho odstup klesl ze 4 vteřin na jedenáct a za jeho zády se nepříjemně blízko objevil opět Verstappen. Rosberg si ho k tělu nepustil, ale informace, které mu přicházely od týmu, byly následně prošetřovány, zda nešlo o nedovolenou pomoc.

Osamělý závod jel Ricciardo, který po výměně pustil před sebe Péreze, ale ve 22. kole si svou pozici vzal zpět na Hangar Straight, kde se při tomto závodě velice často a s oblibou předjíždělo. Pak už absolvoval poklidnou jízdu, protože na trojici před sebou neměl a soupeři za ním byli hodně daleko. Dá se říci, že obdobně na tom byl i Hülkenberg, který zpočátku závodu sváděl tvrdý souboj v sestavě Massa, Hülkenberg, Alonso, Vettel a Kvjat. Když se probojoval dopředu, jel rovněž závod bez možnosti se posunout, ale i být ohrožen.

Ferrari neprožil zrovně nejlepší závodní víkend. Räikkönen měl stejně jako mnoho jiných problémy v Abbey, kde se málem srazil se Sainzem, který tu vyjel mimo trať, pak se mu ale povedlo najít dobrý závodní rytmus a pět kol před cílem se mu podařilo zdolat sveřepě se bránícího Péreze. To Vettel měl potíží nad hlavu - po startovní penalizaci předvedl v 18. kole v Abbey hodiny a ztratil kontakt se skupinou pronásledovatelů. Složitě se pak probíjel vpřed, není třeba připomínat, že Kvjata ve 29. kole zdolal ve Stowe, ale horší pro něj bylo 37. kolo, kdy se kolo na kolo pustil do boje s Massou a ve Village ho vytlačil z trati, sám ovšem putoval mimo ni taktéž. Vzápětí byl předmětem vyšetřování a vyfasoval pět trestných vteřin. Do konce závodu tak dělal všechno možné, aby unikl posunu mimo bodovaná místa na úkor Kvjata a Buttona.

Fernando Alonso bude dalším pilotem, který nebude na Silverstone vzpomínat v dobrém. Srdnatě sváděl souboje především s oběma piloty Williamsu, ve 20. a 21. kole na rovince před zatáčkou Brooklands svedl dvakrát fantastický souboj s Massou, poprvé dokonce brousil pravými koly travnatý pás, ale jeho vteřina hrůzy přišla ve 24. kole, kdy se dvakrát otočil kolem své osy a doplachil až k samé bariéře v Abbey. Naštěstí udržel motor v chodu a dokázal se vrátit na trať - bohužel se značnou ztrátou.

Po úspěchu v Rakousku zažil tentokrát Manor hořký víkend. Wehrlein byl prvním, kdo vylétl z trati a uvázl v kačírku. Stalo se tak v 7. kole a kvůli jeho nehodě byl dokonce aplikován režim Virtuálního safety caru, který ale trval jen půldruhého kola. Harjanto měl podobné problémy, ale ani jemu nebylo dopřáno dokončit závod, také on vyletěl z trati a po dlouhém letu bokem se zastavil metr od bariéry. A když jsme u smůly - v 17. kole se nevyznamenali mechanici Renaultu, kteří špatně upevnili Palmerovi pravé zadní kolo, které mu po pěti metrech upadlo. Domácí pilot tak vyfasoval trest 10 vteřin stop & go, ale kvůli svému odstoupení ho vůbec neodpykal.

Lewis Hamilton byl po skončení závodu přešťastný, přeskočil dokonce svodidla děkoval na dálku divákům. Na stupních vítězů zářil, ale s Rosbergem neprohodil ani slovo. Na německého pilota dokonce diváci krátce zabučeli (že by odplata za Rakousko?) a po ceremoniálu se opět vydal k fanouškům a nechal se od nich doslova nosit na rukou.

Informace o Rosbergově případném trestu přineseme vzápětí.

GP Velké Británie (Silverstone Circuit)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 251:34.55,831 hod.
2. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing 18+ 8,250
3. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 15+ 16,911
4. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing 12+ 26,211
5. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari 10+ 1:09,743
6. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team 8 +1:16,941
7. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team 6+ 1:17,712
8. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso 4+ 1:25,858
9. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari 2+ 1:31,654
10. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso 1+ 1:32,600
 
 
11. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing  + 1 kolo
12. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda  + 1 kolo
13. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda  + 1 kolo
14. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing  + 1 kolo
15. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team  + 1 kolo
16. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team  + 51 kol
17. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team  nedokončil
 DNF  30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team  nedokončil
 DNF  88 Rio HARJANTO idnManor Racing MRT  nedokončil
 DNF  8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team  nedokončil
 DNF  9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team  nedokončil
 DNF  94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT  nedokončil

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Grand Prix Velké Británie: Po startu za SC ovládl závod Hamilton, Rosberg měl problémy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 10.07.2016 20:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

První trénink v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po závodě v Británii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud