Třetí trénink před poslední třetinou přerušen, Mercedes opět drtí konkurenci

Robert RoBertino Pavelka, 9. července 2016, 11:45 Aktualizováno 9.7.2016, 12:00 Google+

Poslední příprava na kvalifikaci probíhala zpočátku na trati ještě vlhké po noční přeháňce, takže první třetina byla pouze o zkoumání rychlosti osychání bývalého vojenského letiště. Jakmile bylo možné přejít na slicks, začaly opět úřadovat Mercedesy.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 09.07. 12:39) Napište svůj názor
Marcus Ericsson zažil v posledním tréninku krušnou chvilku

Marcus Ericsson zažil v posledním tréninku krušnou chvilku | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Trať byla po předchozí spršce mokrá a značně chladná, pokud teplota vzduchu činila 17°C, tak trať byla jen o tři stupně teplejší a během jízd se teplota zvýšila o pouhý 1°C. Vanul poměrně silný západní vítr o hodnotě 23,8 km/s, což bylo více než při včerejších trénincích, poněkud poklesla vlhkost vzduchu - 84 %.

Jako první na trať vyrazil Esteban Gutiérrez následován Vettelem, ale stejně jako všichni ostatní jenom testovali, v jakém stavu se trať nachází. Většina pilotů volila zeleně označené pneumatiky do přechodných podmínek, výjimečně se objevily i modré, což nebylo nic jiného než možná příprava na neděli, kdy se stále objevuje nebezpečí bouřek. Bylo ale jasné, že přechod na slicks ještě nějakou chvíli potrvá, což potvrdil Verstappen v radiokomunikaci, že trať je pro hladké pneu nezpůsobilá.

Po 13 minutách se na scénu dostavili první stateční - Force Indie v rukou Péreze a Hülkenberga vyrazily na trať se středně tvrdými pneumatikami. První čas 1:42,634 však stanovil Rosberg a bylo to na těch nejtvrdších pneu, které měly týmy na Silverstone k dispozici. Že se podmínky měnily opravdu rychle naznačilo i jeho další kolo, které už bylo o 6 vteřin lepší (1:36,069). 

Pak se do hry dostali na kratičkou dobu Ferrari - Vettel nejdříve zajel čas 1:33,863, poté se ale značně "pochlapil" a vytáhl z rukávu hodnotu 1:33,203. Za něj se zařadil Räikkönen (1:33,376), ale jak se říká, všeho dočasu. Britští fanoušci se po Palmerovi a Buttonovi, který je také z kokpitu neopomněl zamaváním pozdravit, dočkali Hamiltona a trojnásobný mistr světa smetl dosavadní časy excelentním kolem 1:31,286! Rosberg, který se chvíli předtím výkonem 1:33,591 vklínil mezi obě Ferrari přijal hozenou rukavici, ale na Hamiltona neměl (1:31,331).

img-responsive

Hamilton si atmosféru v Silverstone pochvaluje, vyhrál i třetí trénink | foto: Pirelli

Vzruch do této tahanice mohly přinést Red Bully, které opravdu kromě instalačních kol na profilovaných pneumatikách čekaly více než půl hodiny. Ale stálo to za to - nejdřív Ricciardo prolétl do závěsu Mercedesů časem 1:31,004, aby se před něj posunul kolega Verstappen (1:31,760). Hamilton nejspíš vycítil nebezpečí a o několik setin se zlepšil (1:31,234), ale když celé startovní pole chystalo k závěrečnému vyvrcholení, rozevlály se nad Silverstone červené vlajky.

Marcus Ericcson v čase 39:34 vyjel ze zatáčky Stowe na obrubník, to stačilo, aby zadek jeho vozu lehce sklouzl a pilot už vládu nad vozem nezískal. Po smyku naletěl příčně přední částí svého vozu do bariéry a o síle nárazu svědčí i to, že volant v jeho voze nezůstal na svém místě. Zjevně otřesený Švéd vystoupil z vozu sám, ale jeho auto bylo s největší pravděpodobnostní pro kvalifikaci na odpis. Zatímco technický delegát FIA Jo Bauer prohlížel vrak sauberu dopravený do boxů, pořadatelé se snažili dát dohromady bariéru, poškozenou v místě nájezdu do boxů. 

Nakonec byl trénink restartován v 55. minutě, takže ještě všichni piloti (pochopitelně s výjimkou Ericssona, který putoval do zdravotnického centra) dostali příležitost si vylepšit čas. Nejdramatičtěji dopadl tento pokus pro Vettela, který po průjezdu cílovou čarou opět musel konstatovat technické problémy - na první pohled šlo opět o převodovku, což po vzteklém gestu také Sebastian hlásil radiokomunikací do boxů.

S ohledem na nevypočitatelnost podnebí v hrabství Northamptonshire se dá očekávat i méně předvídatelná kvalifikace - snad s jedinou výjimkou. Pokud Mercedesy nepotká nějaká zásadní komplikace, budou asi stát v první řadě opět Stříbrné šípy, jde jen o to, v jakém pořadí.

GP Velké Británie (Silverstone Circuit)3. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:30,904
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:30,967
3. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:31,488
4. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:31,561
5. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:32,049
6. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:32,736
7. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:32,754
8. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:32,798
9. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:32,833
10. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:32,889
11. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:32,895
12. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:33,042
13. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:33,344
14. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:33,361
15. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:33,440
16. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:33,538
17. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:33,710
18. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:33,769
19. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:34,049
20. 88 Rio HARJANTO idnManor Racing MRT1:34,471
21. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:34,551
22. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:36,663

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Třetí trénink před poslední třetinou přerušen, Mercedes opět drtí konkurenci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 09.07.2016 12:39 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Maurizio Arrivabene vysvětluje důvody časného oznámení o Räikkönenově novém kontraktu

Proč přišlo potvrzení Räikkönena tak brzy?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud