2. trénink na Red Bull Ringu ukončila Vettelova nehoda, čekalo se kvůli dešti

Robert RoBertino Pavelka, 1. července 2016, 14:20 Aktualizováno 1.7.2016, 15:45 Google+

Piloti se v začátku druhého tréninku na rakouské trati dlouho neohřáli. Poměrně silný déšť postupující od zatáčky Jochena Rindta po devíti minutách zahnal téměř všechny vozy do boxů, kde čekají, jak se situace vyvine.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Red Bull Ring v pátek odpoledne zaplavila blesková průtrž mračen

Red Bull Ring v pátek odpoledne zaplavila blesková průtrž mračen | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Ačkoliv podle meteorologické předpovědi i satelitní mapy to vypadalo, že silná oblačnost Red Bull Ring Mine, nestalo se tak a piloti se proto velice rychle vyřítili na trať a během prvních pěti minut jich 16 zajelo nějaký čas. Nejrychlejší byl opět Rosberg výkonem 1:07,967. Pak se objevily první kapky, Hamilton ohlásil vláhu na svém hledí, vzápětí Kimi Räikkönen vylétl v zatáčce Rauch mimo trať a musel volit poměrně hodně komplikovaný návrat na dráhu.

Po první desetiminutovce byly poslední dvě zatáčky doslova zaplaveny a vozy, které zůstaly na trati, předváděly něco na způsob slavné scény z filmu Singin' In The Rain, ovšem tady nedobrovolně. Není divu, že s menšími či většími potízemi zamířilo celé startovní pole do boxů a čekalo na vývoj situace. Mezitím se cílová rovinka změnila v dravou řeku, v okolí byla vidět místa lokálních minizáplav, což byl třeba případ sousedního golfového hřiště.

Piloti v boxech vyčkávali, jak bude trénink pokračovat, oblačnost nad areálem přecházela, takže záplava nebyla na všech místech stejná. Navíc trať, která měla na začátku tréninku 43 stupňů, na některých místech, kde tolik nepršelo, sálala horkem a voda se poměrně rychle odpařovala. Jinde, jako třeba v protstoru cílové rovinky a boxů, bylo zase vody pořád dost a vytvářela něco jako velice dravé potoky. Trénink ale přerušen nebyl, čekalo se, jak se počasí v následujících minutách vyvine.

Po 45 minutách konečně týmy usoudily, že by se něco mělo dít, prvním průkopníkem byl Daniel Ricciardo na zeleně označených pneumatikách. Zakrátko se na pomalu vysychající trať vydala převážná většina týmů, aby si vyzkoušeli zajet nějaký "mokrý čas". Základ položil Ricciardo časem 1:22,353, vzápětí ho překonal týmový kolega Verstappen (1:21,483). Trať byla mokrá nejvíc mezi 3 a 4 zatáčkou, ale čtvrtá sama byla suchá, pak byl suchý úsek mezi zatáčkami Rauch a Wirth, pak byl samozřejmě zavlažený celý úsek za zatáčkou 7 až do cílové rovinky. Jak se nad trať nastěhovalo slunce a pneumatiky pilotů na trati vysoušely jízdní stopu, chystal se přechod na slicks. Předtím ještě Sergio Pérez, který dopoledne byl neplatícím divákem, stanovil maximum na zeleně označené směsi - 1:15,902. Byl nakonec posledním pilotem na přechodných pneumatikách, který se po trati v pátečním odpoledni projel.

A dvacet minut před koncem na okamžik okruh osiřel, pak zamířily na trať nejdřív obě Ferrari (Vettel ultraměkká, Räikkönen červená směs) a za nimi Red Bully. První čas si zapsal Vettel - 1.12,458, Ricciardo byl o něco pomalejší (1:13,767), to Räikkönen (1:10,954 a 1:09,991) a Verstappen (1:08,761) už využili opět o chloupek lepších podmínek. Zvláště Verstappen se snažil, protože před slejvákem nestačil zajet nic lepšího než 1:18,374.

Pak se vrhli do boje i Mercedesy, ale problémem byl poměrně hustý provoz na trati, protože většina týmů se pokoušela využít aspoň zlomek času k zajetí několika kol. Rosberg proto nejdřív zajel čas 1:11,129 na superměkké směsi, pak dal šanci Hamiltonovi, který se přiblížil časem 1:07,986. Opět pouze Mercedesy prolomily onu "nedostižnou" hranici 1:08,0.

Pochopitelně se putovalo mimo trať, Rosberg po svém prvním rychlém kole nezvládl nájezd do první zatáčky, Verstappen zase předvedl hodiny v poslední zatáčce, kde bylo nutné se pečlivě držet suché stopy. Hamilton se pokoušel zajet lepší čas a měl dobře nakročeno, ale v zatáčce Rauch dojel Gutiérreze a ten ho významně zpomalil. A když se zdálo, že se výrazně zlepší Rosberg, snad dokonce výkonem pod hranicí 1:07,0 (mezičasy byly o 0,5 vteřiny lepší než jeho maximum), vyletěl z trati v zatáčce Remus Sebastian Vettel. Putoval až téměř do bariéry, zastavil nějaké dva až tři metry od ní. Ihned poté rádiem informoval tým, že vůbec netuší, co se stalo. Vůz začal rotovat a poté bočně putoval kačírkem. Protože se tak stalo tři minuty před koncem a vedení závodu poslalo na trať Virtuální safety car, bylo jasné, že už se nikdo nezlepší.

GP Rakouska (Spielberg)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:07,967
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:07,986
3. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:08,580
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:08,589
5. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:08,649
6. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:08,713
7. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:08,761
8. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:08,820
9. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:08,941
10. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:08,994
11. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:09,075
12. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:09,184
13. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:09,207
14. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:09,226
15. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:09,525
16. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:10,020
17. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:10,034
18. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:10,138
19. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:10,140
20. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:10,400
21. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:10,444
22. 88 Rio HARJANTO idnManor Racing MRT1:11,328

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 2. trénink na Red Bull Ringu ukončila Vettelova nehoda, čekalo se kvůli dešti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toto Wolff otevřeně hovoří o finančních záležitostech F1

Mercedes se zasazuje o revizi platební struktury F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud