První trénink na Red Bull Ringu ovládly Mercedesy před Ferrari

Robert RoBertino Pavelka, 1. července 2016, 09:45 Aktualizováno 1.7.2016, 11:45 Google+

Devátý závodní víkend letošní sezóny přivítá rakouský Red Bull Ring. Trať, která toho pamatuje hodně, například dvojnásobné opakování startu v roce 1987 nebo tragickou nehodu Američana Marka Donohuea, doznala od své první éry jistých proměn.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 01.07. 11:46) Napište svůj názor
Red Bull Ring letos dostal zbrusu nový povrch

Red Bull Ring letos dostal zbrusu nový povrch | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Než se pustíme do vlastního komentáře, co se na trati dělo, popřejme vše nejlepší dnešnímu oslavenci. Daniel Ricciardo si dnes může pochutnat na dortu ke svým 27. narozeninám. V boxech Red Bull Ringu jsme viděli i některé celebrity, naštěstí povětšinou závodního ražení, což byl případ ještě loni aktivního pilota F1 a současného čerstvého vítěze 500 mil INDY, Američana Alexandra Rossiho.

Sergio Pérez tentokrát zůstal v boxech v "civilu" a sluchátky na uších, jeho místo zaujal Mexičan Alfonso Celis jr. Po prvních deset minut si jenom piloti okruh "osahávali", prakticky bez výjimky zajížděli instalační kola, Magnussen si obkroužil kolo se sběrnými prvky za přední nápravou. Prvním, kdo zajel měřené kolo a vytvořil jakési měřítko pro další minuty tréninku, byl Verstappen s časem 1:10.099. Následovala řada dalších časů, ale většinou se jejich držitelé seřadili až za Holanďanem. Páteční náhradník za Sergia Péreze Alfonso Celis dokonce vyprodukoval čas o šest vteřin horší (1:16,926). 

Kupodivu v první fázi nebyl rychlejší ani Rosberg (1:10,649), až jeho druhý rychlý pokus ho posunul do čela (1:09,154). Snažili se také u Ferrari, kde si postupně svá maxima vylepšoval Vettel - 1:09,303, 1:09,068 a 1:08,915. Stíhačku předváděli i Räikkönen (1:09,442) a Ricciardo (1:09,380, 1:08,889).

Diváci u televizních obrazovek se ale rozhodně nenudili, už v úvodu tréninku udělal Hamilton v zatáčce Schlossgold hodiny a tím značně vyděsil Grosjeana, který svůj haas rovněž postavil napříč trati. Oba ale z této patálie vyvázli bez úhony.

Pořadatelé na Red Bull Ringu letos připravili pilotům poněkud nemilé překvapení v podobě druhé řady obrubníků, žlutých prvků, které jim působily nemalé potíže. Po půlhodině si je vyzkoušel jako první Verstappen v předposlední zatáčce, která byla vůbec místem častých výletů mimo trať. Max si na zmíněné překážce poskočil a urazil si levý "winglet" předního křídla. Ten pak ležel v nájezdu do poslední zatáčky dobrých deset minut. Další drama v této zatáčce krátce poté předvedli Ricciardo a Ericsson. Švéd mířil do boxů a Australan se ho pokusil předjet. Málem z toho byla kolize, kterou Daniel řešil rovněž výjezdem daleko za hranice trati a Marcus se zmítajícím se sauberem přejel bílou čáru na vjezdu do boxů, za což byl následně vyšetřován.

Po 40 minutách se startovní pole stáhlo do boxů a chystal se druhý útok na lepší časy. Ten mohl záhy odtroubit Verstappen, jenž mezi zatáčkami Rauch a Wirth najel na zmíněné žluté "zpomalováky" a zničil si zavěšení pravého předního kola. Skončil v kačírku a ředitelství poslalo "na trať" vitruální safety car. 

V druhé části už začal Mercedes opět ukazovat, kdo bude na Red Bullu pánem. Rosberg se jako první dostal pod hranici 1:18,0 - 1:07,644, vzápětí ho začal pronásledovat Hamilton (1:07,995). V odstupu necelých tří vteřin se prohnaly cílem obě Ferrari s časem na setinu stejným, jen v jediném směru se lišil - Vettel byl přesně o 2 desetiny rychlejší. 

Jen málokdo neměl problémy a nepodíval se za hranice vyměřené trati, v kritickém místě v zatáčce Jochena Rindta to byli Hamilton, Rosberg, Vettel, Ricciardo, Verstappen a také Harjanto, který tu předvedl hodiny a pak málem vjel do cesty Ricciardovi, který však díky dobré signalizaci dokázal zpomalit. Indonésan byl za svůj prohřešek rovněž vyšetřován, stejně jako jeho kolega Wehrlein za nedodržení rychlosti v režimu VSC.

Nakonec se žádné zásadní překvapení nekonalo. Verstappen už nemohl kvůli zmíněné nehodě svůj čas zlepšit, Mercedes jako jediný zajel čas pod 1:08,0. 

GP Rakouska (Spielberg)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:07,373
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:07,730
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:08,022
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:08,222
5. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:08,528
6. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:08,803
7. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:08,824
8. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:08,962
9. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:09,990
10. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:08,998
11. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:09,078
12. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:09,280
13. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:09,365
14. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:09,567
15. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:09,707
16. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:09,775
17. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:09,851
18. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:,09,929
19. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:10,110
20. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:10,314
21. 88 Rio HARJANTO idnManor Racing MRT1:10,493
22. 34 Alfonso CELIS mexSahara Force India F1 Team1:10,860

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: První trénink na Red Bull Ringu ovládly Mercedesy před Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 01.07.2016 11:46 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Čtvrteční procházka kolem okruhu Red Bull Ring v Rakousku

FOTO: Přípravy v Rakousku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud