DISKUZE K ČLÁNKU GP MONAKA: Hamilton se vrací do hry, Force India slaví stupně vítězů

Piloti si v tomto ročníku Grand Prix Monaka užili své - od startu za safety carem až po slunečnou oblohu. Závod se nakonec stal interním soubojem mezi Red Bullem a Mercedesem, jmenovitě Ricciardem a Hamiltonem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP MONAKA: Hamilton se vrací do hry, Force India slaví stupně vítězů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 68, poslední 02.06.2016 12:33 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • uzivatel001716

    uzivatel001716

    77.240.179.XXX
    Závod sem neviděl, pouze highlighty, a tak bych byl rád kdyby mi někdo vysvětlil proč Ham nepřepustil pozici Ric, když si očividně zkrátil šikanu?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.139.XXX
      Protože ředitelství závodu rozhodlo, že nemusí.

      Vyrozuměl jsem, že Whiting obvykle prosazuje výklad, že získání výhody = získání pozice. Podle tohodle výkladu Lewis pozici nezískal, ergo nezískal výhodu, ergo nemusel pouštět Ricciarda.

      Já vím, je to zvrácený, je to nelogický, neztotožňuji se s tím přístupem - jenom konstatuji, co jsem vypozoroval.

      btw že se to vyšetřovalo a s jakým výsledkem je zmíněný i v textu, pod kterým je tahle diskuze.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        ziskani vyhody se posuzuje jako zajeti rychlejsiho casu v danem sektoru. Lewis ten sektor urcite rychleji nezajel, neziskal tedy podle dane "teorie" vyhodu a tudiz nemusel poustet pozici. Prijde mi to docela logicke.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.139.XXX
          To by -do jisté míry, i když taky ne na 100%- dávalo smysl, když je pilot na dráze sám. V okamžiku, kdy je v interakci se soupeřem, je absolutní čas naprosto nepodstatný. Důležité by mělo být, jaký vliv má vyjetí z dráhy na ten konkrétní souboj; kupříkladu jestli by třeba pilot dokázal svoji pozici udržet, kdyby do zatáčky nenajel takovou rychlostí, která mu neumožňovala tu zatáčku projet.

          A vůbec: obecně je nutné předpokládat, že v závodech (nebo v kvalifikacích) každý jede stopou, která je v dané situaci nejvýhodnější. Jestliže se pro pilota stane nejvýhodnější stopa, která vede mimo trať (což samo o sobě pravidla nedovolují), nutně tím musí nějakou formu výhody získat.

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            Duncan66

            89.29.32.XXX
            V dane zatacce, tedy hned te prvni za tunelem se jednoduse predjizdet neda. Rici nebyl v dany moment na Lewisove urovni, byl porad za nim. Takze v te zatacce by Lewis svoji pozici urite udrzel, naopak mu spatne projeti poskytlo nevhodu v horsim vyjeti dalsi zatacky, proto musel taky Riciho blokovat, jinak by pozici ztratil. Neboli zde podle tve teorie vse v poradku a proto zadna penalizace.
            Proto Vettel dostal v Nemecku tusim 2012 penalizaci, kdyz predjel Buttona mimo trat a proto Lewis vcera zadnou pentli nedostal.

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              rock

              37.188.139.XXX
              Jeden z důvodů, proč se Ricciardovi v daném okamžiku nepovedlo dostat se na Lewisovu úroveň v té zatáčce bylo, že Lewis nedobrzdil. Do té míry, že se nevešel na trať a už tím porušil pravidla. Nedošlo k souboji, ve kterém by Hamilton mohl jedině ztratit (došlo k němu až na výjezdu ze šikany, kde už to byla jiná situace, kterou si mohl Hamilton líp vykrýt), získal tedy výhodu.

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                77.48.94.XXX
                jezdec jedoucí v souboji vepředu má výhodu vždy. má výhodu volby stopy a Lewis v tomto neudělal nic špatně. navíc jel v závodní stopě a nikam z ní neuhýbal, aby Riccieho zavřel. Zde bych řekl, že vše O.K.
                na průjezd první části šikany může být hned několik pohledů a nutno poznamenat, že svoji svoji pravdu zde mají oba tábory - pozici pustit i nepustit. nicméně pravidla hovoří o výhodě ve smyslu časové výhody a podle toho bylo rozhodnuto. průjezd tak, jak se "povedl" Hamovi není rozhodně nejrychlejším způsobem, jak tu šikanu projet, navíc jej to do značné míry znevýhodňuje na výjezdu. to se v tomhle případě ukázalo naprosto zřetelně.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Kevvin

                  Kevvin

                  185.73.103.XXX
                  Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    46.135.13.XXX
                    Pánové vzpomeňte na Monako před dvěma lety a manévry Peréze v McLarenu. Tam dostal Alonso i Raikkonen pentli za to, že si zkrátili trať i když byli před Perézem. Tak, jak to tedy vlastně je?
                    Já tvrdím že FIA neposuzuje stejně každého pilota, ale někteří jsou holt prferovanější a tresty se na ně nevztahují.

                    + 4 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • McMatej

                      McMatej

                      212.79.110.XXX
                      1) před dvěma lety, tj. 2014 Perez v Mclarenu nejezdil.
                      2) v roce 2013, když jezdil Perez v McLarenu, tak Kimi dostal napomenutí za rychlost za SC. O žádném jiném trestu jsem nikde nic nenašel, ani si nepamatuji.

                      Taže asi tak .... 14

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        46.135.84.XXX
                        McMateji, na rozdíl od tebe, vím co píšu, i když mi paměť už neslouží tak dobře, jako před několika desítkami let.
                        A tak máš pravdu pouze v tom, že se vše událo už před třemi lety. Já své názory nepíšu na základě statistik a tabulek (proto se občas seknu v letopočtu), ale na základě toho, co jsem viděl.
                        A v Monaku 2013 dostal Alonso trest za zkrácení si trati (mimochodem zrovna ve stejném místě, jako to udělal Hamilton letos). Můžeme se bavit o tom jak daleko byli Peréz, či Ricciardo, když útočili a donutili oba piloty před nimi k neprojetí zatáčky. Můžeme se bavit o tom, zda ten, či onen získal výhodu a jak velikou. Ale to je tak vše.Faktem je, že Alonso trestán byl a Hamík ne. A to za stejný prohřešek.
                        A co se týče Kimiho, tak ten byl také Perézem donucen k úhybnému manévru ve stejném místě a za pár kol mu Peréz prořízl pneumatiku, tak že musel do boxů k výměně. (Věděl jsem, že Kimouš byl v boxech, v závěru doháněl ztrátu a v posledním kole získal bod. Ale mylně jsem se domníval, že šlo o trest.)

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • McMatej

                          McMatej

                          46.135.44.XXX
                          Bla bla bla..... Alonso nebyl trestán. Alonso vrátil pozici, kterou získal neprojetím šikany. Pérez ho za tunelem na brzdy předjel.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            46.135.81.XXX
                            Co to meleš? Ostatně, jako tradičně píšeš nesmysly. Alonso si zkrácením dráhy pozici udržel a po vyšetřování komisaři usoudili, že užil nedovolenou obranu a musel se nechat Perézem předjet. Úplně stejná situace, jako v případě Hamiltona letos. Jenom jiný pohled komisařů.
                            A co se týče získané výhody, tak i před třemi roky se řešilo, že Alonso musí zpomalit, aby neprojel sektor rychleji.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • McMatej

                              McMatej

                              212.79.110.XXX
                              Já vím, že to nemá cenu, ale ještě jednou a naposled. Ani Kimi, ani Alonso žádnou pentli nedostali. viz například tady [odkaz na stránku]

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                46.135.81.XXX
                                Ano. Však si to přečti celé. V popisu závodu jje řečeno vše co jsem jinými slovy napsal já.
                                Alonsovi nejprve tvrdili, že je vše ok (dal si pozor na to aby nebyl rychlejší v sektoru). A po vyšetřování komisaři, usoudili, že musí nechat Peréze předjet, jinak dostane pentli. Alonso uposlechl, tudíž pentli nedostal.
                                Podařilo se ti mě chytit za slovíčko. Nic to ale nemění na podstatě věci. Že komisaři, potažmo FIA posuzují podobné přestupky jinak. Podle toho, kdo je "provinilec".
                                Jako v naší první kaprlize je jeden tým, který nepadá, tak i v F1 je jeden pilot, který není trestán za prohřešky, které všem ostatním neprochází.

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu