Poslední trénink ovlivnil déšť, Vettel se vklínil mezi Mercedesy

Robert RoBertino Pavelka, 5. září 2015, 10:55 Google+

Pokud je poslední trénink většinou přípravou na samotnou kvalifikaci, tentokrát se týmy musely potýkat s odlišnou situací. Za všechno mohlo nevyzpytatelné noční počasí, které z větší části třetího tréninku udělalo spíše vyčkávací kroužek experimentálních pokusů.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 05.09. 14:45) Napište svůj názor
Hamilton si počkal až na závěr tréninku a opět byl nejlepší

Hamilton si počkal až na závěr tréninku a opět byl nejlepší | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Piloti se vydávali na trať spíše váhavě, protože noční déšť dokonale zalil dráhu a ta nestačila do začátku jízd vyschnout. Teplota proti sobotě výrazně poklesla (vzduch 16°C, trať 18°C), vítr situaci komplikoval minimálně, zato vlhkost vzduchu se výrazně zvýšila - 88 %.

Vyčkávaná panovala prakticky celou první půlhodinu, dokladem je skutečnost, že jediní dva piloti, kterým byl zaznamenán na intermediate směsi měřitelný čas, byli zástupci Toro Rosso (Sainz 1:36,405, Verstappen nejlépe 1:34,304). Ostatní piloti vyjeli, zhodnotili a zase se vrátili do boxů, někteří se vůbec neobtěžovali (Ferrari). Sainzova snaha stála pořadatele opět jeden polystyrenový blok ve Variante del Rettifilo, jinak se hojně probržďovalo a čekalo - režie aspoň mohla vyhledávat celebrity v boxech (režisér George Lucas) nebo představit prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho v boxech své stáje.

Dvě minuty po polovině tréninku se opět stalo Toro Rosso průkopníkem - Verstappen nazul středně tvrdou směs, poté se podobného řešení chopilo prakticky celé startovní pole. Max vytvořil základ 1:33,465, který záhy jeho kolega Sainz srazil na 1:32,814. Pak už se hodnoty řítily dolů, jak prakticky celé závodní pole svou přítomností na okruhu vysoušelo ideální stopu. Hodnoty klesaly na úroveň 1:26 a první tuto bariéru prolomil Vettel (1:25,799). Pak si vzaly slovo opět Mercedesy - tentokrát to byl Rosberg, kdo se posunul do čela (1:25,480), Hamilton se musel spokojit s druhým místěm (1:26,358), ale když už měl rozjeté velmi solidní kolo, místo ataku vedoucího času zamířil do boxů. Vše se chystalo k závěrečné, byť ani ne desetiminutové simulaci kvalifikace. 

Už předtím to byl, kdo jiný než Verstappen, jako premiérový pilot na měkké sadě pneumatik. Možná to bylo příliš brzo, každopádně těch pět šest minut, které měli piloti na jedno či dvě rychlá kola, využil opět nejlépe Hamilton. I když jeho docela poslední čas nebyl nejrychlejším, zaostal za svým vítězným výkonem o pouhé 0,004 vteřiny. Příslibem však může být výkon Vettela, ovšem s ohledem na vrtochy počasí a ne zrovna obvyklý průběh tréninku nelze jeho výkon ani zatracovat, ani přeceňovat. 

Byli jsme opět svědky mnoha výletů do klikaté zóny Variante del Rettifilo, vyzkoušeli si ho Button, Merhi, zmíněný Sainz, dokonce i Hamilton. Vettel zase musel využít únikové zóny ve Variante della Roggia, Grosjean si dokonce prodloužil trať v obou problematických úsecích. A pokud mluvíme o potížích, smolařem se stal Ricciardo, který 18 minut před koncem tréninku odstavil svůj Red Bull právě v della Roggia. Na poslední trénink dostal zbrusu nový motor, který mu vydržel pouhých 7 kol!

Porovnání nejrychlejších sektorů se skutečně zajetými časy v 3. tréninku

Porovnání nejrychlejších sektorů se skutečně zajetými časy v 3. tréninku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Karty tedy byly jenom poodkryty, nikoli vyloženy na stůl. Kvalifikace už ale nebude ovlivněna počasím, protože meteorologové předpokládají slunečno a stoupající teploty. Pokud nemají kvality našich věštců povětrnostních podmínek, můžeme očekávat obdobný průběh jako ve většině letošních kvalifikací. Ale nejen James Bond říká - never say never again. 

 

GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)3. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:24,544
2. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari+ 0,264
3. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,299
4. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing+ 0,402
5. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing+ 0,621
6. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team+ 0,698
7. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari+ 0,700
8. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team+ 0,971
9. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team+ 1,148
10. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 1,203
11. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team+ 1,368
12. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team+ 1,597
13. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda+ 2,088
14. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda+ 2,206
15. 28 Will STEVENS gbrManor Marussia F1 Team+ 3,579
16. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rosso+ 3,671
17. 26 Daniil KVJAT rusInfiniti Red Bull Racing+ 4,047
18. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso+ 4,084
19. 98 Roberto MERHI espManor Marussia F1 Team+ 4,573
20. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing+ 5,356

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Poslední trénink ovlivnil déšť, Vettel se vklínil mezi Mercedesy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 05.09.2015 14:45 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Kanady: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

GP KANADY: Kvalifikace skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Paul Hembery žádá větší zapojení pilotů do debat s pneumatikářskou firmou

Pirelli žádá změnu přístupu k testování, klade si podmínky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. GP KANADY: Kvalifikace skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  3. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  4. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Kanady: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  6. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud