Austrálie: Schumacher vyhrál první závod sezony

Karel Bařina, 7. března 2004, 06:09 Google+

Zdá se, že Ferrari bude dominovat ještě mnohem více, než v roce 2002.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Michael Schumacher na Ferrari zvítězil systémem start-cíl ve Velké ceně Austrálie, letošní úvodním podniku Formule 1. Triumf rudých šípů završil druhým místem jeho týmový kolega Rubens Barrichello. Díky zákazu launch-control jsme mohli opět vidět kouř od pneumatik startujících vozů. Dostatečně rychle odstartovaly z první řady oba vozy Ferrari, které už na vedoucích pozicích zůstaly do konce závodu. Za nimi bylo v první zatáčce pro některé vozy málo místa a tak Juan Pablo Montoya neodhadl rychlost a vyjel za obrubník. Toho využil po skvělém startu Španěl Fernando Alonso a polovinou vozu na trávě se kolem Jensona Buttona protlačil na třetí místo. Výborný start měl i Alonsův týmový kolega Jarno Trulli, který předjel oba Williamsy i Marka Webbera a Takuma Sata. Hned od prvních kol začaly rychle obě Ferrari zvyšovat náskok. Ze začátku s nimi držel krok Fernando Alonso, ale i jemu se ztráta postupně zvyšovala. K dramatičtějším manévrům docházelo pouze ve druhé polovině jezdeckého pole. V 6. kole zaútočil na Heidfelda Fisichella. Pomalu ale jistě se dopředu tlačil i nováček z Rakouska Christian Klien, který startoval po technických potížích v kvalifikaci až z 19. pozice. Na konci 6.kola už byl 16. Na začátku 7. kola dělily vozy Ferrari 2,3s, Alonso na M.Schumachera ztrácel 5,5s, čtvrtý Jenson Button už 11s. Za nimi následovali Trulli, Montoya, R. Schumacher, Webber, Sato, Coulthard, Raikkonen, Massa, da Matta. V 9. kole zahájil Fisichella první zastávky v boxech. Pro McLareny se závod změnil v utrpení. Davidu Coulthardovi se nedařilo předjet Sata a na Kimiho Raikkonena zaútočil v první zatáčce Felipe Massa. Raikkonen jej sice mistrně vrátil za sebe, ale na konci rovinky se mu zadřel motor a pro Fina závod skončil. Juan Pablo Montoya zajel k první zastávce v 11. kole a vrátil se před da Mattou. V pit-lane se následně vystřídali R.Schumacher, Ferrari, Renaulty, BARy i Saubery. Mezi posledními zajel k první zastávce David Coulthard. Rozdílnou strategii pravděpodobně zvolili piloti Jaguaru, Klien jel k první zastávce mnohem později než Webber a několik kol tak kroužil na 10. místě (Webber však v 33. kole zajel do garáže a odstoupil ze závodu). V 18. kole se ustálilo pořadí M.Schumacher, Barrichello, Alonso, Button, R.Schumacher, Trulli, Montoya, Webber, Coulthard, Sato, Massa Heidfeld da Matta Fisichella, Klien, Pantano, Panis, Bruni. V závodě už nepokračovali Baumgartner a Raikkonen. Montoya začal studovat Jarna Trulliho a v 25. kole jej předjel v zatáčce Hill Stand. Ve stejném kole zajel do boxů ke druhé zastávce Fernando Alonso. Během celého závodu jsme několikrát mohli vidět chyby Takuma Sata a Felipe Massi, při kterých podnikali na výjezdech ze zatáček krátké výlety do písku. Ke druhým zastávkám v boxech postupně zamířili Button, Montoya, Webber, R.Schumacher, Barrichello a M.Schumacher. David Coulthard se dál trápil za Jarnem Trullim, zatímco M.Schumacher zajel v 30. kole nejrychlejší kolo (1:24,743). Třetí Alonso už na M.Schumacher ztrácel 25s. Montoya začínal stahovat Buttona, Fisichella bojoval o 12. místo s Heidfeldem, ve třetí zatáčce jej vnějškem předjel Na okamžik se jejich monoposty dotkly koly, ale oba situaci ustáli. Zajímavý byl souboj Montoyi s Buttonem o pátou pozici. Montoya už jej dohnal a stále častěji útočil. Nakonec se jej pokusil vybrzdit ve stejném místě, kde předjel Trulliho. Button nebyl stejně tvrdý jako Kolumbijec, vyjel za obrubník a místo ztratil. Rychlostní maximum stále držel Massa - 323,9 km/h. Kolem 40. kola byli v boxech podruhé piloti, kteří zvolili strategii na dvě zastávky - Coulthard, Klien, Pantano a Panis. Poté bylo pořadí M.Schumacher, Barrichello, Alonso, R.Schumacher, Montoya, Button, Trulli, Coulthard, Sato, Massa, Fisichella, Heidfeld, da Matta, Klien, Pantano a Panis. Massa udělal hodiny ve třetím sektoru, ale udržel vůz na trati. O pět kol později však odstoupil s kouřícím motorem, závod už skončil i pro Heidfelda. Proběhly poslední zastávky v pit-lane a do konce závodu už se pořadí neměnilo, mezi jezdci se vytvořily dlouhé rozestupy. Montoya se snažil dohonit Ralfa Schumachera, ale po několika chybách již nebylo možné ztrátu stáhnout. Obě Ferrari s obrovským náskokem předjela o celé kolo už i Jarna Trulliho a M.Schumacher se dostal na záda i Montoyovi. Poté všichni zvolili opatrný dojezd do cíle. Jen dvě kola před cílem ještě M.Schumacher zlepšil nejrychlejší kolo závodu. Konečné pořadí: 1. 1 Michael Schumacher Ferrari 2. 2 Rubens Barrichello Ferrari +13.6 secs 3. 8 Fernando Alonso Renault +34.6 secs 4. 4 Ralf Schumacher Williams-BMW +60.4 secs 5. 3 Juan Pablo Montoya Williams-BMW +68.5 secs 6. 9 Jenson Button BAR-Honda +70,5 secs 7. 7 Jarno Trulli Renault +1 Lap 8. 5 David Coulthard McLaren-Mercedes +1 Lap 9. 10 Takuma Sato BAR-Honda +1 Lap 10. 11 Giancarlo Fisichella Sauber-Petronas +1 Lap 11. 15 Christian Klien Jaguar-Cosworth +2 Lap 12. 16 Cristiano da Matta Toyota ¨ +2 Lap 13. 17 Olivier Panis Toyota +2 Lap 14. 19 Giorgio Pantano Jordan-Ford +3 Lap DNF 12 Felipe Massa Sauber-Petronas +14 Lap DNF 18 Nick Heidfeld Jordan-Ford +15 Lap DNF 20 Gianmaria Bruni Minardi-Cosworth +15 Lap DNF 14 Mark Webber Jaguar-Cosworth +29 Laps DNF 21 Zsolt Baumgartner Minardi-Cosworth +45 Laps DNF 6 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes +49 Laps
Google+ Vytisknout

Diskuze: Austrálie: Schumacher vyhrál první závod sezony

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Panis, Olivier

Panise zradila elektronika

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama