Jak dopadly souboje týmových kolegů v Malajsii

Petr Hlawiczka, 5. dubna 2010, 18:30 Google+

Třetí podnik letošní sezóny - Velká cena Malajsie - je za námi. Opepřena byla chybou favoritů v kvalifikaci, díky níž se o den později v závodě předjíždělo. Jak si během uplynulého víkendu vedli jednotliví piloti proti svým týmovým kolegům? Podíváme se na dosažené výsledky v kvalifikaci, nejrychlejší a průměrné kolo v závodě.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 06.04. 19:09) Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

V závodě nebylo klasifikováno sedm pilotů: Kovalainen, Petrov, Liuzzi, Schumacher, Kobajaši, Glock a De la Rosa. Proto z tabulek, v nichž se věnuji srovnání nejrychlejších a průměrných kol v závodě, vypouštím týmy Lotus, Renault, Force India, Mercedes, BMW Sauber a Virgin. Srovnávat nejrychlejší kolo pilota, který v závěru jezdil s lehkým vozem, s kolem jeho kolegy, jenž musel odstoupit v úvodu ještě s těžkým vozem (či nenastoupil vůbec - De la Rosa), není fér ani nemá valný význam.

V kvalifikaci to díky počasí a správné volbě pneumatik byla spíše loterie. K překvapení všech vypadli top týmy: McLaren a Ferrari. Na jejich obhajobu se mi jen těžko hledají slova. Radar je dle Whitmarshe údajně nikdy nezklamal (což není případ Ferrari - není to tak dávno, co vypadli v první části po stejné chybě), ale copak vítěz vyhrává pouze papírovou růži? A nejde jen o peníze. Už kvůli tomu je třeba zvolit jedno jisté kolo a pak si hrát na Indiány.

A i když piloti McLarenu a Ferrari nevyjeli dříve - jak to, že dokázal postoupit Schumacher s Rosbergem, kteří vyjeli ve stejnou dobu? Ať se velevážení pánové nezlobí, udělali velkou chybu, déšť nedéšť. Piloti možná mohou také zpytovat svědomí - ne kvůli pozdnímu výjezdu, ale kvůli výkonu v oněch kritických kolech. Button, Rosberg a Schumacher to zvládli; Hamiltonovi s Alonsem ale už k postupu chybělo 0,17 vteřiny, Massovi dokonce 0,4 vteřiny.

Felipe po návratu k závodění po svém zranění není ještě ve formě. Alonso strávil už druhý závod nalepený na jeho difuzoru, dle pokynů Scuderie, jak přiznal Domenicali, se nesměl po druhé zastávce v boxech pokoušet o útok, a nezbylo tedy nic jiného, než za svým pomalejším kolegou skřípat zuby. Atmosféra v oblíbené stáji z Maranella zdá se houstne.


Tab. č. 1 - Srovnání dle výsledků v kvalifikaci

V McLarenu po Austrálii kvůli strategické chybě v podobě druhé Hamiltonovy zastávky také  zrovna neskákali po uších za doprovodu heligónek. Hamilton si vše údajně s týmem vyříkal a pochopil a v Malajsii se nálada po dominanci v trénincích zlepšila - jenže přišla opět  zmíněná strategická chyba v kvalifikaci. Za deště se Buttonovi podařilo postoupit, po chybě však do prostřední části nezasáhl. Hamilton byl jinak po celý víkend lepší - krom tréninků zajel rychlejší kolo i v závodě, v němž skončil o pět příček výše než úřadující mistr světa, který se po velmi brzké zastávce v boxech docela trápil.

U Red Bullu stará známá písnička - Sebastian Vettel po výborném startu šel k Webberově znechucení hned před něj a odjel si v poklidu svůj závod. V kvalifikaci se před Australanem musel ale poprvé sklonit - Mark byl na správném místě ve správnou dobu se správnými pneumatikami. Poprvé v letošním roce mladému Němci vydržela technika, proto si mohl radostí zaskákat na pódiu ze stupínku nejvyššího. Jinak by do Číny dost možná odjížděl s hrozivým náskokem a 75 body po třech závodech v kapse. Věc v historii nevídaná (díky novému bodovacímu systému).


Tab. č. 2 - Srovnání dle nejrychlejších kol v závodě

Žádná změna nenastala u Mercedesu, kde v sobotu na vodě opět Rosberg předčil Schumachera. Michael pořád hledá svou starou formu, ale zdá se mi, že jí byl tentokrát blíže než v předchozích dvou podnicích. Jeho závody možná ještě přijdou, talentovaného Rosberga ve svých letech už ale bude jen těžko pravidelně porážet.

Robert Kubica, který dojel v závodě čtvrtý, předčil svého kolegu Vitalije Petrova i možnosti monopostu. Polákovi R30 sedí, jezdí konzistentně a nedělá zbytečné chyby, za což sklízí ovoce v podobě bohatých bodových přídělů - na průběžně vedoucího Massu ztrácí pouze 9 bodů. Jeho nezkušený kolega mu zatím příliš zdatně nesekunduje - ani v kvalifikaci, kde vypadává o jednu část dříve, ani v závodě. Předvedl v něm hezký souboj s Hamiltonem, kvůli problémům se spojkou však musel nakonec odstoupit.


Tab. č. 3 - Srovnání dle průměrného času na kolo během závodu

Sebastien Buemi byl u Toro Rosso v Sepangu tím rychlejším jak v kvalifikaci (o 0,25 sec), tak v závodě, v němž se zaskvěl třetím nejrychlejším kolem. Do cíle dojel ale až za Jaime Alguersuarim, protože si už v prvním kole poškodil přední křídlo po kontaktu s Kobajašim a až do zastávky v boxech se s nedotáčivým vozem hodně trápil. Jaime nicméně podal v závodě parádní výkon, předvedl pár krásných předjetí (Petrova, Hülkenberga, Barrichella) a zcela zaslouženě si odváží pár bodů. V posledních dvou podnicích na mě opravdu udělal dojem.

U Williamsu se letos poprvé prosadilo dravé mládí v podání Nica Hülkenberga. Rubens Barrichello byl pomalejší v kvalifikaci (o 0,5 sec) i v závodě (o 0,3 sec), jehož start měl katastrofální. Britský tým však v Sepangu nebyl zdaleka tak konkurenceschopný, jak by si přáli, trápily jej nejen vysoké teploty v okolí, ale i uvnitř monopostu. Alespoň díky jeho spolehlivosti vyválčil mladý Němec bod za desáté místo: dobře si poradil s těžkými podmínkami (krom počasí v kvalifikaci jej potrápily i problémy s elektronikou v závodě) a pomalým vozem.

Do cíle dojely poprvé oba monoposty HRT. Karun Chandhok byl navíc o víkendu o něco lepší než Bruno Senna. O téměř vteřinu jej porazil v kvalifikaci, v závodě ve svém nejrychlejším kole předčil Brazilce o půl vteřiny a klasifikován byl nakonec na 15. místě, synovec slavného Ayrtona na 16.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jak dopadly souboje týmových kolegů v Malajsii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 06.04.2010 19:09 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pastor Maldonado musí své představy o F1 odložit

Maldonado měl nabídku jezdit letos F1. Proč ho tedy nevidíme na startu?

Pneumatika Pirelli při sezónních testech v Bahrajnu

Tvrdá je až moc tvrdá, lamentují piloti. Pirelli chce pro rok 2018 upravit spektrum tvrdosti

Max Verstappen si vyzkoušel

Trať v Zandvoortu má nový rekord. Rýsuje se opravdu její možný návrat do F1?

Niki Lauda na Monze

Lauda nechce, aby Mercedes dodával motory McLarenu

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas po kvalifikaci v Barceloně

Nové rychlé monoposty a zrádné Monako, bude to vyčerpávající

Button věří, že jeho bleskový návrat bude úspěšný

Mám naději na velice úspěšný návrat do F1, věří Button

Valtteri Bottas ve Španělsku zaznamenal první poruchu Mercedesu v letošní sezóně

Nic podobného jsme předtím neviděli. Mercedes se diví selhání Bottasova motoru

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Michael

Schumacher pohání Rosberga k lepším výkonům

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde

  2. Odkdy bude moci Renault naplno využívat potenciál svého motoru?

  3. "Když fouká, tak je to těžké," uznává Alonso po třetím tréninku v Indy. Jak dopadl?

  4. Víme, kdy vyjde hra F1 2017, která bude obsahovat i 12 historických vozů + VIDEO

  5. Haas mění před Monakem zbarvení svých monopostů

  6. Mercedes by za jistých okolností Alonsa bral, ovšem jde i o Hamiltonův názor

reklama